Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Másszál már ki a seggemből

2009.11.24. 12:15 idelle

Nem-nem, kedves barátaim, nem egy mostanában divatos, homoszexuális-ellenes poszt következik, hanem bármilyen furcsa is, közlekedésokossági tanfolyamuk következő darabját olvashatják!

A hétvégén vidéki turnén voltam, több tanulsága is volt az utazásnak, pedig épp az idén húszéves a jogsim, szóval már nem nagyon lepődöm meg semmin.

Gondolom, azzal nem mondok semmi újat, hogy az utak tele vannak fittipaldikkal, akik valami furmányos okból, amikor csak lehet, tövig nyomják a gázpedált. Nem számít a megengedett legnagyobb sebesség, nem számítanak a sebességkorlátozások, nem számítanak az időjárási és útviszonyok, semmi sem számít, csak a sebesség és mások leelőzése.

A legtöbb esetben ezek a sebességhuszárok egyben a seggbemászók alrendjébe is tartoznak, legkedveltebb vadászterületük és versenypályájuk a sztráda.

Egy jó és normális sofőr fel tudja mérni, hogy az előtte haladó jármű lassabb, sőt azt is, mennyivel lassabb nála. Ráadásul, ahogy a sebességhatárokat, úgy a követési távolságot sem véletlenül találták ki kekec hivatalnokok, hogy a magát Schumachernek képzelő magyar zsenik életét megkeserítsék.

Nem vagyok versenyző típus, sajnos az életben sem, de legkevésbé a közúton. Meggyőződésem, hogy a közúti "autóversenyt" az nyeri, aki élve ér haza. Ennek megfelelően jómagam (ezen ne múljon! :) a veszélyforrásokat is igyekszem elkerülni: a szerencsétlenkedőket amint lehet, elhagyom, a száguldozó őrülteket pedig engedem menni.

Mégis előfordul, főként autópályán, hogy a forgalmi helyzet miatt egy rövid időre kénytelen vagyok feltartani őket - ez pesze azt jelenti, hogy én 130 körüli sebességgel haladok (előzök), ők meg jönnek mint a meszes, és tolnának le. Mindezt néhány arasszal mögöttem. Most hétvégén ködös időben, nyálkás úton. Hazafelé már azon filóztam, hogy hátradobok egy kanalat, kóstolja meg az idiótája az anyósom ragulevesét a csomagtartóban.

A másik seggében haladni azért is jó, mert még kevesebbet lehet látni a forgalmi helyzetből, így főként rossz látási viszonyok között még nagyobb a valószínűsége, hogy ha egy hirtelen esemény miatt hirtelen kell fékezni, akkor máris könnyedén beleszállunk az előttünk haladóba.

A srácokat persze mindez nem érdekli. Remek műszaki állapotú autókban utaznak (pl. volt egy H-s redszámú régi Suzuki Swift is a seggfejek között), vezetési képességük pedig legalábbis egy Forma-1-es versenyzőé. Azokat pedig - mint tudjuk - soha nem éri baleset (a képen Ayrton Senna autója)...

258 komment

Címkék: alapvetés tanfolyás megyamagyar seggfejmagyar

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr851545392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redriot77 2009.11.24. 20:55:08

@Silverf@x: "Most arról van szó, hogy neked kell-e rákényszeriteni a másikra a szabályok betartását vagy van-e valami közöd ahhoz, azon kivül, hogy a saját közlekedésbiztonságoddal foglalkozol."

Úúúúúúristen! Vki előz 130-al egy kocsisort. Mikiegér beáll mögé tíz centire, szitál jobbra-balra, villog, dudál, mozog a szája, integet két kézzel. Nem gondolod, hogy Ő próbálja kényszeríteni az előtte haladót gyorshajtásra? Aki százharmiccal előz, az közlekedik, nem kényszerít senkit a szabályok betartására!

Legutóbb az M3-ason, szakadó esőben ért utol egy ilyen ökör. Igen durván esett, állt a víz a pályán, sötét is volt már. 130-al előztem, kicsit talán gyorsabban is mint ilyenkor kéne. Előttem is mentek normál követési távolságban, nem tapadtam rájuk. Fehér Suzuki Sedan utolért, a seggemre hajtott.

Konkrétan semmit sem láthatott a fitymahajú volánzsonglőr: ilyen égszakadásban a kocsik nagyon konkrét vízfüggönyt húznak maguk után, amibe okos ember nem hajt bele. Elhaladtam a megelőzött autó mellett, és kitettem a jobbra indexet, jelezvén hogy elengedem, nem szándékozom 'pestig a belsőben menni. Nem nevelek én senkit, ha meg akar halni siessen csak.

A szélsőséges időjárás miatt viszont pár kocsihosszal később szándékoztam kisorolni mint tiszta időben - esőben bunkóság kivágni közvetlenül a másik elé, mert beterítjük egy homogén vízfilmmel a szélvédőjét. (Ki tudja, lehet hogy valakit pont ezzel provokálnék villogásra/dudálásra!)

Szóval pont amikor elkezdtem visszajönni a külsőbe, a buzi majom mögöttem elkezdett volna jobbról előzni!!! Jobbra indexelő autót, monszun-esőben, autópályán, irányjelzés nélkül!!! Szerencsére észrevette, hogy mit csinálok: jobbra indexelek, és jobbra sorolok -> visszaimbolygott a belsőbe, és megelőzött.

Ha baj történt volna sovány vigaszt jelentene, hogy kapna 4-5 évet gondatlanságból elkövetett emberölésért, és Baracskán raknák gangbangbe a bodzaszedők.

Bekre Pál 2009.11.24. 20:55:09

@cantata profana: Vagy a jónéhány más országban érvényes szabályt: annyival mész amennyivel akarsz, be vagy kötve, ha be akarod kötni magad, stb.stb. ha balesetet okozol, akkor pedig felelősségre vonnak. Ennyi.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 20:56:19

@Bekre Pál: Karinthy is írt rólad:

Volt valami Sándor,
Nem lehet ezt bírni,
Nem olvastam, ’sz nem is tudok
Olvasni, csak írni.

Kudawudashuda 2009.11.24. 20:58:36

Én bevallom autópályán 150-160-al szoktam közlekedni,főúton meg 120-130, de nem szokásom, villogni meg dudálni, kivéve ha valaki tényleg balfék módón közlekedik előttem. És még élek! Egy balesetem sem volt még-lekopogom. Lehet gyorsan menni, de ésszel.

mivammáhe 2009.11.24. 21:07:26

@Zolton: szintúgy én is, de sztem kevesebb veszélyt okozok, mint sok bfasz. Ahol lehet menni megyek, ahol nem, eszembe sem jut.

cantata profana 2009.11.24. 21:08:44

Ami nálunk van az az olasz-ukrán szitu (mész, ahogy tudsz), de az olasz nem öngyilkos hajlamú nép, mint a magyar.
Franciaországban most telepítik a webcamerákat, ami bemérhet minden póznánál (a hollandoknál már ez van tinel, z éve, nem is mennek 139 felett).
USA-ban és angoloknál a "reckless driving" (durva vezetés) bilincsben elvezetést jelent. Ez jelenthet villogást, szlalomozást, "tailgatinget" (ez a másik seggében vezetés).
Sok helyen a rendőrautók álcázva vannak, megy előtted vagy mögötted 150-160-nal, hagyja hogy lenyomjad, majd elkezd villogni. És jön a bilincs.
A Holland a legdúrvább, egyszerűen elveszik az autódat, és még csak ki sem mehetsz az árverezésre. Az autódért befolyt pénzt megkapod postán

BKV reszelő 2009.11.24. 21:13:27

@cantata profana: A holland a jó ! ...csak magyarul kéne csinálni, azaz negatív árverezéssel ! :)

mivammáhe 2009.11.24. 21:14:27

@cantata profana: Na ja! A németeknél meg ha az autópályán, ha lassan mész, simán leküldenek a picsába a párhuzamos főútra: "ez gyorsforgalmi út mein Herr!!!"
Példát mindenki hozhat, de a fene tudja, én nem szeretném, ha minden bokorban kamera lenne, bár "nagyjaink" ezt szeretnék, ezért hoznak ilyen hülye példákat...

redriot77 2009.11.24. 21:19:40

@mivammáhe: "ha lassan mész,"

Hogy ez mennyire relatív fogalom...

mivammáhe 2009.11.24. 21:20:42

@cantata profana: Az USA-val meg ne gyere, sok kollégám, barátom élt kint, meséltek róla. Ha pl a limit 55 mph, és mindenki 65-el megy, kivéve egyet, akkor kit büntetnek meg? Úgy van, a "szabályosat", mert kirítt az átlagból, és ezzel veszélyt okozott. Jogos!!

BKV reszelő 2009.11.24. 21:23:07

@mivammáhe: Az autobahnon csak, maradjunk annyiban. A többin ha gyorshajtasz, akkor nézheted a csekkedet, de azzal nem pénzt veszel fel, hanem tetemes eurot fizetsz be. ...és hidd el, ha autópályán az óberhé meglátja, hogy mondjuk a török kamionost előzöm 125 km/h-val, te meg a seggemtől 5 cm-re dudálgatsz, villogsz és szlalomozol, akkor meghúzkodja a kis farkadat...talán attól nagyobb lesz. ;)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 21:24:07

@mivammáhe: jó ez gyerekek, csak nem jó.

éppen arról van szó, hogy hiába érzed, hogy te "istenkirály" vagy - és ez most csak annyit jelent, hogy a rutinod, tudásod vagy intelligenciád alapján úgy gondolod, hogy meg tudsz oldani bármilyen helyzetet -, ez nem elég és nem biztos.

én nem azért nem megyek közúton 120-130-cal, autópályán meg 150-160-nal, mert bizonytalan vagyok vagy mert nem bírja az autó, hanem mert túl azon, hogy nincs értelme és szabályszegést jelentene, bármikor adódhat olyan helyzet - akár műszaki, akár bármilyen, a lényeg, hogy rajtam kívülálló tényező -, amikor a sebesség túllépés következtében korrigálhatatlan helyzet adódhat. ennyi.

szeretek élni. és szeretnék minél tovább. és NEM SIETEK, mert nincs értelme!

mivammáhe 2009.11.24. 21:24:42

@cantata profana: az átbaszásos módszer Mo-on nem így működik. Ott vagy belemennek a seggedbe, és tolnak, vagy töketlenkednek (60-70 főúton, ahol lehetne menni..), és ha elkezdesz előzni, rágyorsít, amíg fel nem kell menned 120-130-ra, akkor fénykép, és kész a bevétel.
Gusztustalan, undorító módszer- ebben ugye egyetértünk..

Kint "felejtett" táblákról ne is beszéljünk, ma is volt szerencsém egyhez.

mivammáhe 2009.11.24. 21:30:09

@BKV reszelő: ez igaz, rájöttek ugyanis, hogy nem a "gyorshajtás" az elsődleges baleseti ok az autópályán, hanem a ráfutás, (túl lassú haladás belső sávban, tükrök nem figyelése, stb), és a követési távolság be nem tartása.
A többit fenntartom, megjegyezve, hogy nem nagyon piszkálnak, ha lakott területen kívül gyorshajtasz- emberi határokon belül- kivéve, ha ki van táblázva a hely. Ott ugranak rá, szintén jogosan. Mondjuk én ok nélküli táblát nem láttam.

mivammáhe 2009.11.24. 21:38:29

@idelle: Nem vagyok istenkirály, és mert nem mindenben egyezik a véleményünk, nem is kellene kikiálltani annak. Se kisfarkúnak. Mondjuk az istenkirály még elfogadhatóbb. :-D
Nos a gyorshajtás gogalmával kezdeném: bármilyen 0- tól különböző sebesség...
Persze, minél gyorsabban mész, annál nagyobbat esel. Ez tény. Ezért kell jobban figyelni, nem csak előtted haladót nézni, CSAK ott hajtani, ahol lehet. Most jön a kérdés: te döntöd el?
Igen, az utat, amit ismerek (Mo-on kevés van, amit nem, még a kátyúk helyét is bevéstem:-), ott megyek. Lakott területen, ismeretlen helyen, rossz időben, stb., ott nem. Ez nem istenkirályi mivoltomból adódik, hanem a józan paraszti észből. Ugyanis én is szeretnék épségben hazajutni, senkit nem agyonüttve, és -bocsánat- de minél gyorsabban...

Kudawudashuda 2009.11.24. 21:38:57

@idelle: ha valami hirtelen akár műszaki probléma adódik, akkor teljesen mindegy, hogy 130 vagy 160. Ez nem istenkirályságról szól (legalább is nálam) hanem mert ilyen sebességtartományokban érzem magam jól a volán mögött és nem az a 5perc számít, hanem a vezetés élménye. Ha látom, hogy egy előzés rizikós lenne, akkor inkább kivárok. Az a baj, hogy ebben a témában is általánosítás van, hogy ha gyorsabban mész mint a megengedett, akkor hülye öngyilkos jelölt vagy aki másokat is veszélybe sodor. Pedig ez is csak a bunkó p*arasztok miatt alakult ki.

mivammáhe 2009.11.24. 21:43:56

@Zolton: Igen, éppen a múlt nyár elején hallottam egy riportot, hogy miért több a baleset hétvégén. Több okot felsoroltak, több a hétvégi autós, több a fiatal "nagyvagány"- és érdekes több a rutinos autósok közötti baleset is. Ok: a sok bizonytalankodó, stb. miatt nem tudják a szokott tempójukat autózni, lassabban mennek, és nem figyelnek annyira...
Érdekes meglátás.

Bruhahaha 2009.11.24. 21:45:11

nekem két gyerekem szokott hátul ülni (két matrica kint is van), de sok rohadék genyláda ezt sem veszi figyelembe és rám jön néhány centire (csak előzésre használom a belső sávot és akkor is csak a lehető legrövidebb ideig)...de ha nincsenek mögöttem a gyermekeim, akkor elakadásjelző ki, hogy lássa a köcsög, hogy észrevettem, beállás egy mellettem szabályosan közlekedő autós mellé és szívhatja a barom a kipufogógázom kilométereken át, mert nem fogom elengedni. Ez a mutatvány csak és kizárólag akkor ajánlott, ha kamerával rögzíted az előtted lévő forgalmat, mivel a seggfej, ha eléd kerül (pl. leállósávban), akkor tuti kapsz egy satut. Na már most, ha van felvétel, akkor nyert ügyed van és a baleset után a rendes bírósági ügy befejezésekor indulhat a magánvádas eljárás, ahol az ilyen szemeteket jól le lehet vágni egy jó ügyvéddel. gy kicsit más: Sajnos egy ilyen satu, "csak" közúti veszélyeztetés, pedig szerintem egy laza gyilkossági kísérlet is megállhatna...egy-két ilyen ügy után sokan meggondolnák az akciójukat...
Sokat vezettem tőlünk nyugatra, ahol szintén szoktak az emberek sietni, de érdekes módon ott nem jöttek a seggembe, hanem megvárták míg megelőzöm az autót, visszamegyek a sávomba és csak utána gyorsítanak...mert ők, ha sietnek, akkor is célba szeretnének érni és talán úgy gondolják, hogy inkább 1 perccel tovább tartson az út, de érjenek oda, akihez indultak...egészségben

Galván_Tivadar 2009.11.24. 21:46:20

Egy G-s rendszámú Honda gondtalan tulajdonosaként kikérem magamnak a rendszám első betűje és az autó műszaki állapota közti degradáló párhuzamot. Ez tulaj és nem autófüggő, attól, hogy valaki nem vett 120 hónapra 0ft beugróval pukimentes autót, még nem biztos, hogy elhanyagolja a kocsiját. Sőt...

Ezt leszámítva egyetértek a posztolóval. Néha megemelik a vérnyomásom a jaszkarizó kistáskák (ma is találkoztam egy kamikazeval...) de alapvetően sztoikus nyugalommal vezetek és a benzinpusztító nagyvasam akolmelegéből kipillantva csak legyintek a -nyilván a szülési fájdalmaktól gyötört nagymamájukkal a kórházba siető- autóstársakra.

lyesmith 2009.11.24. 21:47:03

@mivammáhe: 130a németeknél sem lassú. Soha nem is volt az. Németországban még soha senki nem villogott rám mert 130-al előztem.

mivammáhe 2009.11.24. 21:48:23

@Csak egy autós: ha van két gyereked, neveld azokat. Kisebb veszéllyel jár. Kifoghatsz egy télleg vadbarmot, és akkor nem fogsz bíróságra járni... Jobb a békesség.

Razasu 2009.11.24. 21:51:39

@mivammáhe:

Na ilyenről én még az életben nem hallottam, esetleg valami hiteles forrást mutass légyszi, mert így bemondásra nem hiszem el. Tudod, messziről jött ember azt mond amit akar.

Németországban pedig hiába nincs korlátozás az autobahnon (sok helyen azért ott is van), az ajánlott sebesség ott is 130, aminél persze te mehetsz gyorsabban, nem büntetnek meg érte, de ha 130-nál nagyobb sebességgel okozol balesetet akkor nem fizet a biztosító!

Egyébként ott a probléma, amit a gyorshajtók nem vesznek figyelembe, hogy nem számolnak váratlan helyzetekkel. Marha nagy cucc, hogy a kétsávos üres úton tudok menni 160-170-nel is akár, semmi bajom nem lesz, egészen addig amíg valami váratlan esemény nem történik.

Mert ha történik, akkor kapásból az alábbiak számítanak:

130-nál a féktávolság kb 100 méter.
160-nál már közel 150 méter!
Tök mindegy, hogy mennyire tudsz vezetni, az is tök mindegy, hogy milyen autód van, itt ez csak pár métert jelent +/-.

Épp ezért vannak a szabályok.
A langlovagok.hu tele van olyan balesetekkel, amik azért következtek be, mert valaki azt gondolta, hogy ő gyorsabban is be tudja venni a kanyart meg azt, hogy ő 1 méteren is meg tud állni. Közülük a legtöbben még nem okoztak balesetet korábban (ezt már saját statisztikák alapján mondom), talán még koccanást sem, így joggal hihették, hogy ők aztán jól tudnak vezetni. Csak egyszer derül ki ennek az ellenkezője, második esély a legtöbbüknek már nincs.

Még egy kérdés az óvatos vs. "dinamikus" vezetők baleset okozási "hajlamával" kapcsolatban:

Mit gondoltok, a biztosítók miért az idősebb, női sofőrőkre szabják a legolcsóbb tarifákat és miért fizetnek sokkal többet a fiatalabb férfiak? Szerintem könnyen rájöttök...

mivammáhe 2009.11.24. 21:52:48

@lyesmith: ez igaz, de!!!
Mégegyszer: ha látom, hogy menni akar a mögöttem lévő, nem állok neki nevelni( pl. mert én is gyorsabban megyek..- de nem ez a fő ok), lehúzódok, aztán menj barátom.
Mi ebben a nehéz? A sávváltás? Be kell állni Budaörsön a belsőbe 110-el, elmenni Siófokig, aztán mesélni az unokáknak, milyen nagy népnevelő a Papi??

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 21:54:23

@Zolton: az istenkirályságot megmagyaráztam. ;-)

sajnos a vezetés élményét háttérbe kell szorítani szvsz a nagy számú - többnyire rutintalan vezetővel haladó - gépjármű miatt.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 21:56:14

@Csak egy autós: "úgy gondolják, hogy inkább 1 perccel tovább tartson az út, de érjenek oda, akihez indultak...egészségben"

igen.

Bruhahaha 2009.11.24. 21:56:20

@mivammáhe: nevelem őket és arra tanítom, hogy vigyázzanak másokra és magukra is, de sajnos sok autóstárssal ezt nem tették meg a szülei:-(

Szerencsére az igazi vadbarmokat messziről meg lehet ismerni, mert azok kiabálnak a kocsijukba, mintha hallanám őket - na ezeken jót szoktam röhögni...a kevésbé vadbarom meg általában lenyugszik, mire elengedem, mert belátja, hogy nem tud semmit sem csinálni beszívta. Viszont az utóbbi időben egyre többen lassítanak le és kezdik betartani a követési távolságot egy "ráfutás" után, so azért nem eredménytelen a "népnevelés"...

lyesmith 2009.11.24. 21:58:14

@mivammáhe: A cikkben is, az általam említett esetben is arról volt szó, hogy az előzést már megkezdtük (az tök mindegy hogy meddig tart ha a megengedhető legnagyobb sebességgel haladunk) amikor egy idióta beáll a seggünkbe villogni, mert hogy neki 200-at is tud menni az autója. Természetesen az előzés befejeztével ki kell húzódni a küső sávba amennyiben ezt a forgalom megengedi. (követési távolság betartása elvileg kötelező)

Ezzel együtt Magyarországon a 130 feletti közlekedést a törvény bünteti.

mivammáhe 2009.11.24. 22:00:22

@Razasu: Miről nem hallottál? Sok mindent írtam, nem tom mire gondolsz.
MÉGEGYSZER: nem mindenhol lehet gyorsan menni. Ott nem is kell, nem is szabad. Ahol viszont lehet, ott hadd menjek már.
Nem gondolom, hogy 200-al fogom bevenni azt a kanyart, amit te csak 60-al, mert persze az a kibaszott fizika még mindig működik. De a rutin, a "pálya"ismeret, azért sokat jelent. Az meg tökmindegy, hogy 90-el, vagy 110-el mész bele egy fába, vagy egy kamionba, az eredmény ugyanaz. :-(
Értem persze, hogy mit akarsz mondani, de mint ahogy semmi sem fekete, vagy fehér, ez sem az.
Értsd meg te is kérlek, hogy én mit akarok mondani..

Razasu 2009.11.24. 22:01:22

@Zolton:

Ahogy írtam az előbb, közel 50 az az ÖTVEN MÉTER a különbség 130 km/h és 160 km/h között féktávban!

Ez több mint 10 átlagos autó hosszának felel meg vagy több mint két kamion hosszának ha úgy tetszik! Erre én nem mondanám, hogy tök mindegy.

Te is abba nem gondolsz bele, hogy mit lépsz akkor ha egy kamion hirtelen kivágodik eléd, amire nem tudsz felkészülni. Akár azért mert elaludt a sofőr, akár azért mert defektet kapott, akár azért mert olyan kedve van.

Utána már rághatja magát az ember, hogyha 30-cal kevesbbel ment volna, akkor kutya baja nem lenne.

Az a baj, hogy mindenki abból indul ki, hogy "ez velem nem történhet meg", meg "tök mindegy", de higyjétek el, bármelyikünkkel megtörténhet, bármikor.

Kudawudashuda 2009.11.24. 22:14:12

@Razasu: általánosítasz mint az emberek többsége. Nem abból indulok ki, hogy velem úgyse történik ez meg, mert bármi bármikor megtörténhet. Viszont ha az a kamion 130as féktávon vágódik be eléd akkor az eredmény ugyanaz. Erre írtam, hogy tök mind1. Hameg pont előttem történik vmi akkor így jártam. Sors akarata. Lehet, hogy ha 130al megyek és elkerülök egy balesetet és megúszom de akár másnap gyalog megyek, elesek beverem a fejem és meghalok.

mivammáhe 2009.11.24. 22:14:15

@Razasu: Nem én lettem ugyan megszólítva, bocs de úgy érzem nekem is lenne hozzáfűzni valóm.
Való igaz, hogy 50 m az 50 méter. De ha 130-al mész, ami szabályos, és kiesik eléd egy kamion 90 m-re, akkor is hiába rágod magad, hogy miért nem mentél 90-el. kissé hibásnak tartom a levezetést.
Az a legbiztosabb, ha otthon marad mindenki, mert akkor 100%, hogy nem lesz baleset. (Na magas labda, ugyanis ez is hibás okoskodás, viszont közelebb jár a valósághoz..:-( ).

DanZi 2009.11.24. 22:18:19

ha 130-cal mész és bemennél a belsőbe, még a bizalmi elv alapjait betartva is a tükörbe nézve nálad gyorsabban haladó jármű a megkülönböztető jelzéseit együttesen használó autó lehet, illetve még megengedett megszegni a KRESZ szabályait, ha pl üldöznek... Magyarországon GECISOK embert üldöznek. :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 22:18:58

@mivammáhe: rossz a megközelítés. ha menni akarsz, menjél, nem tudom megakadályozni a saját autómból. de ne ész nélkül, ne mint a hülye, és gondolj másokra és magadra. és viselkedjél felelősen.

mivammáhe 2009.11.24. 22:23:55

@idelle: látod éppen ezt teszem. Nem ész nélkül, nem mint a hülye, de ha menni akarok, ne álljanak elém direkte népnevelni. Nem fogom letolni, összetörni, merthogy nem vagyok agresszív vadbarom. Na de aki agresszívan népnevel.. ?
Velük mi a helyzet?

mivammáhe 2009.11.24. 22:27:09

@DanZi: Tetszik a megközelítés:-))
Na de jobb az, ha vki 90-el előz 1 km-en keresztül, ahelyett, hogy kicsit megtolná, és kevesebb ideig lenne a veszélyzónában???

mivammáhe 2009.11.24. 22:31:15

Esetleg a mögötte lévők is tudnának menni?
Biztos ismered: zöldnél addig pöcsöl, amíg sárga nem lesz, és akkor csodák csodája, a béna járni kezd, ő még átjut, te meg szívod a fogadat..

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 22:32:34

@mivammáhe: nem vagyok népnevelő. nem okoskodom, figyelek a másikra. de a másik se vagánykodjon, ha már akkora zseni, hanem értékelve a helyzetet, legyen ésszerű és türelmes. szvsz.

mivammáhe 2009.11.24. 22:34:32

@idelle: speciel nem rád gondoltam, egyébként fenntartva a véleményemet, egyetértünk.

BKV reszelő 2009.11.24. 22:37:03

@mivammáhe: Istenem ! Az első gps agyú ember ! Bakker, te hamar elpusztulsz, kár, hogy valami normális embert is megölsz közben vagy nyomorékká teszel, te kis bukkanónyilvántartás.

mivammáhe 2009.11.24. 22:42:14

@BKV reszelő: :-)
Nem, nem fogok, (remélhetőleg) hacsak vki ki nem esik elém (kamion,BKV??) .
Azért figyelek én másra is! :-)
Azért köszönöm dícsérő szavaidat. (nem érdemlem meg, de -nem tudom te mennyit vezetsz- ha sokat jársz egyforma útvonalakon, te is megjegyzed a jellemzőit- nem?

BKV reszelő 2009.11.24. 22:45:41

@mivammáhe: Leginkább, csak azért folyamatos a tanulás, mert az utak jellemzői nem konstansok, hanem dinamikusan változnak. Ezért ez egy impossibile mission, de te tudod.

DanZi 2009.11.24. 22:48:36

@idelle: NEM, ha menni akarsz, menjél 130-al. ez a KRESZ. De!

DanZi 2009.11.24. 22:51:50

@mivammáhe: speciel joga van hozzá, és kutya kötelességed tisztes követési távolságból kivárni , míg befejezi a manővert.

mivammáhe 2009.11.24. 22:52:08

@BKV reszelő: Ez igaz, de egy kanyar, egy emelkedő nem fog csak úgy eltűnni, mint ahogy egy szar helyen lévő kereszteződés sem.
Amikor azt mondtam, hogy bevéstem mindent, természetesen túloztam, de értsd már meg az íróniát..:-)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.11.24. 22:52:10

Gyalogoljatok faszok és nézzétek kevesebbet ezt a rohadt internetet. Lehet, hogy akkor majd egészségesebb gondolataitok támadnak. Már akinél persze. 10%nak van valami esélye. A többinek huggyoztak, az sík hülye marad akkor is ha összeszarja magát.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 22:52:10

@DanZi: én a saját kocsimból nem tudom megakadályozni más hülyeségét.

mivammáhe 2009.11.24. 22:54:03

@DanZi: olvasd már el miket írtam!!
Nem én fogom letolni az útról!!
Ésszerű viszont, hogy ne akadályozd a másikat. Én sem teszem, velem se tegyék. Ennyi!

DanZi 2009.11.24. 22:58:52

jó nyilván, csak én meg elvárom, hogy ha én kimegyek előzni 120-al (amit ne mondd, hogy szemétparaszt akadályozás, mert nyilván egy korrekt haladási sebesség, akkor is eltart egy ideig, míg mondjuk egy kamiont, meg 2 kocsit leelőzök) és bizony jön a sok fasz hátulról, elvárom, hogy ne jöjjön, ne toljon le, lesz helye, kb 17 másodperc fog eltelni, míg el tudom engedni, de ne kelljen még akár 130-ra se felgyorsítanom, ha nincs kedvem. Követési távolság be nem tartásáért a németeknél - ahol pedig azt hisszük, hogy mindent lehet (kurvára nem) - lazán megcsapnak 500 euro-ra helyszínen...!!

sityak 2009.11.24. 22:59:49

130-cal előztem autópályán. kanyarban, Budaörs után. Hirtelen feltűnik mögöttem egy 200-zal hajtó BMW (ja, az én Renault-m is tud 200-at... Németben és tudom, hogy rosszul teszem), villogtat és dudál. Mégis mit csináljak? Szálljak fel, mint egy helikopter? Őszintén szólva úgy megijedtem, hogy majd elrántottam a kormányt. Igen, vannak idióta gyilkosok, akikre nincs mentség.

CyranodeBergerac 2009.11.24. 23:00:02

@mivammáhe: "Kicsit megtolná..."

Ez jó, pár éve estefelé egy kis faluból kifelé egy Trabi büdösködött előttem 40-nel. Folyamatos szembeforgalom, én sietnék, vérnyomás emelkedik, majd a falu határát jelző táblánál visszakapcsolás, kövér gáz és kb. 120-ig kihúzatás (hogy gyorsabban otthagyjam) 500 méter didalittas haladás ugyanezzel a tempóval, majd a sötétből előlépő őzbak felült a motorháztetőmre. Azóta jobban meggondolom, hogy idegből toljak-e le valakit az útról, mert "akadályoz".

mivammáhe 2009.11.24. 23:00:24

@DanZi: mivammáhe 2009.11.24. 21:30:09

mivammáhe 2009.11.24. 23:03:39

@CyranodeBergerac: mert persze ha 90-el mész ez nem következhetett vna be..
Ésszel! Ez próbálom nyomni már egy jó ideje, de csak szavak, esetleg félmondatok jutnak el másokhoz.
Valamit rosszul csinálhatok. :-)

sityak 2009.11.24. 23:03:46

Akadályoztam ugye a haladását...

DanZi 2009.11.24. 23:05:56

@BKV reszelő: úgyúgy!! nagyon helyesen, és ha baleset van, az a hibás, aki gyorsan ment, mer igazából nem lehettél volna ott olyan gyorsan... túl gyorsan mentél akkor! Hiába húzzák rád a kormányt a külsőből 140-el. (sarkítok nyilván, de értitek.)

Spikk 2009.11.24. 23:10:58

@Razasu: Ezen a könnyeim kicsordultek! :-D

sati 2009.11.24. 23:14:55

Majdnem minden évben autózom Németo.-ban. Igaz, hogy alapban nincs korlátozás az autópályákon , de rengeteg helyen van kint 120-as, 130-as tábla, és ott a németek le is lassítanak, a mercivel is! Pár éve- igazi magyarként- nem nagyon törődtem a korlátozással, mentem 150-nel a 130-as táblánál. Kb 5 perc után tűnt fel, hogy a 6 éves suzukimmal simán előzöm a merciket, meg a bmw-ket. A németek híresen szabálykövetők, azért jobbak a baleseti statisztikáik! Nem úgy, mint mi magyarok, akik mindig jobban tudunk mindent...

kuki123 2009.11.24. 23:21:03

úristen mennyi villanyoszlopra való ember van itt

most kaptam jogsit, viszonylag nyugodt városban tanultam...
volt hogy bennragatam tanulókocsival kereszteződésben de a faszparaszt nem bírt várni inkább előlről !!! akart kikerülni...át a másik sávba!!!ahonnét jönnek értitek!

lehet csak egy szar trabantunk van de megmondani sem tudnám hányszor mentette meg az életünket apám jó reakcióideje vagy az hogy csak 70-nel ment(igen megy 115tel is ha kell) mert nem látni messzebre

mivammáhe 2009.11.24. 23:21:17

@sati: na de ott csak ott raknak ki táblát, ahol kell, nem pedig vadászterepnek, a bevétel fokozására. Hát persze, hogy betartják.

Franzi 2009.11.24. 23:24:05

@nudlee:

nem egészen van ez így. ha én 140-el előzök, akkor ne jöjjön már a seggembe. vagy a régi M0-on 90-el előzök és hátulról jön 150-el a seggembe villogva.

sityak 2009.11.24. 23:25:04

sokat élek külföldön tartósan, és magyaraországon is. egyszerűen civilizációs késésről van szó. az autó magyarországon sokaknak valami nagy dolog, státuszszimbólum, mifene. provinciális magatartással társul. már ha a "nyugat" a mintánk, és tudtommal az. plusz a rettenetes balkanizáció. ezeken a dolgokon nemigen lehet észérvekkel segíteni. egy nem együttműködő társadalom sosem emelkedik a sz-rból. egy komoly vezető állású ürge hozott be pestre. dugó. erre kimegy a leállósávra és 140-nel teker befelé... és büszke volt rá. próbáltam szólni, de hogy lehet egy teljesen beteg agyat megközelíteni? nem vagyok pszichológus! mondjam, hogy milyen hihetetlen parlagi és primitív a magatartása? hogy a nyers erő nem nyerő?:-) komolyan, mit lehet ebben az országban kezdeni?

mivammáhe 2009.11.24. 23:30:11

@sityak: no látod, ezek az igazán veszélyes vadbarmok.

trollover 2009.11.24. 23:34:02

Az erre a blogra írt kommentek tipikusak. Néhányan azon mókolnak, hogy lehetne legyilkolni a gyoshajtókat, osztják a jó tanácsot, a gyorshajtó istenbarmai pedig fikázzák a szabálykövetőket.
Egy kis tolerancia emberek és mindenki gyorsan odaér.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.24. 23:34:38

@sityak: "komolyan, mit lehet ebben az országban kezdeni?"

semmit.

gande 2009.11.24. 23:35:25

most mondjam azt, hogy ez az autóvezetésben hiányos kultúra? a sok kisebbségi érzetű így próbálja kompenzálni hiányosságát.

azt is érdekes megfigyelni, hogy autótípustól is függ. ameddig BMW-vel jártam, nem jöttek a seggembe, miután azt ellopták áttértem egy hasonló kapacitású opelre és akkor jöttek a seggembe. pedig nem változtattam a vezetési stílusomon.

a legdurvább, ha a párom kis suziját vezetem.

németországban keményebben büntetik tolakodót, vagy ha nem tartják be a követési távolságot, mint a gyorshajtást.

sityak 2009.11.24. 23:41:25

@gande: teljesen igaz. én is több autót használok,mert így alakul, és nem én számítok a tisztelt honfitársaimnak, hanem a tárgy, az autó... azt esetleg tisztelik, az embert nem. hozzátenném, hogy mindennek ellenére lenygelország a legrosszabb hely ilyen szempontból a korlátozott taapsztalataim szerint. de ez nem mentség ránk, nagyszerű magyarokra nézve.

gande 2009.11.24. 23:48:34

@sityak:

szerintem az is szerepet játszik, hogy nem előrelátóak. az a városban is megfigyelhető. padlógázzal elindul a lámpánál, hogy 100 méterrel később tövig nyomhassa a féket.

sír a paraszt, hogy nincs pénze, de felesleges üzemanyag, felesleges fékkoptatás, felesleges környezetszennyezés, az rendben.

Razasu 2009.11.25. 01:07:34

@mivammáhe: @Zolton:

Nézzétek a 130/160 kérdésre azt tudom modani, hogy nem véletlenül lett 130-nál meghúzva a határ, a legtöbb európai országban és nem véletlenül ez az ajánlott sebesség még Németországban is.

Ez az a sebesség, amiről jó eséllyel meg tudsz állni az autópályákon átlagosan előfoduló okok miatt, vagy ha mégsem, akkor esetleg nem halsz meg. A mi statisztikáink is ezt támasztják alá.
Nyilván 100%-os biztonságot ez sem nyújt, 50-nel is meg lehet halni, ezzel csak az esélyek nőnek.

Mivel 130 a határ, a többség azért ezt, vagy egy e körüli értéket tart, a teherautóknak viszont 80 a határ és a mai gépek többsége 90-nél le is szabályoz, szóval ha akarnak se tudnak többet menni.

Ha tehát 130-cal mész, akkor a közlekedők jórészével közel azonos sebességgel haladhatsz, a teherautóknál pedig 40/50 km/h eltéréssel. Ha 160-nal mész, akkor a sebességkülönbség egyből 70/80 km/h a teherautókhoz képest vagyis akár KÉTESZERES! Ne mondjátok, hogy ez mindegy.

Ami a másik ok a 130 betartására (legalábbis részemről) hogy egyszerűen nincs értelme többet menni, mert annyira nem nagy ez az ország, hogy lényegesen gyorsabban érjek oda, ha 30-cal gyorsabban megyek. Nem tudom nektek milyen autótok van, de én azt az érvet sem értem, hogy jobb érzés lenne gyorsabban menni, mert szerintem a legtöbb mai autóban már nem veszel észre számottevő különbséget 130 vagy 160 között.
Legfeljebb pszcihológiailag számít ez, de akkor érdemes is ilyen segítséget kérni :)

Ezzel az "ahogy a sors akarja" meg hasonló szövegekkel nagyon lazán dobálózik az ember, csak azt felejtitek el, hogy nem csak magatokért vagytok felelősek amikor felmentek a pályára (sem erkölcsileg, sem jogilag)!

LeslieG. 2009.11.25. 03:28:30

Tisztelt Gyorshajtók! (akiknél a minimum sebesség a 150 km/h)

Csak egy egyszerű példa (kicsit szélsőséges, de nem lehetetlen):
- Mentek a pályán 150-el a külső sávban. 100 méterre előttetek egy kamion-oszlop (7 kamion egymás mögött), és 90-el mennek.
Belenéztek a tükrökbe és azt látjátok, hogy nagyjából 500 méterre van a legközelebbi autó.
Mit csináltok?
Kíváncsi vagyok a válaszokra, folytatás utána.

Acmee 2009.11.25. 09:53:12

@LeslieG.:

Egyszer belenézni a tükörbe sohasem elég!!!!

Ezt kell marhára megtanulni! Nem az számít, h hány méterre van a mögöttem lévő autó, hanem, h adott idő alatt mennyit közelít.

500m-re van, egyszer belenézel a tükörbe, okés, kimész, aztán beléd csattan, mert 300-al jött.

Ennyi!

A kereszteződésben sem elég egyszer körbenézni.

A vezetői rutinnal kialakul az emberben egyfajta "sebességbecslő" képesség, amely a rutinnal egyenes arányban finomodik. Aki friss jogsis, inkább nézzen bele 3szor a tükörbe, azután döntsön a sávváltás mellett!

Ehhez viszont nem kell 150-el menni, sőt 30-al sem. Ez egy AJÁNLOTT "szabály", aminek a be nem tartása súlyos egészségkárosodást okozhat.

És sokaknak okoz is.

Acmee 2009.11.25. 09:59:01

@Acmee:

Ha 100m-re van a kamion, akkor több, mint 2mp-ed mérlegelni. Ha nem tudsz dönteni, fékezel, beállsz a kamion mögé, majd a másik elhaladtával kiállsz Te is előzni.

Ha biztonsággal meg tudtad állapítani, hogy kiférsz, és nem kell a másiknak tövig rúgni a féket, akkor szintén kiállhatsz előzni.

Sok ember viszont ezt nem tartja be. Önmagában a sebesség nem halálos, az előre nem látható körülmények azok (jelen esetben ha a sokkal jövő autó elé kiállsz előzni).

Amúgy ha jól emlékszem, akkor a kreszben az is benne van, h ha lehetőséged van, akkor köteles vagy megelőzni a balesetet. Ergo hiába jön az iparos 300-al, nem vágódhatsz ki elé, mert ezzel megsérted a szabályt. Akármennyire is szabálytalan a másik is...

A "dögöljön meg a szomszéd tehene is" pedig erőteljesen hányingerkeltő számomra(ami viszont 10magyarból 9,5ben benne van).

Acmee 2009.11.25. 10:01:46

@Acmee: bocs, 6mp-ed van, Én álló tárgyra vonatkoztattam.

LeslieG. 2009.11.25. 12:24:23

Acmee!
Teljesen egyetértek veled!
Többször kell belenézni a tükörbe.
A valóságban azonban az a 150-el haladó, villogó, dudáló sofőr, nem valószínű, hogy nézi a tükröt, mint ahogy az sem, hogy a külsőből kezdi az előzést.
Szépen halad a belsőben, mert "mindenki takarodjon előlem!". És a dolog innen érdekes. 150-nél, a belső sávban, kb. 3 mp és odaér a kamionhoz.Mivel ő a JANI, ezért nem nézi a tükröt, hanem halad tovább (gyakori). Újabb 2 mp és már bőven a kamionok mellett halad.
Ha netán az 500 méterre hátul lévő fényszórópár, történetesen egy Bugatti "Nézzük mit bír" Veyron és 400al száguld, kb. 7 mp alatt dolgozza le a hátrányát. És akkor ő is "jogosan(?!)" villoghat?
Mert lássuk be, 150nél besorolni a 90el haladó sorba, lehetetlen. Lassítás+besorolás = szabálytalan akadályozás?! Padlógáz? Akkor is akadályozás van még jó néhány mp-ig, amíg lehagyja a sort, vagyis szabálytalan(?!).
Ez egy elég szélsőséges példa! De csak szemléltetni szeretném a Tisztelt Gyorshajtóknak, hogy ilyen velük is előfordulhat.
Engem 1x villogtak le, de aztán a rám villogót is levillogta egy nála is gyorsabban haladó. Szar dolog amikor a vadászból lesz a vad.
A lényeg:
- jobbra tartás!
- tükrök gyakori használata!
- NE villogj, NE dudálj épp előzésben lévőnek, hanem várd meg, amíg befejezi! Türelem!

Acmee 2009.11.25. 12:33:48

@LeslieG.:

Öööö... Nem értem, h hogyan jött ki Neked ez az időintervallum.

Nézzük: 150el megyek. 100mre előtted egy kamion, 90-el.

Akkor 60km/h a sebességkülönbség, alias 16,66m/s-al dolgozod le a hátrányod a kamionokhoz képest.

100m/16,66m/s=6,002s alatt érsz a kamion "seggébe".

Tőled 500m-re jön 400al a Bugatti, akkor: 400-150=250km/h=69,44m/s-al dolgozza lefelé a hátrányát(tegyük fel, h akkor van 500m-re tőled, amikor Te 100-ra a kamionoktól).

500m/69,44m/s=7,2sec, mire Téged utolér.

Ergo mire mögötted lesz, Te már közel 1,2mp-e a kamionok MELLETT mész(ha kizúztál elé). Ergo 20m-re vagy a legutolsó kamion hátuljától, sztem már majdnem a vezetőfülke mellett.

Ez azért annyira nem necces helyzet. Sőt, az ilyeneket elég "nyugisnak" lehet hívni, ha 5mp-nél több időd van meghozni egy döntést.

(feltételezem Te álló tárgyakhoz képest számoltál)

Acmee 2009.11.25. 12:35:32

@Acmee:

Bocs, 5mp áll rendelkezésedre dönteni, és cselekedni.

Na... Így már picit izzadós, de nem necces...

Acmee 2009.11.25. 12:55:22

Azért annyit sztem tisztázzunk, h a 130-al haladókat 95%-ban nem villogják le előzés közben.

Aláírom, van egy két akkora tajparaszt, aki még "vonatozás" közben is villog, de (remélem) ezek azért elhanyagolhatóan kevesen vannak.

A "rendszeres" levillogás az miatt szokott lenni, hogy:

1.kimegy előzni 91,5-el a 90-el haladó kamiont.
2.rossz esetben ráadásul "kivágódik" körbenézés és másokra tekintet nélkül.

és valamikor ez összeadódik, sokszor pedig kilométereken keresztül kinn marad, holott semmi nem indokolja(van annyi hely 2 kamion között, hogy a mögötte lévő bőven elhagyja, mire utolérné a köv. kamiont).

Ilyenkor aztán gyakori a levillogás. Azzal is egyetértek, h nem egy kedves tevékenység, de vannak esetek, amikor tényleg figyelmeztető jelleggel villog valaki, nem pedig "letolásból".

Azért tényleg megkülönböztethetnénk az "nem pályára való sofőrt", és a normálisan, normális tempóban haladó sofőröket. Az első esetben néha tényleg villogni kell, h észrevegye magát, mert egyszerűen nem néz tükörbe. A második esetnél pedig tényleg nagyon paraszt villogni.

Amúgy a németek is ugyanúgy villognak, ha kicsászkálsz a belsőbe(tapasztalat), pedig 160alatt nem nagyon mentem ki.

LeslieG. 2009.11.25. 14:16:42

Mozgó járműveket vettem alapul.
Nagy vonalakban így számoltam:
- személyautó hossza 4 méter;
- kamion hossza 13 méter;
-kamion sor hossza kb. 121 méter (7 kamion, 5 méteres követési távolsággal (ami szerintem baromi kevés!));

Számolás:
- 100 méter hátrány + 121 méter hosszú kamionsor = 221 méter.
- 221 métert 150-el (42m/s), kicsivel több mint 5 mp alatt teszel meg, de legyen 5 mp a kerek számok miatt.
- 5 mp alatt a kamionok 90-el (25m/s), 125 métert tesznek meg.
- neked 150-el ez újabb 3 mp (igazából 2,9 mp, de az előbb lefelé kerekítettem 5,2-ről).
- eddig 3+5 mp vagyis 8 mp telt el és 336 métert
tettél meg.
-Egy képzeletbeli skálán (0-1000 is skálázva), te 500nál kezdesz, a Bugatti 0-nál.
8mp-nél te kb. 836-nál vagy.
- a Bugatti 400al (111m/s), 8 mp alatt 888-hoz ér(ne).
Remélem így kicsit érthetőbb.
Ha nem értesz egyet a számolásommal, szólj. És fejtsd ki a te álláspontodat.
Érdeklődéssel várom.

Abban egyet értünk, hogy 91,5-el ne kezdjen senki előzgetni.
De remélem abban is, hogy azért van a belső sáv, hogy a 130nál lassabban haladókat meg lehessen előzni, majd vissza sorolni, és nem azért hogy a 130al haladókat 150el,180al, 400al haladók leelőzzék. Ha a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h, akkor a mutató ne menjen 130 fölé.
És ez a gond! Sokan úgy számolnak hogy:
- 130 km/h a megengedett legnagyobb sebesség,
- +10% megengedett, mert a rendőr addig nem büntet,
- + csal a mutató,
és egy kis utána számolás:
- 130+10%=143,
- 143+ csal a mutató
Így jön ki simán a 150 és felette.
Nem tudom próbálta-e valaki (rajtam kívül):
- minél gyorsabban mész, annál többet "csal" a mutató.
Nekem 130-as mutatóállásnál a GPS 120at jelzett.
50es mutatóállásnál a GPS és a telepített sebességmérő (nem trafi) 47-et.

Üdv.!

LeslieG. 2009.11.25. 14:46:04

Őőőőő...asszem vmit elnéztem a számolásnál...
Újraszámolom. :)

LeslieG. 2009.11.25. 15:26:31

lesliegweb.extra.hu/speed.html
Megcsináltam "modellezve".
Sorry, amiért ilyen apró, de próbáltam méretarányosan megcsinálni.
Közben rájöttem, hogy hol számoltam el magam.
Ez az animáció szerintem reálisabb.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.25. 17:45:54

Ilyen helyzetben egyszerűen ki kell zárni, hogy ott tolakszik mögötted, és a "manőverre" figyelni! Ha netán meg beléd megy, hát csak tessék, ő lesz a hibás!

lotht 2009.11.25. 17:54:10

@s_timcsi: "hát csak tessék, ő lesz a hibás!"
És esetleg mindketten halottak. Nagy vigasz...

papugaja 2009.11.25. 23:08:04

@fwad:
Na, jót szórakoztam rajtad, te jogi zseni.
Nehogy bajba keveredj...

mivammáhe 2009.11.26. 21:02:47

Hölgyek, urak!

Nem lesz itt soha béke, hogy is lehetne, ha elbeszélünk egymás mellett.
Gondoltam, én, mint- a kényszerből- nótórius gyorshajtó felajánlom, hogy megfogalmazok néhány kérést hozzátok nótórius szabálykövetőkhöz- mondjuk nem hiszem el, hogy vki mindig, minden szabályt betart-ez mint elméleti fogalom esetleg létezhet, gyakorlatilag nem.., - és vki- esetleg vkik szedjétek pontokba- ti mit vártok el- azon kívül, hogy ne menjek gyorsan, ha a feltételek adottak.

Érdeklődés esetén elkezdem, ha nem nem, de más fórumokon mindenesetre megpróbálom azért.

Ez nem magyarázkodásra szolgálna, egyik fél részéről sem, csak 1-2 ötlet a biztonságos közlekedés érdekében mindkét fél céljára.

mivammáhe 2009.11.26. 21:13:01

1- ne azonosíts feltétlenül- főleg ha látod, hogy nem vmi sportautóval, óudi 8-al közlekedem, hanem esetleg egy kis teherautóval, mint egy sznob fa.. világfi, hanem, mint egy embert, aki hajt, mert oda kell érnie. Ezért kérlek segíts, ne tarts fel, mert te ráérsz, és mert neked nem számít fél óra.

2- A mai kisteherautók már nem a régiek. Gyorsulnak, mennek úgy, mint a személyautók, ezért ne akarj vívni. Két okból sem. Egyrészt méltatlan, másrészt meglepődhetsz, ráadásul akik vezetik, szinte 100%, hogy gyakorlottabbak, mint te. Ne gyorsíts, ha előzök, ne csinálj hiúsági kérdést belőle, ha előtted vagyok. Engedj menni, mert én a munkámat végzem, míg esetleg te korzózol, szórakozol.

stb, stb.

vmi ilyesmi.

papugaja 2009.11.26. 21:27:40

@mivammáhe:

3. Légy partnere a többi közlekedőnek, viselkedj kiszámíthatóan, jelezd időben minden szándékodat, erősítsd a bizalmat másokban, de minden körülmények között számíts a váratlanra.

4. Ne mássz senki fenekébe, akkor se, ha gyorsabb vagy, és sietsz. A biztonságos követési távolság tartása talán még fontosabb, mint a megengedett sebesség betartása.

5. Ne várd el senkitől, hogy utat engedjen neked, főleg, ha egyébként szabályosan közlekedik, és nincs lehetősége lehúzódni előled (mert pl. a külső sávban tömött sor van, ahová nem tudna a megfelelő követési távolság megtartásával besorolni).

6. Légy előzékeny: ha ez téged nem hátráltat és nem vállalsz vele felesleges kockázatot, engedd haladni a gyorsabbat.

7. Semmin se húzd fel magad. Felesleges.

Ilyesmikre gondoltál?

mivammáhe 2009.11.26. 21:29:56

:-D
Végre valaki megértett!!!

Köszönet!

mivammáhe 2009.11.26. 21:33:41

8. Egy felemelt kéz csodákra képes. Ha megköszönsz valamit, ha bocsánatot kérsz, a másik fél érteni fogja.

mivammáhe 2009.11.26. 21:37:08

9. Te is törékeny, sőt halandó vagy, időnként muszáj engedni, időnként meg kötelező, ha nem is a magad, hanem a hozzádtartozóid miatt, aki szeretnének még egyben látni. Akkor is, ha egyébként igazad van!

mivammáhe 2009.11.26. 21:59:25

10. jelezd, hogy ha kezdő vagy, gyakorlatlan vagy, vagy gyerek van veled. Hidd el türelmesebb leszek veled!

11. Bocsásd meg ha kezdő vagyok, gyakorlatlan vagyok, légytürelmesebb, főleg ha gyerek(ek) van(ak) velem (Hidd el te sem lennél olyan nagymenő, ha két gyerek üvöltene mögöted.)

versenyen kívül: tényleg, miért tűntek el a tanuló vezetős táblák, a T+nő-s táblák (van vmi fokozottabb elnézésre, jobban odafigyelésre késztető bennük. A csúcs: T+nő+ anyukám nem tehet róla..:-D

mivammáhe 2009.11.26. 22:03:51

12. ne parkolj két helyre egy autóval. Emiatt lehet, hogy nekem 50 (törékeny) kilót kell cipelnem fél kilométerről. Ne légy figyelmetlen, inkább lavírozz még két percig.

mivammáhe 2009.11.26. 22:06:15

13.Ha nagy autód van, a fentiek duplán érvényesek.
Hiába van nagy, drága, gyors autód, hiába tudod nyomni neki kétszázzal, ha szarul parkolsz, esetleg megsértesz, és ne felejtsd el, én cégessel vagyok, nekem egy karc nem kerül félmillába....

mivammáhe 2009.11.26. 22:07:00

Ja, ha nem tűnt vna fel, a hivatásosok érdekében beszélek...

mivammáhe 2009.11.26. 22:15:06

14. Az, hogy valaki mellett haladsz egy sebességgel, nem előzés. Tedd meg gyorsan, akkor is, ha túl kell lépned rövid időre a megengedett sebességet.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.26. 22:23:01

@mivammáhe: hadd tegyem hozzá, hogy szerény véleményem szerint a cégesgépesek/furgonosok sokszor nem azért mennek, mint a barom és kűddik neki a gépesnek, mert sietnek/oda kell érni, hanem mert vagány csákók, ráadásul nem a saját kocsijukat hajtják, tehát a műszaki állapot/kopás, benzin, szabályok stb. mindegy nekik.

ettől függetlenül a lista jó! :)

mivammáhe 2009.11.26. 22:29:13

idelle: nem vagyunk egyformák, ne általánosíts!
Egyébként meg de! Oda kell érni! Más életforma, benne kell lenni, hogy megértsd. Pl. nekem csak egy kis része a munkámnak, hogy odamegyek, a lényeg, hogy ott kell lennem időre. (Az igazi unka csak ott kezdődik) Az pedig sajnos nagyon szűkre szabott...

A listát meg bővítsd, ahogy tetszik, aztán a végén majd letisztázzuk... :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.26. 22:52:38

@mivammáhe: "idelle: nem vagyunk egyformák, ne általánosíts!"

azért írtam, hogy "sokszor". hogy ne általánosítsak.

tudod, a kedvencem az a csávó - igaz, nem furgonos volt -, aki Vértesboglár határában, egy beláthatatlan útszakaszon (egy kanyar előtt) kielőzött ezerrel, majd százötven méter múlva bekanyarodott és leállt. A KOCSMÁNÁL. ;-)

mivammáhe 2009.11.26. 22:59:01

Na istenem, szomjas volt.

Viccen kívül (már ha ez a helyzet az-ismerem a helyet, én is sokszor megálltam már ott egy kávéra), ha így történt, az egy barom.

mivammáhe 2009.11.26. 23:01:33

A hozzászólásokra, újabb "pontokra-kérésekre" tényleg kíváncsi lennék.
süti beállítások módosítása