Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Halj meg és nagy leszel - rendhagyó tudósítás a Hobo búcsúkoncertről

2011.02.12. 21:48 idelle

Földes Lászlót és zenekarának tagjait úgy '78 körül láttam először, a balatonszemesi strandon. Akkor még fogalmam sem volt arról, kik ők, de a gyerekcsapatunkban volt egy srác, akinek igen, ő meg is kérdezte Hobót: "A bácsi a Földes Laci"? "Igen" - jött a válasz az azóta ezerszer hallott basszus hangon, mosolyogva a bajsza alatt.

Bármilyen furcsa is, függetlenül attól, hogy életemben már vagy 4-5 koncertre való Hobo számot elénekeltem a haveri blues zenekarban, a mai búcsúkoncert volt életem első élő Hobo-koncertje. Sohasem voltam zenekar-fetisiszta őrült fan: a kedvenc zenéimet (ezerféle) játszó egyik banda és tagjainak életrajzi adatait sem ismerem, sokszor még a nevüket sem tudom egyenként és hogy ki mikor, mettől-meddig játszott a csapatban, nem tudom a pletykákat és így tovább - egyszerűen csak szeretem a zenét és tisztelem azokat, akik csinálják. (képinnen)

A jegyvásárlással is csúsztam kissé, így már csak ülőhelyre tudtam venni, amit nem igazán kedvelek, mert koncert alatt (is) szeretek szabadon mozogni, leginkább a büfé és a küzdőtér hátsó traktusa között, bár voltam egyszer a BS-ben egy Kylie Minogue koncerten (bezony!), na, annak a hetvenöt százalékát az arénán kívül, a büfé mellett töltöttem.

Ráadásul naná, hogy a jegyvásárlást követő napon jelentették be a pénteki ráadást, már akkor csóváltam a fejem, mert sem teljesen korrektnek, sem (üzletileg) jó ötletnek nem tartottam a második (nulladik) koncertet, nem beszélve arról, hogy tudom mit jelent két egymást követő estén ugyanazt lenyomni, főleg, ha eredetileg a másodikba akartál mindent beleadni. Módosítani már nem akartam, jöjjön, aminek jönnie kell, mondta Pataki Attila úgy majd' minden második Edda-koncert elején, majd meglátjuk.

A koncertre egyedül indultam, a párom nem különösképpen kedveli a satter zenét, ebbe persze elég sok minden és gyakorlatilag bármi belefér, ráadásul a tartós és boldog párkapcsolat alapja a gyakori külön program.

Mióta a BS-be járok koncertre, mindegyik este 8-ra volt kiírva, függetlenül attól, hogy aztán negyed, fél, háromnegyed vagy egész kilenckor vagy talán még később kezdődött, így hát rá sem pillantottam a jegyre, mint később kiderült: jobban tettem volna.

Szinte percre pontosan nyolckor léptem át a BS küszöbét, és rögtön meghallottam a zenét. "Elég hülyék, hogy Hobo-koncert előtt Hobo a felvezető zene" - gondoltam, aztán persze hamar kiderült, hogy amit hallok, az már a koncert.

Az Aréna tömve volt, így aztán egyrészt hálát adtam a sorsnak, hogy nem küzdőtéri jegyet vettem, másrészt viszont nem ültem be a helyemre, a korlát és a lépcső tövében álltam le, onnan kiválóan láttam mindent és az ülve szórakozó nézőket sem zavartam. Egí férfi és egy nő is állt még a közelemben, igaz, ők a lépcsőn, egy idő után rájuk is szóltak, akkor lejjebb húzódtak, amivel persze egy kicsit sűrűn lettünk a folyosón, főleg, mert az emberek jöttek-mentek, és természetesen legtöbbször én húzódtam félre.

Hanem ami fontosabb: nem akartam hinni a fülemnek, annyira - nem tudok más kifejezést használni - szar volt a hangosítás!

Hobót végig lehetett hallani és Tátrai hangosítása is igazán jó volt, főleg a szólók alatt, de az egész mint zene a legtöbbször egy kiismerhetetlen katyvasz volt. Ráadásul a kontrollokkal is valami baj lehetett, mert először Hobo, aztán Deák Bill is többször rosszul lépett be, ami ugyan mindig fogható az izgalomra, meg más indokokra, de feltűnően gyakran fordult elő! És bár a közönség végig hálás volt és élvezte a műsort, én csak a fejemet ingattam, hogy ez nem lehet igaz!

Van egy ősrégi szabály, amelyet célszerű magadévá tenned, ha valóban élvezni akarod az életet: ha az étteremben hideg az étel, küldd vissza, hogy melegítsék meg, ha  nem ízlik, ne edd meg, hanem hagyd ott, és ha rossz a színházi előadás vagy a koncert, gyere el, ne frusztráld magad, akkor sem, ha ez történetesen a Hobo búcsúkoncert, de egyelőre kitartottam.

A Deák Bill-blokk vége felé úgy gondoltam, hogy megírom gitáros barátomnak a hangosítás minőségét, amikor egyszer csak jött egy srác egy sörrel a kezében és elém állt. Nem mesélem végig a történetet, legyen elég annyi, hogy bár birka vagyok, szóltam neki, amiből persze az lett, hogy  még ő sértődött meg, viszont legalább elment.

Alig telt el öt perc, amikor jött a biztonsági szolgálat két embere, és az előbb említett párt valamint engem is tájékoztattak arról, hogy mivel ülőhelyre vettünk jegyet, le is kell ülnünk. Bár egy ilyen szituációban nem nyerhetsz, arra az indoklására, hogy tűzvédelmi -menekülési útvonalon állok, és ha menni kell, én leszek az első, akit agyontaposnak (ez biztos valami West Balkán-szindróma). Még bepróbálkoztam azzal a szöveggel, hogy én leszek az első, aki menekül, de szerencsére egy türelmesebb fiúval volt dolgom, aki megismételte, hogy le kell ülnöm. Ez volt az utolsó csepp a pohárban, sarkon fordultam és eljöttem - egy órát sem voltam ott.

Tudom, hogy végeredményben egyszerűen csak nem voltam ráhangolódva a koncertre, de voltam már olyan előadáson (Simply Red szintén a BS-ben), ahol a finoman fogalmazva nem túl együttműködő hozzáállásomat tudta megfordítani a zenész, és végül egy remek jó este kerekedett számomra is.

Hosszú életet kívánok Hobónak, és innen üzenem, ő már életében is nagy, sőt NAGY, mert olyan hatalmasat és maradandót alkotott, amire méltán lehetne büszke, ha érdekelné őt ez az aspektus, de amely életmű az én szívemben és elmémben is kiemelt helyen van.

Ettől függetlenül ez a mai koncert nemhogy örök emlék nem marad, de egy gyorsan felejthető cirkusz volt csupán, ami egyszerűen nem volt méltó ezekhez a remek zenészekhez.

Slusszpoén: volt a hűtőmben egy féldecis Ballantines whiskym, még egy repülőút során kaptam, kábé egy éve. Kibontottam, megkóstoltam és ki kellett öntenem, olyan rossz volt (nem kizárt, hogy a műanyag palackos csomagolás miatt).

Néha el kell engedni a dolgokat - tanítja a Mester.

52 komment · 1 trackback

Címkék: müvvészet nemsikerülhetminden

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr332656802

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minimálriport Földes László, Hobóval 2011.02.13. 11:31:03

idelle: Földes úr, most már azt is tudják, milyen fenn? Földes László: Igen. idelle: Köszönöm az interjút!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vаdparaszt (törölt) 2011.02.13. 03:43:14

Én viszont ott voltam ma, és sajnos egyet kell értenem. Az vigasztal, hogy én még láttam őket kurvajól játszani, igaz, régen, de nekem az marad meg belőlük. A Simply Reddel is egyetértek, amit anno alacsonyabb elvárásokkal indítottam, és kellemesen csalódtam. Most fordítva volt.

passaran 2011.02.13. 07:48:56

Fura egy blues énekes lehetsz ha 33 év alatt sose láttad a HBB-t élőben. Főleg, hogy bevallásod szerint sokat is énekeltél tőlük... Látható ez valahol neten?
Én a pénteki élő közvetítést néztem csak. Néha érezhető volt, hogy kevés volt a próba a koncert előtt és ráhagyatkoztak a rutinra + "majd a félelem összerántja" érzésre.
Mindenesetre sajnálom, hogy vége egy korszaknak...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 09:44:06

@exonka: nem vagyok bluesénekes, hobbizenész vagyok, aki "belekeveredett" az amatőr blues-rock "szakmába".

passaran 2011.02.13. 09:50:06

@idelle: akkor kollégák vagyunk :)

Gép Ész 2011.02.13. 10:27:00

Sajnálom Idelle. Én pénteken voltam a küzdőtéren, és hát legurult jópár sör is (a küzdőtér közepén bárpult!!! - nyilván az öregek miatt :-)), de nekem az utóbbi idők legnagyobb koncertélménye volt. Pedig legutóbb megfogadtam, hogy nem megyek nagykoncertekre, ennek ellenére olyan hangulatba hoztak mintha megint 16 éves lennék. Igaz 16 évesen nem voltam Hobo koncerten, mert akkor még nem engedtek :-)!
De szerintem legnagyobb bajod volt a ráhangolódás, vagyis a ráhangolódás hiánya (már a whisky sem a régi). Hiányzott a jó társaság :-)!

Gép Ész 2011.02.13. 10:29:31

@exonka: Idelle a legjobb Hobo-énekes, Hobo után :-)!

passaran 2011.02.13. 10:34:16

@Gép Ész: Kíváncsivá tettél! Meghallgatnám szívesen. Mi is sok régi HBB dalt játszunk már évek óta. Néha komplett HBB tribute műsor is van. Sajnos Budapestre ritkán sikerül koncertet szervezni :(

calamites 2011.02.13. 10:43:47

én pénteken voltam, és nagyon tetszett, pedig nem vagyok sem HBB, sem blues rajongó.

a hangosítás azért volt szar, mert túl sok volt a zene, és az éneket alig lehetett hallani. Jellemző, hogy az unplugged rész kurva jól szólt.

Amúgy pedig aki nem nézi meg mikor kezdődik egy koncert, az minimum hülye.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 10:48:23

@calamites: "Amúgy pedig aki nem nézi meg mikor kezdődik egy koncert, az minimum hülye."

ezzel nem vitatkozom. maximum a minimummal. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 10:49:30

@Gép Ész: "Hiányzott a jó társaság :-)"

na ja, mert Bástya elvtársat már fel sem hívják a barátai, akikről Bástya elvtárs egyébként sohasem feltételezte volna, hogy Hobo koncertre mennek... :-)

progvog 2011.02.13. 11:02:43

a nagy hobo-tribute énekesek összeborulása közben csak engem zavar, mennyire szarul van megírva ez a post? már tegnap szembejött lángológitárokon, alig bírtam végigolvasni, erre ma címlapon, botrány

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 11:08:40

@progvog: "csak engem zavar, mennyire szarul van megírva ez a post?"

nem, engem is, bár kezdem megkedvelni.

bájgúnár 2011.02.13. 11:10:30

Amikor a magyarok elkezdtek kűlföldi kikűldetésekre járni akkor egy idő után feltünt a szállodaiaknak hogy a minibárra többen panaszkodnak.Ihatatlan,rossz volt az ital a miniüvegekben./magyar vendégek után/A magyar furfang mintmegtudtam azvolt hogy injekcióval kiszívták az italokat és helyébe vizet vagy teát tettek.Lehet hogy ijet kaptál?
A koncertre meg valószínűleg már szar hangulatban is mentél.Egyedűl nemis olyan jó.

aaabbbccc 2011.02.13. 11:15:31

voltam az elmúlt 25 évben 50-60 HBB koncerten, de lehet, hogy többen
pénteken voltam a küzdőtéren, szerintem a koncert közepes volt
Póka régen zeneileg is meghatározó volt és a színpadon karmester is volt, de pénteken egyik sem volt
Tátrai jó volt
Solti jó volt, csak rossz volt ránézni,olyan rossz bőrben van, remélem nem beteg
Deák sokszor nem jól lépett be és az ének sem ment neki, rossz volt hallgatni sokszor
Földes hozta a szokásost de szerencsére jóval kevesebbet beszélt két szám között mint régen :)
a számválasztáson is lehetett volna javítani, főleg 78-86 közötti számok voltak, a klasszikusok, ezeket ismerem, szeretem, de egy csomó kedvenc későbbi és azok nem voltak, pl Éjszakai Budapest Blues jó lett volna :)

EgyEmber (törölt) 2011.02.13. 11:21:08

Egyébként a tegnapi koncerten az ülőhelyek kb 1/3-ban spar-os emberkék ültek (merthogy minden áruházban kisorsoltak egy jómunkásembert, és kaptak egy pár jegyet), nem biztos, hogy mindenki HBB rajongó volt közülük... Bevallom én is csak így jutottam el, bár nem dolgozom a sparban. Ez egyébként látszott a közönségen is. Körbenézve az ülők között sokan csak bámészkodtak. Az "overall feeling"-be ez is beleszámíthatott. Mi sem maradtunk végig, mert akivel mentem, ma hajnalban kezdett a spar-ban gürizni, és valamikor aludnia is kell.
A hangosítással tényleg nem stimmelt valami.
Az elő-búcsú koncert biztos jobb lehetett, oda gondolom tényleg azok mentek, akik igazi rajongók.

Kelly és a szexi dög 2011.02.13. 11:21:24

szar volt a hozzáállásod a dolgokhoz (koncert, pia), inkább verted volna ki...

laphroaig 2011.02.13. 11:30:46

Hüjje vagy kedves posztíró!
Bár én is szarul érezném magam David Guetta koncerten már ha van ilyen.

laphroaig 2011.02.13. 11:31:55

@aaabbbccc: szerintem Pókát nem hangosították ki jól.
Legalább a 3.20-as blues meg az operett basszusszólójánál tolhatták volna feljebb a potmétert.

110 2011.02.13. 11:35:21

bocsi, de paraszt vagy

kubatov_kommunista 2011.02.13. 11:51:58

Hát ez sem az én világom már...
Ülőhelyek, sms-ezés egy koncerten, whiskey (egyáltalán alkohol) kiöntése...

igig (törölt) 2011.02.13. 11:53:33

minden bs-beli koncerten ülni kell az ülőhelyeseknek. sőt, nagyobb európai koncerteken is ülni kell az ülőhelyeseknek.
megjegyzem az egész poszt nem hobóékról szól, hanem a te teljesen általános, említésre se méltó egyéni problémádról
írhattál volna valamit magáról a koncertről is

2011.02.13. 12:16:25

@Rodzservótersz: Egyetértek.

Ha a tisztelt posztíró kevesebbet koncentrált volna az egójára, és arra a csokornyi félhülye, narcisztikus ostobaságra amit képes volt idebüfögni (esküszöm, nem szoktam ilyet tenni, de felolvastam magamban a postot, és kénytelen voltam fejben affektálni hozzá, annyira sértődött-pátoszos az egész), akkor talán túl tudtad volna tenni azon magad, hogy ez nem egy vérprofi szervezésű Stones koncert.
Deal with it, baszki.

Szóval a tanácsom a következő lenne -a természetesen nagyon művelt, sokat bizonyított és sikeres- posztírónak: zenélj végig harminchárom évet, tarts párszáz teltházas próza, karácsony, és különböző általad tisztelt írók köré szervezett estet, ja, és építs ki egy arénányi hangcuccot megfelelő kontrollal.
Aztán ugass.
Ezek mellett vicces, hogy ERÉNYKÉNT próbálod eladni a saját tudatlanságod, a figyelmetlenséged, a hisztire való hajlamod, és a duzzogást, valamint úgy vernyákolsz egy élő magyar legenda ellenében, mint a macska mikor basszák.

Komolyan, apám, maradtál volna otthon, és főztél volna pacalt ahelyett hogy ilyesmire baszod el az időd.

Pszt! 2011.02.13. 12:27:05

Ülőhelyre szóló jeggyel ülni kell! Rádszóltak, besértődtél, ezért szar volt a koncert.

megamedve 2011.02.13. 12:30:02

A kommentező egy kis hülye, puhapöcsű, szájkaratés, aki elkésett a koncertről, (a kezdés 19.30-ra volt kiírva, nem 20.00-ra, s hogy más előadó szeret késni, az egy dolog) emiatt nem merte a sötétben megkeresni a helyét (félt a beszólásoktól, hogy talán időben kellett volna érkezni), beállt egy folyosóra az idiótája, ott nem kapta azt a hangminőséget (egy folyosóról beszélsz ember, bazzeg "kicsit sűrűn lettünk a folyosón")amit várt, majd néhány izzadt legény lexarta az ő helyét, s elé mert állni, végül egy biztonsági őr is mert neki szólni, hogy nem szabad állni a közlekedési útvonalon (WB utáni ellenőrzés hegyek, teljesen jogos volt, még akkor is, ha kis pöcsünk úgy véli, hogy ő lesz az első aki menekül, ugyanis a büntető szerv egy esetleges ellenőrzéskor pont lexarná, hogy ő mit gondol, s úgy megbüntetné a szervezőt, mint a huzat), erre besértődött és lelépett.

Jobb lenne befogni azt a bűzlő nyílást az orrod alatt, s a kezeid önkéntelen mozgáskényszerét is inkább a farkadra szorítani, mint a billentyűzetre. Neked sok mindenről nincs fogalmad, akármit is nyávogtál eddig életedben, akármilyen "fellépéseken".

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 12:33:43

@Equinoxe: "de felolvastam magamban a postot"

nyilván magadban is hangosan szótagolva, de így sem sikerült megértened, miről szólt (beleértve, hogy az egoizmusról szóló kritikáddal nem vitázom).

az LG-n (is) leírtam, hogy érzelmek ellen nem kívánok érvelni, de ezt figyelembe véve is illendő lett volna észrevenned, hogy a poszt nem Hobóék és pláne nem művészetük ellen szólt, hanem az ellen, ahogy ezt a búcsúkoncertet technikailag összerakták.
én pl. nem nosztalgiázni mentem el tegnap este, egyrészt, mert szemtelenül fiatal vagyok, másrészt kurva minőségi színvonalon szerettem volna hallani azokat a számokat, amelyeket ronggyá hallgattam az elmúlt több mint húsz évben, és amelyek közül nem egyet magam is énekeltem és énekelek koszos lebujok ótvar színpadán.

NA, CSAK EZ NEM JÖTT ÖSSZE!

és nyilván egyszerűbb és kényelmesebb lett volna azt mondani és azt írni, hogy megríkatott a koncert és ez volt életem legjobb élő zenei előadása, sőt azt is tudtam, hogy ha mindezeket leírom, akkor minden leszek, csak fehér ember nem, de nem tehetek róla, a legtöbb esetben kívülálló vagyok (legalábbis lélekben és gondolkozásban): ha ezrek dicsőítenek valamit nekem biztos hogy nem tetszik és ha tízezrek herótoznak valamit, akkor az nekem biztos tetszeni fog. bármennyire szar is ez, nem fogom miatta felkötni magamat.

miközben például a tavalyi Metallicán a Népstadionban tízezrek őrjöngtek, nekem végig az járt a fejemben, hogy egy ilyen zenekar hogyan engedhet meg magának ilyen pocsék hangosítást. aztán elolvastam az indexen a tudósítást, és jééé, ugyanazt írta a szerző, mint amit én tapasztaltam. az, hogy a pénteki Hobótól elájult a cikkíró, és egy fél mondatban sem tartotta fontosnak megemlékezni arról, hogy a technika szar volt, nos azt tudjuk be elfogultságának.

egyébként kívánom, hogy hátralévő életedben téged is csak ennyire herótozzanak embertársaid: "innen üzenem, ő már életében is nagy, sőt NAGY, mert olyan hatalmasat és maradandót alkotott, amire méltán lehetne büszke, ha érdekelné őt ez az aspektus, de amely életmű az én szívemben és elmémben is kiemelt helyen van."

p.s.: a 33 év zenéléshez már csak egy hiányzik, igaz, színvonalában fényévekre Hobóéktól.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 12:34:59

@megamedve: nem te voltál az a csökkent értelmű, aki elém álltál?

2011.02.13. 12:39:06

@megamedve: "SZ"arta. Írj normálisan, ha már nem írsz hülyeséget.
Mi vagy te bazmeg, valami kibaszott emós?

CoolKoon 2011.02.13. 12:39:09

Kedves Equinoxe és a többi félhülye fikagép! Látszik, hogy közületek vsz. SENKI se volt a HBB-koncerten, de azért járatjátok a pofátokat ezerrel. Most eltekintve attól, hogy a posztíró elkövette azt a szarvashibát, hogy nem nézte meg a jegyen a kezdés időpontját, meg hogy eleve ülőhelyre vett jegyet, abszolút igaza van! Arra még egyikőtök se gondolt, hogy esetleg TI vagytok a botfülűek meg a zenéhez még egy kicsit se értőek? Ugyanis már nem azért, de ha valaki éveken át blues-zenekarban HBB-számokat énekel, talán némi halvány sejtése kialakul a ritmusról, a hangminőségről, meg egyéb, koncerttel kapcsolatos hibák észrevételéhez szükséges képességekről.

Na most ami azt illeti, én is voltam HBB-koncerten. Nem azon, ami a BS-ben volt, hanem a révkomáromi ("komárnói" az itt összegyűlt prolinépségnek) "előkoncerten". És itt bizony annyira borzalmasan szar volt a hangosítás, hogy azt el nem lehet mondani. Egyrészt eleve túl hangos volt, másrészt igazán jól csak a Tátrait lehetett hallani (gondolom őt is csak azért, mert a kombókról nyomta). Talán még a Hobót is úgy-ahogy érteni lehetett, de a Deák-Billt pl. egyáltalán nem, a Pókát pedig szintén nem lehetett hallani. Valamelyik számban volt is egy szólója, és csodálkoztam is, hogy miért nem játszik senki, amikor láttam, hogy ő nagyon nyázza a gitárját. Hozzám persze semmi se jutott el belőle. Szerencsére nem egyedül mentem, hanem egy baráti körrel, és ezt ők is megerősítették. Egyikük még azt is mondta, hogy biztos azért hallottuk az egészet olyan szarul, mert túl közel voltunk a színpadhoz (ami azért nem volt annyira közel), de ezt valahogy nem hiszem. Aztán volt ott olyan is, hogy a Solti rosszul lépett be, meg egyéb apróságok, de nekem úgy tűnt, hogy ők is azért csinálták ezt, mert nem hallották egymást rendesen (a Deák-Bill mondta is, amikor feljött a színpadra, hogy az előtte levő monitorba több hangot kér). Ráadásul néha látszott is rajtuk, hogy nem hallják egymást, mert mutogattak is kegyetlenül (ja és az unplugged résznél pl. a Solti tamtamját az első számnál szintén egyáltalán nem lehetett hallani).

Igazából én reméltem, hogy hogyha már a keddi koncert ilyen szarul sült el, akkor legalább tanulnak belőle, próbálnak még, kirúgják a hangosítóbrigádot/szétrúgják a seggüket stb. és a pesti koncerten már jól fognak szólni. Hát ezek szerint nem így lett. Ugyanis még ha csak feleannyira is volt szar az élény a BS-ben, már az is nagyon rossz fényt vet az egészre. És bizony ezek szerint az se volt egy nagy eresztés.

megamedve 2011.02.13. 12:41:41

@idelle: Megértelek. Fáj az igazság. Legközelebb meggondolod miket írogatsz. (tudod a remegés az ujjaidban...)

2011.02.13. 12:45:06

@idelle: Apám, arra az eddig látogatott koncertjeid során már bőven rájöhettél volna, hogy a magyarországon tartott koncertek 99,8% -ának kibaszott szar a hangosítása.
Utoljára a Stones volt jó, de ott nem is engedtek senki helyit hozzányúlni a potikhoz, és a hangcuccot is magukkal hozták.

Magyar koncertnek kb. a '96-97-es sziget óta nem volt rendes, élvezthető hangosítása.
Törődj bele, vagy ha ennyire akusztifil vagy, akkor járj a MüPába, vagy a zeneakadémiára.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 12:45:54

@megamedve: "megamedve 0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

majd igyekszem.

megamedve 2011.02.13. 12:47:06

@Equinoxe: Nem szidtam az anyját, nem fenyegettem meg. Nem ismerem a többi munkásságát, csak ezt az irományt. Ez alapján fenntartom a véleményemet, s a jelzőket is.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 12:48:04

@Equinoxe: csak azért érdekes, amit írsz, mert pl. az Omegának (hogy magyar zenekarnál maradjunk) több kiválóan hangosított koncertje is volt az elmúlt tíz évben, márpedig ha ők tudnak hangosítani, akkor egy Hobo Blues Bandnek is illene tudnia. szvsz.

megamedve 2011.02.13. 12:48:42

@idelle: Csak menekülj e mögé, ettől függetlenül amit leírtam, az nagyon beletalált. Hülye kis pöcs vagy barátom :-) Off.

CoolKoon 2011.02.13. 12:48:47

@Equinoxe: Ez nem igaz, mert pl. a pár évvel ezelőtti, Szigeten tartott LGT-koncertnek (az idióta helikoptert meg az elején becsúszott "technikai malőrt" leszámítva) igenis kurvajó volt a hangosítása.

2011.02.13. 12:53:15

@idelle: ácsi, az Omega alattomos ellenpélda, mert a Meckiéknek mindig híresen kibaszott jó cuccuk volt, már az "átkosban" is.
A négy éves gyerek által klimpírozott szamárinduló is jobban szól egy Bösendorferen, mint egy Casio szintin (és ezzel nem a Kóbornak, vagy az Omegánakl akartam beszólni).
Ellenben 2007-es EFOTTon, aholis szintén volt Omega-koncert, úgy szóltak, mintha valaki egy lichthofban belehugyozott volna egy pléhvödörbe.

2011.02.13. 12:55:27

@megamedve: Nem is arra gondoltam, azt nehezményeztem, hogy egy máskülönben normális, összeszedett írásban miért kell olyan tinédzserborzalmakkal élni, mint a "xar"?
Olyan szép, frappáns hangzású szó a SZAR, tessék azt használni. :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 12:57:54

@Equinoxe: az alattomos ellenpéldát azért hoztam, mert hátha lehetett volna boltolni az Omegával, ha már a Hobo cucca szar. mégiscsak egy HBB búcsúkoncertről beszélünk!

2011.02.13. 12:59:01

@CoolKoon: Szintén rossz példa, mert míg egy Rammsteinre kiakadnak a harmadik kerületi turbónyuggerek, a "szól a rádió"-t nyugodtan lehet zajkontroll nélkül üvölttetni szabadtéren este tízkor is, abból nem lesz feljelentés.

(emitt mellékesen jegyezném meg, hogy a magyar rádiózás, és a slágerrádió-fetisizmus az elmúlt harminc évben alapjaiban baszta el a magyar pop-rock életet.)

2011.02.13. 13:00:00

@idelle: Ezt kifejezetten jó ötletnek tartottam volna én is, de innentől már nem a mi kompetenciánk a dolog, hanem a koncertszervezőké.

passaran 2011.02.13. 13:12:23

@idelle: Barátom te baromira el vagy keveredve... Miért gondolod hogy a hangcucc a HBB hangcucca volt??? A backline a zenészek saját cucca, de a front az bérelt cucc. Nem vitatom, hogy sok éve zenélsz, de akkor ezekkel illene tisztában lenni mielőtt kritizálod!!! A zenekarod is mindig a saját frontján játszik? Na látod...
Megjegyzem: a hang és a fény is Omega cucc volt. A PA Meyer M3D, a monitor Martin LE 1500 volt.
Más kérdés, hogy a hangképet nem a folyosóra állítják be. Az is tény hogy a BS elég szerencsétlen hely akusztikailag.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.13. 13:18:52

@exonka: nem fejtettem ki, hogy amikor a "Hobo cuccáról" írtam, akkor az általuk a koncerten használt felszerelést értettem rajtam függetlenül attól, hogy mi áll a holmi "tulajdoni lapján" :-)

tudom, hogy jó kapaszkodó ellenem a "folyosó", de elhiheted, hogy tudom, mit hallottam.

a BS akusztikáját továbbra sem fogadom el mint indokot, mert ahogy írtam is, nem egy koncerten voltam, ahol ennél összehasonlíthatatlanul jobb volt a hang.

kéne egy nick 2011.02.13. 13:50:52

@Equinoxe:
Te kicsit kevered az életmű méltatását meg a koncertkritikát.

Attól, hogy Hobo letett az asztalra, amit letett, a koncert még lehetett oltári szar.

Ja igen, Solti.
Állítólag nagyon beteg.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.02.13. 14:31:29

Szombat este voltam ott, és a küzdőtéren. Szólt rendesen, mi a keverőpult magasságában álltunk. Nem éreztem, hogy annyira gáz lett volna - igaz, néha későn kapták el a belépő énekest.
A hangosítás erős közepes volt.

Kedves post író, a szombati koncert bő 3 órás volt! Tehát te kb. a bemelegítést hallottad :) Szombaton nagyon jól pörögtek az elejétől, de aztán a Bill-es részek után egy kicsit szétesett a banda. Ezt az akusztikus rész szerencsére visszaadta, és olyan 2 órával a kezdés után már nagyon együtt volt a közönség is.
Koncertnek mindenképpen a közepesnél jobb, élménynek viszont felejthetetlen. Én nagyon jól éreztem magam.

lone 2011.02.13. 14:42:56

Több koncerten is voltam már az Arénában, és tegnap nem az akusztikával volt a baj. Két dolog. Az egyik, hogy Hobo nem úgy kezelte ezt a koncertet, mint búcsúkoncert, nem volt rá utalás, és az volt az érzésem, hogy nem építette fel a szövegeit erre, olyan volt, mint akármelyik Hobo koncert a sok közül, ami amúgy nem gond, csak ide az ember várt volna valami extrát. A másik. A zenészek ultraprofik voltak, leszámítva, hogy néha a belépések, vége, eleje nem volt pontos. Tátrai egy világklasszis, Póka is kitűnő, és a többiek is DE! De szarul volt kikeverve a hang. Ez tény. A gitár elnyomott mindent, sávosan szólt a küzdőtéren minden. A basszusgitárnak a lábdobbal együtt mindenhol rendesen szólnia kellett volna, ilyen kevés hangszernél gyönyörűen külön-külön kivehetően hallhatónak kellett volna lennie. Ehelyett fátyolos aránytalan volt az egész, ezért nagyon kár, pedig nem a technikával, nem a zenészekkel és nem az akusztikával volt baj.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2011.02.13. 14:45:34

Ha már egy Hobo koncert is rossz, akkor tényleg jó világ van na! :)

kéne egy nick 2011.02.13. 15:21:07

Ja, a halj meg után vessző kell a címbe!

@lone:
"Tátrai egy világklasszis"
Hááát... annyira azért nem, bár itthon tényleg a legjobbak egyike, bár azért ha meghallgatod, a Latinban nagyon hallható, amikor ő játszik, és mikor Szűcs Antal Gábor, Tibusznak az a stílus már kicsit túl van a képességek határán.

Ha meg világklasszis magyar gitáros:
Hallgasd meg egyszer Cziránku Sanyit a Kárpát Möbiuszban (sajnos, ma már nagyon ritkán koncertezik, bár a Barbaróban sem rossz).
Hátratett fél kézzel megeszi a teljes magyar gitárostársadalmat Tátraistul, Alapistul, többi neves gitáristenestül.
(És ő is a Beatricében meg a P. Mobilban kezdett.)

aaabbbccc 2011.02.13. 15:29:55

Cziránku + Barbaró = királyság :)

CoolKoon 2011.02.13. 15:49:13

@Equinoxe: Könyörgöm! Ez csúsztatás, több dolog miatt is. Egyrészt a Sláger-Danubius duó az LGT-től kizárólag két dalt játszott mindig is, a "Kicsi, a Nagy, az Artúr és az Indián"-t, meg az "Elfelejtett szó"-t, és az első egészen biztosan nem hangzott el (a másik talán igen, de én nem emlékszem arra, hogy elhangzott volna), szóval gyakorlatilag csupa "ismeretlen" LGT-számot nyomtak. Ráadásul a turbónyuggereknek simán megvolt minden okuk, hogy felnyomják az LGT miatt a Szigetet, hiszen az szó szerint egy monstre koncert volt, ami jó három és fél órán át tartott (ha jól emlékszek). És különben is, a feljelentgető idióták amúgy se a hangosítás minőségétől függően telefonálnak be, hanem a szexuális kielégületlenségük, valamint unatkozásuk fokától függően. Az ilyen szerintem képes Simply Red miatt is feljelenteni, vagy bármilyen más, külföldi zenekar miatt (és azért valljuk be, hogy a Rammstein egy eléggé szélsőséges példa).
süti beállítások módosítása