Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Autó-f faith

2009.05.05. 17:01 idelle

Elnézést kérek a címbe rejtett borzalmas szójátékért, de jelenleg körülbelül ez az a szellemi frissesség, amit produkálni tudok.

A kép még akkor is mindent elmond, ha nem én fotóztam és nem az én kocsim van rajta ugyanis ma reggel szinte pixelre pontosan ez a kép fogadott, midőn reggel munkába indultam. Volna.

A saját felelősségemet viszonylag hamar el tudom intézni: igen, bent felejtettem a rádió előlapját, ami ugyan az elmúlt egy évben vagy tízszer előfordult, mégis most volt itt az ideje, hogy a komplett szerkezettől megszabadítson egy seggfej.

Tisztában vagyok vele, hogy a bűnöző-, (tolvaj-) társadalomban is nagyon kevés a Hermann Ottó (polihisztor), azaz aki szakmája széles spektrumában játszik, de az egész történetben szinte az a legbosszantóbb, hogy magát a lopást miért az ablak bezúzásával kellett elintézni. Ugyanis a rádió kiszerelése profi szakmunkásra vallott, ott kérem egy fél drótnyi belebarmolás sem volt tapasztalható. Szóval a kérdésem: olyan nagy ügy lett volna "hozzátanulni" a kocsi kinyitását???

Mellesleg, először ugyan értesítettem a rendőrséget, aztán az autószerelőmmel folytatott konzultáció után lemondtam, hogy kijöjjenek és helyszíneljenek, a következő okok miatt:

1) A kárérték ötvenezer forint alatt van összesen - vagy mondjuk picivel fölötte -, úgyhogy cseszhetem a CASCÓ-mat.

2) Sajnos saját, többszörös tapasztalatom, hogy képtelenek bármilyen bűnelkövetőt elkapni, a lakásbetörés-autólopás-autófeltörés vonalon. (Régóta úgy gondolom, hogy komoly összefonódás van az ilyen tevékenységet végző bűnszövetkezetek és a rendőrség felsővezetése között, kizártnak tartom, hogy pusztán a technikai elmaradottsággal magyarázható rendőrségünk gyenge teljesítménye...)

3) Ki tudja, mikor kerülök sorra, szerintem mire kiértek volna, addigra én már kivittem a kocsit a szerelőhöz és átértem kétszer a városon.

Egyébként túl az anyagi káron, legalább olyan bosszantó, hogy szétcseszik az egész napodat, hogy a javításon túl még a kocsidat is ki kell takarít(tat)nod, hogy akármilyen alapos is vagy a porszívózás során, az üvegszilánk olyan, mint a fenyőfatüske, még hónapok múltán is találsz, bárhova nyúlsz, és speciálisan erre az esetre: a gyári magnós-rádiót kellett visszarakatnom, amikor rádiót már szinte egyáltalán nem hallgatok, viszont tele vagyok CD-vel és pendrive-val, mivel MP3-at is tudott a szerkezet. Az anyagi megfontolásokon túl egyébként itt is - mármint, hogy nem akarok még egy rádiót venni - az vezérel, mi van, ha egyszer megint bent felejtem az előlapot, és újra bezúzzák az ablakot és ellopják az eszközt.

Tanulság tkp. ezer lenne (a saját slendriánságomra, lustaságomra vonatkozók mellett pár általános érvényűt is megírok majd egy másik posztban), számomra azonban egyre inkább csak egy létezik: ez az ország menthetetlen.

A képet egy amerikai sorstársam blogjából kölcsönöztem: http://www.notla.com/archives/2006/09/52115/

Kiegészítés 1.: most beszéltem a szerelőmmel, egész nap képtelen volt ablakot szerezni: használtban nem volt, gyáriban nem volt, gyári utángyártottban nem volt, azt mondta, holnap(ra) kerít egyet. Én meg szervezzem át lassan a fél (egész) heti programomat, csak hogy egy majom kapjon a feketepiacon egy-kétezer forintot a rádiómért, amiből kannásbort tud magának venni (a kannásbor behelyettesíthető kábítószerre, bár ott egy adagért több autót is fel kell törni). Esküszöm, még ha hajnali háromkor csöngetett is volna, inkább odaadom neki a zsetont...

38 komment

Címkék: markec slendrián lopamagyar wannagetoff nincsremény

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr31104063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.05.05. 18:26:13

nem csodálom, h nem szóltál a rendőrségnek, hiszen értelme nulla.

jagger3 · www.jagger.hu 2009.05.05. 18:26:23

Ellenkező tapasztalatom van. 2005 ben , a BME R épület előtt egy ember betörte az ablakot és megpróbálta kiszedni a rádiót a su.uki-mból. A rádiót nem bírta kiszedni mert becsavaroztam de a cibálás közben összefogdosott mindent ,és össze is vérzett a rádió körül , mert kihasította a kezét.
A rendörség vonakodva de kijött. helyszinelőnek még én mondtam hogy rögzítsen ujjlenyomatot ( látható volt és véres). utánna a vért is elrakta. 3 hétre telefon az örsről , vigyem be a rádió számláját , mert megvan az elkövető. Pechére 22eft volt a rádió és megvolt a számla is ( 4 hónappal előtte vettem) . Az elkövető (jónás úr) meg lett mérve , és ez így van jól.
Szóval nem igaz hogy 50 eft alatt nem jönnek ki.
Mindenképp feljelentést kell tenni , mert lehet hogy ezen az eseten csúszik meg az elkövető.
Köszönet érte a XI. kerületi sünöknek!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.05. 18:33:59

@jagger3: Úgy heti 3-szor állok az R előtt, jó tudni, hogy ott is van ilyen.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.05.05. 18:35:50

@jagger3: nálunk is betörtek egyszer a szőlőházba. kihívtuk a rendőröket, akik csak nézelődtek jobbra balra. mondom nekik: nem vesznek újlenyomatot? Erre a válasz: mi nem a májámi helyszínelők vagyunk uram. No comment!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.05. 18:37:21

@jagger3: Így van! Mindent bejelenteni! Én is jártam már így, sunyi kis telefon tolvaj miatt. Aztán kiderült, hogy 40 ügye van.

hotten totta 2009.05.05. 18:40:53

@Slanger: mázlista vagy öregem. Kocsim picit meghúzták, ismeretlen szemtanú felírta az elkövető rendszámát, tipusát, éjjel 2-3 óra hosszát dekkoltam az örsön míg a feljelentést meg tudtam tenni, majd pár hónapra rá értesítettek, hogy az eljárást megszüntették, ui "címzett ismeretlen" a nyilvántartott tulaj. Fellebezni már semmiféle ingerenciám nem volt (akkor netán nem lehetne pl. kivonni a forgalomból a járművet, népességnyilvántartó, stb. De mondom nem néztem utána a részleteknek, alig húztak meg, egy későbbi kocc miatt meg egyébként is újra kellene fényeztetni a lököst, meg elég nekem a saját hivatalom:-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.05. 18:41:11

Nekem autómat lopták el. Azt mondjuk én találtam meg jó sok pénzért. Sajnos csak 9 hónapot tudtunk intézni az egyik tettestársnak.

Egyébként ha nem töri be az üveget és szakszerűen szedi ki a rádiót, akkor mivel bizonyítod, hogy ellopták?

m_balage 2009.05.05. 18:58:39

@espadazo: "mondjuk én találtam meg jó sok pénzért."
erről írnál egy-két sort?

Unter Bahn (törölt) 2009.05.05. 19:09:12

"Régóta úgy gondolom, hogy komoly összefonódás van az ilyen tevékenységet végző bűnszövetkezetek és a rendőrség felsővezetése között..."

Bár úgy lenne... azt néhány fej levételével orvosolni lehetne:-(((

Alapvetően akkor gondolnád jól, ha azt hinnéd, hogy még ha lenne is az alsó szinteken szándék "rendőri tevékenység" folytatására, a felső szinteken - egészen 'felig' - olyan mértékben tesznek a Te és más állampolgárok biztonságérzetére és vagyonvédelmére, hogy az már arcpirító (nem, nem nekik).

Két eset: egyikben kereszteződésben a kerekpáros nem gyorsult eléggé, mögötte jövő dupla-szőke páros felöklelte és elhajtott. Egy 'marha' - azaz egy tisztességes autós - utánuk ment, értesítette a rendőröket, akik ki is mentek a biciklishez, előzékenyen érdeklődtek hogy meg-e ütötte nagyon magát, majd megnyugtatva hogy "katona-dolog", visszaügettek az őrsre. Ez egy cserbenhagyás története.

A másik: régi haragos viszony szomszéddal, aminek egyik magasabb lépcsőfoka a könyvelőiroda két ügyfelének okozott kár azzal, hogy autóikról a rendszámot nyanya lestépte és összegyűrte. Telefonon beszóltak, mondták hogy nem jó, be kell jönni személyesen. Be is mentek, fél napot ott dekkoltak, majd mondták hogy sok csodát ne várjanak, úgyse lesz belőle semmi. Igaz hogy több tanú látta, igaz hogy a rendszámtábla anyaga alapból képes lehet ujjnyomat megőrzésére... de "úgyse lesz belőle semmi"... ez meg egy (két) egyedi azonosító meghamisítása... 'oszt jóvan:-(((

Pajtás 2009.05.05. 19:16:00

Nekem az ajtómat feszítették ki. Kajak úgy nézett ki a kocsi, mint egy félig nyitott konzerv. Komplett ajtócsere 300k HUF.

Picsasereghajtó 2009.05.05. 19:16:07

Volt régen egy Toyota kisbuszom. Az első szélvédőjét verte be a parasztja (10kHUF volt a pótlása, 10 évvel ezelőtt az egyáltalán nem volt piti pénz) hogy kilopja belőle az akkor 1000 Ft-ot érő piaci kazettás magnót. Hát elmegy az ilyen a picsába.

Most bicajjal járok, és a sztereó bluetooth fülesemet nem tudják lelopni menet közben a fejemről, otthon meg felviszem a lakásba bringástul. +1 érv az autómentes élet mellett :)

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.05.05. 19:20:18

Fura lehet igy élni embereknek, szánalmas.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.05. 19:22:34

@m_balage: Egészen véletlenül (úgy 70 telefon) találtam egy embert, aki megmondta kit hívjak fel. Neki mondtam rendszámot, típust. Visszahívtak, mondtak olyat, hogy biztos lehettem benne, hogy ott van az autó és 800 ezerért odanavigáltak... Szerencsére rendőrök lehallgatták a telefonokat, mert azért előtte beszóltam és így hamar meglettek a mocskok. Egyébként a Havannán parkoltak le a verdámmal, simán a többi autó közé. Mesélte egy lakó, hogy hétvégente ott fújják át a vasakat.

handras 2009.05.05. 19:23:12

Miért az ablakot törik be? Mert gyors, és nem túl hangos.

Időnként persze vannak idióták is. Kocsimban 2 zónás a riasztó. Kisebb ütésre csak azt mondja pity.pity.pity nagyobbra, vagy ha ismétlődik akkor elkezd üvölteni. Egyik éjjel arra ébredek hogy pittyeg majd üvölteni kezd. Leérve látom, hogy a vezető oldali ablakot törték be. Nem hiányzott semmi a kocsiból. Nem tudom mire számítottak a pittyegéskor, csak köszön nekik a járgány?
Az ablak zúzós módszernek az a lényege, hogy nem szálnak be az autóba, csak a betört ablakon keresztül ügyködnek. Ebben viszont a kormány baromira útban van...

handras 2009.05.05. 19:26:00

@Sün! Mi az a sül?: Ha egy narkósnak az aznapija már összejön egy-két autóból, az neki már elég...

m_balage 2009.05.05. 19:32:36

@espadazo:
Érdekes. Ezeknek az odanavigálós sztoriknak amiket hallottam, sose volt happyendjük (pénz ottmarad, autó sehol).
Öröm é bódottá, hogy a tiédnek mégis :)

Pár hete egyik legjobb barátomék huszonéves szakadt Kadettjét lopták el, de a csávót meglepték akció közben, és igaz, el tudott húzni, de otthagyta egy zsákutcában a kocsit, járó ablaktörlőkkel...
aztán én találtam rá, mert nekiindultam az éjszakának körözni a környéken, hátha.
Rendőrék két óra múlva jöttek, de mentségükre legyen szólva, meglepően sokat foglalkoztak egy addigra már ugye megtalált "lopott" kocsival. Ujjlenyomat, dns-minta, szagminta, minden.

Szóval mégegy pozitív kimenetelű autólopásos sztori.
De azóta nem alszom nyugodtan, az enyém is kinn áll az utcán. Biztos módszer meg nincs a védekezésre.

Telepito · http://telepito.dolgok.com 2009.05.05. 19:38:39

@jagger3: ez a hozzászólás többet ért, mint az egész poszt! A 2. bekezdés pl. nagyon zavaros!

Tomi from There · http://fotobolt.blog.hu 2009.05.05. 19:42:30

Kedves Posztíró: Vígasztaljon az, hogy ma többel is támogattad a kisebbséget, mint adód 40%-a. Kormányunknak tetsző dolgokat teszel, amiért el is nyered majd jutalmad. Ha nyugdíjas leszel.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.05.05. 19:50:10

@Slanger: akkor ezért csökkent a lopások száma az elmúlt időszakban a rendőrség statisztikája szerint... király. :)

Mazsika1 2009.05.05. 19:57:10

Nekem 2 x törték be az autóim ablakait, először az egyiknek a bal első ablakát, hogy ellopjanak egy Pioneer ősrégi kazettás autórádió-magnót. A másik autónak a változatosság kedvéért a jobb első ablakát, de abból nem vittek el semmit.

Reménytelen kitakarítani az üvegcserepeket belőle (Skoda 120 L) az ajtóüreg telement a szilánkokkal.


Na, hogy ennek mi értelme volt? (mellesleg 2 hátsó lámpát kompletten kiszedtek, elgörbítették az ablaktörlőkarokat, futásból felugrottak és átfutottak a csomagtértetőn, letörték a tükröket, stb.. folytassam?

A kocsik felújítás alatt vannak, (lennének) de így egyre reménytelenebb....

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.05.05. 20:25:09

A Skoda 120-asunkba a pillangóüveg bezúzásával jutottak be, és vették ki a rádiót.

SHIBA "márkájú" nem előlapos rádió-magnó volt. 2003-at írtunk ekkor. Direkt a LEGOLCSÓBB rádiót kértük a piacon.
Olyan volt,h a 90-es kazettától az 5. alkalommal már gyorsabb volt a sebessége, mint mikor megvettük. Akkor ugyanis a magnó kissé lassú volt.
Toshibának nézhette a drága tolvaj...

66th Zealot platoon 2009.05.05. 20:25:13

Nekem par eve a vaszontetot teptek fel (olcso veteranauto) es elvittek a magnot elolap nelkul.
Na ennek is jo sok ertelme lehetett.

hufnagel@citromail.hu 2009.05.05. 20:34:41

@m_balage:
Még hogy nincs biztos védekezés? Dehogyisnincs!
A tettest elkapva azonnal nyilvánosan és közszemlére kitéve (mint a középkorban) felakasztani!
Néhány akasztott tetü után a többi talán elkezdené de nagyon meggondolni magát, megéri-e neki egy rádióért az autófeltörés az ilyesmit. Persze mindehhez kőkeményen állandóan kinyomozni és elkapni az elkövetőket!
Ahhoz azonban igazi rendet és közfegyelmet tartó rendőrség kellene, és nem ilyen - a nemzeti ünnepeken kordont állító vagy magyart verő komcsi ávóscsürhe.
Ha bűncselekmény van, érdekes módon soha nincs emberük, ha meg némi kormányellenes balhé akad, szinte feketéllik tőlük az utca és a város. Hogyan is van ez, ávós droid elvtársak?
Be kell vezetni a halálbüntetés alkalmazását a kisebb lopásos-betöréses esetekre is. Lehet hogy az első években 100 ezerrel megfogyatkozik a lakosság, de utána végre rend lesz!

CM2131 2009.05.05. 20:35:17

Önálló üvegkár esetén a legtöbb cascos szerződés nem veszi figyelembe a minimum önrészt, szóval, ha van cascód, akkor jobban jársz, ha az ablakot zúzza be, mint ha a záradat barmolja szét.

greg_garcia 2009.05.05. 20:39:38

@jagger3: Senki sem állította, hogy a rendőrség nem jön ki 50K alatt, ellenben annyi a CASCO önrésze.

nemuccaszoc 2009.05.05. 20:42:11

Legalább lenne stílszerű és profi, iktassa ki a riasztót, diszkréten szálljon be és szedje le.

balintus · http://napoleon.blog.hu 2009.05.05. 21:14:06

A casconál üvegtörésnél nincs önrész, nézz utána!!! Külön passzus vonatkozik rá.
Egyébként pedig:
Nem kell bent hagyni az előlapot ahhoz hogy feltörjék. Az előző kocsimat HATSZOR nyomták fel így 3 év alatt. Soha nem volt bent az előlap.
Hatodikra elvitték a rádiót előlap nélkül a mocskok, nekik se maradt semmi, nekem megvan még az előlap, emlékül :(
A mostani autómban gyári cucc van, úgy is marad, soha többé olyat amit érdemes kilopni. Nem is bántják.

balintus · http://napoleon.blog.hu 2009.05.05. 21:20:34

@hufnagel@citromail.hu: bezzeg tegnap a Blahán egy 20 év körüli nőt fél órán át a táskájánál fogva erőszakkal ott tartott egy közterület felügyelő, mert fel mert ragasztani egy "angoltanítást vállalok" cetlit egy lámpaoszlopra.
Ott statuálni kell a cetliragasztás gonosz dolog. Zsebelni, komplett városrészeket rettegésben tartani, az csak megélhetési bűnözés.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.06. 06:25:52

@balintus: 50 körüli nőt nem tartott volna ott :-( Nem adta meg a számát a piszok?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.06. 10:01:01

@balintus: nem néztem utána, de elhiszem. ugyanakkor a szerelőm szerint párezer forint az új üveg. megint kinek lenne jó utánajárni, több energiám elmenne vele. ráadásul már régen elfelejtem - bár ez kizárt! :) - az ügyet, mire a biztosító fizet....

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.06. 10:05:17

@espadazo: az a baj, hogy az elmúlt évben - lehet, hogy majd "megposztolom" - "csak" a következők történtek velem, ugyanitt még csak nem is a VIII. kerület, hanem Angyalföld kertvárosi része!!!):

1) lakásbetörés. zsaruk ki, vigyorogtak, össze"kormoztak" mindent, egy hónap múlva eredmény nélkül lezárták az ügyet.

2) ellopták az autómat. rendőrök nyomoztak, egy hónap múlva eredmény nélkül lezárták az ügyet.

3) komplett téligumi-szett leszerelése, elvitele. rendőrök kijöttek, pepecseltek, egy hónap múlva visszakaptam szép tasakban a kerékcsavarokat, nyomozás lezárva eredmény nélkül.

Mindezeket követően, mi a francért jelentenék be egy ilyen ügyet????

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.06. 13:43:01

@idelle: Kormozásért én is haragudtam, mert nem egyszerűen kenték be a kocsit belülről azzal az anyaggal. De ez szükséges, ha ujjlenyomatot akarsz.
"Jó" betörő tippre megy és van már vevője. Ezért nem engedünk be vízórást, kéményseprőt, ügynököt, senkit sem a lakásba és nem híreszteljük, hogy mikor nem vagyunk otthon. A rendszertelenségtől pl. írtóznak.
Autóm azért lett meg, mert a lopás után 3-4 órával elértem a organizátort és többet adtam nekik, mint amit az orgazda adott volna. Egyébként elmondták, hogy két hete! figyelték a szokásaimat, hogy mikor jövök, megyek, hogy állok meg, mit kapcsolgatok.
Azóta az előlapot is hamarabb leveszem, mint ahogy megállok, mert abban se legyen biztos a rohadék, hogy működik a rádió.Csak biztosra mennek. Legalábbis főleg.
A legjobb védelem az idősebb karcos autó, sokszínűre festve, minimál design odabent, legalább 3 kütyü, amit ki kell iktatni, stb. Ilyen ország ez. Flancolunk, megfizetünk.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.06. 14:08:24

@espadazo: én csaknem teljesen biztos vagyok benne, hogy a szervizből ment ki az infó, mert miután egy karambolt követően több mint egy hónapot volt náluk, miután elhoztam, a harmadik éjszaka elvitték. akkor már majdnem egy éve megvolt ez az autó, az ugyanolyan típusú, bár "alulszereltebb" elődje meg majdnem két évig parkolt ugyanott.

persze a szerviz tagadott,a rendőrség "tanácstalan" volt, mit tehettem volna...???

a lakásom is extra sztori, ugyanis lépcsőházon belül költöztem (albérletből sajátba), ez esetben, meg majdnem tuti, hogy a házból ment ki az infó, bár egy ilyenhez elég, ha a lakásfelújításodat végző brigád egyik embere elkottyintja, hogy éppen hol dolgoznak vagy mikor végeznek a munkával. sosem tudhatod...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.06. 14:24:16

@idelle: Szomorú dolgok ezek. Szervizben pl. nem hagyok soha távirányítót. Kulcsolgassák szépen. De bárhová viszem, mellékesen előadok egy fals helyet, hogy hol élek. Forgalmiba meg egy kis falu van beírva.
Lakás már nehezebb eset, főleg ha a lakók olyanok. Én itthon dolgozom, ide jöhetnek bármikor, leöntöm őket egy forró kávéval.
Konkrét személyt meg kár bevádolni, mert beperel. De kamu autó mehet még oda ;-) Aztán csak figyelni kell. Én egyszer raktam bele mikrofont is és a szomszéd utcából hallgattuk a szerelőket. Szerencsére (tehát ilyen is van), semmi kivetnivalót nem mondtak.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.06. 14:30:43

@espadazo: hát igen, a kocsim esetében amatőr voltam. nem elég, hogy nem - a szabadság miatt távol lévő - szerelőmhöz, hanem márkaszervizbe vittem, de még a valós pesti címemet is bemondtam valami miatt, holott a lakcímkártyámon nekem is vidéki cím van...

mindegy, tanultam belőle, csak drága volt a tanulópénz... :-(

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.06. 17:04:33

Autótolvaj tetvesebb forma, mint a betörő. Lényegében a munkaeszközét viszi el az embernek, amit még akkor sem egyszerű pótolni, ha teszem azt van rá pénz. Addigra ugrik a meló is, pláne ha utazni kell miatta.
Hifi, meg a tv nélkül elvan az ember.
süti beállítások módosítása