Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

4:2 - der Scheinwerfer

2009.11.18. 22:17 idelle

 Képinnen

Közlekedésokossági tanfolyamunk következő fejezetében a fényszóró használatáról lesz szó.

Verőfényes, kánikulai nyáron voltak a vezetésóráim, mind a harminc, természetesen a vizsgám napján borult be az ég, eredt el az eső, szinte azt sem tudtam, hol van az ablaktörlő-kar a 2107-es Ladán.

Beültem, bekapcsoltam az övet, a vizsgáztató pedig azt kérdezte:

- Ugye tudja, mit jelent, hogy a látás-, és útviszonyoknak megfelelően kell vezetni?

- Igen - válaszoltam, kitettem az indexet, és elindultam.

A vizsgabiztos fékezett.

- Akkor legyen szíves, kapcsolja be a lámpát - kérte nyugodtan.

Nem tudom, feltűnt-e, de ősz vége van, mit ne mondjak tél, még akkor is, ha délután 14-16 fokot mérnek. Például ma, viszont ködös reggelre ébredtünk. Számomra természetes, hogy a motor indítása után azonnal kapcsolom a fényszórót. Nem csak télen, tavasszal, ősszel, hanem szinte mindig, leszámítva talán csak a verőfényes nyári, városi autózásokat.

Nem úgy a kollégák egy része. Ma reggel gyors, persze korántsem reprezentatív felmérést végeztem rövid reggeli utam során. Hat olyan autót számoltam össze, amelyeknek a reggeli köd ellenére sem égtek a fényszóróik.

Két érdekesség volt a dologban: az egyik, hogy a sofőrök megoszlása a címben jelzett 4:2 volt a női sofőrök javára.

A másik a gépkocsik színe: a hatból öt volt ezüstmetál, egy pedig sötétkék.

Igazából nem értem, hogy a gépjármű-tulajdonosok nagy része miért van megveszve az ezüstmetál színű autókért. Ez a szín unalmas, jellegtelen, mi több: leginkább semmilyen. (Mondom ezt egy ezüstmetál színű autó tulajaként, igaz, nekem nem volt más választásom.) De ha már átlagszínű - és közlekedésbiztonsági szempontból kétségkívül az átlagnál jobban veszélyeztetett - autókkal járnak, legalább a fényszóró-használattal kapcsolatban lehetnének figyelmesek, az átlagnál jobban.

Az is igaz viszont, hogy ebben a kérdésben az átlagnál megengedőbb vagyok, mivel elő-előfordul, hogy az ember fia, lánya feledékeny. Azt is hozzá kell tennem, hogy a négy hölgy közül kettőnél láttam, amint rövid idő után - észlelve a hibát - felkapcsolta a fényszórót.

Úgyhogy leginkább csak egy jótanács: figyeljenek jobban!

1 komment

Címkék: tanfolyás megyamagyar mostanábanolyanfeledékenyvagyok

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr171535303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.11.24. 19:02:33

"igaz, nekem nem volt más választásom" --- mindig van más választás, csak akarni kell :) én fehérrel nyomulok.
süti beállítások módosítása