Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Velocidroid

2011.02.03. 09:46 idelle

Előre bocsátom, hogy ez a posztom nem csoportok vagy kasztok, hanem szokás szerint az idiotizmus ellen szól, ilyen értelemben kérek mindenkit, akinek a fejében esetleg megfordul, hogy a klaviatúrán rögtön elkezdje gépelni a "de az autósok..." kezdetű mondatot, az lehetőség szerint higgadjon le, és adjon hálát a sorsnak, hogy nem lettünk eggyel kevesebben (mint ki fog derülni, kis túlzással).

Vezetés közben szerencsére ritkán lanyhul a figyelmem - bár olykor-olykor előfordul -, nem csak a jogszabályi kötelezettség miatt, hanem azért is, mert minden egyes alkalommal, amikor autóba ülök, tudom, hogy magyaridióták közé megyek, így hát a saját életem (és vagyonom) mellett különös gondot kell fordítanom másokéra, azok kiszámíthatatlan, nem egyszer kretén, elmeháborodott viselkedése miatt.

Szóval jöttem ma reggel dolgozni, amikor is az egyik utcában le kellett lassítanom, mivel egy teherautó tolatott be az én sávomból egy udvarba. Mint kiderült, ez is oltári nagy szerencséje volt annak a fiatal lánykának - arcát sál takarta (de a szemét nem!) -, aki úgy gondolta, hogy jó ötlet egy parkoló autó mögül kerékpárral kihajtani elém, azaz a forgalommal szemközti sávba.

Azonnal satuztam, miközben a kormányt balra húztam, ezért - és az egyéb körülmények miatt is - még csak nem is érintette a kocsim a biciklist. Aki - függetlenül attól, hogy rádudáltam - rám sem nézett, hanem a legnagyobb lelki nyugalommal elhúzott mellettem: jobbról, azaz az én sávomban.

Azt már a tüköröből láttam, hogy a kereszteződéshez érve - immáron a saját sávjából -, fittyet hányva a tilos jelzésre, kikanyarodik a főútra.

Fel nem foghatom, mi késztette a lányt, hogy a szemközti sávba kanyarodjon ki, ráadásul egy érkező autó elé, de tételezzük fel, hogy nem ott járt az esze, álmos volt még, szerelmi bánat gyötörte vagy csak egyszerűen, amolyan női módra (bocs!) képtelen volt felmérni távolságot és sebességet, talán nem is ez a lényeg, hiszen igenis lehet hibázni.

Azt viszont már mérhetetlen surmóságnak tartom, hogy miután - egyébként a KRESZ szabályaival szöges ellentétben, amit persze neki nem kell ismernie, hiszen ő csak egy kerékpáros - hirtelen cselekvésre kényszerítette a közlekedés más résztvevőjét, és erre, ha már maga esetleg felismerni képtelen is volt, a másik figyelmeztette is, mindenféle reakció, akár egy "bocs"-ot jelentő kézfelemelés nélkül hajtott tovább, fél percre rá újabb szabálytalanságot követve el.

A lánynak üzenem, hogy ha jó eséllyel életben akar maradni, akkor sürgősen ismerkedjen meg a KRESZ szabályaival.

Általánosságban meg csak annyit, hogy lehet valaki bármilyen fasza csávó vagy csaj és gondolhatja magát ezerszer különbnek a többieknél, a közlekedésben egyenrangú felek vagyunk, akikre ugyanúgy vonatkoznak a szabályok. És ez a szó szoros értelmében életbevágóan fontos.

53 komment

Címkék: megyamagyar seggfejmagyar velocimancik megakarhalni

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr732635147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oszkar00 2011.02.04. 08:46:59

"a KRESZ szabályaival szöges ellentétben, amit persze neki nem kell ismernie"

Már miért ne kéne? A gyalogosnak sem kell? Vizsgázni, azt nem kell belőle. Sok jogosítvánnyal rendelkező meg vizsgázott belőle, oszt mégsem ismeri. Csak igen felületesen.

belekotty 2011.02.04. 08:55:52

Biciklis hülye picsa egy külön kaszt.
Állok a Farkastorkin az Eurocenter lámpánál Ződ. Látom 20 körüli bálna alkat hajlíttya maga alatt a drótszamarat a Bécsi úti pirosnál külső sávban. Már akkor rossz érzés fogott el, mert ugye aki fiatal és renceresen nyomattya a pedált, az nem tartozik az ámbrás cetek osztályába.
No mondom + előzöm, mert az ilyen csak a nyálát húzza mint a csiga, nem valszeg hogy súmaher módra kilőne, recsegő küllőkkel. Belső sávba huss. Mire a csak balra keresztbe vág, megcélozva a tuja+állóhó vezető zebrát. Ha nem számítok előre arra hogy tuti hülye, akkor simán elcsapom, kormány jobbra, kikerül, élete +ment, ablak lehúz, serény anyázás. Ha fiú lett volna kiszállok és elverem.

udvari bolond 2011.02.04. 08:56:10

egyszer már szürkületkor egyirányú utcában szembe (nem, nem volt engedélyező kieg. tábla) jött bringás kishölgy kivilágítás nélkül, láthatósági nélkül, úgy, hogy az utcába előzőleg még a zebrán kvázi gyalogosként áttekerve jutott be

három dolgot akartam tőle kérdezni:
1. szerinted látszol, bmeg?
2. nem félsz, hogy a halszálkában parkoló autók közül egy mondjuk elkezd tolatva kiállni, és mert egyirányú az utca, arra nem fognak nézni, ahonnan ő jön?
3. zebrán gyalogosok között mér nem szállsz le a szaros gépedről?

oszkar00 2011.02.04. 08:57:26

@udvari bolond: Az világos volt. De attól még áll, amit írtam. (És autós/bicajos/gyalogos is vagyok.)

one_away 2011.02.04. 08:59:38

Az oldenburgi bicajosok a csúcs. Az az elvük, hogy úgyis igazuk van, viszont nem mérik fel, hogy igazuk lehet, de két életük nincs. Mennek át piroson, ugorhatsz el előlük a kétéves gyerekedet magadhoz rántva, jöhetsz üveglapszállító furgonnal, minden mindegy. És egyre többnek a fülén ott a fülhallgató, olyan hangos zenével, hogy én hallom, mikor egyek mellette.

Dour 2011.02.04. 09:00:28

Jó a munkahelyed, hogy van erre időd.
A főnödnek is mutasd meg. :)
Van lányod? Szokot bicajozni? :)
Én itthon vagyok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.04. 09:22:12

Mondjuk az ilyen de jó... Én biciklisként is úgy közlekedem, hogy ne legyen veszélyes, meg autósként is vigyázok.

Mondjuk azt nem értem, hogy nem jut el egyeseknek, hogy OK, nem tudja a kRESZ-t (bár amúgy iskolában tanítják, csak ugye mindenki hajlamos elfelejteni), de úgy menjen, hogy maga ne legyen veszélyben...
...akkor alapból nem áll elő ilyen eset sem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.04. 09:23:52

@one_away: Sosem bírtam zenét hallgatni bringázás közben. Zavar, ha nem hallom, mire számítsak mögöttem. Bár egy visszapillantón még gondolkodom... :)

Sand Lover 2011.02.04. 09:36:51

Szoktam biciklizni de halálra idegesítenek azok, akik világítás/kukásmellény/józan ész nélkül tekernek. Külön vascső azoknak, akik belemennek a pirosba, mondván: rájuk az úgysem vonatkozik.
Miattuk anyáznak az autósok (sokszor jogosan) és néznek hülyének engem is, aki rigorózusan betartom a szabályokat.
Nem, nem azért, mert stréber vagyok, hanem mert az életembe kerülhet. Ezt kéne tudomásul venni, kerékpárosok.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.02.04. 09:51:26

a bicajosok nagy része nagy ívben szarik a kreszre, és úgy megy, ahogy ő jónak látja.

GG81 2011.02.04. 09:53:13

tegnap, üllői ecseri kerszteződésnél kifelé indulnak a sorok, mire a legbelső és középső szaggatottján a bringás jön... a villamossíneken átbucskázik úgy, hogy valahogy kikeveredik a szélső sáv jobb felére ezzel felfogva az egész jobb sávot, főleg azokat akik jobbra kanyarodnának a József Attilára és nem előzik már meg, nehogy ráhúzzák a kormányt...
jah, azon a szakaszon KÖTELEZŐ bringaút van és nem a 2x3 sávos úton kéne jaszkarizni az örökhajtós szabályos fékekkel nem rendelkező vasdarabbal! és ha már a legbelső sávnál tudott az induló autók közt okoskodni, annyi esze már végképp nem volt, hogy ne rögtön húzódjon jobbra a padka mellé, hanem csak a kanyarodókat követően... ahol ráadásul megint csak sokkal biztonságosabb és haladósabb lett volna számára a párhuzamos szervízút az Europark felé... taigetosz pozitív.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.02.04. 09:56:32

Ahogy elkezdtem autók között tekerni, azonnal késztetést éreztem a kresz tanulmányozására, mert szeretnék életben maradni. Nem is volt nagyobb gond soha.

Néha az az érzésem, hogy az elgázolt bringások sokszor a saját figyelmetlenségük miatt lesznek áldozatok. Persze az autósoknak külön figyelniük kéne ránk, mert mi vagyunk a gyengébbek, de ha nem akarok bajt, akkor olyan óvatos vagyok, mint sün szex közben.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.04. 09:58:35

Az ilyenekre mondják, hogy Taigetosz pozitív? ;-)
Kellene szervezni - akár társadalmi munkában is - valami csoportot, akik járják a várost és a járdázókat, tilosban biciklizőket próbálják felvilágosítani a KRESZ-ről.

cso zsi 2011.02.04. 09:59:19

A ma reggeli illető nem hölgy volt. Én épp gyalog.
Az illető teker szemben az egyirányúban (nincs engedőtábla), amikoris a kanyarodó autós (aki engem átengedett) szembetalálja magát vele. A bringás felrántja a járdára magát, ahol én vagyok a sérülékenyebb. Mivel addigra két emberrel, és egy zöldségesstanddal kellett volna megküzdenie, miután bekanyarodott a járdán, újra leugrat a másik egyirányúba az úttestre, szintén szemben a forgalommal.
Hátul egy villogó piros led próbálta a pozícióját jelezni. Még jó, hogy nagy sebességet nem tudott elérni, mert olyan "amszterdami módra" szinte teljesen lapos gumikkal próbált haladni.
Hasonló elvarázsolt lányokkal/lényekkel a Bajcsyn, a bringaút mellett a járdán szoktam találkozni.

gregibroki 2011.02.04. 10:01:57

Még jóhogy kiemelte az elején, hogy: "nem csoportok vagy kasztok, hanem szokás szerint az idiotizmus ellen szól"
mindenhol vannak idióták, felelőtlenek. Én pl azokat az arcokat szeretem, akik főúton 50-60-nal rakják neki szgk-val, záróvonalon, körforgalom előtt 100m-re jobbra kanyarodó úton előznek buszt, balrakanyarodó sávból előznek éppen zöldet kapott egyenesen haladó kocsisort és még sorolhatnám.
Itt nem csak a bringásokat kéne kiemelni és a bringás-autós konfliktushelyzeteket, hanem az ember-ember konfliktushelyzeteket.
Sajnos nagyon sok gyökér bringázik teljesen ügyetlenül, de képzeljétek Pesten bringázik sok olyan ember (köztük én), aki nagyon sok mindenre képes a bringájával (percekig tud egy helyben állni, folyamatosan tudja figyelni a többi autóst, úgy helyezkedik, hogy az autósnak jó legyen hamár szerencsétlen araszolgathat a dugóban egész nap, stb).

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.02.04. 10:05:15

@cso zsi: "olyan "amszterdami módra" szinte teljesen lapos gumikkal próbált haladni"

Ebből az apró részletből és a két ugrásból arra gyanakszom, hogy az illető rendelkezett némi trial előképzettséggel, tehát nem okozott neki különösebb gondot az a manőver, amit leírtál, mivel egy 2 méteres raklapkupacról kb ugyanígy huppanna le.

Ettől függetlenül egy fasz. Ugyanúgy, ahogy a sorok között jaszkarizó orosz youtube-sztár motoros, mert attól, hogy ők kurvajók, más még hibázhat és azt semmilyen rutinnal nem tudják majd kivédeni...

muhi 2011.02.04. 10:10:01

@gregibroki: szövegértés egyes, leülhetsz.

A poszt egyik fontos mondanivalója az, hogy az ilyen szabálysértések az autósnak csak anyagi kárt jelentenek, a biciklisnek viszont az életébe kerülhetnek. Ezért szólt a poszt a bringásról.

Mert őszintén szólva kit érdekel, ha egy autós szabálytalankodott reggel a városban? Abból nem lesz poszt.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.02.04. 10:12:22

Egyszer az apám blokkova fékezett egy ... kisgyerek előtt, aki két parkoló autó közül ugrott ki elé - egy kis pesti mellékutcában.
Apám rákiabált: normális vagy?
a válasz: normális vagy te, meg az apád, anyád!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.04. 10:12:43

@muhi: "Mert őszintén szólva kit érdekel, ha egy autós szabálytalankodott reggel a városban? Abból nem lesz poszt."

DEHOGYNEM! :-)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.04. 10:14:13

@oszkar00: nem, nem áll. A biciklis járművel közlekedik, azaz gyors helyváltoztatásra képes a közlekedésben, mégsem kell neki ismerni annak szabályait. Ez így nagyon, nagyon veszélyes.

(Egy gyalogos nem gof 35-tel kilőni elém balról, elsőbbséget nem megadva. Egy biciklis meg de. Megtörtént, nem fiktív a példa!)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.04. 10:15:22

"Egy gyalogos nem fog", akartam írni, bocs.

gregibroki 2011.02.04. 10:15:27

@GG81: elárulom, h az a bringaút felér egy kisebb városnéző, ide-oda tologatom a kerékpárost, mert az úgyis ráér túrával. Az Üllőin keresztbemenő sínek pedig egy rakás szarok, azokon downhill bringával lehetne csak sajnos áthajtani (ezért akár mehetnénk a bringaúton is, de az említettek miatt inkáább nem, amúgy meg ha felmész egy bringaútra, 90%, hogy elfogy 100 m-en belül).
De ez nem von le semmit a srác érdemeiből. Talán azért ment a belső sávban, mert a jobbszélen nem fért el a hol ide, hol oda állok piroslámpánál emberkéktől (vagyis valaki tökig lehúzódik a kocsival a patkához, nehogy elmehessen már a bringa, valaki meg balra húzódik). Csak amikor megcsinálta a manővert pechére zöldet kaptak. Igen, ez valóban szoppancs helyzet. Elnézést kérek az ő nevében is!!! :)

gregibroki 2011.02.04. 10:18:45

@muhi: Igazad lenne, ha az én példáimból nem lehetne halálos, frontális ütközés (tenap láttam a 10-es úton, hogy a tag megelőzött egy kocsisort a legelején egy csuklós buszt, úgy, hogy jobbra kanyarodott az út, záróvonal volt és jött egy körforgalom, ahonnan jöttek kis autók). Szerinted abból mi lett volna, pukli a kobakon, meg egy kis újficam a nagy ijedtségtől?
A 2-esért küzdöttem most serényen Tanárnéni/bácsi! :)

kilobike 2011.02.04. 10:31:46

Budapesti bringásanyázósos-poszt = zindex főlap + kattintáshegyek. Tudja ezt már az óvodás is.:-)

phaszfej 2011.02.04. 10:41:28

Ez valami nagyon gyenge provokáció akar lenni vagy tényleg ennyire sötét a gyerek? Ha ilyen gyökereket olvasok, mindig felvillanyozódok, hogy több nő jut nekem. Az ilyen agyaskakasok nőit a legkönnyebb levarrni. Örül, hogy végre valaki fasszal is megbassza, nemcsak öncélú elméletekkel.

Skj Joe 2011.02.04. 10:42:19

Hülyék és hülye szituációk mindenhol vannak.
Egy ilyen bringás dolog ugyanolyan veszélyes, mint mikor valaki kocsival rossz sávba kanyarodik, vagy nem néz körül.
Csak hát idegesítő.

Hajrá, anyázzzunk! :)

phaszfej 2011.02.04. 10:44:42

Tuti narkós a gyerek. Azoknak vannak ilyen ficamodott gondolatmeneteik.

oszkar00 2011.02.04. 10:49:03

@Humperdickk: A biciklisnek is KELL ismernie a szabályokat. Vizsgáznia nem kell belőle. És nagyon sok jogosítvánnyal rendelkező CSAK vizsgázott a KRESZ-ből, de igazán nem ismeri, csak felületesen. Érdekes, amikor bicajozok, én megyek szabályosan, az autósok meg nem. Sokszor, nagyon sokszor. (Egyébként van kocsim is.)

A példádra: egy biciklis nem fog a kocsim elé kivágni 70-nel balról elsőbbséget nem megadva. Megtörtént, nem fiktív. Sőt, egy biciklis nem akar elütni a zebrán 100-al, mikor 200 méterrel arrébb megáll, mert piros a lámpa. Megtörtént, nem fiktív.

Szóval hagyja már mindenki a tököm általánosítást. Nem minden biciklis fasz, csak vannak fasz biciklisek. Meg nem minden autós fasz, csak vannak fasz autósok. Meg gyalogosok is. A hétköznapi tapasztalataim szerint kb. hasonló arányban. egy különbség van: a fasz autós nagyon könnyen öl meg másokat. A fasz biciklis vagy gyalogos kissé nehezebben (saját magát könnyebben).

GG81 2011.02.04. 10:52:15

@gregibroki: én is bringázom a városban, de azért egy 60-as, 70-es sebességű útra nem szívesen megyek ki, mert miért is kéne, ha mellette ott van egy csendes szervízút? pl.
rendes tőled, hogy védeni próbálod és elnézést kérsz helyette, de ettől a parasztja sajnos nem fogja megtanulni az alapvető hibáját, mi lett volna az evárható... például semmi keresnvalója nemhogy az első szaggatotton a padkától, nemhogy a másodikon!!! semmilyen szuper manőverezgetés miatt, főleg, ha tudja utána óvatos sínezés jön... a benzinkútról kihajtók miatt valóban lehetnek ott sávátlógások, de azt ahogy az autók sem tulakodják, a bringásnak is ki kell várnia vagy ott ügyesben megoldja a kanyarodósáv felé, lekommunikálva a kikerülendő járművek vezetőivel, de nem az úttest közepe felé. aztán így végig jó helyen marad, nem cikázik a sávok között pl... és simán ledobhatja jobbra a szervízútra, ahol nem a 60-as tempót tartja fel, hanem no forgalom mellett majomtekergőzhet a majomtekerős bringának csúfolt vasával 20-szal... ezek az örökhajtósok már csak ilyenek. remélem a rendőrség tényleg jól rászáll ezekre a tavasszal, hogy pl. hol a fék kiskomám!?

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.02.04. 10:52:57

@kilobike: Hadd trollkodjak kicsit. Pont az ilyen mentalitás juttatja ehhez hasonló helyzetbe a bringásokat. Nem is beszélve a "kritikus tömegetekről" amit persze a gyalogosok is megszívnak, holott (részben) róluk is szólt a dolog.

phaszfej 2011.02.04. 11:05:30

Én ismerem a kreszt, mégis nagyívben leszarom, ha biciklizek. A város nem az autósoké, hanem mindenkié. Így is irdatlan túlsúlyban vannak ezek a szarok és ezek a fingagyúak kényszeríteni akarnak mindenkit, hogy az ő kibaszott ritmusukhoz és szabályaikhoz alkalmazkodjon. A faszom, ha bicajozok, akkor az a szép benne, hogy árkon-bokron mehetek, nem kell bénáznom a csira autósokkal, nem vonatkoznak a lámpák. De miért fáj ez valakinek? Mert talán kicsi a pénisze? Tutti. Vagy ilyen alapon, ha gyalogos vagyok, üres az út, nem jön semmi és piros a lámpa, akkor álljak és várjak, míg nem vált zöldre, mint tőlünk nyugatra a kibaszott szervasmarhái? Akik mikor átjönnek ide keletre a szabad világba, úgy megrészegülnek a fene nagy kiművelt kultúrnyugatjai a szabadságtól, hogy olyanok lesznek, mint a nyolcévesek. A kresz csak segítség, nem kötelezvény, ti seggfejek. Segít eligazodni a kétes helyzetekben, de nehogymá mindenkinek úgy kelljen fütyülnie, ahogy ez a sok péniszcsökevény autóbuzi táncol. Nekem is van kocsim, nem is megyek vele kilencvennél lassabban a belvárosban se. És az autósok 99,99 százaléka udvarias és előzékeny, ezt mindenki tapasztalhatja. Aki ilyenen kiakad, AZ EGY BUZI.

GG81 2011.02.04. 11:13:04

@Tzimisce: ne trollkodj, meg nem is az, csak épp bizonyos érdekcsoportoknak egyből sokkal kényelmesebb a másként gondolkozott csípőből letrollozni... ha nem egykövet fújsz, így jársz...
'gregibroki' hozzáállása nem rossz, de hiába, nem veheti magára az összes bringás szabálysértést, pedig látszik rajta, hogy akarná... megoldás, ha elítéli ő maga itt is és az életben is és nem rest mondjuk rászólni a nyeglén bringázóra... a bringás, ha normális nem tesz mondjuk mindkét fülébe fejhallgatót így van esély a kommunikációra, ezért van az pl. hogy az autós max. dudálni tud, de pontosítani a zárt dobozokból elég nehéz, feloldani a problémát, megérttetni... ebből a szempontból igen is van realitása a bringások egymás számonkérésén... csak ne nézne bambán, amikor a tényt közölve látod, hogy nem jut el az agyához, hogy valóban nem kellett volna a pirosnál jobbra kanyarodnia pl. és ha már megtette a kanyarodás szabályai által a zebrán és párhuzamos bicikliátkelő szabad jelzésre átkelők közé nem hajtunk...! van még hova fejlődni, de amíg lesz kiskapu keresés, addig lesz aki levág, bevág, lesz@r...
ezért sem tudom elfogadni azt az érvet, hogy az egy "kisebb városnéző körút", bazz! nem újpestre visz el, max. egy háztömbnyire, ezt autósként is átéli az ember, mert arra egyirányúsítanak, mert ezt épp lezárják, akkor kerülni kell és ezt biciklivel is meg lehet csinálni, kerülni kell! nem vadvíz ez, hogy arra folyik amerre a legrövidebb. jah persze ezért fáj a szabályok betartása, mert oda a qrva nagy szabadság, de hallottak már a vízszabályozásról, azok is meg lettek zabolázva, tavasszal pedig jön kedvenc rendőrségünk és ígéretük alapján jajj tilosban és féktelen hulladékkal járó bringások!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.04. 11:27:54

@GG81: "nem vadvíz ez, hogy arra folyik amerre a legrövidebb."

na, ez az. kíváncsi lennék, mi változott az elmúlt húsz évben, ami miatt a bringások többsége képtelen egy sarokkal többet menni, "csak" azért, hogy ne az egyirányú utcában, a forgalommal szemközt menjenek. (miközben arról zengedeznek, hogy sport, meg edzettség, meg eltunyulásmentes élet, de király!)
nekem annak idején egyértelmű volt (ma is, csak ma már nincs bringám), hogy ha behajtani tilos, akkor nem megyek arra, a következő utcán lehet szabályosan tekerni, húsz méter, 4 és fél másodperc.

ki érti ezt?

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.02.04. 11:41:08

@phaszfej: A szöveged feléig nem tudtam eldönteni, hogy provokátor vagy vagy egy szerencsétlen idióta, de van egy jó hírem, a közepén rájöttem, hogy provokátor vagy :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.04. 11:52:19

@phaszfej: Hm. a KRESZ kötelezvény, nem azért, hogy szopasson, hanem hogy keretek közé szorítsa (kellene neki) a tahóságot, ÉS biztoságot teremtsen.
Csak ugye be kéne tartatni, ha már nem tartja be vaaki magától. Előbb-utóbb mindenki rájönne, hogy jobb nem kekeckedni, aki magától ne jött rá, hogy az első a biztonság legyen.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.04. 12:34:32

@oszkar00: én nem mondtam, hogy minden biciklis köcsög. De mondjuk tegnap éppen alig bírtam félreugrani az egyik elől, mert ezerrel bevágott az egyirányúba, ahol én át akartam menni (szabályosan), gyalog.

Persze, értem én, de te is értsd meg, hogy ha az úttesten halad, és gyors, akkor indokolt lenne leviszgáztatni kreszből. A bottal totyogó nénit van esélyem meglátni, a tántorgó részeget is, de a biciklist kevésbe. És ha nem ismeri a szabályokat, nem is tartja be őket. Vili?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.02.04. 12:36:27

@Humperdickk: ja, a kiegészítőtábla nélküli egyirányúba persze rossz irányból vágott be. Nemmindegy. :)

gregibroki 2011.02.04. 12:54:14

@idelle: hol kerülsz csak 20 m-t? Nagyon jól tudod, hogy valamikor 4-500m alatt nem úszod meg a kerülőt.

gregibroki 2011.02.04. 12:58:43

Ja azt elfelejtettem, hogy nem csak a sport lebeg a szemünk előtt, hanem az is, hogy odaérjünk a célhoz lehetőleg minél gyorsabban. De iylenkor sokunk nagyon figyelmetlen, főleg a parkoóból kiálló autósokkal szemben és a gyalogosokra is számítani kell, hogy nem néznek annyora az egyirányúban a haladási irány felé. De azt be lehet látni, hogy alapesetben egy szembe jövő bringást is majdnem ugyanolyan kikerülni, mint ha veled egyirányban halad (persze ha elfértek normálisan egymás mellett). Én szoktam menni szembe egyirányúban, de nem mutogatnak nekem, mert figyelmesen haladok és ha kell, lehúzódom jóval a találkozás előtt.

kilobike 2011.02.04. 12:59:38

@idelle: "kíváncsi lennék, mi változott az elmúlt húsz évben, ami miatt a bringások többsége képtelen egy sarokkal többet menni, "csak" azért, hogy ne az egyirányú utcában, a forgalommal szemközt menjenek. "
Tulajdonképpen semmi. Csak 30x akkora a stressz, 30x annyi autó van, és 30x annyira lehetetlen Budapesten közlekedni.
A trollkodóknak meg üzenném: leszarom a CM-et, nagyrészük hülye, alkoholista punk, ellenben hétvégenként egy gyönge 200-ast szoktam tolni,(évi 8-9000) szabályokat betartva, és igen, bármennyire fáj, látszik a hozzáállás javulása. Az a pár idióta, akivel összefutsz, nem a nagy többség (ala zsíroskenyér szindróma).
Ezzel együtt sajnálom a Budapesten közlekedőket (mind a bringást, mind az autóst), nagy ívben szarik a városvezetés megoldást keresni. Nem szeretnék ott élni.

kilobike 2011.02.04. 13:01:01

@kilobike: szerk: a "zautós" hozzáállásán is látszik természetesen (türelem, figyelem, stb.).

GG81 2011.02.04. 13:04:40

@gregibroki: nah, az edzettségnek a 4-500 méter az már megárt???
az autós sem brahiból kerül, ha éppen kerülnie kell... sőt, ha qrva zöld akarna lenni, akkor miért is kerülne, mert levágva nem pöfög annyit. :-)
nemisolyanrég a blaha felől kellett volna balra a kiskörútra jutnom, mivel mindenhonnan azt hallja az ember, hogy a deák, erzsébet teret kerülje (ezért nem kerestem lehetőséget az Astória előtt balra) és közvetlen balra fordulás nincs így az astória után kerestem 3xjobbra, közvetett balra fordulási lehetőséget, de minden kis utca behajtani tilosos vagy cölöpös... az utolsó lehetőség a ferenciek tere után a váci utca felé kis utca, az is feltúrás miatt lezárva... ezért kellett átmennem Budára, majd a Gellért térnél visszafordulva a Szabadságon Pestre vissza... logikus. :-/

gregibroki 2011.02.04. 13:11:08

@GG81: Igen, ez tényleg elég szopó. Ezért jobb ilyen esetekben a bringa. Én kerestem parkolóhelyet péntek este 8 körül a Dohány-kazinczy-wesselényi környékén, kétszer mentem el a Zsinagóga mellett, olyan egyszerű volt találni. Ja meg ugye mindenhol egyirányú.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.04. 13:17:33

@kilobike: "Csak 30x akkora a stressz, 30x annyi autó van, és 30x annyira lehetetlen Budapesten közlekedni."

nem már a stressz miatt kelljen "rövidíteni"...!?

@gregibroki: "hol kerülsz csak 20 m-t? Nagyon jól tudod, hogy valamikor 4-500m alatt nem úszod meg a kerülőt."

na várjál, azt képzeld el, hogy ha gyalog akarsz átmenni egy sztrádán, ott sokszor kilométereket kell menetelni egy gyalogosfelüljáróért.

értsd: ez most érv volt vagy vicc?

gregibroki 2011.02.04. 13:57:06

@idelle: Nem egy kategória a kettő. Itt arról van szó, hogy meg tudom-e valósítani fizikailag a "manővert" vagy nem. A gyalogosnak ha nem tud repülni, akkor bizony kerülnie kell.

oszkar00 2011.02.04. 14:11:20

@Humperdickk: Németországban meg Hollandiában nyilván azért sokkal jobb a helyzet, mert ott vizsgáznak a biciklisek, mi? Ugyan már. Inkább azt a néhány biciklire is releváns szabályt már iskolában bele kéne verni az emberek fejébe. Meg a gyalogosokra relevánsakat is. Bár még egyszer hagsúyozom, hogy az autóval közlekedők legalább annyi szabályt szegnek meg tapasztalataim szerint, mint a másik két csoport. Akkor meg mintha nem a vizsga számítana.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.04. 14:16:02

@Tzimisce: és tévedtél. Ez a szerencsétlen valóban olyan, amilyennek leírta magát. Adódott egy aprócska komplikáció, amikor született. Annyira nem lett súlyos elmebeteg, hogy intézetbe kerüljön, de amint látható nem is százas...
Az autó persze nem igaz. Jogsit az elmeállapota miatt nem kaphat.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.04. 14:19:39

@gregibroki: "Itt arról van szó, hogy meg tudom-e valósítani fizikailag a "manővert" vagy nem."

a gyalogos is meg tudja, mert át tud menni a sztrádán, akár kétszer nyolc sávon is, kérdés, hogy átér-e.

azért az furcsa, hogy arról "kell" beszélgetnünk, miért nem jó/szabad/célszerű szabálytalanul közlekedni.

még egyszer: húsz évvel ezelőtt, amikor még rendszeres bringahasználó voltam, eszembe sem jutott betekerni a behajtani tilos táblánál vagy átmenni a piroson.
de ugyanígy: autóval sem trükközök, bármilyen egyszerű is lenne sok esetben egyirányú utcában tolatni - vagy amit a környékünkön gyakran látok: szemből behajtani "arra a rövid szakaszra" -csak azért, mert úgy kényelmesebb, meg közelebb van.

persze a hiba nyilvánvalóan bennem van, és - legalábbis magyarországi körülmények között - szinte életképtelennek is nevezhetnénk, de én nemcsak hogy így szeretem, de ráadásul így is tartom célszerűnek...

manualis mammografus 2011.02.11. 19:56:16

new york. bringas futarok. pofatlanabbak, mint a magyar bringasok, megsem huzzak rajuk a kormanyt, verik arcon oket. lehet, hogy nem tul okosak az amcsik, de mintha toleransabbak lennenek. vagy nem tudom.

www.youtube.com/watch?v=sj1-218EnvY

Illes 2011.03.02. 01:22:48

Kerékpárosként azt kell hogy mondjam hogy elnézést kérek az ilyen amberek miatt, akik a kerékpárosok jóhírét csorbítják. Örvendetes hogy sokan szállnak kerékpárra, az már kevésbé hogy -tekintve hogy a jogosítvány nem kötelező a jogosítvány- ezen kezdő kerékpárral közlekedő emberek közül sokan egetverő marhaságokat követnek el. Jót tenne -már a gyalogos közlekedés szempontjából is- az iskolai KRESZ oktatás fejlesztése. Mindenesetre vegyük észre a két különböző faktort: aki tapló, bármilyen közlekedési eszközzal tapló. Aki kezdő, az pár "jesszusom, mekkora marhaságot tettem" után fejlődik, ezt oktatással javítani lehet és érdemes is.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.02. 07:34:27

@Illes: ezzel az a gond, hogy nem elsősorban a kezdő biciklisekkel van baj.
süti beállítások módosítása