Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Egyikre sem

2014.02.11. 18:56 magyaridióta

koroshegy_m6_f.jpg

A fanyalgó és elégedetlenkedő magyar honpolgárok régóta sérelmezik, hogy a hazai választási jogban nem létezik az "Egyikre sem" opció, amelyet azok a választópolgárok ikszelhetnének be, akik a felkínált politikai alakulatok illetve politikusok egyikére sem kívánnak szavazni.

Természetesen a lehetőség - ha közvetve is, de - létezik: egészen egyszerűen érvénytelenül kell szavazni, azaz mondjuk a "két egymást metsző vonal" részére fenntartott karikából kettőt (vagy az összeset) ki kell satírozni. Lehetne persze üresen is hagyni, de egy pillanatnyi kétségünk se legyen a felől, hogy az ügyes és elkötelezett szavazatszámlálók valamelyike egy óvatlan pillanatban behúzná a neki tetsző (őt fizető) alakulat vagy annak politikusa nevét.

Az elmúlt hónapokban (sőt, talán években) rengeteget gondolkoztam azon és sokszor álltam értetlenül az előtt, hogy az ellenzék miért nem képes teljesen nyilvánvaló politikai magas labdákat lecsapni, különösen az ország ellopása témakörében. Még akkor is kezdett gyanússág válni a dolog, ha a tolvajlásokat, a mutyikat nyilván nem feltétlenül az MSZP-nek és szatellit szervezeteinek kellene, kellet volna képviselni, hiszen tény, hogy a Nokia reklámarcai eléggé hiteltelenek (lennének) bármilyen korrupcióellenes jelmezben.

Nem is tőlük vártam volna ezeket a politikai akciókat, sokkal inkább az LMP-től vagy a Jobbiktól, de egy-két közgépes performanszon kívül nem kaptunk mást, azok is elég gyengén lettek artikulálva, hogy úgy mondjam.

Aztán nagy nehezen leesett a tantusz.

Tudniillik, hogy szó sincs itt bénázásról, épp ellenkezőleg: tudatos cselekvést, elhallgatást illetve tudatosan visszafogott kommunikációt látunk. És ennek két oka lehet: vagy már most kilóra meg vannak véve a politikus urak és pártjaik vagy csak nyilvánvalóvá vált számukra, hogy nem milliócskákat kell dobozokban tologatni az íróasztalokon, hanem teljes ágazatokat vagy hadd ne mondjam: teljes országot kell lenyúlni - már csak azért is, mert az elmúlt négy évben bebizonyosodott, hogy minden különösebb társadalmi következmény nélkül le lehet.

Tehát nem történik más, mint hogy jól felfogott egzisztenciális érdekből kussolnak a tisztelt hölgyek és urak.

Ezt támasztja alá azt a lassan más egybitesnek sem nevezhető kommunikáció, amelyet nemcsak a kormánypártok, hanem az ellenzékiek is folytatnak. Ki törődik már azzal, hogy az értelmiséghez szóljon, amikor az ál-valóságshowkon tartott népnek elégséges egyszavas üzeneteket küldeni?

Lehetne még napokig boncolgatni a témát, de a lényeg ugyanaz marad: a felelős döntés az áprilisi választáson az, ha a honfiak és honleányok érvénytelenül szavaznak. Változni persze még attól sem fog semmi, ha esetleg összejön két-háromszázezer érvénytelen szavazat. De az már legalább azt jelezné a jelenlegi garnitúrának, hogy vigyázzanak, vagy ha képesek: változtassanak, mert nincsen sok idejük...

201 komment · 1 trackback

Címkék: alapvetés vote nagyonmagyar képtelen kénegondolkozni

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr385809555

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.12. 16:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.02.12. 14:13:13

@Lord Snow: de bizony, hogy abban élsz, hacsak nem külföldön. De akkor meg mit aggódsz.

Scagnetti 2014.02.12. 14:17:33

@Nyekenyóka.: A Mandiner fideszes blog. Nem tök mindegy, hogy az oda író, zömmel fideszes szavazók mit gondolnak az LMP-ről? Szerintem kurvára mindegy, úgysem szavaznának rájuk. Nem velük kell elfogadtatnia magát a pártnak, ez kb. annyira reménytelen, mint mikor Bajnai próbált lemorzsolódott fideszeseket megszerezni Attis hónaljából kikandikálva.

Az LMP-nek a szavazni akaró, de pártot még nem választott kb. egymillió szavazónál kellene kapirgálnia.

NekemNemEzKell 2014.02.12. 14:19:52

@Károly Katalán: "Nem igazán. 20 éve a fidesz egy kicsike párt volt. Jövőre a maszop egy kicsike párt lesz. Ezt nevezed váltógazdaságnak? " :D Ezen beszartam a röhögéstől! Naggyon jó!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 14:20:52

@Scagnetti:

Szerinted a bizonytalanoknál hogy csapódnak le ezek a kis LMP-s akciók? Vagy mennyire utálják a Fideszt, hogy tetszenek nekik ezek a megmozdulások, de ugyanakkor szavazni nem nagyon akarnak?

NekemNemEzKell 2014.02.12. 14:23:26

@Nyekenyóka.: Hát némelyik "megélhetési" politikusnő olykor meg is érdemli!
Emlékszünk még a kétes hírnév kiharcolására a "Mentsük meg a Pethő Intézetet!" című akcióra? Köze nem volt az egészhez, sem az intézethez, sem a tárgyalásokhoz, se semmihez! Mégis a nagy megmentő szerepében tetszelgett!

Reszelő Aladár 2014.02.12. 14:24:00

A Simicskát miért nem jelenti fel valaki? Vagy a Leisztingert, vagy a Szélest, vagy bármelyiket?

tavolirokon2 2014.02.12. 14:24:46

Aki viszont nem szavaz, az utana 4 evig szorgalmasan kussoljon. Ha nagyon nem tetszik a rendszer, koltozzon el.

Hacsaknem atfogo valasztasi reform legitimaciojanak megalapozasarol van szo:
A magas bejutasi kuszob es az ovodas "gyoztes mindent visz" rendszer gyakorlatilag garantalja a ket "part" orokos uralmat. Barki masra szavazni egyenerteku a fasszal szavazassal.

Annyi jo szavazasi rendszer van, innen elindulva lehet szemezgetni:
hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1laszt%C3%A1si_rendszer

Azt tudtatok amugy, hogy a TVben a pankracio nem igazi, es a foszereplok valojaban egyutt dologoznak a musor sikereert, ami a kozos erdekuk? En gyerekkoromban tokre igazinak hittem, gaz.

NekemNemEzKell 2014.02.12. 14:25:27

@Scagnetti: "Az LMP-nek a szavazni akaró, de pártot még nem választott kb. egymillió szavazónál kellene kapirgálnia. " ....Izé...na...ebben van valami, na!

NekemNemEzKell 2014.02.12. 14:28:13

@tavolirokon2: "Azt tudtatok amugy, hogy a TVben a pankracio nem igazi, es a foszereplok valojaban egyutt dologoznak a musor sikereert, ami a kozos erdekuk? En gyerekkoromban tokre igazinak hittem, gaz." Azt tudod, hogy pontosan tudja minden párt, hogy Paks bővítésére szükség van, de mégis úgy kell tenni mintha nem?

Scagnetti 2014.02.12. 14:30:22

@Nyekenyóka.: A bizonytalanok aligha fogják utálni az LMP-t azért, mert a kormánynak beszól. Viszont legalább észreveszik, hogy van ilyen párt is.

fvipera 2014.02.12. 14:30:55

@NekemNemEzKell: pontosan tudja minden párt, hogy paks bővítése során sokat lehet lopni. ennél nem tudnak sem többet, sem kevesebbet.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2014.02.12. 14:32:26

A demokrácia jelenlegi állapotában a legésszerűbb megoldás az volna, ha sorshúzással döntenék el, hogy melyik jelölt kapja a mandátumot.

Scagnetti 2014.02.12. 14:35:41

@NekemNemEzKell: Van bizony. Annak idején Schiffernek volt egy jó húzása, mikor nemet mondott a szociknak. Mert valójában csak annak a szoci tábornak az igényeit szolgálta volna ki vele, amelynek amúgy esze ágában sem volt az LMP-re szavazni. Akkor sem, ha összeáll velük. Ezeknek minek szívességet tenni?

Sajnos azóta viszont nem túl sok jó húzása volt. Az Összefogás létrejötte igazolja Schiffer távolmaradását, hiszen a PM-eseknek is nagy szívás mot együtt mutatkozni Feriékkel. De az LMP ezt eddig nem tudta megfelelően kommunikálni. Ahogy a Fidesz faszságaira is csak alig reagálnak. Pedig jutna minden napra téma bőven.

fvipera 2014.02.12. 14:39:12

@Reszelő Aladár: hol jelentsük fel? poltnál?

fvipera 2014.02.12. 14:44:11

@MacPhisto: lmp-nek fidesz gyűjti a kopogtatócédulát, nézőpont szisztematikusan felülméri őket.

Lokka 2014.02.12. 14:44:23

A 4K.-ra kell szavazni! Legalizálni akarják a
marihuannát! Éjjel - nappal szívhatunk és tojunk
az egész politikára.

Lord Snow 2014.02.12. 14:45:41

@mojoking77: Nem, nem ez van.
A szekta aljasságától én nem félek, pedig közvetlenül, testközelből tapasztaltam, egy '89-ig MSZMP-s, '90-től keresztény, konzervatív, jobboldali komcsi hernyó jóvoltából. (Közvetve hetente tapasztalom, látom, hogy még csak magyarnak sem tekintik, akik nem fideszes.)

Viszont mivel testközelből is tapasztaltam, hogy milyen silány minőségű alemberek ezek, nem adok kicsi esélyt sem rá, hogy a gyerekemnek miattam legyen bármilyen baja. Ugyanis láttam, hogy van esély rá.

Nyugodtan szólj, ha nem értesz valamit.

Advocatus Diaboli 2014.02.12. 14:51:00

A jó édes k... a....át a cikkírónak! Szopjon az ilyen lovat! Mi az, hogy érvénytalenül szavazni? Ennyire nem lehetsz hülye! Ilyet még tréfából se ejts ki a szádon!!!

Igenis el kell menni szavazni, BÁRKIRE, csak NE A FIDESZRE!

Serio (törölt) 2014.02.12. 14:53:11

Aztán mért, mi lesz?! Forradalom?

Azzal mi a frászért kéne várni a választásokig? Ha tényleg annyira elég volt, akkor tessék kivonulni az utcákra, és nem hazamenni amíg a politikai elit nem cserélődött le!

Aki erre nem lát esélyt, az viszont lehetne elég pragmatikus, hogy lássa, az érvénytelen szavazat olyan, mint az iskolaigazgató szendvicsébe köpni. Gyerekes örömöt okozhat, de az intő meg az egyes nem tűnik el miatta, és az igazgató sem fog különösebben megrendülni.

MINDENKI érvényes szavazatot kéne leadjon. Aki nem tudja kire, az vigyen magával DOBÓKOCKÁT! Magyarországnak egy esélye van, a többpártiság visszaállítása, és a politikai kompromisszumkényszer.

Meg a forradalom. De milyen forradalmat csinál százezer pesti elégedetlen, amikor a Fidesz Putyinmenetén milliók vonulnak?!

2014.02.12. 14:53:12

Az ámokfutásra az nem válasz, hogy a középszerűséget (Mesterházyt) és az elvtelenséget (Fodort) hozom vissza. Nem szavazok, el se megyek, nyerjen a Fidesz bátran. Az országnak is jó tanulás lesz a 320 feletti euró-árfolyam, nekem is jó lesz, hogy az MSZP végre eltűnik.

Bajnaival lett volna esélye az összefogásnak, de az MSZP inkább rivalizált vele. Ez nem mellesleg Gyurcsányt is sikeresen visszahozta.

Elbaszták, így jártak.

mojoking77 2014.02.12. 14:56:31

@Lord Snow: A legelso kerdesre le kellett volna tenni a telefont. Abban a pillanatban, ahogy megmondta, miert (melyik ceg megbizasabol) hivott.
En igy csinalnam...
Bar teny, hogy ezeddig eszembe sem jutott, hogy barmilyen retorzio erhet a miatt, hogy nem szavaznek soha a Fiukra...
Azert remelem, ez kicsivel az elfogadhato paranoia szintje felett van meg.

Zakk (törölt) 2014.02.12. 14:56:58

faszkalap vagy szerző..Indíts pártot,olyan szinűt amilyet csak akarsz, írj programot, szerezz támogatókat, légy értelmesebb, ( ez persze már eleve nem lehetséges ) győzd meg a választókat és nyerj. Ezt kell csinálni. Nem arra buzdítani az embereket hogy ne szavazzanak.. Bértollnok lehetsz ..abból is a hülyébbek közé tartozó..

fvipera 2014.02.12. 14:57:14

@Sírköves Slomó: tudom ki a főügyész. kérdés, te is tudod-e?

amúgy a bicska nyílik a zsebemben, amikor orbán vagy putyin aztt mondja, hogy tegyen feljelentést bárki, aki korrupcióról, lopásról tud. baszki, ezek közvádas bűncselekmények. nehogy már nekem kelljen mennem pl. a MET 100 MD Ft-os nyúlása esetén rendőrségre. ügyészségnek kellene hivatalból nyomoznia

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.02.12. 14:58:18

[@Advocatus Diaboli: majd kimegyek a temetőbe és számon kérem rajta, hogy a nehéz időkben miért prostitúcióból tartotta el a családot...]

mojoking77 2014.02.12. 14:59:33

@Advocatus Diaboli: Az a baj, hogy a barki sem jobb. El tudod kepzelni, hogy mi tortenne, egy MSZP-s hatalomatvetel utan? (Most eltekintve az egy hetes non stop partytol, amit az valtana ki, hogy Viktort kenyszerzubbonyban mutatnak..). Az a baghazs meg nem is csak az elmutnyocevben, hanem sokkal inkabb most, az elmult par honapban bizonyitotta, hogy soha tobbe nem szabad a vezetoiket a kormany kozelbe engedni meg egyszer...

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.02.12. 14:59:58

[@Zakk: "Nem arra buzdítani az embereket hogy ne szavazzanak."

ööö...ha már az értelemről habogtál, akkor esetleg azt is észrevehetted volna, hogy nem arra buzdítottam, hogy ne szavazzanak...]

fvipera 2014.02.12. 15:00:33

@mojoking77: a közvéleménykutatóknak jelenleg kb. 4000 hívást kell kezdeményezniük, hogy előálljon az 1500-as minta. korábban ez a szám 2000 körül volt. nagyon érdekes lehet a választás eredménye

Sírköves Slomó 2014.02.12. 15:01:26

@fvipera: Nem szimpi a főügyész? Akkor mér nem választottatok másikat?

Lord Snow 2014.02.12. 15:01:35

@shitgun: Látod, pont azért nincs csak salak, mert nincs vasfüggöny. (Csak ezért nem folyik vér sem az utcákon.) Szarul hangzik, hogy egy ilyen tányér is van, pláne úgy, hogy a csürhe örömtáncot jár, ha elüldöz egy újabb értékes magyart.
Pedig, jóbarát, ne csak keserűséget, hanem motivációt is meríts a helyzetből: európai polgár vagy, méghozzá, ahogy látom, kvalitásaid alapján a felső 3-5%-ba tartozol.
Szerintem 2014-ben ki lehet mondani, hogy az ígyjárás esete forog fenn. Így jártunk. Nem jött össze. 20-25 év volt rá, nem jött össze.

stefiapo 2014.02.12. 15:02:08

Köszönöm ezt a választási lehetőséget!! Melyikbe lépjek? a kutyaszarba vagy a tehénszarba....

Lord Snow 2014.02.12. 15:02:43

@mojoking77: Igen, lehet, hogy neked van igazad. Üdv.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 15:07:56

@fvipera: Biztos. Bár ezt nem méri az Ipsos.

Breaking.
Pártok állása.Ipsos.
Fidesz-KDNP: 53%
Összefosás: 33%
Jobbik: 13%
LMP: 2%
Egyéb 1%

fvipera 2014.02.12. 15:08:45

@Lord Snow: paradox egy helyzet. a nyitott határ lehetővé teszi a távozást és egyben segít fenntartani orbán rendszerét, mert nem nő a feszültség az elviselhetetlenségig. az EU tagság csak rátesz egy lapáttal; mivel majd az EU megoldja a problémánkat. nem oldja meg.

fvipera 2014.02.12. 15:10:18

@Sírköves Slomó: méri, de nem közli. a bizonytalanokat az 1500-as mintából számítják. de az embereke többsége nem ad választ (nem azokat sorolják a bizonytalanok közé).

♔bаtyu♔ 2014.02.12. 15:12:00

@Sírköves Slomó: Ne kerteljünk, mondjuk ki nyíltan, már megint elsöprő balliberális győzelem lesz.

Van egyszer 33% és aki nem megy el szavazni, az is a ballib pártokra szavazott, ez evidens.

Legalábbis ezzel fogják szerencsétlen ballibsiket szopatni Lendvaiék a bukás után:)

Alick 2014.02.12. 15:12:39

@Sírköves Slomó: "A nép hozza létre a politikai pártokat, nem fordítva."

Nem. A magukat elitistának képzelő szarkeverők hoznak létre pártokat, amelyekhez behülyítik a szavazókat. Anno az Ellenzéki Kerekasztal sem népgyűlés volt, hanem a gengszterváltó gengszterszindikátus első leosztása. Vagy Lenint sem a népgyűlés emelte pajzsra, hanem a németek exportálták egy kis oroszországi szarkeverésre, hogy a haverjaival pártot alapítson, hordón szónokoljon és puccsistákat szervezzen.

laci_52 2014.02.12. 15:15:46

Én tudom, kire kell szavazni a két nagy helyett úgy, hogy érvényes legyen a szavazat és el se vesszen...

Sírköves Slomó 2014.02.12. 15:15:46

@Alick: Anno nem. De a mai fidesz és az LMP és a Jobbik abszolút alulról, tudatosan felépített párt.

tingli-tangli 2014.02.12. 15:24:09

@CJKrisz: aki meg 2/3-ot adott ezeknek, az is hallgasson. Mert elég jól visszaéltek vele. Erről nem volt szó, hogy fülkeforradalom, meg szabadságharc, meg keletre át, meg miénk az ország, a hatalom. Ámen

Alick 2014.02.12. 15:33:30

@Sírköves Slomó: a mai Fideszt is az egykori KISZ-es Bibó koleszos brancs tartja kézben + a hozzácsapódott potyaleső haverok. Az LMP vezetői SZDSZ-es (szellemi) keltetőből jötték, urbánus értelmiségi társaság. Talán a Jobbikban a legerősebb az alulról szerveződés (a MIÉP-es dezertőrök részben kikoptak), de ottani hangadók sem mind a nép emberei.

!marduci! 2014.02.12. 15:34:30

Kedves munkaidőben blogokon lebzselő kollégák:-D
Senkinek nem tűnik fel, hogy az írás implicit a fityisz malmára kívánja hajtani a wasser-t?:-)
Ne feledjük, hogy narancs vallást ellenzők között is akadnak, (nem is kevesen), akiknek a szájukban lévő étel megrágása is komoly szellemi megpróbáltatást jelent, őket könnyen meg lehet vezetni hasonló írásokkal.

2014.02.12. 15:34:33

@♔bаtyu♔: A választásokat a jobboldal akkor nyerte meg 1998 óta, amikor a balos tábor otthon maradt inkább. Mert kritikus az övéivel. Ezt hozza ki a Szonda mostani kutatása is.

Te ezt nem értheted persze, mert sötét primitív bunkó vagy, de egy esélyt adtam.

Alick 2014.02.12. 15:34:57

@tingli-tangli: akkor is az volt a megértési probléma, hogy a választás nem LEváltásra, hanem FELváltásra megy ki.

Zakk (törölt) 2014.02.12. 15:36:12

@magyaridióta: az érvénytelen szavazatra buzdítás tökéletesen egyenlő azzal mintha azt mondtad volna hogy ne menjenek szavazni. Ha senkire nem adsz szavazatot az érvénytelen szavazat lesz. Értelem?? Neked??Hol van??

mojoking77 2014.02.12. 15:38:21

@storker: Hagyd a fenebe. Emberunk fizetett bertroll, nem veletlenul nem reagal senki a hozzaszolasaira.

Bobby Newmark 2014.02.12. 15:42:26

Ehehe, ezt a szánalmas próbálkozást. Tényleg, szal azért elő lehet adni ezt a "ne menjetek szavazni, és az lesz nektek a jó (muhaha, peersze)" hihetően hangzó módon is, de azt nem így kell. Ha szándékosan szar, akkor nem értem, miért kellett megírni a posztot, ha a tehetség hiánya a baj, akkor meg a blogot..?

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.02.12. 15:43:08

@Zakk: ha nem mész el, nem szavazol. nem létező szavazatod nemcsak matematikailag, hanem - mondjuk így - metafizikai értelemben sem befolyásolja a választási eredményt.

ha elmész és érvénytelenül szavazol, az a választási törvény értelmében ugyan matematikailag nem szól bele a választás eredményébe, de üzenete van: szavaznál, de nincs számodra megfelelő politikai alakulat/képviselő.

aki nem megy el, arról nem tudjuk, hogy elégedett, elégedetlen, lusta vagy halott.

én egy csekély értelmű medvebocs vagyok, sajnos nem érhetek fel csaknem tízmillió tévedhetetlen magyar zsenihez.
szerencsére nem vagyunk sokan, így a politikai "elit" biztos lehet benne, hogy semmi sem veszélyezteti a hatalmát, úgy további ezeregyszáz évig.

mojoking77 2014.02.12. 15:45:38

@magyaridióta: Nem megsertodni kellene, hanem vegiggondolni, hogy miert vagta le rogton az elso 20 hozzaszolasban 17 (es azota is a hozzaszolok kb 80%-a), hogy miert is idiotasag az egesz, amit irtal.

randomuser1 2014.02.12. 15:48:50

na, ide is eljutott Bereznay András kibulizott ország című cikke?
@Zakk: nem azonos, pont ez a lényeg benne, olvasd el Bereznai cikkét.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 15:51:13

Azt tényleg bevezették, ha nincs meg az 50%-os részvétel, akkor a népszavazáshoz hasonlóan érvénytelen az ogy. választás? :O

Valahol olvastam ezt nem rég...valami új törvény. Igaz ez?

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.02.12. 15:56:27

@mojoking77: mivel nem kellene megsértődni, ezért nem is tettem.

leírtam a véleményemet, ami - mint tudjuk - olyan, mint a segglyuk.

csodálkozom, hogy az első 20-ból rögtön nem 21 kommentelő mondta meg a tutit.

mindenki azt csinál, amit akar, a választásokon is, meg amúgy is.

tízmillió honfitársadhoz hasonlóan te is túl komolyan veszel mindent. szerény véleményem szerint.

mojoking77 2014.02.12. 16:00:14

@magyaridióta: yip.
Viszont, ha mar semmi kepp nem akarsz szavazni senkire, akkor tenyleg ne menj el. Az ugyanis tenyleg csokkenti a leadott szavazatok szamat, es lehet pelda erteku. Az, hogy elmesz, es rajzolsz egy palcikaembert, vagy amit csak akarsz, az pont nem jelent a feldolgozok szamara semmmit, mint, hogy valaki megint elvitte a bolond nagyapjat is szavazni, az oregnek meg fogalm sem volt rola, miert kuldtek be a fuggony moge, es unalmaban rajzolgatott.
Ha mindenkep demokratikusan akarsz jatszani, esetleg tanuld meg az elejen a jatekszabalyokat.
Szerintem...

Sírköves Slomó 2014.02.12. 16:06:49

@Alick: Ugyan baromság. A 88ban végző fiatal jogászok a Bibóban minden bizonnyal hatalmas komcsik..:)

Zakk (törölt) 2014.02.12. 16:13:57

@magyaridióta: vagy azt hogy hülye a választó mint a segg mert nem tud kitölteni egy szavazó lapot. ennyi nem több..intellektuális baromkodás minden más

Alick 2014.02.12. 16:15:30

@Sírköves Slomó: a Kádár-rendszerben egy végzős jogász legfeljebb jó háttérrel rendelkező szalonellenzéki lehetett, akit jobban érdekeltek a saját nézetei és a leendő karrierje, mint bármiféle "össznépi gondolat". :)

Mária 2014.02.12. 16:20:19

"az ügyes és elkötelezett szavazatszámlálók valamelyike egy óvatlan pillanatban behúzná a neki tetsző (őt fizető) alakulat vagy annak politikusa nevét."

Ki is cserélheti az érvénytelen szavazatodat, hiszen darabra meglesznek a szavazatok, mert aláírtad az átvételt.

Sokkal okosabb, ha el se megy szavazni az, aki nem akar választania felhozatalból.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 16:21:13

@Alick: Az a biztos, hogy a karrier mindig érdekelte a jogászokat. Meg az is hogy az 'össznépi gondolatot' ezidáig elég sikeresen képviselik. A komcsikat eltemették, és az szdsz-t is, és a szocikat is el fogják.

BKV reszelő 2014.02.12. 16:28:02

@mojoking77: Ha nem mész el, akkor a győztesre szavazol. A győztes - mint utoljára orbán - azt fogja kommunikálni. Ha érvénytelent adsz le, akkor nehéz lesz ezt kommunikálnia.

mojoking77 2014.02.12. 16:32:30

@BKV reszelő: Mi abban a nehez? Leirtam, leirtak masok is elottem/utanam.
"A szavazasra jogosult valasztopolgarok 2%-a nem volt kepes kitolteni egy szavazocedulat. A szellemi kepesseguket nem kell komenntalni, de a demokracia megengedi a felkegyelmueknek is, hogy az urnakhoz jaruljanak, amig nincs kimondva a cselekveskeptelenseguk. Koszonjuk nekik is a reszvetelt..."
El kell menni, es valakire le kell adni a voksot.
Ennyi. Ez az egyetlen demokratikus modszer akarmilyen jellegu valtoztatasrta, ez az, amit meg ell erteni. A tobbi csak mellebeszeles, es teljesen felesleges hiszti.

Kalmár 2014.02.12. 16:41:50

Több okból is selejt az írás!

Először is : Az "egyikre sem" cím alá tett két korrupt idióta beruházás nem a két oldal egy-egy bűne.
Mindkettő szoci mocsok.

Másodszor is a szavazat számlálók nem húzgálnak be semmiféle X-et sehová.
Urna bontáskor mindenki félretesz minden íróeszközt és árgus szemmel figyelik egymást. Minden oldal képviselője jelen van. A szavazatokat előbb szétválogatják, utána számolják.

Szégyellje magát a blogger!
Tisztességes emberek ezreit mocskolja be!

JT_Biopower 2014.02.12. 16:42:12

@Mária: Korábban már írtam róla pár mondatot, mi történik a szavazatszámláláskor. Nem olyan könnyű sem ráfirkálni, sem kicserélni lapokat.
Csak pecsételt lehet a papír, felbontáskor a kötegeket meg kell számolni, ha nem 100db volt benne, akkor fel sem használtuk. Mindenről, ami nem az elvárt módon történik, jegyzőkönyv készül. Nem lehet olyan könnyen akármilyen lapot a többi közé csempészni, nem is próbálják meg a delegáltak a csalást.

A szavazók elintézik láncszavazással. ;)

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.02.12. 16:52:42

@Kalmár: "Mindkettő szoci mocsok."

1. aha, persze: nyilván egy fillért sem látott belőle a Fidesz, azért is lett mindkettőből óóóóriási botrány. (asszem a Magyar nemzet egyszer vagy kétszer próbálkozott felhozni a témát, aztán "valahogy" elhalt a dolog.)

2. készült azóta már kvázi fideszes kép is.

"Másodszor is a szavazat számlálók nem húzgálnak be semmiféle X-et sehová."

mellékmondat volt, persze lehet rajta a lovagolni.

"Tisztességes emberek ezreit mocskolja be!"

most akkora lelkifurdalásom lett, hogy semekkora.

high up! 2014.02.12. 17:17:29

24 év után teljesen világosnak kell lenni, hogy aki még mindig a két Tömegbutító párt valamelyikére szavaz, az hozzájárul az örökletes dinasztia uralmakhoz. 4-8 év bocialista nemzet pusztítás, 4-8 év fidióta nemzet pusztítás az idők végtelenségéig. Azok meggazdagodnak és királyian élnek, ti meg egész életetekben csak azzal a vitával koptatjátok magatokat (90 ezer nettós fizu mellett), hogy melyikük volt a nagyobb pusztítás.

Ez a két tömegbutító párt nem attól fél, hogy a nép átvándorol a másikhoz (mert 4-8 év múlva úgyis visszavándorol), hanem attól félnek a leginkább, ha a nép végleg hátat fordít nekik és harmadik párthoz vándorol.

Itt kezdődne a dinasztikus "demokrácia" vége és indulhatna be az, hogy aki veszíti a választást annak az udvarháztartását kirakják a pártból.
Nyugaton ez megy, ezért is tartanak ott ahol Mo sose fog.

2014-ben a normális emberek beindíthatják a vetésforgós dinasztizmus végét. 2018-ra meg új pártok alapításával az egész megélhetési vetésforgónak véget lehet venni. S akkor jöhetnek majd az igazi elszámoltatások. De addig sose!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 17:17:55

„Hosszú ideje érzem azt, hogy képtelen vagyok bárkire is voksolni a közeledő választásokon, elfogytak a lehetőségek. Nem szeretném elmondani, hogy az előzőekben kikre adtam le a szavazatomat, mert név nélkül is szégyellném bevallani bármelyiket is. Akkor a lehetőségek:
Fidesz-KDNP: Nem. Oktatási "reform", "unortodox gazdaságpolitika", trafik koncessziók, központosítás, médiaszabadság megnyirbálása. Most ne tegyünk úgy, mintha a KDNP autonóm politikai erő lenne. Maradjunk komolyak.
MSZP és a teljes baloldali összefogás DK-stól, Bajnaistúl: Kapkodnak és még csak azt a benyomást sem képesek kelteni, hogy van valamilyen tervük. Ha a Fidesz a maffia, akkor ők a szervezetlen útonálló banda. Az egész társaságban Mesterházy Attila az egyetlen, akit név szerint kiemelnék: olyan, mint egy politikai fekete lyuk, egy eseményhorizont: fizikai képtelenség ennél erőtlenebbnek lenni. Tuti voltak már olyan sajtótájékoztatói, amire a sajtó elfelejtett elmenni.
Jobbik: Számomra vállalhatatlanok a nézeteik. Viszont a demagógiában majdnem olyan jók, mint a Fidesz és ez veszélyes.
LMP: Ők kezdetben szimpatikusak voltak, de csak azt bizonyították, hogy a politika nem lehet más, ha már a Parlamentben játszod. Egy időben féltem biciklivel járni és otthagyni valahol, mert akkoriban az LMP-sek mindenhez hozzáláncolták magukat.
Schmuck Andor és az MSZDP: Őt csak azért írtam ide, mert mindenhova odaférkőzik, minden listára felkerül, mindenhol megmutatja magát. És tessék, itt is. Egyébként meg annyira gáz, hogy egy önmagára valamit is adó "Szépkorú" sem voksol rá.
Ezért aztán két dolog maradt: Vagy összeszedni a maréknyi bizalmamat és odaadni egy kis pártnak, amely még nem járatta le magát, vagy figyelni az időjárás jelentést és ha szép idő lesz, akkor kirándulni egy nagyot a feleségemmel április 6-án.”

:((

Exploiter 2014.02.12. 17:21:37

Az érvénytelen szavazat csak azért opció, mert nincs olyan rubrika, hogy "Kérem szépen, öljék meg mindet".

De ha valaki tud egy jobb oldali pártot, ami
1: valóban jobb oldali
2: érdemes rá szavazni
akkor szóljon.

A kisebbik rossz vezérelte szavazás okozta a 8 év mszp-s és a mostani fideszes ámokfutást is.

Senki, aki még mindig a nagy pártokra szavaz, nem érdemli meg a választójogot úgy általában.

high up! 2014.02.12. 17:31:09

@Sírköves Slomó: "88ban végző fiatal jogászok a Bibóban minden bizonnyal hatalmas komcsik..:)"

Hogy te mekkorát NEM tévedsz!
Milyen érdekse, hogy a legfőbb vezéreik mind fajtiszta komcsi családból jöttek: Kövér, a kis Orbanescu. Aztán kivénhedt korukra suttyóbb komcsik lettek mint az apjuk.

És persze itt van az, hogy eleinte ők is coclizmust akartak, csak másként. Csak hogy ahhoz ott voltak a kis gyúrtcsótányék, a pálya ezért kicsi volt, valamire másra váltani kellett.

Na akkor lettek "ellenállók", akiket "üldöztek", meg "megfigyeltek!"
Ma már mindenki jó nagyot röhög ezeken az "üldözéseken".

Teccik tudni akkora üldözöttek meg megfigyeltek voltak, hogy a kis Orbanescuék rendre azt csináltak amit akartak. Teccik tudni ők voltak a kirakat ellenzék, amit lehetett mutogatni a Nyugat fele, hogy nincs is itt diktatúra.

Hülye Demszkiék konspiráltak ezerrel, miközben akár az Állami Nyomdában is kinyomtathatták volna azt a pár ezres "Húdemostmegmondjuk" irományaikat. Talán még az Állami Posta is terjesztette volna.

Ugyanez volt a felcsúti párttikár fiával. Annyit röhögök, hogy mecccccsoda lehallgatási előkészületek voltak, meg akármi. Miközben ha behívják kis Orbenascut az őrsre és adnak egy nagy kokit, akkor örökre elment volna a kedve, hogy néha rosszat mondjon a faterja rendszerére.

Csak hát ma már tudjuk, hogy a felcsúti párttitkár fiának se lehetett semmi baja, mert ő is csak szocializmust akart, nem többet.

Meg azt is tudjuk, hogy azért nem nyilvánosak az ügynök nevek, mert akkor az akkori ügynökök bosszúból elmesélnék, hogy mekkora humbugság is az, amikor ezek a Bibós szocdzsemek azt hitték magukról, hogy a rendszer üldözi őket, meg hogy tilos amit csinálnak.

Szóval, a forradalmi CV-knek konyec. Konyec a népbutításnak, hogy ezek a kivénhedt hotdószónok Orbenscuék a kommunizmus ellen harcolnak a maji napig. indig elgondolom, hogy mekkora taslit kapnak otthon Orbanescu meg Kövér a faterjaiktól, hogy már megint gyalázták őket.

Szóval ifjú cocdzsemek voltak, kivénhedt suttyó komcsik lettek, na mi az?
Megfejtés: fidesz.

MacPhisto 2014.02.12. 17:36:14

@fvipera: vedd fel a piros bögrédet, ma is bebüfögted a faszságot, jutalmat érdemelsz

high up! 2014.02.12. 17:37:06

@Exploiter:

valódi jobboldali, polgári, európai orientációjú pártok majd a választás után alakulhatnak.
Mivel a maTROLLcsizmus 1-2 éven belül teljesen kifingatja a gazdaságot és az embereket, bőven lesz igény új pártokra.
Ma még bizakodik mindenki, hogy az eddigi 4 éves fingatásnak vége lett az újraválasztással, de a felismerés már a nyáron el fog jönni. Utána meg borul összefele minden, akárcsak 2006-tól.

Na akkor lell ugrásra készen állni, de nem szellemi fogyatékkal.

MacPhisto 2014.02.12. 17:38:39

@Alick: "Az LMP vezetői SZDSZ-es (szellemi) keltetőből jötték"

hazudsz.

Minek ír politikához az, aki a Blikkből tájékozódik?

Jesus on the cross 2014.02.12. 17:42:50

@Kalmár: Te hol élsz öreg?!
Még hogy nem húznak x-et?
És,ha azt mondom hogy húznak,illetve húztam?!(én is)
Na erre mit lépsz?
Pont a fajtád miatt működik ez a korrupt rendszer.
A magadfajtával mindent el lehet hitetni.
Bocs,de most konkrétan beszarok a nevetéstől olyan vicceset írtál.
Te pedig besírnál ,ha elárulnám milyen módon illetve módokon megy a csalás számláláskor.
Lehet kiábrándultan omlana össze benned egy világ ezért nem teszem.
És az illúzióidat sem szeretném lerombolni.
Aki pedig érvénytelenül akar szavazatot leadni akkor teszi a legtöbbet ha az A4-es lap mindkét sarkából átlósan húz két vonalat azaz egy bazi nagy X-et aztán szépen csendben kettétépi a papírt,majd beteszi a borítékba és mehet az urnába. De többet nem árulok el,hisz már így is sokat fecsegtem ;)
Kellemes szavazást mindenkinek.

Jesus on the cross 2014.02.12. 17:53:02

@Nyekenyóka.: Akkor már miért nem egy kis hálapénzt? :)
Vagy legalább írd rá a lapra,hogy NEM NYERT :D

2014.02.12. 17:53:16

@high up!: Lehet ezzel nem fogsz egyetérteni, de nekem már az is elég lenne, ha Bajnai szépen most AZONNAL kiugrana a kibaszott összefogásból és vinné tovább szépen az E14-PM csapatot, mert jól látszik, hogy ÍGY SEM fognak nyerni! Viszont legalább az E14-et megmentené a maszoposodástól és 2015-ben készen állna a kormányzásra.

De gondolom a seggagyú Szigetvári úgyis megszakértené, hogy ez nem jó út...

csepke 2014.02.12. 17:55:32

@Nyekenyóka.: Fentebb mondta valaki, hogy még akkor is ott az a megoldás, hogy hogy ahányan aláírtak darabra annyi szavazó lap lesz. De ennél is sokkal egyszerűbb akkor már ha az ellenfél szabályos lapjait szakmányban érvénytelenítik egy újabb x-szel. Szóval sok mindent ki lehetne találni, de épp ezért vannak ott minden pártból, és egymást figyelik, amelyik meg csalást lát önmaga hátrányára az úgyis visítani fog.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 18:00:22

Én pedig nem akarok érvénytelenül szavazni, vagy otthon maradni, nem akarom, hogy 2/3 legyen megint. Marad az LMP szerintem.

Kalmár 2014.02.12. 18:01:23

@magyaridióta: Egy szoci kormány mocskát a Fideszre kenni sima csúsztatás. Beleszarni a ventilátorba, hogy mindenki mocskos legyen, régi bolsi trükk.

Ha pedig nincs lelkifurdalásod, az csak téged minősít.

Értem, hogy politikai árvák lettetek, de ez nem menti az aljaskodásaitokat!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 18:01:55

@Jesus on the cross: @csepke:

Szervezzünk akciót, hogy mindenki vigye haza a szavazólapot, és 7-én nyilvános gyűjtést szervezünk valahol a fővárosban kamerák kereszttüzében... :DD

csepke 2014.02.12. 18:03:47

@Nyekenyóka.: érvénytelenül szavazni egyfordulósban szerintem nincs is értelme. A múltkorinál még volt valamennyi úgy emlékszem. De legalábbis bonyolította kicsit.

csepke 2014.02.12. 18:07:41

@Nyekenyóka.: hehe ez érdekes lehet. Esetleg kijönne, hogy összesen résztvettek+valamennyi darab lepecsételt szavazólap forgott fenn... Szerintem egy bizonyos hibaszázalék felett, persze a plusz egy db is sok, de a tudósok mindig olyan statisztikáskodósak ;), felett lehet, hogy az egész országos érvénytelen lenne.

elwood 2014.02.12. 18:10:53

eddig 60 pártot jegyeztek be, ha abban nem találsz neked tetszőt akkor ne élj demokráciában.

ha nem mész el szavazni akkor joggal gondolják a jelenleg hatalmon lévők, hogy jól csinálják a dolgokat.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 18:14:14

@elwood:

Ha egy körzetben nem tud összegyűjteni egy párt 500 aláírást minimum, akkor arra nem szavazhatsz. Márpedig az szavazók 99%-a 5-6 pártnál többet nem is ismer még csak névből sem. Én sem.

elwood 2014.02.12. 18:18:51

"de egy pillanatnyi kétségünk se legyen a felől, hogy az ügyes és elkötelezett szavazatszámlálók valamelyike egy óvatlan pillanatban behúzná a neki tetsző (őt fizető) alakulat vagy annak politikusa nevét."

ebben nyugodtan legyen kétséged, ugyanis a szavazókörökben nem csak kubatov emberei dolgoznak hanem alkalmilag felkért szavazatszámlálók is jelentős számban. becsületes emberek.

volt ismerősöm akit megkértek, hogy menjen el valamelyik kispárt képviseletében, pedig nem is politizál, csak nekik nincs minden körzethez emberük. mindeki becsületesen tette a dolgát.

2002-ben volt egyébként, csak a fideszes volt a szokásos zombi, és nem hitt a szemének, hogy a körzetben nem a fényes vezetőben hittek a legtöbben, és még aznap ott kétszer újraszámolták, mielőtt a suttyók elkezdtek tüntetni emiatt.

a szavazóirodában a többség becsületes közember.

elwood 2014.02.12. 18:20:29

@Nyekenyóka.: akkor válassz az 5-6-ból. csak így tudod jelezni a nagyoknak, hogy nem tetszik amit csinálnak.

Zakk (törölt) 2014.02.12. 18:33:29

@Exploiter: azért egy cenzus megoldaná a problémét demokratikusan. Csak az szavazhat aki adót is fizet. ennyi.

kvadrillio 2014.02.12. 18:36:38

Koncz Zsuzsa
Dalszöveg
1.
Ha mész az utcán, nézz jól körül
Mert könnyen bajba kerülhetsz, véletlenül.
Ha mész az utcán, figyelj nagyon
Vigyázz, hogy el ne szédítsen a forgalom.

Refr:
Vigyázz magadra, oly sok a veszély
Vigyázz, mert kinyílt szemedbe homokot szór a szél
Vigyázz magadra, bármerre jársz
Vigyázz mert rózsát tüske nélkül nem találsz.

Nem mondhatom, hogy régen könnyebb volt a dal
De mindíg tudtuk, honnan fúj a szél
Ma meg már fáraszt az, hogy kinek higgyed el
Hogy jót akar neked, miközben hazabeszél

2.
Ha mész az utcán, légy óvatos
A kellő körültekintés, ajánlatos
Ha mész az utcán, nagyon figyelj
Hiába indulsz jól, ha rosszul érkezel.

Refr.
Vigyázz magadra............

Nem mondhatom, hogy régen könnyebb volt a dal
De mindíg tudtuk honnan fúj a szél
Ma meg már fárszt az, hogy kinek higgyed el
Hogy jót akar neked, miközben, hazabeszél

3.
Vigyázni kell ma, sok az új lovag
Oly bőszen rázza lándzsáját, s a szája nagy.
Kilóg a lóláb, az itt a baj
A szépen csengő szólam tudjuk mit takar

Refr:
Vigyázz magadra.......

Vigyázz magadra!
Vigyázz magadra!
Vigyázz magadra,
Ha jót akarsz!

kvadrillio 2014.02.12. 18:47:53

ÉJJEN A MUNKÁSOPÁRT !!!!!!! :)

TALÁN OTT IS VAN 1 OLLAN FASON, MINT MESTERHÁZI VAGY ORBÁN, AKIHEZ HOZZÁRENDELIK A 100 EZER FŐS TANÁCSADÓ BANDÁT ! LÁSSUK, MIT TUDNA Ő ?!!!!!!! .:D

csepke 2014.02.12. 18:53:23

Ez egy érdekes beszédes ábra. Persze csak képszerűvé teszi azt amit eddig is lehetett tudni, de azért érdemes ránézni.
www.valasztas.hu/hu/ovi/670/670_0.html#_Toc373834038
Aki várhatóan 5%ot sem elérő pártra vagy annak képviselőjére szavaz, annak töredékszavazatot sem ér az iksze. Mintha meg sem jelent volna.

Alick 2014.02.12. 19:33:02

@MacPhisto: urbánus értelmiségiek? yes!
pl. Schiffer Andrásnak volt szoclib kötődése? yes
Persze nem SZDSZ-es politizálást folytatnak, de azt sem lehet rájuk mondani, hogy a MIÉP-ből szivárogtak át...

Alick 2014.02.12. 19:35:25

@elwood: "ha nem mész el szavazni akkor joggal gondolják a jelenleg hatalmon lévők, hogy jól csinálják a dolgokat."

Ha a 80 % nem megy el szavazni, akkor viszont pánikba fognak esni. :)

őrkutya2 2014.02.12. 19:45:52

@storker:

ezt én sem értettem, hogy az (érthetően) befogott orrú PM meg Együtt miért nem az LMP-vel szövetkezik, meg még a MoMa-val, ezeknek megvan a legkisebb közös többszörösük (a jogállam táján, most nem megyek részletekbe) és mind utálja az MSZP-t. Ez szinergia (+energia) lett volna, amit meg most látunk, az az, hogy a nagy tohonya MSZP minden erőt kioltott.

Mellesleg, ha az MSZP ott marad egyedül, ráfanyalodott volna Gyurcsányra, aminek egyetlen haszna lett volna: a régi gárda kordában tartása, amivel bőven tartozik az MSZP.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 19:47:02

Ne legyen már mindegy az a szavazat..

Aki dolgozik, az tudja, hogy az MSZP-t nem szabad kormány közelébe engedni.

- Az ingyenélő segílyeseket hozná helyzetbe újra
- Elvenné a családi adókedvezményt amivel a dolgozó gyermekeket nevelő emberek járnak jól.
- Kétkulcsost akarnak aminek határa legutóbb 150 bruttó volt havonta.

Aztán..

- Megtagadták határontúli honfitársainkat 2004-ben
- Több tízezer ellenzékit verettek beazonosíthatatlan karhatalmistával 2006-ban
- Az országot az EU utolsó helyéra pakolták 2010-re hogy 2002-ben még a szlovákok elött voltunk
- Eladósították az országot
- Megduplázták a munkanélküliségi rátát.

Szeritnem nem mindegy.

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

őrkutya2 2014.02.12. 19:52:05

@Nyekenyóka.:

A jelenlegi választási törvény logikája szerint a le nem adott vagy érvénytelen szavazatok a legnagyobb szavazatgyűjtő elért szavazathányadát növelik.
Benne vagyunk a slamasztikában.

Kámasuka 2014.02.12. 19:55:42

@high up!: 'Milyen érdekse, hogy a legfőbb vezéreik mind fajtiszta komcsi családból jöttek: Kövér, a kis Orbanescu. '

Majd ha lesz rá forrásod elolvasom a többi hülyeségedet is, bár tudom hogy csak CTRL-C troll vagy.

Kámasuka 2014.02.12. 19:57:04

@őrkutya2: 'A jelenlegi választási törvény logikája szerint a le nem adott vagy érvénytelen szavazatok a legnagyobb szavazatgyűjtő elért szavazathányadát növelik.'

Az eddigi összes választási tv. ugyanilyen volt ebből a szempontból, mert másmilyen nem is lehet.

explanatus 2014.03.06. 21:30:07

Ezen az oldalon (most) van majd tízezer oldalmegnyitás. Ez kb. ötezer olvasó és kétszáz komment, ami kb. ötven kommentelő. Talán a blog olvasóinak fele elmegy szavazni, erre, arra, amarra, a legkisebb rosszra. Számoljuk ki, milyen hatást ér el egy ilyen felhívás, szemben a minden postaládába évek óta eljutó „ingyenes” kiadványokhoz képest. Ugye, megvan. Ha a blogosok kiadnának egy közös „ingyenes” papír alapú heti, havi, eseményfüggő kiadványt, akkor. Esetleg akkor. De így?

A legjobb ötlet, a legtalálóbb bejegyzés sajnos csak a következő cikk megjelenéséig „él”, ráadásul igencsak szűk körben. Kiút? Egy valóban (legalább a két legnagyobbtól) független országos újság, meg rádió, meg tv.

A neve lehetne esetleg: --- NE SZÓLJ BELE ! --- :)

Untermensch4 2014.03.15. 12:27:01

a nem szavazás és a szándékos érvéntelen szavazás (ez ugye két különböző dolog még ha a fentebb írók egy része szerint nem is) önmagában nem megoldás. az érvénytelen szavazat hozzáírva a "kérem szépen öljék meg mindet", kötelet nekik illetve egyéb egyértelmű választói véleménnyilvánításnak viszont van értelme: pont a szavazatszámláló bizottságokban leledző hú de becsületes emberek révén eltitkolhatatlanul kiszivárog (vagy ha nem is olyan becsületesek a saját gazdáik legalább megtudják)hogy a választók x százaléka leszámolást akar. ha ez az x 5% vagy több akkor a színdarab jelenlegi szereplői elgondolkodhatnak azon hogy egy párt önmagában azzal a programmal bekerülhet a parlamentbe hogy őket meg akarja ölni. nem kell kritizálható gazdasági program, előélet lényegtelen ha a mandátum vége életfogyt (bár eme parlamenti képviselőknek is mentelmi joguk leend...)
aki nem megy el szavazni arra ráolvashatják hogy ő bizony ránk szavazott volna...aki fasszal szavaz azt le lehet hülyézni nagyvonalúan...
aki a parlamenti férgek halálára szavaz annak a betűit megmutathatják grafológusnak...
de meg tudom érteni a "kötelező" szavazós embereket is. akkor viszont ne kicsinyeskedjünk: thürmer vagy vona. ismert pszichológiai jelenség hogy az alacsony/romló életszínvonal fokozza a radikális gondolkodásra való hajlamot...
süti beállítások módosítása