Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Poszt Humperdickknek, avagy miért kell csinálni?

2014.09.25. 18:57 idelle

Túl egyszerű, túl snassz és túl coelhós lenne valami george mallorysat válaszolni, olyasmit, hogy azért, mert itt van a klaviatúra, a fejben meg a gondolatok. Pedig a tényleges ok nem jár messze ettől.

Épp ma szomorkodott az egyik ismerősöm a Facebookon amiatt, hogy egyre több, általa korábban olvasott blog szűnik meg. Az egyik kommentelője kifejtette, hogy a blogolás abbahagyásáért leginkább az olvasóközönség hiánya, a visszajelzések elmaradása valamint a mikroblogok okolhatók, de azért hozzátette, hogy vannak szerzők, akiknek egyszerűen bejön (bejött) a blog mint műfaj, tehát ez az egész tekinthető természetes szelekciónak is, akár.

Hazudnék, ha azt írnám, hogy amikor elkezdtem ezt a blogot, nem az járt a fejemben, hogy na, most majd "bankot robbantok", azaz hogy rendkívül éles és pontos meglátásaim, gazdag élettapasztalatom és lehengerlő stílusom rövid úton és időn belül az internet blog.hu sztárjává fognak tenni. Aztán persze több minden kiderült: például, hogy vannak főállású ("főállású") bloggerek, akik, mire én odaértem egy témához, már atomokra szedték azt, sokan közülük pedig hasonló következtetésekre jutottak, mint én. Nem egy közülük mindezt sokkal fogyaszthatóbb stílusban tette, mint amire én valaha is képes leszek. És persze jöttek a fikázók, sőt, néha az volt az érzésem, hogy csak a fikázók jöttek, és már annak is örültem, ha begyűjtöttem egy-két lájkot (tényleg, ez már tulajdonnév vagy még köznév?) vagy ajánlást a Facebookra. Szóval hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ha rendszeresen csinálom és összeszedem magam, akkor is maximum a futottak még kategóriába férek bele. (És akkor még hízelegtem is magamnak.) A népnevelésről pedig egy életre lemondtam.

Hazudnék, ha azt írnám, hogy sokáig nem úgy tekintettem az Egymondatban blogra, mint világszabadalomra, még akkor is, ha a blog startolásának pillanatában például a Hócipőben már évek óta ment a Yes, comment rovat. Mégis, arra számítottam, hogy a műfaj és a blog rendkívül népszerű lesz, elsősorban a rövidsége, másodsorban a zsenialitásom miatt. Nem titok, úgyhogy elárulom, hogy itt a blog.hu-n napi 10-20 látogatóm van, a Facebookon ugyan van 65 kedvelőm, de egy-egy posztra általában csak 6-8 megtekintés jut, tumblin pedig 19-en követnek. Szóval ezt sem nevezném sikertörténetnek.

Hazudnék, ha azt írnám, hogy miután Bede Márton abbahagyta a Villáminterjú blogot, nem azért indítottam el a Minimálriportot, mert azt gondoltam, hogy ugyanazt én is tudom legalább ugyanúgy csinálni, ha nem jobban. Hetek alatt kiderült, hogy az enyémnél azért több tehetség kell ahhoz a műfajhoz.

És hazudnék, ha azt írnám, hogy soha nem jutott még eszembe az abbahagyás, hogy még soha nem akartam kiszállni, mint Humperdickk, meg sok százan Humperdickk előtt. És után. De csinálom tovább, már amikor az időm, meg a kedvem engedi. Az egyiket - Egymondatban - intenzíve(bbe)n, ezt meg nem annyira intenzíven, de azért nem zárom be a boltot. (Ezen a ponton megengedő leszek, és azt írom: egyelőre.)

A miértre a válasz pedig az, hogy elsősorban a magam szórakoztatására. Soványnak tűnik ez az indok, nem kevésbé önáltatónak, de tényleg örömet okoz - és elsősorban az okoz örömet -, ha egy poszt jól sikerül. Ha feszes és kerek, mint egy pompomlány feneke (melle - ennyit a szexizmusról.) - itt. Ha röhögök rajta, nemcsak amikor beugrik vagy miközben írom, de miután posztoltam, és újra elolvasom, akkor is - ott. Az, hogy érkezik rá elismerő vagy egyáltalán pozitív reakció, pedig hab a tortán. És persze jólesik.

És végül: az is lehet, hogy egyszer, valamikor, valaki azt mondja majd: nézd már, ez a csávó jól és logikusan gondolkodik, esetleg: igaza van. Persze, ez lenne az igazán megtisztelő. Akkor is, ha soha nem szereznék róla tudomást.

Szóval, Humperdickk, ha teheted, írjál. Hidd el, jó lesz! Elsősorban neked. :-)

5 komment

Címkék: blog alapvetés

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr736731843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2014.09.26. 01:55:02

nem mondom, hogy mindig egyetértek veled, de azt igen, hogy ne hagyd abba.
már csak azért sem, mert a linked a kedvencek között van és utálok törölni :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.09.26. 09:04:43

@nandras01: komoly indok, megértettem. igen kérem, úgy lesz kérem! :-D

asturianu 2014.10.01. 16:06:09

Azert az is hozzatartozik a szamaidhoz, hogy en peldaul nehany hetente jutok csak el oda, hogy a blogot olvassam, de akkor altalaban elolvasom az osszes cikket. Igy valo igaz, statisztikailag havi 2 latogatasod lesz tole, de ez nem azt jelenti, hogy az 2 olvasas.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2014.11.04. 06:09:45

Na, látod, annyira abbahagytam, hogy csak majd' másfél hónap után olvasom ezt is. Most is csak véletlenül, éjszakai műszak végén, a kevés időmből, amit hagytak az amerikaiak. (Ja, engem beengednek, de egyelőre csak a gyárkapujuk mögé, úri rabszolgának, mert olcsóbban vagyok okos, mint náluk az okosok.)

Én miattad kezdtem blogolni. Tetszett, amit csinálsz. Aztán gondololtam, tudom én ezt jobban is (mindig, mindenki azt gondolja, megfigyelted?), aztán vagy tudtam, vagy nem, de amikor csak nem akart ezer fölé menni az átlag látogatószám (és ez a semmise is csak a címlapoknak, meg a kedves hírmegosztó portáloknak köszönhető), kicsit elbizonytalanodtam. Hogy minden héten azzal a görccsel legyek, hogy már egy hete nem írtam, de nem merek írni, mert mi lesz, ha szar lesz. Kell a francnak a gyomorrák a munkanélküliségem mellé. (Ami persze szintén azért lett, mert blogolok. Nem vicc.)

Aztán lett munkám, ahol leszarják, mit hova blogolok, ha egyébként betartom a dress code-ot és a céget kihagyom a buliból. De mégse nem ment. És néztem heteken át a számlálót, és egyszercsak rájöttem valamire.

Egy idő után minden posztomat megosztottam a saját, személyes facebook-hírfalamon. Van vagy ezer ismerősöm, a régi munkámból, egyebekből fakadóan, mindet tényleg ismerem is, szóval nem kis merítés.

Soha, egyik sem lájkolta egyik posztomat sem. A fészbukon sem. Az indexen se. Sehol.

Azt hiszem, ez tette be a kaput. Hisz embert barátjáról. Barátot barát barátjáról. Sőt, magyart hazájáról.

Rájöttem: nincs értelme. A gyomorgörcsnek se, a blognak se, a fészbuknak meg legkevésbé van értelme. Ebben az országban a rezsiharcnak van értelme, meg a gyávaság egyéb formáinak van értelme, és újabban kiderült, hogy az olcsó internetnek is van értelme. Mert hogy olcsó, tudniillik. Tudniillik NEKEM olcsó. A többi le van szarva.

Hát, tudod, tényleg le van szarva. És a franc se akar ehhez a szarhoz közel kerülni. Pláne lemerülni, kibekkelni benne. Próbálom magam minél távolabb tartani, és bízom benne, hogy még a gyerekeimet fel tudom nevelni, hogy aztán világgá zavarhassam őket. Hátha kiderül, máshol se jobb.

De neked azért sok sikert, és kitartást, őszintén.

Na, megyek. Megjött a váltótársam.

Untermensch4 2014.11.08. 21:34:08

" nézd már, ez a csávó jól és logikusan gondolkodik, esetleg: igaza van."
nekem hasonló szavakkal ajánlotta vki a blogot, szóban. ritkán járok erre mert már többször törlődött a könyvjelző. nem használok f-t meg a többi izét sem. nem szoktam méltató kommenteket írni, inkább másoknak ajánlom elolvasásra, személyesen. esetleg az ellenséges trollokat etetem... méreggel...
süti beállítások módosítása