Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Szenil-is meg nem is, tudod, így van ez

2009.11.04. 12:10 idelle

Igazán nem vádolhat senki negatív elfogultsággal, mivel gyerekkoromban az ágyam végén álló könyvespolc kiemelt helyén volt fellelhető Grosics Gyula: Így láttam a kapuból c. könyve. És részben ennek is volt köszönhető, hogy amíg egyáltalán focicsukát húzta a lábamra, többnyire hálóőr voltam, igaz, a "három potya, egy bravúr" fajtából...

Ugyanígy a ma-gyarkodók (a "ma magyarkodók" rövid alakja) többsége valószínűleg azt sem tudja, hogy dr. Kárpáti György (Gyurika) nemcsak háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, de jó néhány könyvet is írt, mégpedig Peterdi Pállal közösen. Míg az előbbi könyv apám könyvtárából származott, az utóbbiakat már én vettem meg, bár szintén atyai inspirációra.

Bátran mondhatom, hogy kamaszként azokon nőttem fel. (És vált például retorikám részévé az "úgy nézett rám, mint ha most hozott volna be a macska a kertből, egy lapos kő alól" fordulat.)

Ezek az Emberek, ezek a Sportolók, gyerekkorom hősei voltak. De mindemellett az is nyilvánvalóvá válhatott bárki számára, hogy sportteljesítményük, pozíciójuk révén, még a legkeményebb kommunizmusban is kivételezettek voltak. Persze tudom, nem szerződhettek külföldre, ami az ő életükben hatalmas tragédiának számít(hat)ott. De akkor, amikor a nép nagy része még Csehszlovákiába sem mehetett szabadon, ők bejárták a Földet, Helsinkitől Melbournig. Ráadásul az amúgy is átlagon felüli juttatásaik mellé szerezhettek egy kis plusz zsetont a csencseléssel - Kárpáti például nagyon szórakoztató módon írja le mindezt.

És a pórnéppel ellentétben jó pár dolgot kijárhattak maguknak: kocsit, lakást, miegymást (Gyurikának például maszek autóalkatrész-boltja volt).

Ezért sem értem, mi az oka ezen emberek harcos jobboldaliságának, mi több antikommunizmusának. Már-már vesszőparipának tűnhet, de én magam ezt szintén egyfajta kompenzációként értelmezem.

Grosics jelenlegi "lepkézése" esetében még talán elnézhető, hogy nem tud róla: a Fővárosi Közgyűlés 2004-ben (SZÉGYEN!!!) egyhangúlag eltörölte Sztálin díszpolgári címét.

Az már azonban kevésbé, amint azon kesereg, hogy nem lehet(ett) a Nemzet Sportolója, mivel nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy felháborodása a havi bruttó 500 ezer forintos járadék kiesésének szól. Ezzel nálam egyébként érdemtelenné is vált a címre, még szerencse, hogy nem én döntök róla.

Mindenesetre két dolgot bizton állíthatok:

1) Mindazokat, akik sokat tettek az ország hírnevéért, mind erkölcsileg mind anyagilag meg kell becsülnie a közösségnek.

2) Ha majd Tarlóstól kell átvennie Grosicsnak a díszpolgári címet, máris nem lesz olyan lényeges a bolsevik faktor.

35 komment

Címkék: kúttúra seggfejmagyar polifika zember kivagyite

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr821496081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k.o._laci 2009.11.05. 19:04:51

Ehehehe, neked már megint "csak az" jut az eszedbe:) Attól mert valakivel a sportteljesítménye miatt kivételeztek még csak nézett tv-t vagy olvasott újságot és feltűnt neki hogy mi zajlott itt az elmúlt 50+20 évben. Ha elolvasod a cikket az indexen ott sztálinista, bolsevik emberekről beszélt és nem magáról Sztálinról. A Nemzet Sportolója egy elismerés, de gondolom Grosics megsúgta neked hogy csak a pénzre hajt vagy megint valaki(k)ből indulsz ki már megint. Amúgy képzeld el hogy ezek az emberek még elvek szerint éltek és nem ugráltak innen oda, onnan ide csak mert Tarlós meg nem tudom ki, szóval elég lett volna akkor megírnod a postot amikor Tarlóstól átveszi a nem túl távoli jövőben mivel ez így puszta spekuláció. (Grosics valamilyen SS alakulatban is harcolt az oroszok ellen, talán innen ered az ellenszenve)

k.o._laci 2009.11.05. 19:07:31

Ja és azt mondta valaki 3 szor lehúzta Őt a listáról, azon miért nem filozofálsz el hogy ki és miért tehette miközben nézd csak meg most okt 23-án MSZMP KB-s embereket tüntetgetnek ki, szóval nem csoda hogy ezek után nem fogadja el, igaza is van.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.05. 20:57:46

@ko_laci: ugye érzed a helyzet finom komikumát a két szitu között: valakik világnézet alapján tüntetgetnek ki embereket, valakik meg világnézet alapján fogadják vagy nem fogadják el a kitüntetést/fognak kezet, stb.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.05. 21:33:02

@ko_laci: "feltűnt neki hogy mi zajlott itt az elmúlt 50+20 évben"

mondjad még, Lackó. és melyik zseni volt az, aki tiltakozásként otthagyta az egészet (SENKI!) vagy itthagyta az országot (Puskás, Varga Zoli, stb.)

utólag pofázni nem kunszt!

k.o._laci 2009.11.06. 10:08:46

Hát pedig te is tudod hányan szöktek meg különféle sporteseményekről (olimpia) stb. Nem ismerem Grosics életrajzát, de abban a rendszerben az én nagyszüleim is kussoltak mert muszáj volt, ahhoz képest hogy a fél családot kitelepítették, nagyfatert sittre vágták lévén sváb ésatöbbi. Mondhatjuk hogy ehhez képest milyen jó dolga volt a gyárban ahova berakták, csak ha megnézzük mi mindent vettek el tőlük és hány rokont, ismerőst nyírtak ki akkor megeshet hogy nem a pozitív oldaláról fog megemlékezni. Miután Grosics, mint mondottam az oroszok ellen harcolt jó hogy nem fog velük később szimpatizálni sem a kommerekkel. Az meg had ne legyen már mérce hogy valakinek el kelljen szökni a saját kib..ott hazájából hogy hitelesen kritizálhassa azt a rendszert:) Akkor pofázni egyenlő lett volna az öngyilkossággal, persze ez akkor gondolom a többi diktatúrára is érvényes hiszen aki nem kockáztat meg x év internálást az nem is ember és kussoljon egy életre ... ezt te sem gondolhatod komolyan

Az rendben van hogy világnézet alapján tüntetik ki, nem fogadják el csak október 23.-a nem az a nap amikor exkomcsikat kellene kitüntetgetni, mint mondottam nyilas vagy NSDAP utódokat sem szokás holocaust emléknapon. Az hogy ebben az országban még arról sincs közmegegyezés hogy a volt rendszer embereit (legyen bal vagy jobb) nemhogy nem tüntetjük ki hanem el is küldjük messze a politikától az egyik legnagyobb probléma, mutass nekem még egy ilyet ahol az EU exkomcsikkal tárgyal Kelet Euroópán kívül.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.06. 12:13:15

@ko_laci: de az sem megy, hogy az adott körülmények között és jóval az átlag felett élvezem a rendszert, utána meg, amikor már lehet, akkor habzik a szám, nem?

"Az hogy ebben az országban még arról sincs közmegegyezés hogy a volt rendszer embereit (legyen bal vagy jobb) nemhogy nem tüntetjük ki hanem el is küldjük messze a politikától az egyik legnagyobb probléma"

Martonyit, Járait meg Stumpfot nem küldhetjük el, mert kell a szakértelmük.

k.o._laci 2009.11.06. 14:43:05

Anyám ismeri a Martonyit és az ő kommunista, MSZMP-s mivoltát azért nehéz lenne mondjuk egy Lendvaihoz, Hornhoz hasonlítani de tőlem őt is elküldhetnék ha ezen múlna a helyzet a többi Fideszessel együtt.

A Grosics: Nézd ő focizott! Nem pufajkás volt sem ült bele egy elkobzott zsidó házába mint Apró Piroska és családja, hanem sportolt és teljesített. Ennek semmi köze ahhoz hogy mi a véleménye, tapasztalata a kommunista rendszerrel. Te mindig a gulyáskommunizmusra hivatkozol és megfeledkezel a 40-50-60 as évek alatti dolgokról: gulag, ÁVH, börtön,oroszok, internálás, vagyonelkobzás, több 100.000 magyar elmenekülése ... szóval ezt nekem nem tudod bemagyarázni hogy ennek a haszonélvezőkön kívül bárki is örülni tud. A focisták ennek nem haszonélvezői mivel ilyen teljesítmény mellett a világon bárhol jobban élhettek volna, arról nem is beszélve hogy család, barátok révén sok szálon lehettek negatív tapasztalataik. Van egy sejtésem hogy a Grosics órákig tudna neked mesélni ezekről. Persze ha mindent a nullához viszonyítasz akkor biztos igazad van:)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.06. 17:14:01

@ko_laci: ja, tudom: a mi kommunistánk vs. a más kommunistája... :-D

nem kell terelni, nem birka a téma. ezek az emberek a többi tízmillióhoz képest sokkal jobban éltek.

ceterum censeo: most kompenzálnak.

k.o._laci 2009.11.07. 14:03:16

Nem erről van szó, de látom nehezen megy a szövegértés. Ezt elemezgesd már még 1szer:

"Anyám ismeri a Martonyit és az ő kommunista, MSZMP-s mivoltát azért nehéz lenne mondjuk egy Lendvaihoz, Hornhoz hasonlítani de tőlem őt is elküldhetnék ha ezen múlna a helyzet a többi Fideszessel együtt."

Egy Ávóst hogyan akarsz egy jogászhoz hasonlítani? Amúgy ha ezen múlik tőlem mindenki, elmondom még egyszer MINDENKi elhúzhatna aki érintett volt.

Jobban éltek, de ez önmagában semmit sem jelent csak ez az egyetlen amibe kapaszkodni tudsz. Én értem hogy szereted a kommunizmust de ennyire ne legyél már demagóg. Jó hogy nem Észak Koreához hasonlítod, ahhoz képest is milyen jól éltek akkor meg mit pattognak:)

Olvasd el újra: "Te mindig a gulyáskommunizmusra hivatkozol és megfeledkezel a 40-50-60 as évek alatti dolgokról: gulag, ÁVH, börtön,oroszok, internálás, vagyonelkobzás, több 100.000 magyar elmenekülése ... szóval ezt nekem nem tudod bemagyarázni hogy ennek a haszonélvezőkön kívül bárki is örülni tud. A focisták ennek nem haszonélvezői mivel ilyen teljesítmény mellett a világon bárhol jobban élhettek volna, arról nem is beszélve hogy család, barátok révén sok szálon lehettek negatív tapasztalataik. Van egy sejtésem hogy a Grosics órákig tudna neked mesélni ezekről. Persze ha mindent a nullához viszonyítasz akkor biztos igazad van:)"

Ha mondjuk az egyik haverodat Gulágba rakják, a másik rokonodat internálják és a harmadik haverod meg disszidált akkor tök mindegy hogyan élsz, nem fogsz rajongani egy diktatórikus rendszerért. Jó te igen, de más nem. Azt állítod liberális vagy, akkor eleve ez hogy jön össze azzal hogy "milyen jó volt a kommunizmus"?

k.o._laci 2009.11.07. 14:08:59

Érdekes a sok buta, visszafejlődött német az ex Stazi-sokat mind kizárta a politikából. Talán van némi különbség a között aki az ég egy adta világon semmit nem tett mások ellen vagy az aki jelentgetett,erőszakszervezet tagja volt stb. A Martonyi egy külgazd. szakjogász aki nem mehetett volna külföldre dolgozni ha nem lép be a pártba, amennyiben jelentgetett vagy bárkit bántott akkor nincs appeláta, repüljön. Summa summarum, sem velem sem a Fidesszel nem basznál ki ha az összes ilyen embert eltávolítanád a magyar politikából.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.09. 08:38:27

@ko_laci: olcsó mentegetése ez az adott embereknek.

különböző mértékben, de a felmenőim közül is meghurcoltak párat. és amikor már lehetett, sem érezték úgy, hogy hősnek és áldozatnak kell mutatniuk magukat.
apai nagyapám, akinek "csak" a lelkészi palástját vették el a komcsik és a ref. egyház közösen (he-he), soha egy rossz szót sem szólt a "komcsikra". pedig lehetett volna "Áldozat".

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.09. 08:41:06

@ko_laci: ez a történelmi esély nálunk elment. a Fidesz másik "vezérarca" egy opportunista karrierdiplomata és -politikus, Schmitt Pál. nyilván nem kellett a rendszert szolgálnia, hogy szállodaigazgató lehessen, most meg atillában "uszítson" a multitőke ellen, és így tovább.

az a baj, tudod, hogy ha voltak is tiszta arcok és kezek a honi politikában, az elmúlt húsz évben még azok is besározódtak.
ideje lenne leváltani a teljes garnitúrát. és nem a szalonnáci Jobbikra, persze...

k.o._laci 2009.11.09. 09:25:05

Látom még mindig nem akarod megérteni. Én ugyan látok különbséget egy Martoni és egy Horn Gyula között, te nyilvánvalóan ezt nem akarod látni de TŐLEM mehet mind2. Nem ragaszkodom hozzájuk. Képzeld el a nagyanyám iskolaigazgató volt sváb létére, szóval a 70-80 as években már nem kellett mindenáron pártba lépni és ő sem ezért került oda, csak ugye az előtte lévő kitelepítés, internálás, vagyonelkobzást és néhány rokon, ismerős halálát ez rohadtul nem kárpótolta. Ezt kellene már felfognod végre, hogy ennyi munkával máshol 10 szer ennyire vihette volna, ahogyan a focisták is húúú de jól éltek csak máshol meg 10szer húú de jobban. Sok hülye keletnémet miért szökdösött az NSZK-ba?

(A Schmitt btw, hol uszított a multitőke ellen?)

k.o._laci 2009.11.09. 09:30:19

Ja, hozzáteszem hogy egy kis faluban lett iskolaigazgató 30 valahány év munka után mielőtt azt hinnéd hogy csak úgy utánadobálták

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.09. 12:36:17

@ko_laci: én látok különbséget, nem is keveset. a saját életük és lehetőségeik és a másoké közötti különbséget éppen ezek az emberek nem látják.

k.o._laci 2009.11.09. 13:12:35

Miért ne látnák? Nem hinném hogy vakok lettek volna, valamint egy Grosicsról sem tudom elképzelni hogy egész nap kurvázott, piált és szart arra ami körülötte folyik. Látta a világháborút, harcolt is benne szóval ne azokkal hasonlítsd össze akik ki sem dugták a fejüket a Rózsadombról. Az hogy a focisták jobban éltek az a rendszer felelőssége, nem Grosicsé sem azoké akiknek ennivalójuk sem volt. A lényeg hogy emiatt nehogy már ne kritizálhasson ... sőt eddig nem nagyon emlékszem forradalmi beszédeire, áldozati hitvallására hanem 20 évvel a rendszerváltás után felkérték valamire amit Ő visszautasított, ha elfogadta volna a pénzt akkor meg abba kötöttél volna bele:) Ne is akard letagadni!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.09. 14:10:28

@ko_laci: jaaa, tehát Grosics mindenképpen hős, én meg mindenképpen hülye vagyok. rendben.

azért az átadóünnepségre, ahol Grosics majd MÉGISCSAK átveszi a díjat (Tarlóstól), szerzek neked egy meghívót...

k.o._laci 2009.11.09. 18:32:49

Nem hős, ezt melyik sorban olvastad? Hogy őt többre tartom mint téged az más tészta, de fordítva biztosan te is jobban szereted a kommunizmust mint engem. Ez tiszta sor:)

Megint kevered a dolgokat:
volt a díszpolgári cucc amit visszautasított me bolsevik stb ... ezt szvsz Tarlos alatt sem fogja elfogadni, ha igen akkor jogosan panaszkodsz de egyenlőre ez csak spekuláció

a másik pedig a nemzet sportolója vagy mi, ami pénzes és azért nem fogadta el mert x miniszter 3 szor lehúzta a listáról és valszeg nem is szeretik egymást mivel más oldalt képviselnek, ha y miniszter lesz azt nyugodtan elfogadhatná, az is lehet benne van hogy nem akarja x től csak y tól ami mutatja hogy neki nem csak a pénz számít hanem elvei (politikai) is vannak. Hol ebben a probléma?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.09. 21:31:51

@ko_laci: "Hol ebben a probléma?"

tényleg kifejtsem?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 10:01:18

@ko_laci: az állam, bár önálló "személy", államként az államalkotó polgárait képviseli. ezért - elvben - az állami díjakat és kitüntetéseket az arra érdemesek kapják (igaz ez a díszpolgári címre is, összefoglaló néven nevezem "állami"-nak a kitüntetéseket). nyilván tudjuk, hogy a kitüntetések kiosztásakor sajnos sokszor érvényesülnek politikai szempontok is.
Ugyanakkor Grosics a díszpolgári címet nem Demszkytől vagy Hagyótól kapná, hanem Budapest polgáraitól.
A Nemzet Sportolója díj odaítélése nyilván bonyolultabb, hiszen a kiosztható díjak száma korlátos. Lehet, hogy volt politikai oka annak, hogy Grosics nem kapta meg a díjat, de ha a Nemzet Sportolója lehet Balczó András vagy Gyarmati Dezső, akkor én ezt az érvet kilőném. (Ráadásul Grosics még csak egy nyamvadt világbajnoki címet sem birtokol... :-D
Nem elfogadni egy díjat, ami mögött nyilvánvalóan egy nép, egy város (egy közösség) elismerése van, taplóság, vagy egyenes gerinc kérdése. Taplóság, ha az átadó személyétől teszem függővé az elfogadást, gerincesség, ha senkitől nem fogadom el a díjat, mert nem azért tettem, amit tettem. Nem elfogadni egy nem pénzes díjat, és közben nyígni egy pénzes díj meg nem kapása miatt, ez szellemileg és kulturáltságban alatta marad egy barnamoszaténak.

Tény ugyanakkor, hogy Sólyom kézfogási szokásainak megismerése óta tudhatjuk: parasztnak nem való a zongora.

(Grosics azt fogad el, amit akar, azt utasít vissza, amit akar. Mink meg azt kritizálunk, akit akarunk. A vélemény meg olyan, mint a segglyuk, mint tudjuk...)

k.o._laci 2009.11.10. 10:25:09

"Nem elfogadni egy nem pénzes díjat, és közben nyígni egy pénzes díj meg nem kapása miatt, ez szellemileg és kulturáltságban alatta marad egy barnamoszaténak."

Már megint a pénzen vagy becsípődve. Nem hinném hogy 80 akárhány évesen annyira rá lenne utalva arra a pénzre mert el akarja kurvázni Tahitin. A Nemzet Sportolója egy (szakmai) elismerés, aminek biztosan örült volna ha x nem húzogatja többször, aminek nyilvánvalóan politikai okai voltak mert gondolom kellett valamelyik havernak a kitüntetés. Amúgy nem is jött volna szóba a neve, az Aranycsapatot szeretik és elismerik még ha ezen lehet is vitatkozni de nézd meg hány díjat kaptak már, valami oka csak volt. Ha politikai okból húzták ki akkor erre ő is "politikai" választ fog adni, nem ő kezdte hanem az aki lehúzogatta 3 szor:)

Mindig azokat lövöd ki ami nem illik a koncepciódba, így könnyű.

k.o._laci 2009.11.10. 10:27:27

Amúgy itt a lényeg, hogy nem érted:

"Ezért sem értem, mi az oka ezen emberek harcos jobboldaliságának, mi több antikommunizmusának."

kérdezd meg tőlük, beszélgess el velük erről mert magadtól nem fogsz rájönni az biztos

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 10:58:55

@ko_laci: "aminek nyilvánvalóan politikai okai voltak mert gondolom kellett valamelyik havernak a kitüntetés."

szerinted ki volt az a haver a következők közül?

hu.wikipedia.org/wiki/A_Nemzet_Sportol%C3%B3ja

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 11:01:20

@ko_laci: nézd, ha neked rendben van, hogy miközben valaki él az adott rendszer adta előnyökkel, de nem emel szót a rendszer hibái ellen, majd amikor már édes mindegy, akkor harcos rendszerellenest játszik, akkor lelked rajta.

ennek elfogadása ugyan háromdimenziós, HD minőségű képet rajzol rólad, de hát mindenki tökéletlen... ;-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 11:02:12

@idelle: Garibaldinak volt egy remek mondása: "Milyen kevesen voltunk, és mégis milyen sokan maradtunk..."

persze ez az ország mindig híres volt az "Utólagos Hősökről".

k.o._laci 2009.11.10. 15:06:33

A Nemzet Sportolója "haveri" leosztásban akkor tévedtem, de akkor miért húzza le valaki 3 szor? Ennek valszeg lehettek okai, márpedig lehettek politikai okai is hiszen egy politikus általában nem hajszín alapján húzgálja le vagy fel az emberek nevét egy listáról. Az hogy ő már a 40 es években is magyar SS csapatban harcolt az oroszok ellen az neked nem elég rendszerellenes? Hahaha, ezt te sem hiszed el, de látom még mindig totál nem érted.

Ő nem poénból kiadott valami rendszerellenes könyvet vagy kommandóst játszik a réten, hanem először FELKÉRTÉK és ő ERRE REAGÁLT! Szíve joga, mitől lenne ez "harcos rendszerellenes"? Azért mert 20 év alatt egyszer megszólalt? Mond már el még egyszer milyen előnyökkel élt Ő? Az hogy sportoló létére tized annyi jogai, szabadsága, pénze volt mint bárkinek Nyugat Európában? Ez lenne a kva nagy szabadság amiért hálásnak kellene lennie? Nem emelt szót? Mert mit kellett volna csinálnia, talán lett volna öngyilkos merénylő, vagy ment volna ki Gulágba utána. Ne vicceljél már, akkor az összes kínai aki ma nem emel szót és nem nyíratja ki magát emiatt az gyáva és kussoljon? Neked valami hihetetlen mániád lehet ez a kommunizmus ha ennyire félted még 20 évvel később is ha valaki kritizálja. Eskü, miért nem mész ki Kínába és éled át újra, vihetsz magaddal pár focistát és magyarázd el nekik mennyivel jobb ott mint az angol bajnokságban:)

k.o._laci 2009.11.10. 15:09:51

magyar SS csapat = nem csapat, hanem hadtest, szakasz vagymi:)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 15:33:21

@ko_laci: nnna-nnna. azért ne túlozzuk el annyira ezt az SS-katonaságot! gondolom, te sem gondolod, hogy ha oly meghatározó lett volna ez a dolog, akkor Gyulusunk a nemzeti válogatottban lepkézhetett volna, egy kiadós recski edzőtábor helyett! :-D

csodálom egyébként, hogy ezt például nem idézted be:
"Grosics Gyulát 1954 novemberében az Államvédelmi Hatóság máig tisztázatlan okból kémkedéssel és hazaárulással vádolta meg. Kis híján börtönbe került – házi őrizetbe vették –, de végül „csak” az lett a büntetése, hogy 13 hónapra eltiltották a futballtól, majd Tatabányán kellett folytatnia pályafutását. A Bányászból visszakerült a válogatottba, sőt, még két világbajnokságon (1958, 1962) is szerepelt. Pályafutását Tatabányán fejezte be, 1962-ben."
VÉRFÜRDŐ, b+, KÍNSZENVEDÉS!

a LÉNYEGET megpróbálom még egyszerűbben: aki nem szól, amikor hátrány érhetné miatta, az kussoljon, amikor már lehet. ilyen egyszerű.
egyébként felőlem bárki szidhatja a komcsikat, a kommunizmust, a szocializmus gulyás és nemgulyás verzióját, leszarom. és nem mellesleg szidja is majd' mindenki, a legtöbben mérlegelés nélkül, két okból: egyrészt, mert LEHET, másrészt, mert DIVAT.
pedig lassan-lassan más ellenséget kell majd keresnie a "népnek" a saját tehetetlenségét és tehetségtelenségét okolandó - de ezt már ezerszer leírtam...

és még egyszer:
"Grosics Gyula azt mondta: amikor átnézte a névsort, az volt az érzése, hogy mint egyfajta 'díszpinty virít' ott, mert egyedüli jobboldali."
erre írtam, hogy valszeg, amikor majd kizárólag jobboldaliak lesznek a listán, az nem fogja zavarni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 15:34:04

@ko_laci: örs, baráti társaság, ivócimborák, netán??? :-D

k.o._laci 2009.11.10. 18:54:51

Nah utánanéztem a kedvedért : 25. Hunyadi SS-Páncélgránátos Hadosztály. Önkéntes tagságu magyar személyzetű alakulat amelyet németországban képeztek ki és szereltek fel a szovjetek elleni harcra. A Tatbányát már fel sem akartam hozni, de örülök hogy megtetted. A lényeg hogy akárhogy is csavarjuk, Ő rohadtul nem szerette a kommunizmust, kommereket és nem hinném hogy puszta divatból. Az hogy te ezt a divat jelenséget mindenkire kivetíted akit csak látsz számomra érthetetlen. Most azzal hogy mindent a végletekig eltúlzol hogy így hős, meg harcos meg ilyenek is butaság, egy jó focista volt aki nem szereti a kommereket és anno valamit tett is ellene, de nem egy szuperhős. Jó hogy ezek után nem kezdi el méltatni a kommunizmust, amúgy meg nem egy feketeöves árokásó csak felkérték valamire amit ő részben ideologiai, politikai okokból visszautasított.

Te is olyan vagy ,mint a had ne mondjam kik hogy csak általánosítasz ha a kedvenc rendszeredet kritizálják. Amúgy meg a zsidóknak is csitt ezek szerint, hiszen nem most kell sajnálkozni hanem anno kellett volna megmutatni Hitlernek ... érdekes gondolat, írhatnál erről egy postot:P

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 19:06:12

@ko_laci: asszem valahol már ajánlottam a Holokauszt-ipar c. könyvet.

másrészt:

Amikor elindult a bulvárhadjárat szeptember 11. után, valamelyik gagyitévé bemutatott egy magyar származású férfit, aki ott volt az egyik toronyban, és aki, nem sokkal utána, hogy hallotta a robbanást, máris elkezdett menekülni az épületből. Annak ellenére, hogy a bent lévő népek egymást nyugtatgatták, hogy mindjárt jönnek a tűzoltók, és minden rendben lesz. Amint erről az esetről beszélgettem a legjobb barátommal, megjegyeztem:
- Micsoda lélekjelenléte volt a pasinak!
- Egy fenét. "Csak" Kelet-Közép-Európában szocializálódott - jött a válasz.
Itt ugyanis, ha robbanást hallunk, nem gondolkozunk, hanem szaladunk.

Ha átviszem az értelmet: a mai napig nem értem, hogyan lehetett beszállni a vagonokba. Vagy egyáltalán, hogyan lehetett itt (ott) maradni, annyi jogcsorbítás után. Nem értem...

Ceterum censeo: Grosics egy hisztis öregúr.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.11.10. 19:11:14

@ko_laci: Kösz a történelmi kutakodást! :)

Valóban általánosítottam, de nem gondolom, hogy mindenki divatból antikommunista. Ám tekintettel pl. arra, hogy az én édesanyámnál lélekben nagyobb antikommunsitát nem hord hátán a föld, oszt mégsem jár ki az utcára, meg tkp. sehová sem ennek hangot adni, úgy vélem, a hangoskodóknál nem stimmel valami.

Nem beszélve arról a korosztályról, amelynek a tagjai még javában a pisipogácsát gyúrták az oviban (vagy azt sem!), amikor Matyi bácsi kikiáltotta a köztársaságot. Szóval az ő szenvedésük aztán tényleg elborzasztó. A gaz kommunisták ellopták a Moncsicsijüket.

Szerintem egyébként érted te, hogy mire gondolok és utalok, csak jobb ez így neked... ;-)

k.o._laci 2009.11.11. 10:26:07

Jó hát a te Anyád, vagy az én Anyám nyilvánvalóan nem fog kijárni az utcára tüntetni mivel 60+ éves "öregasszonyok" ha nem tévedek. Mindenkinek más a személyisége, van aki extrovertált és dúl benne a harci szellem míg van aki csöndes és magában tartja. Te mindig csak az extrém esetekről beszélsz, azért lássuk már be hogy a többség nem jár ki tüntetni, nem játsza a szuperhőst de a családokban nyilvánvalóan mesélnek róla, így az utódokra is ragadhat ebből valami, ez tök természetesen. Ha te mindig csak az 1000 utcai tüntetőre tudsz asszociálni akkor lehet nálad is vannak gondok, de ezen nem fogunk összeveszni. Grosics változatlanul nem hangoskodó ha 20 évben 1 szer nyilatkozik és akkor sem passzióból hanem REAGÁL egy felkérésre. Na mind1, kellőképpen kitárgyaltuk:) Ámen
süti beállítások módosítása