Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Túl szép, hogy igaz legyen

2009.12.11. 00:27 idelle

Most éppen a Sciennet és a Lyoness van soron, de csaknem évente születik egy-egy új csillag (cég, szövetkezet, baráti társaság), amely arra épít, hogy a belépők gyakorlatilag a semmiből gazdagodhatnak meg.

E két díszmadár (és előttük nem kevesen) ráadásul termék nélkül, szóval még csak egy ős-amwayes tisztítószer sincs mögöttük, amivel autót, ablakot és fogat is lehet mosni, mert akkor legalább lehetne mondani, hogy az "univerzális" szó nem azt jelenti, hogy általános, meg hogy több mindenre jó, hanem azt, hogy gagyi az egész, dugd fel a seggedbe, az egész az ötletgazda meggazdagodását szolgálja.

Életemben egyszer voltam egy ilyen amwayes vagy legyek PC, MLM-féle beszélgetésen, udvariasságból mentem el, egy jó ismerősöm kért meg, hogy legyek szíves. A találkozó végig roppant kínos volt, egy kiugrott katonatiszt és egy óvónő magyarázta, hogy milyen jó lesz nekem, ha csatlakozom. "Mesés" jövedelemmel kecsegtettek, amit már - szerencsés voltam - akkor is megkerestem, a kaput azt tette be, amikor elkezdték vadidegen emberek forgalmi és egyben kereseti kimutatásait az orrom alá dugni, szinte menekültem onnan.

De még egyszer mondom, a Sciennet-féléknél még termék sincs/sem volt, amit a beugró kifizetése után bánatosan nézegethetsz otthon, miután az összes létező és valamire való emberi kapcsolatodat felégetted magad mögött. (Pár éve felhívtam egy ismerősömet, akivel évek óta nem beszéltem, hogy szeretnék vele találkozni, az ő szakmájába vágó dologról kívántam érdeklődni, naná, hogy az volt az első kérdése: AmWay vagy biztosítás?)

És ne legyünk szűk látókörűek, a módszert tekintve szinte ugyanez elmondható bankokról és pénzügyi szolgáltatókról, akik jóval a piaci kamatszint fölött ígérnek hozamot a befektetéseidre. Most éppen az MKB a kedvencem, amely 14,14%-ot hazudik egy bizonyos megtakarítási formára, a reklám vége egy képernyőnyi apróbetű, jaa, azért pár feltételnek meg kell felelni.

Ha rajtam múlna, betiltanám a "csillagos" reklámokat, nem beszélve azokról, amelyekben hangsúlyos szerepe van az akár szónak, ne feledjük, akár Penelopé Cruzzal is járhatnék, ha. Ha megfelelnék úgy hatvanhárom feltételnek, amelynek az átlagember never-ever. (Karácsony közeledtével különösen igaz, hogy a boldogcsaládos reklámoknak is gátat szabnék, ki látott már olyat, hogy egy por állagú tartósítószer-halmaz vagy egy tányérantenna elégedett mosolyt csal egy komplett família arcára, nem beszélve arról, hogy a telefonba éneklő lányt apró darabokra bírnám vágni egy rozsdás, életlen késsel, bár életem párja felhívta a figyelememet, hogy messze még január nyolcadika, amikor elindulnak a sale-out reklámok, kevesebb hóval, de ugyanannyi lánymosollyal...)

Anyway... (Remélem, kedves olvasó, értékeled eme egy angol szavas visszautalás-poénocskát.)

Egyáltalán nem akarok az ezeregyedik lenni, aki elemzi ezeket a csalásokat, csupán, tekintve, hogy éveken át álltam egy pénzügyi-befektetési szolgáltatónál a pult túloldalán, hadd szolgáljak egy-két általános érvényű jótanáccsal:

-1) Igen, vannak "csodák", vannak emberek, akik látszólag a semmiből gazdagodtak meg, és elvben, a nagy számok törvénye alapján akár Te is lehetnél ilyen ember, mégse áltasd magad! A többség az ilyen cégek kommunikációs gyakorlata alapján lúzer, akinek nem maradt más lehetősége a valamilyen szintű boldoguláshoz, mint az, hogy dolgozzon.

0) (Viszont) munkával még senki sem keresett rengeteg pénzt, az más kérdés, hogy van néhány nem kis vagyon a világegyetemben, amelynek megalapozása "egyszerű" munkával kezdődött. De a nirvánába jutáshoz szükség volt üzleti érzékre, kapcsolatokra, egy bizonyos fajta tehetségre, plusz vagy inkább összefoglaló néven szerencsére, mégpedig olyanra, amely véges számú egyednek adatott meg az emberi fajon belül.

1) A túl kedvező ajánlat gyanús. Érdeklődj, olvass, gondolkodj, mielőtt egy fillért is invesztálsz!

2) Semmi sincs ingyen és a kapitalizmus a profitra épül. Minden profitoreintált vállalkozás a nyereségre hajt. Te mint vásárló vagy ügyfél vagy résztvevő - ha nem vagy tulajdonos - az alapító, kiötlő, mentor, vezető réteg üzleti érdekeit szolgálod. Minél lejjebb vagy a hierarchiában, annál többet adsz felfelé, és kérdéses, mennyit kaphatsz vissza az alattad levőktől.

3) A tények makacs dolgok és a matematika egzakt tudomány. Lefordítva:

  • ha kiadsz 100 egységet, legalább 101 egységet kell visszakapnod, hogy anyagilag gyarapodj. A költéseid után visszakapott 1-2, de még 10%-os jutalékból sem tudsz "gazdagodni". Az hogy "minél többet költesz, annál többet kapsz (vissza)", tényszerűen és nominálértékben lehet igaz, de nem jelenti azt, hogy egy ilyen visszatérítéses rendszerben gyarapodhatsz. Legefeljebb kevesebb lesz százalékosan a kiadásod, de te fizetsz!
  • figyeld és légy tudatában az általános hozamszintnek. Jó irányadó adat a jegybanki alapkamat (mesterem Romhányi). Ha valaki jelentékeny mértékben a piaci hozam fölött ígér, az vagy hazudik vagy elhallgat.

 4) A kapitalizmus és benne a befektetési piac olyan, mint a csajozás/pasizás: mindenki a legkedvezőbb arcát mutatja. Sohase feledd, hogy az a tétel, mely szerint a "múltbeli hozamok nem jelentenek garanciát a jövőbeli hozamokra nézve", annyit tesz, hogy volt egy időszakunk, amelyben jók voltunk, de ez lehet másképp is.

5) A piac mikroszereplőjeként nem tudod alakítani a folyamatokat. Ha szerencséd van, meg tudod lovagolni a trendeket, de a piac nem rólad szól. Ha van időd és energiád, követheted az eseményeket, de abban a pillanatban, hogy másra bízod a döntést vagy legalább a döntés-előkészítést, ki vagy szolgáltatva a tömegkezelésnek. Egyszerűbben fogalmazva: te a kis pénzeddel nem számítasz, és minél kevesebb a pénzed, annál hátrább vagy a preferenciaskálán! (Még egyszerűbben: téged már csak akkor hív a brókered, amikor már késő...)

6) A végére hagytam, de ez a legfontosabb: mindig gondold meg, hogy mennyit dolgoztál azért a pénzért, amit kockázatosabb konstrukcióba akarsz tenni. Ha a verítéked van benne, ne add oda a sziréneknek. Inkább kamatozzon alacsonyabb hozammal, minthogy elbukd. Ne feledd: ha a párnád alatt tartod, legfeljebb ellopják, ám ha van biztosításod, jó esélyed van, hogy megtérítik. De ha befekteted, bukhatod akár az egészet. A száz forint holnap is száz forint. Lehet, hogy ma öt zsemlét vehetsz érte, jövőre meg csak négy és felet. De az is jobb, mint, az éhezés.

7) Összefoglalva: gondolkodj! A kevesebb néha több.

34 komment · 1 trackback

Címkék: alapvetés markecing kénegondolkozni mindennekmegvanamagarezsije

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr691585524

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MLM - Áldás vagy átok? 2009.12.13. 16:47:13

Az elmúlt időszakban megszaporodtak a médiában - főleg a ScienNet körüli történések miatt - az MLM-el foglalkozó cikkek, írások, vélemények. Mind az ellenzők, mind az MLM rendszerek hívei megfogalmazták érveiket.A blog célkitűzése, hogy a szerzői jogok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Picsasereghajtó 2009.12.11. 14:02:51

Jaj, de az emvéjesek meg az alóeverások azok nem is azért akarják rádsózni a szarjukat hogy jutalékot kapjanak, hanem mert az a küldetésük hogy jobbá tegyék a te életedet, és hogy az univerzumtól végtelen boldogságot vonzzanak be az emberek világába.

Ismerek pár ilyen agyhalottat, akik TÉNYLEG elhiszik, hogy az MLM-es termékeik csodaszerek, földöntúli tulajdonságokkal. muhaha...

kukahontas 2009.12.11. 14:08:21

és amikor megérkezik hozzád előadni a gazdagodás történetét
a matrica még mindig ott van a Suzukiján

kocol 2009.12.11. 14:21:41

Azért csak kicsit kekeckedek: 3a. pontnál inkább azt mondanám, hogy 100 egységet fizetsz, amiből egyet visszakapsz és megkapod a 100 egységet érő terméket, tehát végül is jól jársz. Járnál.
Mivel azonban az eladónak kell a nyereség a termék valszeg csak 95 egységet ér, tehát ezzel nem jársz jól. Talán kevésbé rosszabbul, de persze ki tudja, hogy egy cég, aki ilyenben benne van, nem emeli úgy az árakat, hogy kompenzálja a kieső nyereséget, és megint ugyanott vagy.
És még egy csavar: Ha emeli az árakat, akkor te ugyanott vagy, de akinek nincs ilyen kedvezménye, az rosszabbul jár. Na jó, mi?

Manyizga (törölt) 2009.12.11. 14:23:04

A rendszer a lustaságra és bénaságra épít. Aki képtelen arra, hogy utánajárjon és máshol vegye meg azt a terméket olcsóbban, vagy gyáva az alkuhoz a boltban (legutóbb az Euronics-ben sikerült 8%-ot lealkudnom a műszaki cikk árából), az ezzel a megoldással "spórol". Ugyanannyit mint a SmartCard tulajok a McDonaldsban. :D

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.11. 14:30:09

Lehet bármilyen "jó" az ismerős, csupán gyengeség/hülyeség az oka, hogy ilyenre elrángathatják az embert. Én egyszer mondtam igent ilyenre tök részegen, aztán mikor reggel kijózanodtam, és leesett, miért akarnak egy helyen nekem idegenek ingyen cocktailt adni, szóltam, hogy stornó... - ez utóbbi ismerőseim akartak még nyáron beszervezni a scienetbe, előtte meg egy már régen bedőlt cuccra. Rég megszereztem már az immunitást, de azt elismerem, hogy egyszer mindenkit be lehet húzni valamivel életében....

hg002 2009.12.11. 14:39:07

Igen, a legjobb mlm-es duma, hogy "én csak segíteni akarok neked". Persze. Meg magadnak, meg a felsővonaladnak, vagy hogy a túróba hívják.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.12.11. 14:58:45

Nem ettől leszel gazdag, hanem attól lehet normális életed, ha pénzügytudatosan élsz.

Bocimaster 2009.12.11. 15:08:42

Ha bármi úgy kezdődik, hogy neked jó lesz hamarosan, de előtte fizess be X pénzt, azt jó messzire el kell kerülni.
Ugyanez igaz az olyan kifejezésekre, hogy alattad levők, meg X forgalom után stb.

gande 2009.12.11. 15:08:49

kimaradt az a rész, amikor a brokernetes - aki különben nem bróker csak többesügynök - közli, hogy ne a saját pénzedet fektesd be, hanem a bank pénzét (vegyél fel jelzáloghitelt), mert az nagyon tuti, több hozamot érsz el, mint amennyi kamatot fizetsz. ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy akkor a bank az hülye, ha nekem 6%-ért ad pénzt, ha a brokerneten keresztül 15%-ot is elérhetne? válasz: a bank azért adja nekem olcsón, mert nekem jót akar...... *fetreng*

Piréz Vitéz 2009.12.11. 15:08:57

@kocol: "És még egy csavar: Ha emeli az árakat, akkor te ugyanott vagy, de akinek nincs ilyen kedvezménye, az rosszabbul jár. Na jó, mi?"

Személy szerint épp ezért tiltanék be mindenféle más pontgyűjtős, kedvezményes kuponos stb. bullshitet is. Az eladott termék végeredményben nem lesz olcsóbb, viszont még neked kell dolgoznod azért, hogy ne a negatívan diszkriminált csoportba kerülj.

Bit Rot 2009.12.11. 15:15:05

Ebben a Lyoness-ben azért nincs mágia, üzlet az van.

A kereskedő ad 5-10%-ot a Lyonessnek, aki ebből 1%-ot a kártyásnak ad vissza (vásárlónak), 2-8%-ot pedig jutalékosan szétoszt.

Hogy honnan jön az 5-10% pénz? Hát a kedves Lyoness-es és nem-Lyoness-es vásárlók finanszírozzák, akik ezáltal többet fizetnek.

gande 2009.12.11. 15:26:43

@Bit Rot:

na várjunk csak.
a lyonessnél arra akartak engem rávenni, hogy fizessek 600.000 pénzt, vegyek pozíciókat, mert akkor majd dől a lé. mert abból a 0,5%-os jóváírásból, amit az ÖMV-nél kapok, abból ugye nem lehet meggazdagodni. persze ez is csak a fele annak az 1%-nak a pontgyűjtőkártyámon.

és igaz, hogy a tudatos vásárlást hangsúlyozzák, csak éppen eltér a nézetünk a tudatosságról. mert nekem nem az számít, hogy mennyi százalék kedvezményt kapok, hanem az, hogy az adott cikk nekem mennyibe kerül - minden mellékzörejjel együtt.

loláb 2009.12.11. 15:40:04

Az aloés cégről csak annyit, hogy van egy barátnőm, akit néhány éve beszippantott a dolog. Egyik nyáron kezdte tervezgetni, hogy mekkora pénzeket fog keresni. Nos, mondanom sem kell, hogy nem jött be, pedig még az exrádiós főmuftival is kúrt a siker érdekében.

A termékeik viszont jók, a kutyámnak volt egy daganat a lábán, megoperálták, de nem hagyta begyógyulni a sebet. Azzal a vízszerű szarral fújtam, és pár hét alatt rendbe jött.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.12.11. 16:04:59

Azt soha senki nem veti fel, hogy a magyar Hatóság erősen benne van a történetben?

Eleve, hogyan kaphatott egy ciprusi offshore cég, aminek csak egy amerikai postafiók címe van engedélyt???

De valóban a legszomorúbb, hogy mennyi HÜLYE van még mindig Magyarországon!

FlybyWire 2009.12.11. 16:10:41

ez egész korrekt írás. Sajnos van olyan ismerős (nem a sajátom, rokoné), akit ez a "szájennet" behülyített, az meg mint a birka berántott a fél családot, ismerősöket (rokonom szerencsére átlátta és nem volt hajlandó), most aztán megeheti majd a hülyeségét... pedig amúgy tapasztal MLM-es az illető.

gezabá (törölt) 2009.12.11. 16:16:24

@Bit Rot: nagy vagy. soha, senki még nem fogalmazta meg ily tömören és lényegbevágóan az üzleti modelljüket. köszönöm! (most már tudom, hogy kellene csinálni!) :xD

Joaquin 2009.12.11. 17:14:17

@joeramirez
A válasz egyszerű: egyik sem törvénytelen tehát a bíróságnak nincs joga megtagadni az engedélyt. Politikusainkat csesztesd inkább

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2009.12.11. 17:17:53

az egész egy korrekt írás.
leszámítva azt, hogy a hintaszékben üldögélő csaj idegesítő... tetszik a hangja és a dal is szép reklámhoz képest...e

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.12.11. 17:18:45

Jó poszt, csak szélmalomharc. :)

kerikak 2009.12.11. 18:17:14

"a telefonba éneklő lányt apró darabokra bírnám vágni egy rozsdás, életlen késsel"

lol :DD én is nagyon utálom azt a reklámot, pedig az eredeti dal szép

imant1982 2009.12.11. 19:10:15

vicces,hogy olyan valaki írja a negatív véleményét,aki soha nem volt mlm tag...
nagyon is magyar vonás,hogy amit nem értünk,vagy hülyék vagyunk csinálni,azt gyorsan elkezdjük negatív fényben feltüntetni...
én is elkezdtem pár éve egy mlm rendszerben dolgozni...nem vettem komolyan,és nem is sikerült pozitívba jutnom anyagilag,de a mai napig nem bánom,mert a termékei nagyon jók,és azóta is használom azokat.
két hónapja egy másik mlm-hez csatlakoztam,és jelentem,hogy az első héten már pénzt kaptam,és olyan csapatom épült és épül folyamatosan,amiről az előző cégnél álmodni sem mertem...

mlm és mlm között is vannak hatalmas különbségek,nem mondhatja senki,hogy mind rossz...

a szerencsém az,hogy most olyanokkal tudok haladni előre,akik felfogják,hogy ez is munka,nem pedig sült galamb...

és örülök annak,hogy nem kell mindenkinek mlm-mel foglalkoznia... végül is a kocsimat is meg kell javítania valakinek,és a szemetemet is el kell valakinek szállítania... a különbség az,hogy aki mlm-ben dolgozik,soha nem áll neki degradáló megjegyzéseket tenni másokra...

ne ugasd le azt,amit nem ismersz és nem értesz...
mi sem tesszük...

Pong 2009.12.11. 20:14:03

@imant1982:

LOLOL, mivel az MLM-es emberek jóindulatú, s kedves emberek, kiknek egy rossz szó sem haggya el a száját, ez a külömbség igen.

imant1982 2009.12.12. 00:14:44

kérdés:

aki közértben dolgozik,azért van ott,hogy valamit eladjon,hogy a bolt működjön,és ő maga fizetést kapjon,ugye?

aki autót szerel,azért tesz azt,hogy pénzt keressen,és abból megélhessen,ugye?

aki irodában dolgozik,szintén olyan tevékenységet végez,amivel a cége és így ő maga is pénzhez jut,ugye?

HAHÓ!!!! az MLM ugyanez...csak ott sokkal többet lehet keresni,mint egy közértben,garázsban,vagy irodában...

ERRE PEDIG IRIGYEK AZ EMBEREK,A MAGYAROK MEG MÉG INKÁBB!!!!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.12.12. 02:12:10

@imant1982:

1) az önáltatás fasza dolog.
2) az önmeggyőzés még faszább.
3) áruld a szarodat, de ne istenítsd.
4) sokat keresel - állítólag. és?

gande 2009.12.12. 02:22:29

@imant1982:

miért feltételezed, hogy bárki is irigy? mert az MLM rendszerek erre építenek?

az MLM rendszerek arra építenek, hogy csatlakozz, vedd meg a kezdőcsomagot. olyan cuccot, amit70-80%-al olcsóbban megkapok máshol. olyan kijelentésekkel adják el, melyek nem bizonyítottak.

bill gates sikeres? szerintem nagyon. mégsem próbált eddig engem rábeszélni, nem zaklattak, hogy én is ugyanazt csináljam mint ő, hogy én is dollármilliárdos legyek. de sem az aldi sem lidl nem próbált engem eddig rábeszélni, hogy én is nyissak olyan üzletet, mint ők. pedig nagyon-nagyon gazdagok. lehet, hogy valamit elrontottak?

Peredhil 2009.12.12. 03:24:29

Az indító cikk tömör, találó és tökéletes. Ezt idelle, az én világ jó cimborám a saját életével is tudja bizonyítani.
És még mi minden mást is tudna nektek tanítani a piacról és a pénzről... !!! Hhajjajj... (Tömeg a háttérből: "bádog... bádog.... bádog...!")
Ma este ezért el is várom egy – ehhez az íráshoz méltó – meglepetésre...

Peredhil 2009.12.12. 03:27:49

@imant1982: Szegény drágám... irigyellek és sajnállak.

Irigyellek, mert így hiszel valamiben...
És sajnállak, mert így hiszel valamiben...

Csinosabb lenne az imidzsed/imágód (:-))) ha egyben Jehova tanúja is lennél. (Két legyet egy csapásra, nem?)

Kalmár 2009.12.13. 19:58:07

@imant1982: Bizarr, ahogy csupa nagybetűvel, szinte üvöltöd, hogy mekkora balek vagy.

fabos-net · http://fabos-net.ws/ 2009.12.15. 11:58:23

Nem tudom ki mivel foglalkozik.

Jöhetne pár munka lehetőség a polgári életből.

Talán hasznos lenne az is?

nexnexnex 2009.12.16. 11:23:01

@Kalmár: :)))) BRAVO... neked is sikerült bemutatkoznod..lebalekozol vkit, akiről halvány fogalmad nincsen!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.12.16. 12:40:53

@nexnexnex: ti ezt úgy mondjátok: gyémánt. nem?

nexnexnex 2009.12.17. 10:12:31

@idelle: nem, én nem nevezem "gyémánt"-nak :)
süti beállítások módosítása