Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Ha már, akkor

2009.12.15. 13:01 idelle

Már-már szenvtelenül nyúlok be esténként az otthoni, reggelenként pedig a céges postaládába, és veszem ki onnan a kisebb-nagyobb számú és terjedelmű szórólapokat.

Nem voltam mindig ilyen nyugodt, évekkel ezelőtt egy csendes vasárnap délután üvöltve küldtem el a kaputelefonon keresztül egy szórólapost, aki éppen a közös családi szundikálás első negyedórájába csöngetett bele. De nem úgy, hogy megvárt volna két-három csörgést és után kinyomja, neeem: mivel valószínűleg nem ismerte a kaputelefont, benyomta a lakásszámot, aztán úgy hagyta. Miután életveszélyes fenyegetést kapott, nem próbálkozott többet...

Mára bizonyos értelemben megtörtem, vagy mondjuk azt, beletörődtem. Először is tudomásul vettem, hogy a szórólaposok 99,9%-a előtt nincs lehetetlen. Kapukódokat nem ismerve jutnak be a lépcsőházakba - szerintem egyszerűen átdiffundálnak az ajtón -, és minden figyelmeztetés, kiírás ellenére tolják tele a levelesládát a szemetükkel. (Miközben elég egy szabadságolás az újságkihordó cégnél, és két hétig nem kapod meg a lapot, mert amazok viszont képtelenek bejutni bárhova is...)

Pusztába kiáltott szó, de itt és most elmondom, hogy még soha, semmit nem vásároltam és semmilyen szolgáltatást nem vettem igénybe az így hozzám jutott szórólapokon hirdetettek közül. Sokszor gondolkoztam, bár tudom a választ, hogy lenne-e értelme egy kisesszét ragasztani a postaládámra, melyben tömören összefoglalnám a hozzám érkező reklámanyagok hatékonyságát, de ez egyrészt a melódiákos kézbesítőt nem érdekli, másrészt sietnek, így gyorsan és gépiesen kell ellátni a feladatukat.

Aztán egy időben arra is gondoltam, hogy egy szabványlevél kíséretében visszaküldöm a hirdetőnek a szórólapját, és megkérem, hogy legalább nálunk ne! Nem tettem, mert reménytelen.

Anyámék házánál könnyebb a helyzet, ott a postaláda alatt van a kuka, elég csak kinyitni a fedelét és elengedni a papírokat. Bár ott meg arra kell vigyázni, nehogy véletlenül egy levél (értsd: egy igazi küldemény!) is a szemétben landoljon.

Szóval mondhatjuk azt, feladom, Önök nyertek! Ugyanakkor van egy kérésem, mert a fenti szórólap annak ellenére égette ki majdnem a szememet, hogy épp csak rásandítottam, míg közüle és társai közül kihalásztam a UPC számlámat.

A kérés pedig úgy szól, hogy ha már fizikai, ha úgy tetszik, 3D-s szpemet gyártanak, legalább a helyesírásra figyeljenek oda!

Hogy "ő"-t nem használnak, azt még foghatnánk nagylelkűen az adott betűtípus hiányosságaira. De hogy a "nyugodtan" szó leírása is komoly gondokat okozhat ma Magyarországon egy vállalkozónak (aki minimum a nyolc általános elvégezte, vélem én), attól kiakadtam. És most senki ne jöjjön azzal, hogy biztos csak a grafikus (ha-ha: nevezzük szövegszerkesztőnek inkább!) tévedett, mivel - gondolom - ellenőrizetlenül csak nem megy ki egy kósza anyag, egyetlen cégtől sem. Vagy naiv vagyok?

Szóval Önök nem csak taplók - mert ugye a kihordó nem magától dönti el, hogy akkor most nem a kapun lévő reklámgyűjtő ládába (ami nálunk stílszerűen egy papírkosár) helyezi el a szóróanyagot, hanem bejut a lépcsőházba -, hanem tuskók is.

És ezen az sem segít, hogy baráti áron és csupán három liter vízből lemosnák az autómat. Ugyanis nem vagyunk barátok. (Igen, igen, a második papírt már direkt olvastam el.)

5 komment

Címkék: szpem seggfejmagyar slendrián gagyisztán arcátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr71598355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.12.15. 15:31:02

Kurvajót röhögtem a szórólapokon, de mégis egy kicsit úgy érzem, visszafelé sült el a poszt. Már csak azért is, mert itt ücsörgök a Fiastyúk utca végén és erősen fontolgatom, hogy hazafelé beugrom hozzájuk a Rokolyába egy belső takarításra :P

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.12.15. 16:00:34

@boylepke: nem mondod, hogy direkt csinálták! ;-)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.12.15. 18:04:46

@idelle: hánemtudom, én ehhez nem értek, de öccáz az öccáz...kérdés, hogy pl. kell-e mellé minimum valamilyen mosást is kérni, mert ha igen, akkor bekaphassák...:P

Bigskorpio 2009.12.18. 08:59:16

Szerintem az a mókás, hogy az ember kritizál valamit, és rögtön bele is esik: "aki minimum a nyolc általános elvégezte...". Bizony ez helyesírási hiba, még ha csak lemaradt is a 't'.
Nem letolni akartalak, ezért itt egy idézet a Magnumból. Higins szokta volt mondani: Velem is történt hasonló eset.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.12.18. 09:18:24

@idelle2: :-)

nyugoTTan mondhatom, ez "csak" elütés... :-)))
süti beállítások módosítása