Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Próbálkozz és rohadj meg!

2010.01.14. 09:31 idelle

Tegnap délelőtt Békásmegyeren volt dolgom, a találkozót a HÉV-állomás környékére beszéltük meg. Emberem azt mondta, van ott egy buszforduló, meg egy P+R parkoló, ha kocsival megyek, jobb ha ott futunk össze.

Nem is tudtam, hogy Békáson kiépítettek egy P+R-t, milyen praktikus ötlet - gondoltam. Egészen addig, amíg nem láttam, mit is jelent ez a valóságban.

A békásmegyeri P+R azt jelenti, hogy a HÉV-megálló parkolóját elnevezték annak, és kiraktak két böhöm táblát, ami jelzi is ezt. Miközben maximum harminc autó befogadására elégségesek a kiépített helyek, igaz, az interneten megtalálható információ szerint a hivatalos férőhelyek száma 155. Hát nem tudom, nekem még úgy sem jön ki ez a szám, ha hozzádom a szemközti buszforduló murvás kvázi-parkolóját, ahova ugyan hivatalosan be sem lehetne kanyarodni nem BKV-s járműveknek, de ahol így is egymás hegyén-hátán állnak a gépkocsik.

Szóval, kedves bürokrata bácsik és nénik, ez nem P+R, leginkább csak egy otromba vicc, egy olyan igazi magyar megoldás, amikor felcímkézzük a gagyit és minőségként akarjuk eladni. Ezzel az erővel persze az ország összes - még működő - vasútállomása előtti parkolót is elnevezhetnénk P+R-nek, miért is ne, talán még uniós támogatást is lehetne rá lopni kapni.

Az már persze csak hab a tortán, hogy a sofőrkollégák magyaridióta része még mindig úgy parkol, mintha egyedül élne a világegyetemben - ahogyan ez a mellékelt képen is látható.

Miközben várakoztam, egy fiatal srác érkezett egy pici Fiattal, hosszan szentségelt, hogy lehetetlenség normálisan (szabályosan) leparkolni, külön átkokat szórt a fehér Polóra és a bordó furgonra. Úgyhogy a rend és az utókor kedvéért álljanak is itt a rendszámok:

- fehér Polo: CUE-629,

- bordó furgon: BYB-083.

A Matiznak most szerencséje van, mert a mozgássérült kártya meglétét nem ellenőriztem.

44 komment

Címkék: butapest parkolamagyar seggfejmagyar gagyisztán kénegondolkozni cue629 byb083

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr791668944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Passenger 2010.01.14. 12:41:46

Kétszer baszták rá az ajtót a kocsimra. Azóta - akármilyen taplóság - másfél helyen parkolok...

Döglött Guminyúl (törölt) 2010.01.14. 12:43:47

Dettó. Ha szabályosan beállok, akkor fehér csíkok keletkeznek az ajtókon.

Bozdurgán 2010.01.14. 12:45:08

Mondjuk úgy már én is jártam,hogy reggel beszuszakoltam a verdát két auto közé szorosan, aztán délután mikor mentem érte én voltam a fehér polo,mert körülöttem jöttek mentek az autok és hülyén parkoltak körém.
Ameddig nincs felfestve a hely nem tudni ki volt a hülye.

Ahol meg fel van festve, és így mégis így parkol ott meg szénné kellene büntetni a trehányokat.

Bozdurgán 2010.01.14. 12:49:49

aki meg félti az az autoját szerintem hagyja otthon.
Nem kell vele forgalomba menni,és akkor nem sérül meg.

kispista 2010.01.14. 12:52:37

@Passenger: gratulálok a magas értelmi színvonaladhoz. De ne lepődj meg, ha egyszer véletlenül mind a négy kereked leereszt.

@Bozdurgán: A felfestés valóban jó lenne, és nem is kerülne sokba.

Atis52 2010.01.14. 12:59:41

A buszmegálló/forduló előtt ugyan azon az oldalon van egy nagyobb parkoló. Nem tudom az a P+R része-e. Ettől függetlenül a 155 nagyon nem jön össze...

Sátán meg a Jocó 2010.01.14. 13:21:52

micsoda mazochizmus, micsoda lelki torzulás jellemezheti azt, aki az alapvető emberi bunkóságot kifejezetten magyarnak tekinti.

Ha nem tetszik, el lehet menni. A akut módon bevándorlófertőzött Nyugaton bizonyára minden idilli.

Passenger 2010.01.14. 13:22:40

Kispista: A négy kerék leeresztése magas intelligenciáról árulkodik ám...

Egyébként ahol felfestés van azért ott talán egyszerűbb az élet.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 13:24:25

@Sátán meg a Jocó: "Ha nem tetszik, el lehet menni. A akut módon bevándorlófertőzött Nyugaton bizonyára minden idilli."

szívesen írnék helyi lakosként a svájciak taplóságáról, de erre az életemre ez jutott.

egyébiránt aki ezen megsértődik, az általában fehér Polóval jár és parkol. vagy bordó furgonnal.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 13:28:34

@Passenger: "Egyébként ahol felfestés van azért ott talán egyszerűbb az élet."

tény, bár az sem mindig olyan egyszerű, megfigyelésem szerint a legtöbb helyen a felfestés által kijelölt helyek túlságosan szűkek, persze pl. a bevásárlóközpontoknál ez "érthető", mert törvényi kötelezettségük a megfelelő számú parkolóhely biztosítása.

aztán van, akinek úgyis teljesen mindegy: magyaridiot.blog.hu/2009/03/19/kyl_516

Passenger 2010.01.14. 13:32:16

idelle: azért ekkora barom nem vagyok:DDDDD

Bozdurgán 2010.01.14. 13:38:16

@idelle:

asszem aszabványos parkoló 2,5 m széles, szerintem ennek elégnek kell lenni, akkor is q7-tel parkol az ember.
Nem szűkek,a rutin vizsga elég tudást ad, hogy beférjen minden auto.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.14. 13:40:17

Én amikor hasonló módon parkoltak a kedves autóstársak, és nem fértem be közéjük személyautóval pedig egy ifát is be lehetett volna tenni, még ha mindenki rendesen áll meg, megálltam előttük úgy, hogy nem tudtak kiállni. Kitettem egy cetlit a szélvédőmre a telefonszámommal, és ráírtam, hogy "bocs, nem tudtam beparkolni miattatok, legközelebb majd rendesen álltok be. Ha ki akartok állni, hívjatok".

Nem is volt anyázás, pedig hívott az egyik, hogy nem fér ki :-)

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.01.14. 13:41:24

@Bozdurgán: +sok
Mi az autó, vitrintárgy? Akkor tároljátok is ott!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 13:41:43

@Bozdurgán: "Mondjuk úgy már én is jártam,hogy reggel beszuszakoltam a verdát két auto közé szorosan, aztán délután mikor mentem érte én voltam a fehér polo,mert körülöttem jöttek mentek az autok és hülyén parkoltak körém."

ilyen sajnos van, ezt elfogadom.

"asszem aszabványos parkoló 2,5 m széles, szerintem ennek elégnek kell lenni, akkor is q7-tel parkol az ember."

szerintem van, ahol azt sem tartják be, de majd méricskélek párat és referálok... :-)

ave 2010.01.14. 13:45:02

A gumileereszetes nem inteligenciarol arulkodik, hanem jogos duhrol...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 13:45:12

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: :-D

én még csak ezt sem: egyszer beálltam rendesen, ami viszont azt okozta, hogy a kolléga nem tudott beszállni, mert hanyagul parkolt, így a két autó között kb. 5 centi volt.

az ablakból néztem, ahogy vakarja a fejét, de pár perc alatt megszántam és segítettem rajta (pedig az anyósajtón beszállhatott volna... ;-)

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.14. 13:45:45

hányszormondjamméghogyöregkockapatrollalkelljárniannaknemszámítharábasszákazajtótvagybeletolatnak

sünmalacka (törölt) 2010.01.14. 14:04:31

sok büdös paraszt miatt aki kivágja az ajtót és nem érdekli ha rányítja a mellette állóra én is másfél helyen parkolok. Egyszer egy arc rámnyitotta, pont láttam. A csávó mikor visszaért az autójához már csak azon gondolkozhatott ki rúgta le a tükrét?

Bozdurgán 2010.01.14. 14:10:47

@sünmalacka:

neked is szól, ha félsz ,hogy megsérül az autód hagyd otthon.
Godnolom te meg a barátaid vagytok akik rajtahagyják az auton a gyári fóliát amikor meg az lekopik raktok rá bőrből gatyát kavicsfelverődés ellen.Te vagy az aki sosem veszi le a fóliát a telefonjáról, és leteríti a vajszínű kanapét egy öreg kockás pléddel, hogy ne kopjon.

Remek megoldás ez a 1,5 helyen való parkolás csak gratulálni tudok.

forgodssake 2010.01.14. 14:14:05

ez a mozgasserult dolog mar kezd egy kicsit az agyamra menni...

Megnezel egy tescot 40 URES mozgasserult parkolo van mindig. a legnagyobb csucsban is . Bellnal oda maris lesz egy onkentes rendor aki nincs kartyad kocsog felkialtassal postol is egyet a legkozelebbi forumon.
Meg kene mar vegre erteni, hogy ez az egesz mozgasserultekkel kivetelezunk dolog rettenetes nagy faszsag.

megkerdeznem azt is, hogy egy p+r parkoloba mi a joisten farkaert kell mozgasserult parkolohely??? tan van olyan mozgasserult aki ha mar a joisten hozzasegitette egy autohoz, majd bejon a varoshatarig, es a kenyelmesebb autojat felhagyva a nagy bkv tomegebe elvegyuve kozelitene meg a celjat ahelyett, hogy a viszonylag kenyelmes autojat hasznalva parkolodij mentesen barhol megallhat a varosban????

emberek logika az hol a faszban van???

gondolkodni meg majd anyam fog.

MVMV 2010.01.14. 14:16:33

Én is minden nap autóval járok, de fel tudnám rúgni a 1,5 helyen parkolókat, nem érdekel félti-e az autóját. Én odafigyelek másokéra, elvárom a többiektől is h ne nyissa rá, de előfordul, ilyen az élet, de persze svájcban az anyuka 2 gyerekkel a kombivolvo pakolásakor majd biztos jobban figyel, na persze.

Ha közterületen hagyja az ember a verdát számol a sérülések eshetőségével, vagy párhuzamosan sosem parkoltok, nehogy vki rátolasson? Ha vki ettől félti az autóját, az talán váltson egy olcsóbbra, mert nem az ő zsebének találták ki a közlekedés ezen formáját.

Amúgy a képen parkoló autók értékéből és állapotából feltételezhető, h nem a féltés miatt parkolnak így, szimplán vadparasztok. A P+R parkolók hiánya meg külön postot is megérne.

Kerecsenyfa 2010.01.14. 14:29:46

Igen mert Pesten bunkok laknak, ennyi. Megszavaztak a nepnyuzo kormaynunkat, igyak meg a levet!

Oda viszik az adonkat ahelyett hogy, a videket fejlesztenek, foleg Kelet magyarorszagot!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 14:31:46

@sünmalacka: csak egyetérteni tudok Bozdurgánnal: a budapesti közlekedésbe és főként parkolásba bele van kódolva az apró sérülések lehetősége.

az én verdám is tele van apró kircekkel-karcokkal, bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy a "kirc" szó létezik. :-)

és való igaz: aki gyári állapotban szeretné megőrizi a verdáját, az tartsa garázsban, és ne menjen vele sehova.

"akik rajtahagyják az auton a gyári fóliát amikor meg az lekopik raktok rá bőrből gatyát kavicsfelverődés ellen."

ezen úgy in concreto beszartam a röhögéstől! :-D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 14:32:45

@Kerecsenyfa: ezt a szintet már Navracsics is teljesítette, igaz, nem sok élete és tölténye maradt. te is lépj tovább...

2010.01.14. 14:42:16

@Passenger: Taplóság bizony. Tedd a fejed alá a kocsit, mert képzeld a forgalomban még beléd is mehetnek.

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.01.14. 14:44:31

rühellem az így parkoló embereket,viszont félve kérdezem,nem lehet,hogy teszem azt a Polo vagy a furgon már korábban ott állt és mondjuk a többiek álltak be szarul???

2010.01.14. 14:45:31

@sünmalacka: Ahelyett hogy szóltál volna neki hogy vigyázzon a kocsidra, megvártad míg elmegy, s lerúgtad a tükrét?

Egyenes, bátor ember lehetsz.

2010.01.14. 14:47:05

@forgodssake: "egesz mozgasserultekkel kivetelezunk dolog rettenetes nagy faszsag. "

Remélem megadja a jóisten, hogy átgondold majd még egyszer ezt a mondatot.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 14:57:12

@forgodssake: részben egyetértek, főként a "minek a P+R-be mozgássérült hely?" kérdésnek lehet létjogosultsága.

ugyanakkor úgy vélem, amíg tábla van, addig a szabályt is be kell tartani.

az megint más kérdés, hogy valóban fölösleges a bevásárlóközpontoknál is minden sorban két-három mozgássérült parkoló, de lehet, hogy ez is valamilyen előírás.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 15:00:04

@telekino: "nem lehet,hogy teszem azt a Polo vagy a furgon már korábban ott állt és mondjuk a többiek álltak be szarul???"

de, az is elképzelhető, mint már korábban is írtam. viszont, "mindig az kapja, aki ott van", úgyhogy legfeljebb így jártak... :)

rnmr (törölt) 2010.01.14. 15:02:49

parkoláshoz csak annyit: az autó egy használati tárgy, és mint ilyen, kopik, karcolódik, stb, főleg városi használatnál. azokban az országokban, ahol ezt felfogják, és nem státuszszimbólumként, a valakiség fokmérőjeként tekintenek az autóra, ott még az is megtörténik, hogy parkolás közben akár elöl-hátul is hozzákoccannak az ott parkoló autókhoz. ez persze nem azt jelenti, hogy ripityára törik, csak egyszerűen használják, és nem foglalkoznak ilyen hülyeségekkel, hogy fél centin lejött a festék a lökhárítóról. aki meg úgy parkol, mit a képen látszik, az egy irtó nagy tahó, teszi ezt bármilyen (nem egészségügyi)indokból.

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.01.14. 15:03:53

@idelle: ne haragudj de ez milyen megközelítés??ennyi erővel a másik 3 autó rendszámát is kirakhattad volna...
vagy bhol látsz ilyet akkor magadban eljátszod,hogy ez csakis így történhetet???
és így jártak???bakker...minden rossz így kezdődik...

rnmr (törölt) 2010.01.14. 15:06:09

egyébként meg: a piros és fehér kocsi között lévő helyen nyilván egy motor parkolt, amikor beálltak a parkolóba. máshogy nem is lehetett.

Dekatlon 2010.01.14. 15:07:11

Nem féltem a kocsim a rányitástól, de attól igen, hogy ha csak 30 centit hagynék, esetleg bánatában az autóstárs, jó magyar szokás szerint, a kocsimon áll bosszút, ha nem tud beülni.

Bozdurgán 2010.01.14. 15:13:42

@idelle:

Szerintem belefér, hogy megadjuk a lehetőségét ,hogy a fogyatékkal élő ember monduk a patikához legközelebbi bejáratnál tudjon kiszállni az autojából.Szerintem még egyikünkel sem fordult elő, hogy nem találtunk parkolót a Tesconál, bezzeg üresen álltak a rokihelyek.és szerintem nem tisztünk a mozgássérültek helyet eldönteni, hogy akarnak e átszállni a BKV-ra, vagy nem, meg kell adni a lehetőséget arra, hogy aki akar az megtehesse.

Nem a rokik tehetnek arról, hogy szánalmas a BKV, vagy hogy nincsdnek P+R helyek,és inkább álljon 100 mozgássérült hely szabadon, minthogy 1 mozgássérült ne tudjon megállni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 15:17:34

@telekino: akkor komolyra fordítva megpróbálom elmagyarázni, bár nem lehet minden poszt mellé egy szociológust, egy nyelvészt és egy gyógypedagógust állítani:

a poszt a P+R parkoló témakörével indul, azaz azzal, hogy egy nyilvánvalóan korábban is létezett, az igényeket kiszolgálni nem tudó parkolóra ráaggatták, hogy P+R.

ennek oldalvizén tettem hozzá, hogy ráadásul a hülyék még hülyén is parkolnak, ezt illusztráltam a képpel. az index ez utóbbi momentumot kiemelve rakta a posztot a címlapra, istenkém, ők is emberek.

pikírt megjegyzésem arra vonatkozott, hogy ugyan már én is láttam hasonló parkolásokat, amelyeknél nem az újonnan jövő volt a hibás, hanem egy olyan tahó, aki időközben elhagyta már a parkolót, mégis úgy vélem, SOKKAL GYAKORIBB, hogy nemtörődömségből, tahóságból állnak így be a kollégák. ezért mertem ellazáskodni az "így jártak"-kal a felvetésedre adott választ.

egyébként a fenti képen a másik három kocsi normálisan parkol, és a két kicikizett közül is legfeljebb a Polóról tudom elképzelni, hogy egy korábban a kék autó helyén segg módon parkoló kocsi miatt kellett így állnia. a furgonos 99,9%, hogy simán tapló volt.

kb. ennyi.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.01.14. 15:19:17

@Bozdurgán: egyetértek, elfogadom.

amennyit én (nem) sportolok, még örülök is, ha ilyen apropókból sétálhatok egyet, de hát az ember kényelmes vadállat... ;-)

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.01.14. 15:21:30

@idelle: óóó,magas ló..ez tetszik :-)

és a tényállítás/következtetés is frenetikus:
"és a két kicikizett közül is legfeljebb a Polóról tudom elképzelni, hogy egy korábban a kék autó helyén segg módon parkoló kocsi miatt kellett így állnia. a furgonos 99,9%, hogy simán tapló volt."

Gratulálok

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.01.14. 15:28:15

@forgodssake: Mint mozgássérült, nagyon elegem van az olyan hozzászólásokból, mint a tied. A hétvégén voltunk az újpesti Tescoban, és majdnem minden helyet rokikártya nélküliek foglaltak el. Többek között hátrányos helyzetű taxis, terepjárós mozgásképtelen stb. Szóval be lehet fejezni ezt a szövegelést. Ha t is szeretnél a világ civilizáltabb (aka Nyugat Európa, USA, Kanada) részéhez csatlakozni, akkor ezzel is meg kell tanulnod együtt élni. Persze ha nem, akkor Irak, Irán, Albánia tárt karokkal vár.

MVMV 2010.01.14. 15:56:59

"inkább álljon 100 mozgássérült hely szabadon, minthogy 1 mozgássérült ne tudjon megállni"

Ott a pont. Bár "flame" téma, de ha vki jogosulatlanul használ mozg.korl.kártyát, az a minimum h nem áll be nekik fenntartott helyre, csak spóroljon vele parkolási díjat, de minimális "betyárbecsület" vagy tartás azért maradjon már.

A fejlett nyugathoz meg a karcolásoktól rettegők is csatlakozhatnak azzal, hogy nem a villantós verdát használják a városban, hanem vesznek egy lepukkant kisautót, amit nem féltenek. Otthon várhatja a kedvence, de ne a félelem uralkodjon már rajta..a parkolóhelyet keresők meg szívjanak.
süti beállítások módosítása