Tegnap délelőtt Békásmegyeren volt dolgom, a találkozót a HÉV-állomás környékére beszéltük meg. Emberem azt mondta, van ott egy buszforduló, meg egy P+R parkoló, ha kocsival megyek, jobb ha ott futunk össze.
Nem is tudtam, hogy Békáson kiépítettek egy P+R-t, milyen praktikus ötlet - gondoltam. Egészen addig, amíg nem láttam, mit is jelent ez a valóságban.
A békásmegyeri P+R azt jelenti, hogy a HÉV-megálló parkolóját elnevezték annak, és kiraktak két böhöm táblát, ami jelzi is ezt. Miközben maximum harminc autó befogadására elégségesek a kiépített helyek, igaz, az interneten megtalálható információ szerint a hivatalos férőhelyek száma 155. Hát nem tudom, nekem még úgy sem jön ki ez a szám, ha hozzádom a szemközti buszforduló murvás kvázi-parkolóját, ahova ugyan hivatalosan be sem lehetne kanyarodni nem BKV-s járműveknek, de ahol így is egymás hegyén-hátán állnak a gépkocsik.
Szóval, kedves bürokrata bácsik és nénik, ez nem P+R, leginkább csak egy otromba vicc, egy olyan igazi magyar megoldás, amikor felcímkézzük a gagyit és minőségként akarjuk eladni. Ezzel az erővel persze az ország összes - még működő - vasútállomása előtti parkolót is elnevezhetnénk P+R-nek, miért is ne, talán még uniós támogatást is lehetne rá lopni kapni.
Az már persze csak hab a tortán, hogy a sofőrkollégák magyaridióta része még mindig úgy parkol, mintha egyedül élne a világegyetemben - ahogyan ez a mellékelt képen is látható.
Miközben várakoztam, egy fiatal srác érkezett egy pici Fiattal, hosszan szentségelt, hogy lehetetlenség normálisan (szabályosan) leparkolni, külön átkokat szórt a fehér Polóra és a bordó furgonra. Úgyhogy a rend és az utókor kedvéért álljanak is itt a rendszámok:
- fehér Polo: CUE-629,
- bordó furgon: BYB-083.
A Matiznak most szerencséje van, mert a mozgássérült kártya meglétét nem ellenőriztem.