Már írtam korábban az ELMŰ egyik remek technikai megoldásáról, most megint az áramszolgáltatóval van bajom, még ha ez esetben egy buzgó villanyóra-leolvasó is értetlenségem kiváltó oka.
Havi lejelentő vagyok, ezért is lepett meg - péntek este - az ajtómba tűzött Értesítés. Miközben régóta gondolkodom azon dilemma feloldásán, hogy a leolvasók a legtöbb esetben normál munkaidőben jönnek, amikor a nem leolvasó foglalkozású normál munkavállaló is dolgozik, többnyire otthonától távol. (Egyes szolgáltatók viszont már régen kidolgozták erre azt a technikát, hogy időben - értsd: jó előre - közlik jövetelük időpontját, és kérik, hogy az otthon nem tartózkodók írják ki az óraállást. Jó reggelt kívánok!)
Aztán kapcsoltam, biztos, hogy az éves ellenőrző leolvasásról van szó, de hát hétvégén csak nem dolgoznak az ELMŰ-nél sem, így gondoltam, hétfő reggelig ad acta teszem a dolgot.
Szombaton délután és este családi programom volt, éjszaka értem haza, a lépcsőház majd' minden lakása végig volt tűzve újra a cetlivel, csakhogy most már a Fontos szócska mellett fel volt tüntetve az "Ismét kerestem" sürgetés is. Tudom, hogy vannak, akiknek nincsen családjuk, vagy van, csak nem jó nekik otthon, ezért mindent alkalmat megragadnak a szökésre.
De vajon mi történhetett a konkrét esetben, hogy ennyire sürgősen kell(ene) intézkedni? A leolvasó kifutott az időből? Netán késve kezdte a kampányt?
Ez nem derült ki, azt viszont tudom, hogy jó szervezéssel rengeteg időt, energiát és nem utolsósorban papírt lehet(ne) megspórolni. Hogy hogyan is kellene mindezt európai módon intézni, fentebb már megadtam a zárójelek között.