Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Mámor után döbbenet

2010.04.27. 08:23 idelle

66 komment · 1 trackback

Címkék: polifika mókabóka nemzetveszető grafikázás

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr901954697

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Még a nap is... 2010.04.27. 18:46:06

Szeretettel üdvözlök ismét mindenkit! Mindenki jól van azóta? Mióta? Tudjátok, a kétharmad óta, amit tudjátok ki ért el. Még a nap is másként sütött, mint mondta, a tudjátok ki! Megnéztem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ebedli 2010.04.27. 14:18:42

első, sunáznám, fotosop

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2010.04.27. 14:33:45

@Fittipaldi: nem, béla=béla :) feri az egy másik történet :)

olvasgatok 2010.04.27. 15:00:30

1. ez a szerencsétlen mondat az "egész cikk"?
2. esetleg csak nekem "nem jött át" valami?
3. esetleg csak Orbán-fikázás, mint régen?
4. esetleg: vonyítanak a vesztesek?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.04.27. 15:55:33

@olvasgatok:
1 Igen
2 Igen
3 Igen
4 Igen

Még valami?

Hack.Elek 2010.04.27. 16:03:48

Aki nem érti, legalább ne hangoztatná...

Lacka929 2010.04.27. 16:30:21

Aki viszont érti, magyarázza már el...

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.04.27. 16:44:02

@Λατζκα: egy kísérlet: a fidesz-szavazók közt is vannak oligarchák :P

gitáros 2010.04.27. 17:04:17

@agyvihar:
És ne menjünk el amellett a tény mellett sem, hogy az "oligarchák" megszületésében leendő külügyminiszterünknek is volt némi szerepe, mint egykori privatizációs kormánybiztosnak...

cogito..sum 2010.04.27. 17:17:48

Hitler pubi is az oligarhiákkal kezdte,de vigyázott,hogy a saját oligarhiáját megteremtse.IGY KORREKT ! mi majd tapsolunk???

nestrot10 2010.04.27. 17:22:26

Moat láttam a híradóban az Ukrán parlamenti verekedést és a házelnök tojással való megdobálását. Már előre örülök,hogy hasonló lesz nálunk is. Kövér paraszt fejét sokan "imádják"...és a Jobbik jól céloz, de a többiek is beszállnak a balkáni egypártrendszer megdöntésébe!!!!

öcsi55 2010.04.27. 17:49:56

@nestrot10: Hidegfronti hatás van!!!!

Öreg Sam 2010.04.27. 17:54:16

Hölgyeim/uraim/elvtársak/elvtelen társak!
Értelmező szótár!
OV rossz szövegkörnyezetben használta,beszédirója találni vélt valami meghökkentő,eddig még nem szerepelt kifejezést.

Fehérvár Kapitány 2010.04.27. 18:00:54

@ebedli: A beszólásodon nagyon jót nevettem. :-) Már ezért megérte klikkelnem.

Franzi 2010.04.27. 18:02:46

@nestrot10:
nyilván teljesen mást a felfogásunk afelől, hogy mi számít balkáninak. a tojás és füstbomba dobálás szerintem igen. úgy látszik neked nem. neked inkább egy demokratikusan választott erős kormány balkáni.... na gratula

szárny 2010.04.27. 18:08:32

@nestrot10: Ez a drága, kedves, nyilas pártszolgálatos nagyfaterod idejében volt divat. Vagy a jó édes apádéban, az alapszervi párttitkáréban. Tudod, aki beszedte havonta a kétforintokat bélyegre, a saját tagkönyvében meg egy se volt...

Eszedbe se jut, bazdmeg, hogy ezt az egypártrendszert a ti taknyoncsúszó, velejéig korrupt, tolvaj, hazug, szemétláda libsybolsi Pártotoknak, meg a belőle 1990-ben zseniálisan kivált saját ellenzékének, a szadesznek köszönhetjük? nem veszed észre, te fasz, hogy még a komcsi házmesterek is leszavazták a bandátokat?

CSS-3 blogger · http://www.css-3.hu/ 2010.04.27. 18:32:36

Ha a posztnak az volt a célja, hogy elgondolkodtasson, akkor sikerült :)
Az oligarcha szó, ami görög eredetű, szó szerint annyit jelent, "egy a kevés uralkodó közül". A másodlagos jelentését pedig (jelentős politikai befolyással bíró üzletember) mindannyian ismerjük. De egyik jelentését nézve sem esik le a kép poénja, de biztos csak lassú vagyok.

bla.bla (törölt) 2010.04.27. 18:39:07

Nos azt gondolom ha az volt a szándék hogy az Orbán mondatát kiforgassák akkor elég gyatra, ugyanis egy fogalom jelentése nem kontextus és méginkább nem kor független...

Oroszországra vetve szemünket nagyon jól értjük miről beszélt a Fidesz elnöke

Szerintem mindenki értette miről beszélt Orbán a "poszt" készítőjét kivéve...

Ha pedig ő is értette akkor egy manipulatív kö..g

Öreg Sam 2010.04.27. 18:42:29

@szárny:
Nestrot valószinüleg nem szorul az én védelmemre,a hozzászólásodhoz csak annyit:" A STILUS MAGA AZ EMBER"

bla.bla (törölt) 2010.04.27. 18:44:11

@Öreg Sam: Nem a Stílus a lényeg hanem a tartalom...

Öreg Sam 2010.04.27. 18:51:07

@bla.bla:
Tudod,Moldova meséli egyik novellájában az öreg zsidó esetét.
Meghívnak vacsorára széder estéjén,van minden,pászka,meg gerslivel főtt libacombos sólet,meg egyéb finomságok.
Igenám,de az asztal sarkán egy kis tányéron ott van egy darab szar is.
Megeszed te jó izüen ezt a vacsorát?

Öreg Sam 2010.04.27. 18:53:42

Hjaaaa,mielőtt bárki ekézni kezdene,katolikus vagyok... :))

bla.bla (törölt) 2010.04.27. 18:55:23

@Öreg Sam: Te ugyérzed hogy ez a te véleményed támasztja alá?

alessandri 2010.04.27. 19:01:17

@szárny: kéremszépen ez itt már az elmeosztály?

bla.bla (törölt) 2010.04.27. 19:01:18

öregsam Egyébiránt a logikádból az következik hogy ha azt a bizonyos darab szart szép csillogó dobozkába piros szalaggal átkötve adják neked akkor azt kirakod a polcra:)

Az enyémből viszont nem következik hogy az asztalon lévő szardarab (tartalom) ellenére leülök oda...:)

alessandri 2010.04.27. 19:05:06

orbán szélesre gondolt, majd lecsukatja pintérrel mint putin hodorkovszkijt

devadel 2010.04.27. 19:10:32

nem értem, mit nem lehet érteni ezen. tudjuk jól, ki azok az oligarchák. ezután retteghet csányi, széles, demján, töröcskei, és a többiek, hogy orbán nem fog velük díszpáholyból meccset nézni, meg ilyenek. erről szólt az üzenet a beszédjében.

vagy nem? vagy vannak jó oligarchák?

ayatollah 2010.04.27. 19:13:03

Aki nem érti az seggfej.

Orbánt tényleg az oligarchák (Csányi,Demján,Széles,Fellegi,stb.stb.) tolták a trónra, szóval az oligarcházás az ő szájából több mint röhejes.

ben2 2010.04.27. 19:13:07

Itt valahogy keveredik a "gazdag ember" fogalma az oligarchával. Az oligarcha informális csatornákon keresztül gyakorolja a hatalmat, megkerülve a közösség választott döntéshozóit, hogy a közösséget érintő döntések ne a társadalom, hanem a saját maga számára járjanak haszonnal.
A poszt tehát vagy nem érti, hogy miről beszél, vagy túl korán lőtte el a poént. Jelenleg alig néhány kormányzati pozíció biztos, még az új parlament sem alakult meg, a kormány pláne, tehát mielőtt megindulna a szokásos "ezek sem különbek" kampány, legalább meg kellene várni, amíg kiderül valami. Így sajnos kilóg a lóláb, hiteltelen, gagyi agitprop az egész, amit persze lehet nyomatni, a sok elkenődött balos ki van éhezve a egy kis fröcsögésre a nagy zakó után, csak így kifogy a szufla, nevetségessé válik az indulat, és mire tényleg történne valami, amiért érdemes szót emelni, már a kutyát sem fogja érdekelni. El lesz könyvelve a blog pártkutyának.

Dr Kangörény 2010.04.27. 19:16:46

@olvasgatok: Belőled meg süt az európai értelemben vett polgári kultúra és keresztény erkölcs.

Egyébként az elmúlt 8 évben te vonyítottál a dühtől, most éppen ideje, hogy más tegye.

Más: mikortól lehet szerintetek fikázni a fideszt és őviktorságát?

Sosem, ugye?

bla.bla (törölt) 2010.04.27. 19:19:33

@ben2: Épp most akartam letisztázni hogy az oligarcha nem kizárolag a gazdasági erőre vonatkozik:)

Egyébiránt meg nincs is értelme pontosan leirni ide mi is az mert aki akarja az ugy érti hogy az Orbán 'megin' kimutatta a foga fehérj'it", aki meg tudja miről van szó az meg ugy sincs rászorulva.

ajatollah jo nagy baromságot irtál

Na további szép agitálást...

ben2 2010.04.27. 19:22:56

@Kangörény_:

"Más: mikortól lehet szerintetek fikázni a fideszt és őviktorságát?"

Eddig is fikáztátok, ezután is fogjátok, a különbség csak annyi, hogy most már nem igazán számít, mert úgy lejárattátok magatokat Gyurcsányékkal, Hagyóékkal, stb., hogy szűk határaitokon kívül nem érdekel senkit, hogy mit hadováltok.
Ettől függetlenül a legnagyobb hülyeség, ha már akkor fikázódtok, amikor még nem történt semmi, mert amikor majd fog, akkor az is csak kínosan röhögni majd rajtatok, aki amúgy odafigyelt volna, ha nem járatjátok le magatokat idejekorán.

Öreg Sam 2010.04.27. 19:25:37

@bla.bla:
Nekem nincs nyilvánosságra hozható véleményem,én mindenféle pártkötődés nélkül szemlélődöm,mint a pók a sarokban...
Voltam ellenálló a komcsi éra alatt,voltam rajongója OV-nak,voltam már politikailag minden.
Elfáradtam.
Végső gondolat (nem az enyém,loptam valahonnan):a demokrácia olyan,mint az irigyelt angol pázsit...
Naponta öntözni,hetente nyírni,és 300 év múlva...
No ennek vagyunk nagyon az elején. ))

Heveseger 2010.04.27. 19:26:01

@szárny: Csak egy picit szabadszájú vagy , egyébként minden rendben a mondandónddal.Tudjátok miért a szegfű a jelük a bolsiknak ? Részletesen : a szeg-et kalapáccsal ütik be, a fü-vet sarlóval szedik. Tehát a ---sarló és kalapács ---van álcázva, átmentve . Mivel ez önkényuralmi jelkép ezért álcázták.....

united skates 2010.04.27. 19:48:11

ez jó duma ez az oligarcházás, csak aztat nem bírom megérteni a mafla pofámmal, hogy akkor a Fűrerünk miért parádézott pont a legnagyobb oligarchával, a Demjánék fiával együtt pár nappal az ellene megüzent had előtt.
segítsen mán valaki nekem.

agitprop forrás: www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/demjan-es-orban-kezfogassal-pecsetelte-meg-megallapodasukat-308659

talos 2010.04.27. 19:55:19

@nestrot10: Öreg Te nem itt élsz!

Öreg Sam 2010.04.27. 20:09:49

@ayatollah:
Jaahhh,ez csupán matek.
A fidesznek 4 milliárd körüli adóssága van,valakik(oligarchák) ezt megelőlegezték.
Nagy összegben fogadnék,hogy a ciklus végére a fidesz nullszaldós lesz.
ÉBRESZTŐ!
Ez az ország a lenyúlások országa,a kommerek bevezették a technikát,az ellenzék(fidesz) sokat nem tesz hozzá,alkalmazza a jól bevált receptet.
Mellékhatások tekintetében kérdezze....

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.04.27. 20:10:29

_Orbán elmebeteg?

Elmebetegségen a psziché sérüléseit értjük. Hogy aztán hol végződik a pszichológia s mitől kezdődik a pszichiátria, nehéz pontosan meghatározni. Nem akarok sem rosszmájú, sem rosszindulatú lenni a volt és leendő ME úrral, de aggódva néztem tegnapi megnyilvánulásait.

Nemzetközi sajtótájékoztatón is elismételte a vasárnap esti "győzelmi beszéd" lózungjait. Ugye, ha tényleg lózungokról van szó, akkor legyinthetünk. A szokásos demagóg szöveg, a sima ámítás, kábítás, ködszurkálás.

Mi van azonban, ha komolyan gondolja? A metakommunikációból utóbbi jön le. Az pedig nagyon nagy baj. A személynek is, meg az országnak is.

Egy önmagával viaskodó, beteges kisebbrendűségi érzésben szenvedő embert láttam, ami elszomorító.

Miért kellett hangsúlyozni, hogy az IMF képviselői nem a főnökeink? Ki mondta, hogy azok? Tőlük jön a nélkülözhetetlen külső segítség, meg kell majd egyezni velük.

Aztán nem értettem, miért kell alpári módon nekimenni a jegybankelnöknek. Ez már kívül van minden jólneveltségen, hétköznapi viselkedéskultúrán. Nem is reagált mást rá Simor, mint hogy ez a megnyilatkozás politikai természetű, neki nincsen vele dolga, kész együttműködni az új kormánnyal is. Na, egy úriember valahogy így viselkedik.

Aztán a rendszerbuktatás nyíltszíni hangoztatása. Lehet - sőt biztos -, hogy ez történik. De miért kell ezt nyíltan ország-világ elé tárni? Magyarországnak elméletben, formálisan továbbra is többpártrendszerű jogállamként, szabad versenyen alapuló piacgazdaságként kell működnie. Ezt nem lehet "megdönteni". Épeszű, aki ilyeneket beszél?

Kik lennének az oligarchák, akik magánérdekeik szerint kormányozták (kormányoztatták?) eddig hazánkat? Kifejtette a sajtótájékoztatón, hogy nem a gazdag emberekre gondolt, azokból minél több legyen, annál jobb az országnak. Hanem akkor vajon mégis kikre?

Volt egy kétségbeesett mondata: az oligarchák nem térhetnek vissza. Alighanem Gyurcsányra gondolt, még mindig betegesen fél tőle. Máglyára a 21. századi Európában mégse küldheti. Akkor meg mi lesz? Orbán már a kétharmados diadal napján is retteg? Mi lesz velünk egy rettegő zsarnokkal a nyakunkon?

devadel 2010.04.27. 20:15:33

@united skates: azért, mert zorbán sohasem hazudik, csak mindig az ellenkezőjét kell érteni, amit mond. a vége az oligarchák uralmának pl. úgy értelmezendő, hogy most kezdődik igazán az oligarchák uralma.

a komoly gazdasági elit ugyanis mindig is orbán mögött volt, a szocik csak piti ügyeskedők.

bla.bla (törölt) 2010.04.27. 20:19:46

@Sokan kb. 5 millióan nem szavaztak a Fideszre!:

EMBER!!! Azt hiszem pszihiáterre neked lenne szükséged (paranoia okán)

Egyébként gyanitom az se segítene rajtatd: sík hülye vagy...

Öreg Sam 2010.04.27. 20:21:34

@Sokan kb. 5 millióan nem szavaztak a Fideszre!:
Valami ilyesmi jár az én fejemben is.
Már nem is tudom,miért ugrott be nekem is a "rettegő zsarnok" (baromi jó kifejezés,honnan loptad?)
Más: napokban volt egy blog itt,a PÁRT-ra szavazók iskolázottságáról.
Ez a fidesz már nem az a fidesz....

devadel 2010.04.27. 20:22:38

@Öreg Sam: majdnem igaz, de a technikák alapjait a fidesz rakta le kezdő párt korukban, mert nagyon nem volt pénzük ( a szociknak nem volt rá szükségük, mert átmentették a komcsi vagyon nagy részét). a fidesz kreativjait dícsérik a következő technikák: áfavisszaigénylés után fantomizálás (kaya ibrahim), marketingmegrendelés nagy összegre, mert az nem megfogható (ezüsthajó), saját vállalkozók stafirozása pályázatokból (széchenyi program). ezeket persze jórészt a szocik lemásolták és alkalmazták.

amit nem tudtak a fidesz után csinálni: saját ember az apeh élére, aki eltűnteti az adatokat, illetve saját ember az ügyészség élére, aki a legszembeötlőbb esetekben sem látta meg a bűncselekmény gyanúját.

tisztességben nincs különbség a két párt között, csak a fidesz jóval profibb és agresszívabb.

csak már elfelejtettétek.

de hamarosan...

united skates 2010.04.27. 20:31:57

@devadel: kösz, továbbadom a kórteremben, a többiek sem értették.

Napóleon szerint (ő scientológus) úgy kell érteni, hogy vannak a fekete covbojok (ejtsd: covbojok) meg vannak a fehér covbojok.
namost a covbojok rosszak. mind.
kivéve a fehérek. mert azok jó covbojok. tudtok követni?

Öreg Sam 2010.04.27. 20:45:08

@devadel:
Igen,valami ilyesmi...
Volt 24 órás kimaradás az APEH szerverén...
Mit lehet erre mondani?
Egyik kutya,másik fideszes...
Nekem summarum az a bajom,hogy ezt a játékot mi fizetjük,és a nyerőgép 70/30 %-ra ellenünk van.

Samuzia 2010.04.27. 20:59:44

@Sokan kb. 5 millióan nem szavaztak a Fideszre!:
Ha-ha-ha. Orvos látott már! Aki nem ment el szavazni annak meg duma nyema.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.04.27. 21:10:12

@Samuzia: "Aki nem ment el szavazni annak meg duma nyema."

ez egy komcsi érv, már bocsánat. a demokráciában a népakarat érvényesítésének lehetősége NEM CSAK a választáson való részvételt jelenti. az volt a szocializmus, kedves gyerekek, kommunista ifjak, KISZ-es diktátorok megválasztói... :-)

egyébiránt kíváncsi lennék, mi lenne, ha nálunk is szerepelne a szavazólapon az Egyik sem opció...

bariga 2010.04.27. 21:12:08

Egyszerűen csak arról van szó, hogy 2 harmaddal az az oligarcha, aki ők annak neveznek és azt jelenti, amit ők kijelentenek róla. Amúgy meg a mi oligarchánk nem az ő oligarchájuk.. stb

freegr 2010.04.27. 21:19:37

@ayatollah: Délután sajnos nem tudtam kommentálni az eseményeket (temetésre kelltt mennem...), de most átnéztem a hozzászólásokat, és rádöbbentem, hogy Te megelőztél...szóval: Csányi (OTP-vezér, a "leggazdagabb magyar": ő lesz a FIDESZ MLSZ-elnöke) - Demján (a Gyáriparosok elnökeként Orbán hatalomra jutásában játszott elévülhatertlen szerepet...)- Széles (Magyar Hírlap - Echo TV - soroljam még ?!) - Fellegi (RTL Klub, stb. - Orbán vagyongazdálkodási minisztere lesz ). Szóval ?! Eddig volt, vagy ezután lesz az oligarchák uralma ?!

ben2 2010.04.27. 21:20:08

@Sokan kb. 5 millióan nem szavaztak a Fideszre!:

Mindig szórakoztat, ahogy a balosok - észérvek híján - a végletekig felhergelik magukat és elvesztve maradék kapcsolatukat a valósággal, önmaguk paródiájává válnak. Csak így tovább, remek a műsor!

Öreg Sam 2010.04.27. 21:22:16

@tom64:
Hjaaa,egyszercsak rábukkansz egy statisztikára,aholis a "népfelség" által választott képviselők életkorát taglalják...
Rokonom-barátom egy fityeszes képviselő,aki 66 éves.
Félre ne érts,a kor nem bűn,nem érdem,csak állapot...
Csak kissé anakronisztikus. )

bariga 2010.04.27. 21:26:02

A hatalom megszerzése sok pénzbe kerül, a megtartása még többe. Nem számít, hogy jobb vagy bal oldal, a pénz megszerzésének technikája ugyanaz. Ez is valóság.

Samuzia 2010.04.27. 21:28:40

@idelle: de nincs ilyen, és azt hiszem bőven volt alternatíva, aki nem érzi a közügyét magának az meg megérdemli amit kap.

ben2 2010.04.27. 21:41:14

@freegr:

Kétségtelenül vannak a Fideszhez dörgölőző gazdag és befolyásos emberek is az országban, de ez nem jelenti azt, hogy ők szabják meg a politika irányát, legalábbis nem hinném, hogy Orbánt bárki is kívülről irányíthatná.
Ami az elmúlt időszakot illeti: ha nem vettétek volna észre, éppen egy olyan párt tette tönkre az országot, amiben a legnagyobb az egy főre jutó milliárdosok száma, a miniszterek kivétel nélkül mind a kommunista diktatúra gazdasági elitjéből kerültek ki, beleértve a "leghazugabb magyar" Gyurcsány Ferencet is. A szervezett bűnözők száma meg egyenesen rekordméreteket ölt az MSZP-ben, itt van mindjárt a nagy elkúró Veress János fémkereskedő, hogy csak a legszebb példányt említsem, de alighanem a teljes MSZP országos listát is fel lehetne sorolni, mert meg merem kockáztatni, hogy alig akad olyan szoci szimpatizáns, aktivista, képviselő, akárki, aki nincs valamilyen családi vagy egyéb módon kapcsolatban az alvilággal. Legalábbis az elmúlt nyolc év teljesítménye és az eddig napvilágra került ügyek erre engednek következtetni. Úgyhogy ilyen háttérrel talán óvatosabban kellene fogalmazni, ha az oligarcha téma kerül napirendre, mert a reflexből kiszórt szar könnyen visszahullhat a fejetekre.
Persze a történelem már többször igazolta, hogy a szocialista ember típus a pofátlan hazudozásról és a pitiáner rágalmakról ismerszik meg a leginkább, úgyhogy ez az alapvetően kontraproduktív, önigazoló rágalmazásdömping valószínűleg amolyan kulturális összetartó erő lehet ott a balszélen.

pucros 2010.04.27. 21:51:33

@Sokan kb. 5 millióan nem szavaztak a Fideszre!: te aztán nem vagy szégyenlős.
De ha valamit nem értesz, miért nem kérdezed inkább meg? Talán mert nem is vagy rá kíváncsi?

Öreg Sam 2010.04.27. 22:01:09

@ben2:
Márpedig hidd el,hogy a pénz szabja meg a politika irányát!
Valahol már leirtam: a fidesznek 4 milliárd kemény kovertilabilis forint adóssága van!
Mit gondolsz,ezt az összeget kik hitelezték?
Mit gondolsz visszakérik ezt kamattal együtt?
Ha a válaszod NEM,akkor nagyon idealista,esetleg nagyon amatőr vagy...

bariga 2010.04.27. 22:01:39

hát a kultúra nálad viszont hiánycikk

freegr 2010.04.27. 22:30:24

@ben2: általánosságnam mondhatom: az egyik 19, a másik egy híjám húsz...azaz a FIDESZ és az MSZP között nem sok (erkölcsi) különbség van...de ha nem hiszitek: eddig egy egy kormány volt, amelynek tagját (Szabadi - politikai államtitkár) köztörványes bűncselekményért jogerősen elitéltrk, egy párt volt (FIDESZ) amelynek közvetlen vezetőjét (Várhegyi Attila válaszmányi elnök) ugyanúgy elítéltek, egy párt van (FIDESZ), amelynek gazdasági igazgatója ellen (Varga Tamás...) különösen jelentős összegre elkövetett köztörvényes bűncselekmény miatt nemzetközi körözést adtak ki...szóval visszfogottabban kellene minősíteni. Egyébként ha elolvastátok (volna) az öszödi beszédet, abból kiderül: Gyurcsány a legigazmondóbb magyar politikus: az egyetlen, aki bevalotta, hogy a a politika egy hazug dolog, és a politikusok szinte mind hazudnak....

Nick@Day 2010.04.27. 22:40:50

Elolvasva a hözzászólásokat, kezdi az ember megérteni, hogyan kerülhetett Mo.-n hatalomra az MKP anno az emberek által kisebbségben ellenezve...

Minek kellene történni, hogy a rengeteg "jobboldali" szavazó rájöjjön, hogy a bolsevikekre szavazott a mensevikekekkel szemben ?

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.04.28. 13:56:15

@ben2: Az "Oligarchia" államforma a klasszikusoknál. Méghozzá rossz.
Az oligarha értelemszerűen nem informális, hanem kifejezetten formális módon gyakorolja hatalmát.
Informális hatalomgyakorlásra bármilyen rendszerben képes lehet egy gazdag ember, ettől még nem lesz oligacha.
Orbán leleménye az volt, hogy megpróbálta átértelmezni a szó jelentését. És bizonyos érdekcsoportokra szűkíteni a jelentést. Különbséget téve az őt támogató, közjót szolgáló pénzemberek, és az ellenfél mögött álló magánérdekvezérelt pénzemberek közt.
Közben pedig úgy csinált, mintha ő állapította volna meg az oligarchia lényegét (nem közérdeket szolgál hanem magánt), nem pedig az ókori görögök.
süti beállítások módosítása