Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Adakozz élelmiszert!

2010.12.16. 20:54 idelle

A '90-es évek első felében volt szerencsém csaknem fél éven keresztül Indiában élni, mely tartózkodás során három hónapig indiai szobatársam volt.

Tőle láttam életemben először a rászorulók - hú, de PC voltam, tulajdonképpen a koldusipar szereplői - támogatásának talán leghasznosabb módját. Amikor odajött egy koldus - vagy gyerek vagy kisgyermeket a karjában tartó nő - és pénzt kért, a barátom odalépett a legközelebbi gyümölcsárushoz, és egy rúpiáért (alig több mint 3 Ft volt akkor) vett egy banánt, majd odaadta a kéregetőnek.

Húsz év távlatából most már bizton állíthatom, hogy egy életre beleégett az agyamba ez a cselekedet, és annak oka: a pénz elköltésének ezer lehetősége van, az élelmiszer hasznosításának viszont csak egy. Éppen ezért, sohasem adtam készpénzt sem tényleges, sem úgynevezett rászorulóknak. (Ahogy például a vörösiszap áldozatainak támogatására összegyűjtött pénz sorsát és szétosztásának módját, ütemezését nézem, egyáltalán nem bánom, hogy oda sem adtam.)

Bizonyára sokak előtt ismert, hogy egyes jótékonysági szervezetek - az évközi folyamatos adománygyűjtés mellett - karácsony előtt tartósélelmiszer-gyűjtő akciókat szerveznek nagyobb bevásárlóközpontokban. Ha profán akarnék lenni, azt mondanám: én ilyenkor intézem az "évi rendes" adakozást. Ilyenkor ugyanis mindig vásárolok lisztet, cukrot, konzervet, befőttet néhány ezer forint értékben - tudván, hogy jó helyre kerül; vagy ha esetleg mégsem kerülne a megfelelő helyre, a megevésen kívül úgysem lehet mást tenni vele. Tehát mindenképp hasznosul.

Ha ilyen helyen járnak, és segíteni szeretnének, vagy csak úgy vélik, az adakozással meg tudják váltani a lelküket a pokoltól, tegyék ugyanezt! Köszönöm!

5 komment

Címkék: zember cseriti legyetekjókhatudtok

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr502520551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.17. 09:07:19

Téged össze kellene zárni a feleségemmel, az is mindig kaját ad a kéregetőknek. Tök ciki, mert nyilvánvaló, hogy nem éhesek, hanem piára meg cigire kell nekik. Én mint gyakorló alkoholista és 22 éven át dohányos ember abszolút megértem őket... De biztos igazatok van.

Ja: cigit, konyakot mér nem lehet adományozni? :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.17. 09:26:06

@Humperdickk: "Téged össze kellene zárni a feleségemmel"

Te jót akarsz nekem! :-D

"Tök ciki, mert nyilvánvaló, hogy nem éhesek, hanem piára meg cigire kell nekik."

előbb-utóbb megéheznek, ha nincs mit inniuk... ;-)

"Ja: cigit, konyakot mér nem lehet adományozni? :)"

mert lenyúlnák a jótéKONYAK. :-D

Q-in-Law 2010.12.17. 11:14:25

India melyik részén éltél? Sok mindent megtanul ott az ember, utána semmi sem az, mint előtte. Ha egészen őszinte akarok lenni, akkor hiányzik India.

Nekem dél "jutott" (na jó, én válsztottam :) ) két éve. Pénzt én sem adtam nekik, úgyse a gyerekek kapják meg. Persze mindig hozzátettem, hogy "menj tanulni" vagy "menj el krikettezni".

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.17. 12:23:12

@Q-in-Law: Bombay, bele a közepébe. délen nem jártam, de hallottam, hogy bánhatom. :-) sebaj, majd legközelebb.

stone pit(er) 2010.12.29. 01:38:41

Én küldtem ötezer forintot a vörösiszap károsultaknak. De szégyellem, mert a saját rokonaimnak is adhatnám. Főleg az anyósomnak, akit folyamatosan kirabolnak ismerősei, ezért havi tíz-húszezer forint meg sem látszik rajta.
süti beállítások módosítása