Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Karácsonyi történet - 2010.12.25.

2010.12.28. 14:24 idelle

Vidéki turnénk közepette, karácsony első napjának délelőttjén párom kiadta az ukázt - ténylegesen: kifejtette azon szándékát -, hogy este már a saját ágyunkban szeretne aludni, úgyhogy délután, gyorsan letudva a rokonlátogatás utolsó körét, vegyük az irányt Pest felé.

Közben persze már feltámadt a szél, jöttek az első hírek a hóesésről, hófúvásról, aztán mire elbúcsúztunk apámtól, már a második körös hírek is befutottak arról, hogy például az M1-esen szinte csak lépésben lehet haladni.

Mivel a hölgyek általában egyszerre szeretnének mindent, nem ágálltam, inkább felkészültem a téli vezetésre. Az M7-esen Fehérvár után nem sokkal kezdődött a móka, havas, félig havas, tiszta szakaszok váltakoztak szinte 5-10 méterenként, közben viharos erejű szél fújt, nem is mentem többel 70-80-nál, mivel szívem választottja kérte, hogy menjek lassan, mert egy kicsit fél.

Többnyire a középső sávban haladtam, egyrészt, mert még így is gyorsabb voltam a többségnél - most nem térek ki a megannyi svéd anyától és eszkimó apától származó Mika Häkkinenre, akinek nyilván négykerék meghajtású a Suzukija/Renault Meganja/stb., és a magabiztosak hülyeségével vagy a hülyék magabiztosságával robogtak el mellettem 130-cal vagy még többel -, másrészt meg abban volt leginkább szétcsapatva a hó.

Egy piros Opel Corsával tartottam a tempót kábé, bár rövid szüneteket leszámítva valamivel gyorsabb volt nálam, így egy idő után ki is mentem mögé a külső sávba, és rutinomnak köszönhetően illetve valami isteni sugallatra le is maradtam tőle kellő távolságra. Ez volt a szerencsém, ugyanis egyszercsak elkezdett táncolni a kocsi hátulja, a sofőr pedig nem tudta megfogni, és orral nekiperdült a szalagkorlátnak.

Jó úttörőhöz méltóan lehúzódtunk elé a leállósávba, és odamentünk, hogy tudunk-e segíteni. A sofőr egy hölgy volt - az egyéves kisgyerekével és férjével utazott -, tanácsomra a rendőrséget hívta, ahol készségesen elmondták neki, hogy ebből feljelentés lesz és huszonötezres bírság, majd mire mondta a nő, hogy ez most a legkevésbé sem izgatja, főleg egy egyéves gyerekkel a háta mögött, mínusz öt fokban és hófúvásban, negyven kiklomáterre Budapesttől, mindez karácsony szent ünnepén, továbbkapcsolták a közutasokhoz vagy autómentőkhöz, nem tudom, a lényeg, hogy elkezdődött az érdemi ügyintézés.

Közben persze felmerült a vontatás ötlete - mondtam, nem vállalom -, illetve felajánlottuk, hogy a család egy részét szívesen hazafuvarozzuk. Végül abban állapodtunk meg, hogy mindenki visszaül a jó meleg autójába, a hölgy utánajár a lehetséges ügyintézésnek, és annak függyvényében jutunk vagy nem jutunk szerephez.

És itt jön a csingilingezős, szeretettől kibuggyanó, angyalszárnysuhogásos vonulata a sztorinak. Az alatt a kb. negyed óra alatt, amíg várakoztunk, hárman is megálltak - ketten a Corsánál, egy pedig nálunk -, és kérdezték, tudnak-e és ha igen, miben tudnak segíteni nekünk. Mint ha nem is Magyarországon lettünk volna!

Végül aztán nem lett szükség a szolgálatainkra, elindultunk, és remélem, rendben hazaérkezett a corsás család is. Ezúton is köszönet mindenkinek, aki a téli viharban felajánlotta a segítségét!

6 komment

Címkék: baleset megyamagyar nemnegatív segítőkéz

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr692544037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.29. 08:45:03

Szép sztori.

Kapsz egy másikat: nekem 25-én szállt el az M60-oson szakadó hóban a baloldali ablaktörlőm. Nem nagy cucc, csak mondjuk nem láttam nélküle szart se... Mivel azonban egy előrelátó hülye vagyok, mikor pár hete lecseréltem, benne hagytam a régit is a csomagtartóban, így volt mit visszarakni. Miközben a leállósávban, összefagyott kézzel molyoltam, tucatnyian elhúztak mellettem... Már épp végeztem, amikor egy volvós úriember (nem tudok rá mást mondani) megállt, hogy tud-e segíteni. Innen köszönöm neki! Hátha olvassa...

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.29. 08:49:01

Ja: és összkerekes szuzukim van, vasárnap 100-110-zel toltam az M6-oson hazafele, valószínűleg én is elhúztam volna melletted! :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.29. 11:27:47

@Humperdickk: "Ja: és összkerekes szuzukim van"

be-sza-rás! :-D

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.29. 21:29:25

@idelle: vaze, ne szivass, tükörjégen felmegyek vele a hegyre.

Mondjuk kanyarban csúszik. NAGYON csúszik... :)

De a sztráda nem kanyarog, opelkorzás kistáska! Szal' ne találkozzunk! AZ ilyen kisautót az igniszemmel mnegeszem reggelire! :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.30. 10:12:56

@Humperdickk: a corsás a kollegina volt, nekem Hummerem van, csak nyári gumival, azért vagyok óvatos... ;-)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 10:44:51

@idelle: ja, hogy tanuljak meg olvasni. Mondasz valamit.
süti beállítások módosítása