Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Universal stupidity, avagy a tévécsinálás halála

2011.04.12. 21:42 idelle

Elnézést kérek a most már szokásosnak mondható posztnyitó oldalvágásért, de szükségesnek tartom leírni, hogy mindazok, akiknek nincsen tévéjük, nem is néznek ilyet, valamint sorozatot kizárólag letöltés útján szereznek be, azok már most rongyoljanak át valamelyik szellemileg felemelőbb oldalra vagy témára, természetesen zsenialitásuk idellisztikus elismerése mellett.

Na, most már bátran beszélhetünk a hüvelygombáról. Mert az, amiről írni fogok, van annyira makacs és kellemetlen, mint egy hüvelygomba. (Amit a pingpong effektus révén jól ismerek, szóval erről ennyit.)

A hiperszociális zsenikkel ellentétben én igenis nézek tévét, sőt: tekintettel arra, hogy a párom tévéfüggő, legalábbis a szónak abban az értelmében, hogy ha másként nem is, de háttérzajnak kell a tévé, néha olyan dolgokat is látok, amiket egyébként eszem ágában sem lenne. (képinnen

Amit viszont eszem ágában van nézni, az egynémely sorozat, és egy különös pech folytán ezek egy tekintélyes része (jelenleg ötből kettő...) a Universal Channel nevű Hallmarkon fut. A Hallmark az elmúlt időszakban - lehet, hogy azóta, mióta Universal Channel - tökélyre fejlesztette a nézőbosszantást.

Ha valaki azt mondja nekem akár csak egy éve is, hogy nem a reklámblokkok fogják felcseszni az agyamat filmnézés közben, valószínűleg teli szájjal röhögtem volna ki az illetőt. Mára azonban a reklámblokkok már rég nem érik el az ingerküszöbömet, ellenben az előzetesblokkok nemcsak feszegetik, hanem át is törték azt.

A jól kidolgozott módszernek persze több fázisa van.

Először is nem értem, hogy miért kell 8-10 percenként megszakítani a filmet, főként, ha mondjuk dupla részt adnak le, amit nagy valószínűséggel meg fog nézni a néző.

A rövid időközönként leadott reklám (vagy előzetes) kontraproduktivitása számomra alapvetően nem kérdés, ugyanúgy, mint a postaládába dobott víz-/gáz-/villanyszerelő mini-szórólapoké.

Másodszor: bár készséggel elhiszem, hogy a marketingfelfogás még mindig a minél nagyobb  a szórás, annál nagyobb a találati arány elven működik, a filmelőzetesek esetében ezek aligha működnek. Mert mi értelme van negyedóránként ugyanazokat a filmjeleneteket ismételni, amelyekből csak annyi derül ki, hogy tkp. nem derül ki semmi?

Kedvcsináló - mondhatja erre bárki. Akkor tovább megyek: milyen kedvet csinál mondjuk a Testvérek epizódjának szünetében leadott Testvérek-előzetes?

Ám még nincs vége!

Mert miközben a Universalon a Universal által gyártott filmek és sorozatok mennek, tehát a jogokkal valószínűleg nem lehetnek gondok, az előzetesek a filmek remek szinkronjával ellentétben három vagy négy,  a hivatalostól eltérő hanggal, az adott karakterhez abszolút nem illeszkedő alámondással mennek. (Közülük is kiemelkedik egy idegesítő női fejhang, amelynek tulajdonosa vélelmezhetően valamelyik helyi góré valakije.)

Száz szónak is egy a vége, a Universal kidolgozta a tökéletes nézőűzést, innen is gratulálok hozzá!

Ja, és hogy egy utolsót rúgjak beléjük: legújabb sorozatuk eredeti címét - Fairly Legal - sikerült a végtelenül fantáziátlan és ha nem is teljesen magyartalan, ellenben eléggé zavaros Békét bíró-ra magyarítaniuk.

És mit ad isten: az előzetesekben a főszereplőnek a fejhangon visító nőszemély a magyar hangja.

4 komment

Címkék: seggfejmagyar slendrián mútti markecing dolgozzálmégrajta

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr672820678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peredhil 2011.04.12. 22:45:17

De maguknak a filmeknek ugyi, hogy remek a szinkronja...??? ;-)))

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.04.17. 23:14:04

Nálam a Viasat tette be ezzel a kaput. Több éve már úgy megy, hogy nem a reklám idegesít, ami tart 6-8 percig, hanem az előzetesblokk, ami ezek után akár 8-10 percig is eltart. Onnan tudom, hogy párszor lemértem.
Mostanában emiatt is kezdek átszokni a letöltésre, mert mostanában már nagyon kezd elegem lenni, de azért nézek még tv-t is, bár néha komolyan úgy érzem, hogy csak mazohizmusból.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.18. 12:30:45

Nézz bele az MGM műsorába! Reklám tekintetétben talán nem ennyire idegesítő, de a szinkronok...
süti beállítások módosítása