Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Csalásszerűség

2011.05.25. 13:58 idelle

Az ember azt gondolná, hogy díjbekérővel ügyeskedni, azaz egy számlának látszó díjbekérő bizonylattal megpróbálni kicsalni a címzettől a pénzt, már rég nem divat.

Igaz, az ember azt is gondolná, hogy egy bizonylat vagy díjbekérő vagy számla, de semmi esetre sem díjbekérő számla.

Ugyanígy gondolhatnánk, hogy kiment a divatból a közismert vállalatnévre vagy szolgáltatásra hasonlító nevű cég általi hasonló - többnyire alacsony költséghányadú - tevékenység általi haszonszerzés (nyerészkedés).

Talán az sem teljesen ördögtől való gondolat, hogy egy nyilvános adatbázisból elérhető adat újabb nyilvános elérhetőségének biztosítása nem kevés pénzért, már nemcsak közelíti a tisztességtelen piaci magatartás fogalmát, hanem térdig gázol benne.

Nos, a TBF Intermédia Kft. csupán az előbb felsoroltakkal nincs tisztában, vagy nagyon is tisztában van, ennek ellenére egy "Díjbekérő számla" című bizonylattal és egy mögé rakott előfizetői szerződéssel próbál meg úgy kihúzni csaknem bruttó harmincezer forintot a megcélzott gyanútlan cégek zsebéből, hogy a valószínűleg a MATÁV telefonkönyvéből kiszedett adatok nyilvánosságra hozását vállalja.

Innen javaslom, hogy hagyjanak fel ezzel a tevékenységgel.

59 komment

Címkék: átverés biznic seggfejmagyar arcátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr122931429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeppencs 2011.05.25. 15:59:53

No éppen így jártunk mi is!

Írtam is ez ügyben egy kis sirámot!:-)

Egy "beugratós" levél margójára...

Kedves Barátaim!

Érdekes levelet hozott ma a postás. Miután kibontottam, igen csak meghökkentem. Egy előfizetési szerződést és egy Díjbekérő számlát találtam benne, ami aprócska cégünk nevére szólt. A levél az TBF Intermédia Kft-től jött, akiknek még a létezéséről sem tudtunk. Nem rendeltünk tőlük semmiféle szolgáltatást, sem telefonon, sem levélben, sem online.
Gyorsan a telefonom után nyúltam és felváltva hívogattam a levél balsarkában díszelgő két mobil számot. Mindkettő foglaltat jelzett, vagy kicsöngött, csak éppen nem vette fel senki.
Reméltem a nettel többre megyek. Arra gondoltam, kinyomozom, milyen szolgáltatást bitorlunk a www.magyartelefonkonyv.hu weboldalon 2011.01.01.-től, mert a szerződésben így szerepel: Megjelenítési időszak: 2011-01-01-től - 2012-12-31-ig. Erősen koncentráltam az ügyre, de sajnos nem találtam meg a weboldalt, pedig nagyon kíváncsi lettem volna arra, hogy miért kéne nekünk 29.375.-Ft-ot sűrgősen átutalni?
Aztán beírtam a keresőmbe a TBF Intermédia Kft-t. Egy két helyen találtam is ráutalást, de konkrét adatra nem leltem. Gondoltam egyet és rákattantam a www.feketelista.hu oldalra, ahol csúnya, nemfizető partnercégek fizetőképességét szoktam olykor ellenőrizni.
Először megpróbálkoztam a cégnév szerinti kereséssel. Kutakodásomra ez az üzenet érkezett:Az Ön által megadott keresési feltétel(ek) TBF Intermédia Kft a cégnyilvántartás szerint 0 cégre vonatkoztatható(k) az 1998. január 1-jén már működő vagy az azóta bejegyzett cégek közül 2011. május 25. 14:47 perckor. Emiatt nem tudunk mit összevetni az Egyesített Feketelistával.
Következő próbálkozásom az adószámra koncentrált: No itt rátaláltam a TBF Intermedia Kft adataira, hiába láttam a saját szememmel, mégsem hittem el, hogy ez egy jóravaló cég. Igaz az én levelező partnerem TBF Intermédia Kft-nek titulálta magát, rátéve az e-re a vesszőt.
Megvizsgáltam a Díjbekérő számlát. Ha megnézitek Ti is, fenn a fejlécen Podmaniczky u. 54. szerepel, lenn a pecséten Podmaniczky u. 57. Az is rendkívül furcsa, hogy a cég neve másképpen van írva a fejlécen, a pecséten és a borítékon.

Már csak egyetlen dologra lennék kíváncsi. Kinek (ill. kiknek) a bankszámláját gazdagítják azok az óvatlan átutalók, akik nem feltételezik másokról, hogy alantas szándékkal számlákat küldözgetnek egy nem létező szolgáltatásról.

Tehát legyünk óvatosak emberek...megéri!

Ui: Aki kíváncsi a levél tartalmára annak szívesen elküldöm e-mailben.

Midenkinek szép, átvágásmentes napot kívánok!:-)

Szepi

szeppencs 2011.05.25. 16:10:16

Hurrá! Megtaláltam a www.magyartelefonkonyv.hu honlapot, most megnézem, hogy megtalálom-e, hogy miért kell fizetnünk? No meg tán azt is sikerül kifürkészni, hogy mi köze van a honlapnak a TBF Intermédia Kft-hez?

szeppencs 2011.05.25. 16:27:27

Csak halkan mondom...úgy sejtem, hogy ez a honlap gyorsan frissen készült!:-( Honnan lehet megállapítani, hogy mennyi ideje müxik???

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.25. 16:42:54

domain: magyartelefonkonyv.hu
domain-használó: Private person
domain-használó: Bitó Zsolt Lajos
hun-id: 1001091203
admin-kontakt: 2001718758
tech-kontakt: 2001718759
zone-kontakt: 3000101386
névszerver: ns1.domain-hu.hu
névszerver: ns2.domain-hu.hu
regisztrálva: 2010-04-16 23:00:28
módosítva: 2011-05-13 09:59:59
regisztrátor: 1000861334

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.25. 16:43:59

szóval nem olyan régi a lap. de hogy még egy picit csavarjanak, a magenta színt sikerült becsempészni az oldalra, mintha a Magyar Telekomhoz lenne közük.

szeppencs 2011.05.25. 17:21:44

@idelle: Kicsit elgondolkodtató a dolog. Nekem még mindig nem világos, hogy miért kellene fizetni?

falábu 2011.05.25. 18:55:02

Én is megkaptam e csodás küldeményt. Első felindulásomban / miután az a telefonszámom már nem is él amit közzé akarnak tenni / megpróbáltam a Tbf Intermédia Kft által megadott telefonszámon elérni őket. Természetesen folyamatosan foglalt ( órákon keresztül ) az egyik szám, a másik kikapcsolva. Következő lépésben küldtem nekik egy email-t a megadott címükre. Természetesen semmi viszont reakció. Majd tovább kutakodtam. A Podmaniczky u. 57 2/14. alá, amit megjelöltek címüknek egy könyvelő cég van bejegyezve kik cégbejegyzéssel és székhelyszolgáltatással is foglalkoznak. Természetesen nekik teljesen más telefonos elérhetőségük van. Szóval nagyon ronda átverés, mondhatni csalás szaga van a dolognak. Javasolnám, hogy mi baleknak nézettek fogjunk össze és tegyünk hivatalos feljelentést a cég ellen. Engem nagyon felháborít, hogy ilyen szemét módon akarnak tőlünk pénzt kicsalni mikor amúgy is szűk a gatya.

potyus 2011.05.26. 08:10:58

Én már felhívtam a TV ügyvédje figyelmét, én is pontosan tudom, hogy ez egy hatalmas átverés.
Most pedig valakinek el kellene mennie a rendőrségre, de minimum a PSZÁF hoz, hogy ugyan derítsék már ki, kinek a tulajdona a folyószámla.
Én sajnos ágyhoz vagyok kötve, de aki mobil, tegyen már egy gyenge feljelentést.

potyus 2011.05.26. 08:14:03

@idelle: Te szegény.....
Miért is kellene fizetned, amikor már órák óta taglaljuk, hogy ÁTVERÉS az egész!

Eszak-Pannon 2011.05.26. 09:30:55

@potyus:
"ÁTVERÉS az egész!" igaz, mi olyan telefonszámra kaptuk a csodás szerződést és persze a számlát is, melyet több mint fél évtizede írásban felmondtunk.

bereske 2011.05.26. 13:15:40

Ma mi is megkaptuk eme szépséges levelet... Pedig már tavaly sem fizettünk nekik... Mégis megpróbálkoznak!
Mellesleg az aláírás teljesen óvodás... Egy komoly cégvezető nem égeti magát ilyen szignóval.
Megnéztem az oldalt, már felfüggesztette a szolgáltató!

vizesnyolcas 2011.05.26. 13:25:34

Hú, basszus! Ez csalás továbbfejleszthető. Mondjuk úgy, hogy elérhetőségnek emelt díjas telefonszámokat adnak meg, amin a felháborodott reklamálók többmilliós percdíjért anyázhatnak.

graphic 2011.05.26. 13:45:32

A cég KÖZNYILVÁNOS adatai a cégközlöny szerint (felhívom a figyelmet a létesítés idejére:

Tbf Intermedia Korlátolt Felelősségű Társaság (1064 Budapest, Podmaniczky utca 57. 2. em. 14.;
[23310489-2-42])*
1. Általános adatok
2011. április 11.
Korlátolt felelősségű társaság
2. A cég elnevezése
Tbf Intermedia Korlátolt Felelősségű Társaság
3. A cég rövidített elnevezése(i)
Tbf Intermedia Kft.
5. A cég székhelye
1064 Budapest, Podmaniczky utca 57. 2. em. 14.
8. A létesítő okirat kelte
2011.04.08
9. A cég tevékenysége
Egyéb információ-technológiai szolgáltatás - Főtevékenység
Médiareklám
11. A cég jegyzett tőkéje
500000.- HUF, azaz ötszázezer HUF.
13. A képviseletre jogosult(ak) adatai
A képviselet módja: önálló.
Adóazonosító jel: 8410953544
Bitó Zsolt Lajos vezető tisztségviselő (ügyvezető) (an.: Albert Júlia Mária)
6455 Katymár, Szent István Király utca 78.
Jogv. kezdete: 2011.04.08.

vizesnyolcas 2011.05.26. 20:46:29

Megtettem egy feljelentést a 11. kerületi kapitányságon. - Nem fűzök hozzá sok reményt.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.26. 21:04:57

@vizesnyolcas: nna, gratuálok!

ha legalább egy kicsit vegzálják őket, az már elég, szvsz.

meggi56 2011.05.27. 08:49:40

Az én betéti társaságomnak, olyan telefonszámmal küldték a számlát, ami már 3 éve nem is létezik, sőt, ha felhívják, akkor azt mondja, a már nem élő szám, hogy ezen a számon előfizető nem kapcsolható.
Még erre is lusták voltak ezek a csalók, hogy legalább leellenőrizzék, él-e ez a szám.
És fura módon csak mobil telefonjaik vannak, amit persze nem vesznek fel.

meggi56 2011.05.27. 08:51:06

@szeppencs: Akkor Te többet kaptál, nekünk már csak számlát hozott a posta ettől a szélhámos cégtől.

meggi56 2011.05.27. 09:01:16

A számlán szereplő e-mail cím érvénytelen email. címnek jelenik meg, ha e-mailt akarunk nekik írni.

meggi56 2011.05.27. 09:08:05

@vizesnyolcas: Reménykedjünk! Bár 2 évvel ezelőtt, kb. 10-en tettünk feljelentést egy csalási ügyben, mire megmozdultak, addigra a csaj lelépett, és ráadásul amíg csalt, elcsalt évente 30 milla áfát is, de nem sokat foglalkoztak vele. Még mindig nincs vádemelés. Az áfa csalást nem is tudják rábizonyítani, mert a bizonyíték, úgy került az egyik sértetthez, hogy, amikor lelépett a csaj, a nyugtatömböket a volt irodájában hagyta, és az iroda tulajdonosa, oda adta. És állítólag ez nem jogszerű dolog volt. Szerintem, meg mindenki megkapta a részét abból a 3 évi 90 milla elcsalt pénzből.

Szabó János - Cégszolgálat Kft. 2011.05.27. 11:12:27

A CÉGSZOLGÁLAT KFT. (székhelyszolgáltató) álláspontja a

Tbf. Intermédia Kft
Magyar Telefonkönyv akciójával kapcsolatban.

A CÉGSZOLGÁLAT KFT., mint székhelyszolgáltató megbízást kapott a Tbf. Intermédia Kft.-től székhelybiztosításra 2011.04.08. napján.

A szolgáltatás kiterjed:
• Székhely biztosítására,
• Tbf. Intermédia Kft. részére érkezett postai küldemények átvételére, és átadására a cég képviselőjének
• Zárt tárgyaló és irodai szolgáltatások biztosítására előre bejelentett időpontokban, bérleti jelleggel

A szolgáltatás nem terjed ki:
• A Tbf. Intermédia bármilyen szintű képviseletére, nevében való fellépésre

A CÉGSZOLGÁLAT KFT. kijelenti, hogy a székhelybiztosításon kívül semmilyen kapcsolatban nem áll a Tbf. Intermédia Kft.-vel, a fent felsorolt tevékenységeken kívül nem működik közre a cég életében, működésében. A Cégszolgálat Kft, mint székhelyszolgáltató nem felelős a partnerei üzleti életben viselt magatartásáért, üzleti tevékenységéért.

A CÉGSZOLGÁLAT KFT. elhatárolódik a Tbf. Intermédia Kft. által ügyfeleknek megküldött www.magyartelefonkonyv.hu weboldallal kapcsolatos megtévesztő hatású levelek tartalmától, és tájékoztatja a Tbf. Intermédia Kft.-t székhelyén kereső ügyfeleket a következőről:
• A levél tartalmát tekintve jogi állásfoglalást kértünk, mely mellékelve olvasható.
• A székhelyszerződésben foglaltak és jogi lehetőségeink alapján megkezdtük a székhelyszolgáltatás megszüntetését, és annak bejelentését az illetékes hatóságoknál.

A CÉGSZOLGÁLAT KFT. kommentjei a Tbf. Intermédia Kft. levelével kapcsolatban:
• a levél megtévesztő, megfogalmazása jogos felháborodásra ad okot,
• a „szerződés”-be belefoglalták, hogy a „szerződés” érvénybe lépésének feltétele a SZERZŐDÉS ALÁÍRÁSA, vagy az ÖSSZEG UTALÁSA. Amíg ez nem történik meg, a levél címzettjét hátrány nem érte,
• megértjük a céget székhelyén kereső ügyfelek indulatait, de jelen pillanatban csak a székhelyszerződésben foglalt lehetőségekkel élhetünk, de ezeket a lépéseket megtettük,
• megértjük a céget székhelyén kereső ügyfelek indulatait, ám arra kérjük a Tisztelt Érintetteket, hogy lehetőség esetén tegyék meg bejelentésüket a megfelelő hatóságoknál.

Szabó János
Cégszolgálat Kft. ügyvezetője
sk.

Iro 2011.05.27. 11:46:23

@bereske:
A díjbekérőn és a szerződésen szereplő aláírás is bélyegzővel készült.
És ha már így csinálják, legalább két szerződés küldtek volna, hogy az egyiket vissza kell küldeni.
A másik, áprilisban alakult és már január 01-től szolgáltat visszamenőleg?
Elég vicces.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.27. 15:11:44

@Szabó János - Cégszolgálat Kft.:

Tisztelt Szabó János!

A Magyaridióta blog (magyaridiot.blog.hu) szerkesztőjeként köszönöm szíves tájékoztatását.

A magam részéről természetesen tisztában vagyok a székhely-szolgáltatással együtt járó jogokkal, kötelezettségekkel és lehetőségekkel.
Ebből kifolyólag természetes, hogy a Tbf. Intermédia Kft. tevékenységével kapcsolatban Önöket semmilyen felelősség sem terheli.

A cég székhelye mint nyilvános adat egy kommentben került fel a blogposzt alá.
Úgy gondolom, természetes, ha egy céget keresendő az "ügyfél" a székhelyen érdeklődik.

Természetesen nyilvánvaló az is, hogy a jogviszonyt a szerződés aláírása keletkezteti.
Ezért is szerepel a címben a "csalásszerűség" szó, mivel a büntetőjogi definíció alapján a csalás tényállása ez esetben nehezen bizonyítható.

Ugyanakkor a cég nem véletlenül költött vélelmezhetően több tízezer (vagy százezer) forintot a díjbekérők és szerződések előállítására és a levelek kipostázására.
Sejthető ugyanis, hogy az ilyen jellegű megkeresés részben a megkeresett cégek figyelmetlenségére apellál, azt próbálja kihasználni - egyébként nem ők az elsők az elmúlt húsz évben.

Ha ehhez hozzávesszük a posztban leírtakat és azt is, hogy - amint az a kommentek egy részéből kiderült - több esetben már rég nem élő telefonszámok közzétételéért próbálnak szolgáltatási díjat elkérni, akkor összességében gyanítható, hogy a Tbf. Intermédia Kft. rosszhiszeműen, inkorrekt módon jár el.

A posztban mindezek miatt is fogalmaztam úgy, hogy a csalás szándékát csak valószínűsítettem, mivel nem áll szándékomban úgy járni, ahogy Magyarországon már nem kevesen, hogy az átverni kívánt személyt perelik be, hurcolják meg amiatt, mert egy teljesen nyilvánvaló esetről oly módon nyilatkozik, amit az egyszerű, érthető és világos magyar jogrend alapján nem tud bizonyítani a magyar bíróság előtt.

Üdvözlettel: idelle

idelle@citromail.hu

Szabó János - Cégszolgálat Kft. 2011.05.27. 19:44:15

Tisztelt idelle!

A blogját olvasva egy pillanatra sem éreztem azt, hogy a Cégszolgálat Kft.-t bármilyen szinten is belekeverték volna az ügybe. A kommentek is lényegretörőek, jól jellemzik a kialakult helyzetet.

Úgy érzem, beírásomat nem vette tolakodásnak, vagy önreklámnak, ám szándékosan éltem a komment lehetőségével,

Tapasztalatom szerint nagyon sokan keresik személyesen a céget - az érkezett levélmennyiségről nem is beszélve. Egyszerűen élnem kellett a blogja adta lehetőséggel, hiszen aki jelen pillanatban az interneten rákeres a Tbf. Intermédia Kft. nevére, nagyon gyorsan ezen a helyen köt ki.

Biztos vagyok benne, hogy többen olvasták, mint kommentelték. Beírásom az ő megnyugtatásuknak szólt - bízom benne ért is valamit.

Továbbiakban maradok olvasója. :)

Üdvözlettel,
Szabó János

webkukkolo · http://webkukkolo.net 2011.05.27. 22:09:47

Hogy rádobjak egy lapáttal én egy elégedett ügyfele vagyok a Cégszolgálat Kft.-nek... Remélem, hogy ez az idióta nem rontja sem az ők, sem a Jánoséknál székhelyszolgáltatást igénybe vevő normális cégek (mint amilyen a miénk is) renoméját :)

Egyébként nem lehet, hogy ez csak valami elcseszett marketingfogás a cég részéről? Mármint ez a Mester Kiadó féle trükk, hogy küldik a csekket is a megrendelőlappal hátha befizeted, csak ezek a proformát választották és gázul kivitelezték? (Marketing tanácsadással foglalkozunk és sajna sokat kinézünk azokból, akik nem értenek hozzá :( )

meggi56 2011.05.27. 23:16:45

@webkukkolo: Szerintem, letöltöttek valami régi adatbankot, és bepróbálkoztak. Ha fizet valaki jó, ha nem akkor is jó. Legyünk egészen őszinték, nem a nagy cégek vették észre, hogy valószínűleg átverésről van szó. A nagy cégeknél ennyi pénz nem oszt nem szoroz, így valószínűleg fizetni fognak. Ha csak 100 cég fizet, már az is szép summa.

webkukkolo · http://webkukkolo.net 2011.05.27. 23:20:48

@meggi56: Igen én is erre gyanakszom, már csak azt nem tudom csalás-e proformát küldeni "csak úgy", mint ők tették - valaki tudja innen esetleg, mert ez kíváncsivá tett...

Mivel eszembe se jutott ezzel próbálkozni, ezért sose néztem meg, hogy legális-e. Mindenesetre nem egy jó márka építés :)

bereske 2011.05.28. 00:56:42

@Iro: Persze, ez nyilvánvaló, hogy az aláírás is csak bélyegző, de akkor is gagyi még a stílusa is.
Sajnálom, hogy a tavalyi levelet nem tettem el, mert érdekelne, hogy azon milyen cégnévvel próbálkoztak ugyanilyen módon utalásra "késztetni" cégeket... De határozottan emlékszem rá, hogy kísértetiesen ugyanilyen jogcím volt.

bereske 2011.05.28. 00:59:55

@meggi56: Pont ezt beszélgettük mi is a Párommal (mi ketten vagyunk a CÉG), hogy ahol már 10-20 ember dolgozik, ott fel sem tűnik, és egy ilyen "számlát" simán elutalnak... És tényleg csak 100 figyelmetlen bejön nekik, háááát...

meggi56 2011.05.28. 20:38:20

@webkukkolo: Szerintem egy jogász biztos tudja. Csak ugye a kiállított számlára pénznek is kell érkezni, a könyvelő lányom szerint, az a pech nem tűri, hogy kiállított számlára ne érkezzen pénz, és a kiállítót abajgatják meg az okért.

bejelento 2011.05.30. 11:46:38

Kénytelen voltam a mai napon a GVH és a RENDORSEG részére feljelentést tenni, mivel az 5 évvel ezelőtt hasonló rózsaszín alakú telefonkönyv esetén is jogtalan volt az ilyen módú eljárás.

Nem lepődnék meg azon sem, hogy ha a megadott számlaszám nem a céghez tartozna, hanem valamilyen magánemberhez lenne köthető.

Azt hiszem, hogy ez egy _igazi_ fehérgalléros bűnöző!

Robzie70 2011.05.30. 14:20:08

Sziasztok!

Vidékre is elért ez a kis szösszenet. :-)
www.magyartelefonkonyv.hu/
...és már:
"Ez az oldal felfüggesztve a tárhelyszolgáltató által!

Tulajdonos elérhetősége:
Név: Bitó Zsolt Lajos
Tel.sz.: 06305665105
Email: bitozsolt2@gmail.com"

Lehet sok volt a magenta? :-D

Robzie70 2011.05.30. 14:24:04

@Robzie70: ... még annyi, hogy én is végigpróbáltam zongorázni a telefonokat is. Viszont az is egy nagyon "komoly" dolog, hogy egy ilyen szolgáltatásnál gmailt adnak meg. Már ez is gyanús volt, a többiről nem is beszélve. Bitóra Bitóval! :-) (bocsi:-D)

Takacs Jeno 2011.06.01. 11:23:18

Bitó a bitón végzi...

Félre a tréfával:

-felhozok Kocsárosmiskényből egy öreg csövest, a nevére írom a céget. Majd adok neki 20 ezer Forintot, és hazaküldöm.

A többit tudjátok.

Az igazi zsivány meg bizonyára már a következő ötleten töri a fejét. És be fog neki jönni.

Robzie70 2011.06.06. 15:31:18

@Takacs Jeno: Persze, hogy be. Ha csak 100 befizette már jól jártak. :-/

zeus1 2011.12.12. 12:51:45

A mai napon kot a cégünk egy T&CS 2020 Kft-től egy dijbekérő számlát és előfizetői szerződést. Mivel nem tudunk róla hogy mi ezt megrendeltük volna, próbáltam kideriteni hogy ez most MI????
Persze telefonszám nincs ilyen cég erre a Szív u.33 számra nincs bejelentve, na remek.Próbálkoztam a neten valamit kideriteni és akkor találtam rá erre az oldalra és gondoltam én is megírom hátha más is okul belőle.Most már más néven futnak és más címen, de a levél és a számla pontosan olyan mint amit már itt láttam valaki által fel rakva.Az Új csalók neve és címe: T&CS 2002 Kft Szív utca 33.Remélem a NAV munkatársainak sikerül telefonszámot és irodát találni ezzen a néven és címen......

Leonard Zelig 2011.12.13. 11:58:30

@zeus1: Én is kaptam, forward to NAV

Adozo 2011.12.17. 16:41:05

Szintén kaptam szerződést és szlát. Ezeket nem tudja megfogni a rendőrség meg a NAV se? Mert nem is akarják. Csak a becsületes embert b...tni, azt tudják! Abszurdisztán, élhetetlen ország.

vaduzia 2011.12.20. 16:08:45

A cégünk szintén egy T&CS 2020 Kft-től egy dijbekérő számlát és előfizetői szerződést kapott, ebben az évben másodszor. Mi sem rendeltünk ilyent, ráadásul a vastagon nyomtatott telefonszámra vonatkozva rendelkezünk már több éve előfizetési szerződéssel. De nem ezért írtam, mert ezek már ismertek; hanem a Telefonkönyv Magyarországi Kft. (ez cég szerepel is a működő cégek listájába) küldött egy "Előfízető" megszólítású levelet vagy számlát nem tudjuk, mert sem nem levél, se nem számla, de lényeg, hogy fizessük be 34 900 Ft.-ot ráadásul december 23.-ig (hozzánk érkezett 19.-én). Itt már telefon szám sem szerepel, nem lehet tudni, hogy melyik telefon számunkra vonatkozna.
A lap alján apró betűvel írták a befizetés "önkéntes" és olvassuk el a hátoldalon található szerződési feltételeket, amely viszont lehetetlen mert olyan halvány, hogy olvasatlan.

kszmm 2011.12.29. 16:39:13

Én a Telefonkönyv Magyarország Kft-től kaptam egy ugyanolyan 34900Ft-os számlát, illetve levelet, mint Vaduzia.
Nem értettem, hogy miért is kellene fizetnem, hiszen csak ennyi szerepel a levélben:
Megjelenítés a 2012-es Telefonkönyvben.
A levélben megtalálható az ügyfélszolgálat 3db telefonszáma is, amit persze lehetetlen felhívni, mert minden munkatársuk foglalt.
Nagyon jó, hogy megtaláltam Vaduzia hozzászólását, mert be kell valljam, hogy eddig nem vettem észre a lap alján szereplő apró betűs részt, "Fizetés önkéntes".
Így eddig szorgalmasan hívogattam a megadott telefonszámokat.
Most már nem fogom.
Köszönet Vaduzia!

erzsébet57 2011.12.30. 14:54:08

Mi ma kaptuk meg a Telefonkönyv Magyarország Kft 34900 Ft-os számláját, melynek a hátoldalán valamilyen szerződési feltételek olvashatóak, illetve nem olvashatók, mivel valamilyen - én, ha nagyon tudnám a színek nevét, talán az ezüsthöz hasonlítanám, kb. 5-ös vagy talán ennél is kisebb betűnagysággal -.
Beszkenneltem, de nem tudom, hogy tehetem fel erre az oldalra. Amennyiben segítetek nekem, úgy fel tudom tenni, illetve csatolni tudom.
A cég nem veszi fel a telefont (három vonalas száma van). A szerződési feltételektől a fizetési határidő előtt tíz nappal ajánlott levélben lehet elállni. FIZETÉSI HATÁRIDŐ 2012.JANUÁR 06. Levél érkezési ideje 2011. december 30. valamikor a déli órákban.
Szkennelés után ki tudtam olvasni, de a vérnyomatom felment legalább 240-re, úgyhogy hagytam a fenébe.
Egy szerencsétlen félig süket - félig vak nyugdíjas ha újév előtt megkap egy ilyen levelet, először is jön a sztrók, az infarktus, utána a gyors halál.
Jelzem, már részlegesen 2001. óta tv és internet szerződésem az UPC-vel, 2004 év vége óta pedig telefonom is kábeles. Mivel számhordozással mentem át, telefonkönyvet már 2005. évben nem kaptam, sőt megjelenítést kérő levelet sem írtam senkinek. Nem értem mire fel kérik a 2012. évi megjelenítési díjat.
Valószínüleg a Fogyasztóvédelemhez fordulhatok? nem tudom, tanácsoljatok valamit.

erzsébet57 2011.12.30. 14:57:21

@kszmm:
Jaj de jó, hogy én pedig a Te hozzászólásodat olvastam el, valóban ott van a levél legalálján a "Fizetés önkéntes" kitétel.
De akkor meg mi a fenének fenyegetnek a hátoldali szerződési feltételekben?
Köszi kedves és BUÉK!!!

csavarosbetty 2011.12.30. 17:01:32

Én is kaptam ma ilyen levelet.
Felháborodás...ezeken én is túljutottam.
Utána egy telefonszámot akartam kérni a tudakozótól,melyen majd kikérem magamnak...s hogy nem kértem a valamilyen telefonkönyvbe a megjelenést.
A nevüket ahogy kiejtettem ,a készséges tudakozós hölgy már ajánlotta is a helyileg illetékes Fogyasztóvédelmi Osztály telefonszámát.Csak 10 perccel az ügyfélszolgálati idő lejárta előtt már nem tudtam telefonálni sem . Majd folytatom talán 2012 első hetében .

Prostatikus Vogon Jeltz 2012.01.02. 08:54:56

Én is megkaptam, a majdnem helyesen írt cégnevemre.
Ezek szerint tavaly bejött ez a lehúzás, ezek szerint tavaly sem tudta megfogni őket a hatóság.

Őrült 2012.01.02. 18:17:51

Vörös kód!
Ma jött a levél. Szintúgy. A hideg kirázott. Nincs rajta, hogy melyik előfizetésre. Nincs rajta, hogy milyen telefonszámra. A név amire jött a levél, nem is rendelkezik telefon előfizetéssel. Mit írna a telefonkönyvbe?
Agyrém, hogy ilyen van. Scannelem és írok a PSZAFnak. A hátoldalon lévő 50%ban áttetsző szürke szövegről ne is beszéljünk. 24 éves vagyok, nagyon jó a szemem, de még én is alig bogarásztam ki, hogy mi van.

lightmustar 2012.01.02. 19:24:51

@Őrült: Én is ma kaptam ugyanezt a levelet és az első sokk után, amikor vallatófényben sikerült kibogarásznom a hátoldali halvány szöveget, elkezdtem nyomozni. Egy 90 lakosú kis faluban lakom és elképzeltem, ahogy az egyedülálló kisnyugdíjas nénik kibontják a levelet, de addig nem találtam rajtam kívül olyat, aki kapott volna. Nem adom fel, holnap a postáslánytól szerzek információkat, kapott-e még valaki. Nekem 2 évvel ezelőttig volt vállalkozói igazolványom, de 6 éve nem működött a vállalkozás. Gondolom valami ősrégi cégjegyzékből szerezték a nevem és a címem.

Őrült 2012.01.02. 22:22:10

@lightmustar: Akkor itt van a kutya elásva. Itt is van vállalkozói, viszont a vállalkozó nevén semmilyen lakástelefon nincs. Telefonszám nincs a levélben, csak ugye a név, lakcím és persze az elmaradhatatlan befizetési határidő dátum.
Kérdem én, hogy lenne egy online telefonkönyvnél határidő? Akkor regisztráltatom magam természetesen pénz, díj ellenében amikor szeretném. És ez azzal a fordulóval lejár. Sikerült nekem is kibogarászni, hogy ha előfizetsz erre az online szolgáltatásra akkor nem kell évfordulón újra kötni a szerződés, hanem az megújul (ki gondolta volna). Akkor mondhatod le, ha a 11. hónapban lemondod. Még nem fogalmaztam meg tökéletesen a PSZAFnak a levelet, de nekem ez a mai levél édesapám félszívinfarktusával megér annyit, hogy az asztalra csapjak, ez csalás. Főleg a hátoldal miatt.

lightmustar 2012.01.03. 08:52:52

@Őrült: Halad a nyomozás. Többen is kaptak, többek között olyan névre is jött, aki évekkel ezelőtt meghalt, viszont mind volt vállalkozó. Nem tudom figyelted-e a hátoldalon azt a pontot, hogy a szerződés az első befizetés teljesítésével jön létre 12 hónapra és ezzel az ügyfél vállalja a további 3 ugyanilyen összegű befizetést, miután ez a 34.900.- Ft az első negyedévre szól... Vagyis, aki befizeti és utána rájön, hogy nincs szolgáltatás mögötte, azt még be is perelhetik szerződésszegésért. :( A szolgáltatás megnevezése pedig: Elsőbbség biztosítása a www.telefonkonyv.co oldalain, a vállalkozók jegyzékében közzétett hirdetések és reklámok elhelyezésére. (Évi közel 140.000.-ért) :/

lightmustar 2012.01.03. 09:51:10

Valamivel részletesebben végigolvasva a hozzászólásokat, a saját kapott levelem, arra a következtetésre jutottam, hogy bár megtévesztő, de semmi konkrétan jogszerűtlen nincs ebben a levélben, "csak" egy eléggé rosszindulatú ügyfélszerzési módszer. Mostanában divatos az ilyesmi.. (lásd telemarketingesek inváziója, különböző szerencsétlen sorsú gyerekek, betegek, stb... hivatkozással adomány gyűjtés, mellesleg ki tudja kinek megy.) Egyet tehetünk, terjesztjük az információt, hogy lehetőleg senki ne fizesse be! :)

lomposfarkas 2012.01.03. 11:18:22

Ma kaptuk meg a Telefonkönyv Magyarország kft-től. Még jó, hogy a pénzügyes csaj rákérdezett, hogy mi ez. Állami cég egyébként, évekkel ezelőtt átalakultunk de a régi nevet tüntették fel. Vicces, azt hinném, hogy legalább az aktuális valódi telkönyvekből lopják le a címzetteket.
Emlékeztek Kováts Sebestyénre? Ő bkv tartozásra hivatkozva szpemmelte teli az országot, de legalább jó címlistája volt. Hány nyomorult fizethetet ott is, mikor meglátta a jogász halandzsát?

nosoft 2012.01.06. 11:41:23

A mi kis vállalkozásunk épp ma kapott egy ilyen Telefonkönyv Magyarország Kft levelet. Szintén 34.900 Ft-os átutalással, január 12-ig.

Az érdekes az, hogy még a vállalkozás sem stimmel, mert nem a válllakozó nevére, hanem a vállalkozás fantázianevére lett címezve, de nincs benne még csak telefonszám sem, amit meg akarnak jeleníteni, de házszám sem, ahol vagyunk. Szóval csalás a javából.

Előzményként történt pár napja, hogy egy kedves hölgy a 06-1-347 67 18 -as telefontól felhívta apósomat, aki feleségem nevén lévő mobilt használja, és a feleségemet kereste. Ez a szám azonban nem szerepel a vállalkozási számok között egyáltalán, sőt mi több, titkos. Keresték a nejemet, rákérdeztek egy másik számra, ami meg az én nevemen van, de a feleségem használja. És adatokat akartak egyeztetni ettől a cégtől. Nem egyeztettünk semmi adatot!!! Aztán ma jött ez a levél és visszahívtam a fenti telefonszámot. Kiderült, hogy ez a másik cég, nyilvános cégadatokból adott tájékoztatást egy olyan adatkérőnek, aki nem járult hozzá ahhoz, hogy az ő adatait közöljék. Még azzal sem, akiről adatokat kért. Javaslom bombázzátok meg kicsit a fenti számot, írom mégegyszer: 06-1-3476718, hátha valakinek szerencséje lesz....

Ezen kívül nagyon fontolgatom a jogi lépéseket mindkét céggel kapcsolatban, egyikkel csalás kisérlet megalapozott gyanúja miatt, a másikkal pedig adatkezelési szabályok megsértésének gyanúja miatt.

Ti hogy álltok ehhez a kérdéshez? Szerintem, ha utánanéztek, rájöhettek, hogy a 1442-es irányítószám is KAMU. Nincs ilyen szerintem....

A cég valós adatai:
TELEFONKÖNYV MAGYARORSZÁG Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
1027 Budapest, Horvát utca 14-24.
Adószám: 23700079-2-41.

Én most beszkennelem a levelet és elküldöm a II kerületi Rendőrkapitányság címére elektronikusan! Talán ők tudnak vele valamit kezdeni! Javaslom tegyétek Ti is ugyanezt!

Ha valaki tud valami konkrétabbat, jelezze!

nosoft 2012.01.06. 11:47:43

@lightmustar: Csalás

318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, ha a csalás kisebb kárt okoz, vagy a szabálysértési értékhatárt meg nem haladó kárt okozó csalást

a) bűnszövetségben,

b) közveszély színhelyén,

c) üzletszerűen

d)

követik el.

(3)

(4) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha

a) a csalás nagyobb kárt okoz,

b) a kisebb kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon

követik el.

Tehát ez minimum bűntett, aminek a kísérleti alakzata is büntetendő! Keményen..... Ez már üzletszerűség fogalmát lazán kimeríti!!!!

jenkmann111 2012.01.06. 17:18:35

Sajnos nem így van!Én is kaptam számlát a T and Cs Kft.-től, és én aztán időt, energiát nem kímélve mentem mindenhova felháborodásomban, rendőrség, ügyvéd, fogyasztóvédelem stb...pár nap után kiderült, hogy a rendőrség megtagadta a nyomozást hivatkozva arra, hogy létező cégről van szó, nem védjegyezett domainról...és a weboldal valóban létezik és a szolgáltatás működik, még ha hibás adatokkal is!!!Maximum amit tehetek beperelem a Kft.-t polgári peres úton, kártérítésért ha ki is fizettem az összeget.Megtévesztésnek számít, de nem csalásnak és nem érdekli őket, semmilyen úton sem bizonyítható jogi értelemben a csalás ténye...hát ennyi!!!Magyarország.....hurrá!!!!

nosoft 2012.01.07. 19:20:18

@jenkmann111: Nos hogy Tisztán lásson MINDENKI! Én is beszéltem személyesen a helyi vizsgálati osztály vezetőjével, sőt ügyésszel is! Megmutattam nekik ezt a "adóbizonylatnak nem minősülő" akármit. A helyzet az, hogy a cég valóban létezik, azonban csak a cégjegyzékszám alapján lehet megtalálni a valós székhelyét, ami nem egyezik a levélen feltüntetettel, mivelhogy a levélen nincs is feltüntetve Cég cím. A postafiók szám és a kerület szám valótlan, nincs ilyen.... Nincs 1442-es irányítószám Bp-en. Mivel ha megtörténik a befizetés, és előzetesen nem informálódik a fizető személy, lehetősége sem lesz lemondani, szüneteltetni a szolgáltatást, mivel a céget lehetetlen elérni. A megadott 3 telefonszám, felhívhatatlan, elérhetetlen. Tehát összegezve megkísérlik a csalás elkövetését, mivel valótlan adatok közlésével elzárják a lemondás, megszüntetés, módosítás lehetőségét, továbbá olyan szolgáltatásért kérnének pénzt, amit még csak meg sem találsz. Azt sem közlik a levélben, legalábbis ebben, hogy hol jelenik meg és milyen cégadat. Nincs internetcím, nincs megjelölve a kiadvány. Tulajdonképpen nem is tudni, hogy miért kérnének pénzt. Ezzel megvalósítják a más tévedésbe ejtését és tévedésben tartását is, anyagi haszonszerzési célzattal. Mivel rendőrségi ügy nélkül a számlaszámnak nem lehet utánanézni ezért arra nem tudtak egyenlőre mit mondani. Viszont a csalás, mint olyan hivatalból üldözendő bűncselekmény, tehát elegendő egy bejelentést tenni, és kötelesek lefolytatni a nyomozást. Ismerve a rendőrségi joggyakorlatot, azért nem foglalkoztak esetedben az üggyel, mert nekik ez csak egy ügy lenne. Ezért lenne érdemes mindenkinek a II. kerületi kapitányságra bejelentést tenni az iratok megküldésével, mert az üzletszerűvel már szeretnek foglalkozni, ugyanis az nekik keményen viszi felfelé a felderítési statisztikájukat. 1 bűncselekmény mondjuk 1-2000 sértettel egész jó kis statisztika nekik. Hidd el tudom, miről beszélek... Ha megtagadták a nyomozást, akkor tegyél ellene panaszt 15 napon belül, és majd az ügyészség megvizsgálja.

Éljen Magyarország! Éljenek a bűnözők! De máshol!!!

jozef40 2012.02.07. 21:04:40

Sorstársaim!

A témával kapcsolatban én is megpróbáltam informálódni és jogorvoslatot keresni. Több helyen jártam és arra jutottam, hogy ezzel a csalással kapcsolatban a Gárdonyi Rendőrkapitányságon folytatnak nyomozást és nem tétlenkednek, mert tudomásom szerint több személyt is lecsuktak a náluk folyó ügyben. Ha ez így van, akkor azt hiszem, hogy megszületett a megoldás és náluk kell jelentkeznünk, hátha jutunk valamire és eltakarítják a szemetet. Ha valaki tud valami konkrétumot jelezzen!

Nagykiru 2013.01.04. 15:17:52

Köszönet a fenti kommentekért. Ugyanis 2012 decemberben újra indult az átverés. Úgyhogy a Gárdonyi Rendőrkapitányság valószínűleg más cégek-et kutatott fel. Cégünk is kapott számlának látszó valamit a Telefonkönyv Kft-től. Vissza is küldtük ajánlva a fejlécükben szereplő Pf címre, de természetesen a levél visszajött, miszerint nem keresték. (Nem is számítottunk másra) Egy barátom is kapott ugyan ilyen levelet, és őt már telefonon meg is fenyegették, hogy ügyvédhez fordulnak,ha nem fizet. Az egészben az az elképesztő, hogy nem tud a hatóság semmit tenni ellenük, mert a kisbetűkkel és az olvashatatlan szerződési feltételekkel levédik magukat, vagy alapítanak másik céget. És egyre dörzsöltebbek. Már nem díjbekérő kerül postázásra, hanem egy ismert cég hasonmásaként jelennek meg, totálisan számlának tűnő formában, apró betűk elbújtatva a logo-k köré. Őrület. Mi jön még ? Szóval sajnos újra beszélni kell erről és informálni akit csak lehet az átverésről.

sarahkerrigan 2014.08.15. 14:54:29

Üdvözlet!
Nos a bejegyzés régi, de most ujra felütötte a fejét a dolog, csak azért irok....Ma kisebb szivritmuszavar után a postaládában landolt küldemény kézhezvétele után - legjobb barátod a Google ugye- itt kötöttem ki, és láss csodát: Summa : 2014. augusztus 15.-én a csalássorozat ujraindult!!!!!!!!! Telefonkönyv Szolgáltató-Kibocsátó 1442 Budapest Pf.85.Összeg: 37.400 fizetési htáridő 10 nap Ügyfélszám meg minden, és bankiátutalást kérnek. Az ügyfélszolgálati telefonszám most vonalas, de juszt sem hivom fel. Ezek szerint a csalás ujjáéledt? Vagy most mi van?????? Hurrá, szép kis Magyarország vagyunk.....:/

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2014.08.15. 15:01:10

@sarahkerrigan: ha ilyet kapott, akkor az biztosan lenyúlási szándék. nehogy utaljon!

üdv: magyaridióta

sarahkerrigan 2014.08.15. 15:13:30

Eszemben sincs :) De akkor ez az egész olyan mint a főnixmadár? Minden évben ujjáéled?????? :(
süti beállítások módosítása