Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Mokkabokka

2011.05.30. 17:42 idelle

Nem tehetek róla, de lépten-nyomon sikerül olyan technikai megoldásokba ütköznöm, amelyek két dolgot is felvetnek:

- az egyik, hogy ebben az országban szerintem ha akarnánk sem tudnánk jól működő rendszereket létrehozni - úgy látszik, képtelenek vagyunk rá;

- a másik - részben összefüggésben az előző ponttal -, hogy valószínűleg rendszertesztelésből kellene élnem, mivel - bár nem tartom magam hülye palinak - nem egyszer bukom meg látszólag egyszerűnek tűnő feladatok megoldásával vagy buknak meg nálam egyszerűnek tűnő rendszerek a túlbonyolítottságukkal, kinek hogyan tetszik. Azaz elmondható, hogy ha valamit idelle tud használni, az jól van összerakva, ha pedig nem, akkor az korrekcióra szorul, mert az átlagember sem fog boldogulni vele.

Nem vagyok ügyvéd, könyvelőnek pedig éppen hogy csak nevezném magam, ami annyit jelent, hogy évente egyszer van szükségem a NetLock MOKKA hitelesítő szoftverre. Illetve magára a szoftverre tulajdonképpen évente sincs szükségem, ma viszont szerettem volna valamit megnézni az egyik olyan fájlban, amely ezzel a rendszerrel nyitható meg.

A programot tavaly raktam fel, most azt írta ki, hogy lejárt a próbaidőszak, és legyek szíves, frissítsem a szoftvert. Rögvest fölpattantam a honlapjukra, ahol két opció fogadott: "MOKKA letöltése" valamint "MOKKA frissítése". Ja, és az az információ, hogy a program használata ingyenes, csak egy regisztrációhoz kötött.

Nosza, frissítsünk, gondoltam. Frissítést követően megpróbáltam elindítani a programot, amikor is a poszt elején látható, Schmitt-díj gyanús hibaüzenet fogadott. Ha már mindenképpen kretén módon kell fogalmazni, akkor én azt írtam volna: "A program kipróbálási idejét manipulálták."

A másik: regisztráljam a szoftvert. Oké. A szoftvert a szoftver elindítását követően a szoftver menüpontjából lehet regisztrálni. Ha nem indul a program, nem lehet regisztrálni. Ilyenkor elképzelem a fejlesztőt, amint elmegy pisálni: először nyilván elereszti a pisit, majd lehúzza a vécét, végül letolja a nadrágját. Így tudom elképzelni.

Nem fűztem hozzá sok reményt, de legyalultam a progit a gépről, és megpróbáltam újratelepíteni. A telepítő- és a frissítőfájl természetesen ugyanaz. Ha véletlenül mégsem ugyanaz, legalábbis a nevük ugyanaz. Újabb jó pont a fejlesztőknek. 

A hibaüzenet ugyanaz volt. Semmi gond, megpróbálok segítséget találni. A GYIK-ben ezt találtam:

Miért kapok "A kipróbálási ideje a programnak manipulálva lett. (...)" üzenetet?

Sajnos a program 2.0.2.970 verziója érzékeny arra, hogy ha a gépen a dátumot átállítják, amely elsősorban a könyvelők esetén gyakori szokás. Az ennél frissebb szoftver verzió telepítésével a hiba a továbbiakban nem jelentkezik. A friss telepítést követően elképzelhető, hogy újra kell regisztrálnia az alkalmazást.

Mi az, hogy átállítjuk a dátumot? Egyszer vagy többször? Tévedésből vagy direkt? Az elmúlt egy évben vagy egy hónapban? Nézi ezt a szoftver, vagy csak megvizsgálja, hogy egyszer Pistike módosított a dátumon, és onnantól kezdbe Mokka Bácsi büntet?

A honlapon lévő verzió száma 2.7.6.1060, tehát elég régóta sikerül görgetni ezt a problémát. A 2.0.2.970-es verziónál öregebbet nem találtam a neten, igaz, a keresésre már nem szántam tíz percet sem.

Közben rájöttem, hogy annyira nem is fontos az az információ, amit meg akartam nézni. Ha majd lesz időm, keresek egy szűz gépet és megpróbálom arra felrakni a szoftvert.

De nem biztos.

Szólj hozzá!

Címkék: nagyonmagyar teknika bürók

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr272943874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása