Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Magyarok, lopjatok áramot!

2011.08.10. 15:02 magyaridióta

Hogy az ember ne kapjon gutaütést!

E helyütt már nem egyszer ekéztem az ELMŰ-t, mert amit adminisztráció címszó alatt művelnek, az a legjobb esetben is egy rossz vicc, de a mai akciójukkal végleg kihúzták nálam a gyufát.

Azzal kezdődött, hogy felhív egy ismeretlen szám - 70/430-4409 -, ahol egy gépi férfihang közli, hogy hátralékom van az áramszámla befizetéssel. Ez remek, mondom magamban, mióta világ a világ, csoportos beszedéssel fizetek, és bár sok-sok éve volt egy kalandom, amikor egy rossz diktálás miatt le kellett korlátozni a lehívható összeget, évek óta semmilyen probléma nem jelentkezett.

Tulajdonképpen hagynám is az egészet, de elkezd motoszkálni bennem a gondolat, hogy a múlt hónapban vagy három hétig állítgatták az elektronikus rendszerüket - nem is volt elérhető az online ügyfélszolgálatuk, de semmi baj, elvégre még csak 2011-et írunk -, valószínűleg amiatt van a probléma. Még ez sem hatna meg feltétlenül, mivel a szerződésemet nem módosítottam, de eszembe jut, hogy ezek akkor is képesek kikapcsolni a szolgáltatást, ha ők hibáznak, nézzük csak meg, mi a stájsz.

Lépnék be az online ügyfélszolgálat oldalára, persze Chrome-mal, ám - a K&H-hoz és a Szerencsejáték Zrt.-hez hasonlóan - nyilvánvalóan képtelenség megoldani egy ilyen súlyú informatikai feladatot, úgyhogy kapom a következő üzenetet. (Külön fontosnak tartom megjegyezni a "Nem megfeleő Browser" figyelmeztetésben rejlő schmittizmust és anglicizmust!)

Na jó, akkor legyen Firefox, belépek, és látom, hogy van egy lejárt esedékességű számlám július végéről. Ellenőrzöm a bankon, tényleg nem emelték le.

Na, akkor hívjuk fel őket és járjunk utána a dolognak. Tárcsázom a honlapon legkönnyebben elérhető számot - 238-1000 -, ahol nagy nehezen felveszik és a kezelő hölgy finoman figyelmeztet, hogy számlázási ügyekben a 40/38-38-38-at kell hívni. Majd felajánlja, hogy átkapcsol, de azért elmondja, hogy ha esetleg megszakadna a vonal, akkor a 40-es számot hívjam. A vonal annak rendje és módja szerint meg is szakad, "kis rutinos" - dicsérem meg gondolatban a hölgyet, még ötször próbálkozom, minden egyes alkalommal megszakad, úgy döntök, hagyom a fenébe.

De csak nem hagy nyugodni a dolog, újra tárcsázok, csodák csodájára zenével fogadnak, majd szintén egy gépi férfihang elmondja a hónap dumáját: "Ezúton is tájékoztatjuk arról, hogy számlázási rendszerünk megújítása okán számlázási kérdésekben telefonos ügyfélszolgálatunk nem tud napra kész érdemi információval szolgálni."

Nyomom is tovább a megfelelő gombócokat, de az ügyintézéshez feltétel lenne, hogy tudjam a szolgáltatási hely nyolcjegyű kódját, előttem az internetes ügyfélszolgálat a tízjegyű szerződéses folyószámla-számommal, sem James Bond, sem Pókember, sem Amerika kapitány nincs a világon, aki most kiderítené a szolgáltatási hely azonosítómat, próbálok más menüpontokkal operálni, de mindenhova tudni kellene, olyan meg véletlenül sincs, hogy egy ügyintézővel csak úgy elcsevegjek - ezt a menekülési útvonalat még a Citibank is megadja, pedig ők nagy amerikai gecik, nem ma kezdték a kibaszást az ügyfelekkel (sértődés ne essék: ezer másik szolgáltatót is mondhattam volna, most éppen ők jutottak eszembe).

Úgyhogy leteszem a telefont, és elfilózok azon, vajon hány tíz- vagy százmillióba került ez a remek átállás, vajon kinek a fia (bátyja, unokaöccse) nyerte el a tendert, mennyit kellett visszaadni a megbízási díjból és ami a legfontosabb: vajon mindezek ellenére egészen véletlenül mégis nem lehetett volna-e egy normális, működő rendszert kidolgozni?

Azt persze tudom, hogy a késedelmi kamatot automatikusan számolják majd fel a "nem fizetés" után, és továbbra sem kizárt, hogy nem úszom meg a szolgáltatás kikapcsolását.

És akkor a végére két apróság, hátha olvassa egy nyári gyakornok a posztot az ELMŰ-nél: érvényes szerződésem van veletek, amelyben csoportos beszedési fizetési módban állapodtunk meg, tehát óvatosan majd a gecizéssel.

A másik: a magyaridiota@citromail.hu e-mail címen elérhető vagyok, ha ez számít.

Még nem késő korrigálni!

8 komment

Címkék: adminisztráció seggfejmagyar mútti akkoreztmostígyhogy

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr863143503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyfejű 2011.08.10. 17:04:45

Csoda, hogy a Firefox megette. Mai napig vanank itthon honlapok, amik csak és kizárólag IE-vel hajlandóak üzemelni (ezek közül igen sok az önkormányzatoké).
Ebből is látszik, mekkora és mennyi az önmagukat überokos hozzáértő szakemberek tudása/száma piciny hazánkban.
Régóta mondom, és ismét egy megerősítés: itthon az informatika lelassítja az ügyintézést. Talán azért, mert nem lehet a 4-ik példányt a totál felesleges Jucuskának elküldeni, ezért szarul szervezett munkafolyamatokat erőszakolunk át a "szakemberen".

MandZs 2011.08.11. 06:54:57

Oh, én ennek az ellenkezőjének vagyok szenvedője az informatikai átállás miatt, pedig szerintem csak emberi hanyagság van a dolgok mögött. Jómagam is csoportos beszedéssel fizetem a számlát, és én észleltem, hogy a bankom nem teljesítette a kifizetést. El akartam kerülni a problémát, felhívtam az ügyfélszolgálatot. 10 perc zene a fülemben, utána közölte egy hölgy, hogy azt az információt kapták, hogy a csoportos beszedés nem működik, így legyek szíves átutalni az összeget. Megtettem. Két nap múlva mégiscsak működött a csoportos beszedés, és újfent leemelték az összeget a számlámról. Telefon, ügyfélszolgálat, zene füleimnek, majd közölte egy újabb hölgy, hogy nem érti, hogyan működött mégis a csoportos beszedés, de 25-e után visszautalják az összeget. Természetesen ez a mai napig nem történt meg, többszöri telefonálásra mindig azt mondják, legyek türelmes. Nem vagyok türelmes, mint ahogyan velem sem lenne a szolgáltató, ha az egyenlegem mínuszos lenne.Jó példa vagy rá te is. Azt már fel sem merem ajánlani a szolgáltatónak, hogy tudjuk be az e haviba, mert félő, hogy megint én szívok, s ettől függetlenül újból leemelnék a számlámról az összeget. Valahogy ebben az országban úgy érzem, hogy nem a szolgáltató van értem, hanem én vagyok érte. Ráadásul az ügyfélszolgálat sorozatos "nem tudjuk", "türelem" szlogenjei azt mutatják, hogy mi a fenének ülnek ott, ha csak ezt tudják szajkózni.

egyfejű 2011.08.11. 07:56:21

@MandZs Antalné Marika: majd minden magyar ügyfélszolgálatnál/szakszervíznél felmerül bennem is, hogy - jó esetben - szükségtelen rossznak tekintenek.

Két példa a sok közül:
1. Áramszolgáltatóm eljátszotta velem, hogy vasárnap 12:15-kor csöngetnek, mikor épp szürcsöltük a levest, akkor most cserélnék a villanyórát. Fel volt háborodva a szerelő, amikor elküldtem melegebb éghajlatra. Érdekes mód ezt követően tudtak időpontot egyeztetni.

2. Én hülye, akciósan két egyforma mobiltelefont vettem. Mindkettő ugyanazt a hibát produkálja, bejövő hívásoknál véletlenszerűen eldobálják a szolgáltatót. Háromszor elautóztam a garanciális szervízig, hiba maradt. Írtam a gyártó honlapján levelet az ott lévő formanyomtatvány kitöltésével. Azt mondjuk nem értem, miért nem kapok másolatot a kitöltött formanyomtatványról, de hát nekem mi közöm ahhoz, mit is írtam, jegyezzem meg, e-mail címemet a csak miatt kell ott megadnom.
Kaptam választ: vigyem el ismét a szervízbe. Kissé kinyílt a bicska a zsebemben, válaszomban megkérdeztem, miért nekem kéne ismét finanszíroznom az eddig el nem végzett munkát. Reakció erre már nem érkezett, részükről ügy lezárva, hisz leszaroztam a gyártmányukat, mondván benevezem azokat valamilyen dobóversenybe.

Ha jól emlékszem a Homáron volt valami Philips termékkel kapcsolatos történet, ahol a magyar ügyfélszolgálat még a kérdést sem óhajtotta megérteni, a holland viszont kapásból megküldte a hiányzó kábelt.

Tudom, mi sem mindig vagyunk egyszerű esetek, de ez a rutinból hülye vagyok, meg nekem el kell fogadnom a "nem tudjuk" meg "türelem" típusú semmittevéstakarót, végtelenül zavaró. Mindezt ugye 25%-os szolgáltatás ÁFA-val terhelten.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.08.11. 10:29:58

idelle: nullás gomb. Varázslatokat művel.

Hidde el, nem szivatlak: én is szoptam rengeteget a használhatatlan menürendszerekkel, mígnem a kollégám elárult a Nagy Titkot. Azaz: felhívod Pofázik, nem törődsz vele, nyomod a nullát. Ha nem működik, kivalasztod AKÁRMELYIK menüt, és uána rögtön a nullát. Előbb-utóbb megadja magát. Nekem eddig mindig bejött.

Tehát a megoldás világképlete: x + 0 vagy x + 10 az enediken, ahol n nagyobb, mint 0 és x egyenlő az a telefonszámmal :))

Bajszy 2011.08.11. 14:23:57

Ugyan kedves barátaim... mire számítottatok? Az ügyfélszolgálatokon is ugyanolyan emberek dolgoznak, mint Ti vagytok... ez a mi kis országunk. Élvezzük hát! :D

Bigskorpio 2011.08.14. 00:21:38

„Még mindig magas Magyarországon a készpénz és a postai csekk aránya a fizetési módok között, pedig…”
Idézet innen: Index, 2011. augusztus 13., szombat
Ez a megoldás. Miután nekem is volt gondom a csoportos beszedéssel, úgy döntöttem inkább magam kezelem a pénzemet (ez mégiscsak Magyarország). Egy hónapban két alkalommal megyek a postára és csekken mindent elintézek. Ennyit ki lehet bírni. Rajtam kívül még sokan döntöttek így, ezért a fenti cikk, amiből az idézet való. Mindenkinek ezt ajánlom, azért ez mégiscsak Magyarország!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.08.14. 11:33:19

@Bigskorpio: hát, nem is tudom: én mint "adminisztratív dolgozó" elég sokat járok postára, és a hajam égnek áll attól, hogy mennyien csekkeznek, fölöslegesen "foglalva" ezzel a postai időt.

lehet, hogy ez itt Magyarország, de egyben a XXI. század is, szerintem nonszensz az ilyen fokú készpénzezés.

sokkal inkább az a kérdés, hogy ha egyes cégek ki tudnak alakítani normális ügymenetet, jól működő informatikai rendszereket, stb., akkor mások miért nem, főleg ha tele vannak pénzzel, mint az ELMŰ pl...???
süti beállítások módosítása