Hogy az ember ne kapjon gutaütést!
E helyütt már nem egyszer ekéztem az ELMŰ-t, mert amit adminisztráció címszó alatt művelnek, az a legjobb esetben is egy rossz vicc, de a mai akciójukkal végleg kihúzták nálam a gyufát.
Azzal kezdődött, hogy felhív egy ismeretlen szám - 70/430-4409 -, ahol egy gépi férfihang közli, hogy hátralékom van az áramszámla befizetéssel. Ez remek, mondom magamban, mióta világ a világ, csoportos beszedéssel fizetek, és bár sok-sok éve volt egy kalandom, amikor egy rossz diktálás miatt le kellett korlátozni a lehívható összeget, évek óta semmilyen probléma nem jelentkezett.
Tulajdonképpen hagynám is az egészet, de elkezd motoszkálni bennem a gondolat, hogy a múlt hónapban vagy három hétig állítgatták az elektronikus rendszerüket - nem is volt elérhető az online ügyfélszolgálatuk, de semmi baj, elvégre még csak 2011-et írunk -, valószínűleg amiatt van a probléma. Még ez sem hatna meg feltétlenül, mivel a szerződésemet nem módosítottam, de eszembe jut, hogy ezek akkor is képesek kikapcsolni a szolgáltatást, ha ők hibáznak, nézzük csak meg, mi a stájsz.
Lépnék be az online ügyfélszolgálat oldalára, persze Chrome-mal, ám - a K&H-hoz és a Szerencsejáték Zrt.-hez hasonlóan - nyilvánvalóan képtelenség megoldani egy ilyen súlyú informatikai feladatot, úgyhogy kapom a következő üzenetet. (Külön fontosnak tartom megjegyezni a "Nem megfeleő Browser" figyelmeztetésben rejlő schmittizmust és anglicizmust!)
Na jó, akkor legyen Firefox, belépek, és látom, hogy van egy lejárt esedékességű számlám július végéről. Ellenőrzöm a bankon, tényleg nem emelték le.
Na, akkor hívjuk fel őket és járjunk utána a dolognak. Tárcsázom a honlapon legkönnyebben elérhető számot - 238-1000 -, ahol nagy nehezen felveszik és a kezelő hölgy finoman figyelmeztet, hogy számlázási ügyekben a 40/38-38-38-at kell hívni. Majd felajánlja, hogy átkapcsol, de azért elmondja, hogy ha esetleg megszakadna a vonal, akkor a 40-es számot hívjam. A vonal annak rendje és módja szerint meg is szakad, "kis rutinos" - dicsérem meg gondolatban a hölgyet, még ötször próbálkozom, minden egyes alkalommal megszakad, úgy döntök, hagyom a fenébe.
De csak nem hagy nyugodni a dolog, újra tárcsázok, csodák csodájára zenével fogadnak, majd szintén egy gépi férfihang elmondja a hónap dumáját: "Ezúton is tájékoztatjuk arról, hogy számlázási rendszerünk megújítása okán számlázási kérdésekben telefonos ügyfélszolgálatunk nem tud napra kész érdemi információval szolgálni."
Nyomom is tovább a megfelelő gombócokat, de az ügyintézéshez feltétel lenne, hogy tudjam a szolgáltatási hely nyolcjegyű kódját, előttem az internetes ügyfélszolgálat a tízjegyű szerződéses folyószámla-számommal, sem James Bond, sem Pókember, sem Amerika kapitány nincs a világon, aki most kiderítené a szolgáltatási hely azonosítómat, próbálok más menüpontokkal operálni, de mindenhova tudni kellene, olyan meg véletlenül sincs, hogy egy ügyintézővel csak úgy elcsevegjek - ezt a menekülési útvonalat még a Citibank is megadja, pedig ők nagy amerikai gecik, nem ma kezdték a kibaszást az ügyfelekkel (sértődés ne essék: ezer másik szolgáltatót is mondhattam volna, most éppen ők jutottak eszembe).
Úgyhogy leteszem a telefont, és elfilózok azon, vajon hány tíz- vagy százmillióba került ez a remek átállás, vajon kinek a fia (bátyja, unokaöccse) nyerte el a tendert, mennyit kellett visszaadni a megbízási díjból és ami a legfontosabb: vajon mindezek ellenére egészen véletlenül mégis nem lehetett volna-e egy normális, működő rendszert kidolgozni?
Azt persze tudom, hogy a késedelmi kamatot automatikusan számolják majd fel a "nem fizetés" után, és továbbra sem kizárt, hogy nem úszom meg a szolgáltatás kikapcsolását.
És akkor a végére két apróság, hátha olvassa egy nyári gyakornok a posztot az ELMŰ-nél: érvényes szerződésem van veletek, amelyben csoportos beszedési fizetési módban állapodtunk meg, tehát óvatosan majd a gecizéssel.
A másik: a magyaridiota@citromail.hu e-mail címen elérhető vagyok, ha ez számít.
Még nem késő korrigálni!