Czunyiné dr. Bertalan Judit személyében újabb jeles képviselővel gazdagodik a Fidesz 21. századinak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető női arcképcsarnoka.
Túl a külcsínen, az első államtitkári megszólalásai is abszolút alkalmassá teszik a feladatra, hiszen a Fidesz köreiből az elmúlt négy évben már jócskán megszokott (és eléggé meg is unt) magabiztossággal hozza a "minden rendben van, már csak néhány apróság van hátra a tökéletes létrehozásáig"-szemléletet.
Bizonyítékként álljon itt néhány idézet abból az interjúból, amelyet a Magyar Nemzet készített vele, és amely a lap június 28-i számában jelent meg:
"Az intézmények életének mindennapjaiban ugyan nem látszik, de a háttérben húzódó tanügyigazgatás a motorja a rendszer működésének."
"Van realitása a decentralizációnak, például hogy a pedagógusok mindennapjainak megkönnyítése érdekében a központból megyei szintű szervezethez delegáljunk bizonyos feladatokat." (Jó reggelt kívánok, ez a 21. század? - a szerk.)
"Ott vannak például a gazdálkodással összefüggő feladatok, melyekkel kapcsolatban meg kell vizsgálni többek között, hogy mekkora pénzügyi limitnél vállalhasson köztelezettséget egy igazgató, egy tankerületi vezető, egy megyei központ." (Hűűű, feltalálták a kanálban a mélyedést! - a szerk.)
"Nyilvánvaló, hogy az intézményeknek a megalapozott fenntartói döntések gyorsasága az egyik legmeghatározóbb körülmény." (Ne mááááár! - a szerk.)
"Mindenekelőtt szeretném kiemelni, hogy a pedagógus-életpályamodell bevezetésével járó béremelés hatalmas előrelépés ahhoz képest, hogy közel egy évtizede senki nem nyúlt érdemben pozitívan a pedagógusok fizetéséhez. Emlékezetes, hogy az összes közalkalmazottól, így a pedagógusoktól is a Bajnai-kormány egyhavi bért elvett." (Lecke felmondva, de nem lesz baja belőle, hogy sehol egy kis kötelező gyurcsányozás? - a szerk.)
"A kormány célja egyértelműen az, hogy olyan iskolarendszert teremtsen, ahol az ország bármely pontján azonos feltételekkel lehet tanítani és tanulni is."
"A kafetéria szintén olyan dolog, amit a korábbi rendszerben a fenntartó pénzügyi helyzete függvényében vagy kaptak a dolgozók vagy nem. ... Látható, hogy a korábbi rendszer igazságtalan volt." (Most, hogy senki sem kap, helyreállt az igazságosság. - a szerk.)
"A délutáni foglalkozásokkal az volt a cél és a terv, hogy az állam vállalja a felelősséget, gondoskodjon a gyerek neveléséről 16 óráig, így csökkentve a szülők terheit és bővítve a felzárkózás lehetőségeit." (Majd mi neveljük azt a kurva kölköt, igazán ne fáradjon vele az állam! - a szerk.)
"Példaértékű, ahogy az állam két nagy tankönyvkiadó megvásárlásával és a saját tankönyvfejlesztéssel ezen a területen is vállalja a felelősséget. Megjegyzem, soha ennyire nem vonták be a pedagógusszakmát a tankönyvfejlesztésbe az elmúlt húsz esztendőben, mint most."
"Az államtitkárság ugyanis megvizsgálta a hibás rendeléseket, a kései kiszállítások okait, és kiderült, hogy hogy nagyrészt nem is a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (Kello) tehetett a problémákról, hanem az volt a gond, hogy a kiadó nem juttatta el a terjesztőnek határidőre a könyveket."
"Egyébként az önkormányzati fenntartás idején sem volt kevesebb gond a tankönyvellátással, csak akkor a felelősség szétszóródott, és nem egy helyen összpontosultak a problémák."
Mit is mondhatnánk? A feladatra tökéletesen alkalmas...