Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Kinek a pénze?

2010.10.14. 01:05 idelle

Jól van geci, bazmeg, elveszed azt a nyolc százalékot, amit magamnak gyűjtöttem, pontosabban a megjelölt örökösömnek, mert hogy nem fogom megérni a nyugdíj-korhatárt, az több mint valószínű.

De hát ez már régóta egy elfogadott deal közöttünk kisköcsög, hogy én befizetem magam után a nyugdíjjárulékot, és semmit, de semmit az égvilágon nem látok belőle, mert ahogyan élek, tuti, hogy előbb meghalok, minthogy fel tudnám használni.

De ez amúgy is az üzlet része volt, hogy te elveszed a zsetont, én meg tudomásul veszem, hogy három ember helyett fizetek, mármint, ha tudnék, de figyelembe véve az egészségügyi ellátásaimat, abból is busás hasznot szerzel, ha csupán az én költségeimet vesszük figyelembe.

Sohasem vitattam, hogy itt, ezen a 93 ezer négyzetkilométeren zseni vagy, hogy te vagy az ész, a Király, és mindent megteszel, csak hogy minél később kelljen bevallani az istenadtának, hogy last but not least neki kell finanszírozni mindent.

Most újabb odázást jelentettél be, ami annyit tesz, hogy újfent államosítasz, elveszed a magánpénzemet, de sebaj. Megvannak az eszközeim arra, hogy az eddigiekkel ellentétben  a minimumot fizessem, amit eddig csak azért nem tettem, mert valami kis felelősséget éreztem, de kiderült, hiába.

Kádár vagy te a Kádárok között, majd te mindet megoldasz, nem kell sem egyeztetés, sem segítség.

Sok sikert hozzá. Én ezennel - legalábbis a minimumszintet tartva - kiszálltam a rendszerből.

551 komment · 5 trackback

Címkék: seggfejmagyar kénegondolkozni nemzetveszető

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr242370338

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az üzletileg impotens benzinkutas meséje 2010.10.14. 14:03:57

No, atyámfiai, hát megint mondok egy csudálatos történetet, ácsingózzatok csak! Szóval atyafiak, van nekem egy kedves komám, már olyan rokon komám, értitek, nem cimbora. Ennek a komámnak van egy ilyen gépszekere, amit a munkához használ, ez a Citroen, ...

Trackback: Jó szándékkal a pokolba – az új gazdasági akciótervről 2010.10.14. 13:37:15

A rendkívüli adók miatt kevesebb lesz a külföldi tőke és beruházás, a magánnyugdíjrendszer lebontása miatt pedig a hazai is. Hogy lesz így gyors gazdasági növekedés, egymillió új munkahely? (Fotó: fidesz.hu) A miniszterelnök tegnapi bejelentései kiv...

Trackback: A feladott grund 2010.10.14. 13:27:36

 Virág Árpád részére   Kedves Árpád!   Nem tudom, hogy emlékszel-e meg, de valamikor a kilencvenes években nagy nosztalgia volt a Kádár-korszak iránt. Tudod, 3,60 kenyér, meg ilyenek. Akkortájt kezdődött a kiábrándulás a rendszervált...

Trackback: Fizessen most valaki más 2010.10.14. 12:55:25

 Virág Árpád részére   Kedves Árpád!   Mostanában hanyagollak. Az történik, hogy valaki megszerezte az azonosítómat és megpróbálja az oldalamat politikailag korrektnek tűnő bejegyzésekkel lejáratni. Bizonyára magad is csodálkoztál ez...

Trackback: Plusz egy, mínusz nyolc... 2010.10.14. 12:49:04

Khmmm... Miniszterelnök úr, ha szabad egy szóra! Tessék kérem rászólni a Szijjártó Péterre, hogy most már ne beszéljen hülyeségeket. Ne hivatkozzon arra, hogy ebben a helyzetben nem engedhető meg, hogy az állam havonta 30 milliárd forintot költsön a ma...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Namir 2010.10.14. 16:41:59

Kéretik a hozzászólások megfogalmazása előtt legalább alapszinten felkészülni a témából.
Így elkerülhető lehetne ennek a rengeteg demagóg butaságnak a leírása, amiket olvasok.

Nem vitatom el senkinek a jogát, hogy a befizetéseit követelje, de előtte árulja el, hogy milyen címszóval utalja havonta a pénzt?
- Ja, hogy nem is ő utalja?
- Hogy az utalás törvényi előírás szerint történik, az állami nyugdíjrendszer részeként?

Igaz, nem állami intézménybe kerül a pénz végül, de állami kötelezettséget csökkent, ezért hozták létre, nem másért. Egyszerűen előre hoztak egy későbbi kötelezettséget. (Most lehet, hogy visszaállítják az eredeti állapotot.)

Úgy tűnik, hogy a sok kommentelő elfelejti(?) (szerintem inkább nem tudja), hogy mindezért cserébe mennyit veszít az egész MNYP rendszerrel.

Az igaz, hogy szükség lenne egyéni nyilvántartásra, esetleg tőkefedezeti pillére is.
De nem ilyen formában.
***********
És azt vajon tudják a kommentelők, hogy ez a "modern" hazai MNYP rendszer chilei mintára jött létre (Világbank nyomására), és csak Kelet-Európában, mert ilyen NY-Eu-ban nincs?

bandos 2010.10.14. 16:43:21

Azért ne felejtsük el, hogy az egész helyzet ok-okozotai rendszerrel visszavezethető.
Vegyük az első okot:
Gyúrcsányék elkúrták.
Persze, gondolom, akkor még szorgosan fizettétek az adót, a 2*1% meg ment a hitgyülinek meg a maszopnak, mi? :D
Csak ez a cseszett fidesz megazorbánviktor mindent elkúr, és rosszat akar nekük. Nyihajj!

Roa 2010.10.14. 16:43:37

@Roa: Hehe. Mármint 3 kérdés.

Walter Melone (törölt) 2010.10.14. 16:43:39

@Keldorn the One:

Ja, és ez a pénz nem fog elveszni a költségvetés számára.

Majd kapnak tartozom-cetlit! :-)

Keldorn the One 2010.10.14. 16:44:14

Hiszek Orbánban.
Hiszek az Anyaszentegyházban.
Hiszek Nagy Magyaroszág feltámadásában.

Szánalmas.

elwood 2010.10.14. 16:46:24

az emberek a szavazófülke magányában azt a forradalmi döntést hozták nagy többséggel, hogy
ha MNY tagok akkor lemondanak a jövő évi befizetéseikről,
ha nem MNY tagok akkor pedig köszönik nekik

Táskás Tóni 2010.10.14. 16:47:01

@bandos: Ne nyihogj ,mint egy dakota ló. Holnap lehet ,hogy a fizetésedet nem hagyják átutalni, mert kell a költségvetésnek . Tolvaj Orbán ,ja és hazug

Keldorn the One 2010.10.14. 16:47:52

A magyar nyugdíjrendszer a rendszerváltás idején

A '80-as évek végén a nyugdíjrendszer a maihoz képest egyszerűbb szerkezetben működött. Az időskorúak formalizált ellátását kizárólag egy pillér, a felosztó-kirovó elven működő társadalombiztosítás - az állami nyugdíjrendszer - szolgálta. Ez még jelenleg is a legfontosabb nyugdíjas kori jövedelemforrás. Működési elve, a felosztó-kirovó elv pedig azt jelenti, hogy azok, akik bevallott munkajövedelemmel rendelkeznek, az után nyugdíjjárulékot fizetnek, ami a jelenkori nyugdíjasok nyugdíjának fedezetéül szolgál. A járulékfizetésért cserébe ők is jogot szereznek arra, hogy idős korukban nyugdíjat kapjanak az államtól. Ebben a rendszerben tehát mindig a fiatalok (a dolgozók) befizetései tartják el az időseket (a nyugdíjasokat).

A társadalombiztosítási pillérben a nyugdíj kiszámításának alapja a járulékalapot képező, vagyis bruttó jövedelem, illetve a munkában töltött évek száma. Minél magasabb összegű jövedelem után fizetjük meg a nyugdíjjárulékot, illetve minél több időt töltünk munkával (és járulékfizetéssel), annál nagyobb összegű nyugdíjra számíthatunk.

A nyugdíjreform okai

Kormányzati és szakmai szempontból a nyugdíjreformot kikényszerítő legfőbb ok az, hogy a felosztó-kirovó rendszerben a társadalombiztosítási ellátások finanszírozása egyre nehezebb. Ennek hátterében több ok áll.

Egyrészt fogy a népesség és ezzel együtt az aktív keresők aránya csökken. A folyamat 2010 és 2020 között, amikor a Ratkó-generáció fog várhatóan nyugdíjba vonulni, a régi rendszert finanszírozhatatlanná tette volna. A rendszerváltást követően a munkanélküliség és a foglalkoztatás visszaesése miatt csökkentek a járulék bevételek. Laza volt a vállalkozók, cégek befizetési fegyelme. A munkahelyek megszűnése, átalakulása miatt sokan korkedvezményes nyugdíjba vonultak, tovább növelve az inaktív lakosság számát. A rokkant nyugdíjat igénybe vevő állampolgárok száma jelenleg is magas.

Másrészt, mivel a felosztó-kirovó nyugdíjpillért a munkavégzők járulékbefizetései tartják fenn, a rendszer nehezen fenntarthatóvá válik, ha sokan elkerülik a járulékfizetést. Ez történik akkor, amikor a fekete- és szürkegazdaság részaránya növekszik. A kieső járulékbevételt a költségvetés adókból kénytelen pótolni, amelyek eredetileg más célt szolgáltak volna.

Miközben a születéskor várható élettartam lassan bár, de nő, a születések száma alacsony, így a teljes népességen belül egyre több az idős ember. Ez hosszú távon nagy problémát jelent a felosztó-kirovó pillérnek, hiszen több idős embernek több nyugdíjat kell fizetni, és közben csökken azok aránya, akik ezt finanszírozzák. Ezt a problémát a nyugdíjkorhatár emelésével lehet orvosolni. Erre Nyugat-Európában számtalan példát találhatunk: az Európai Unió országainak körében a leggyakoribb nyugdíjkorhatár a 65 év, de akad példa 67 évre is. (Igaz, hogy az EU országaiban átlagosan tovább élnek az emberek, mint hazánkban.)

Ezek a kedvezőtlen folyamatok oda vezettek, hogy tíz év alatt egymillió fővel csökkent a járulékfizetők száma, ezzel párhuzamosan félmillió fővel növekedett a nyugdíjasok száma. Az elmúlt időszakban a Nyugdíj-alapnak rendszeresen előre tervezett hiánya volt, és még ezt a hiányt is rendre meghaladta a tényleges hiány. Így a felosztó-kirovó rendszer csak az adóbefizetésekből volt finanszírozható.

A hiányt többféle módon próbálták orvosolni, a járulék terheket folyamatosan emelték, illetve a szolgáltatások értéke is csökkent. A Társadalombiztosítási Alapok hiányát ellensúlyozó, egyébként is magas járulékok növelése kedvezőtlenül hatott a gazdasági stabilizációra, szerkezet-átalakításra, az ár- bér- import- liberalizációra.

Egyetértés jött létre abban, hogy az eddigi rendszer fenntartása nem lehetséges, a járulékok a bérköltség túl nagy százalékát teszik ki, miközben az aktív keresőkre jutó eltartottak száma folyamatosan emelkedik.

A fenti okok, különösen a társadalom öregedése vezettek el a nyugdíjreformhoz. A fő cél az lett, hogy a társadalmi igazságérzetet jobban kiszolgáló, relatív értékmegőrző és hosszú távon is stabil nyugdíjrendszer jöjjön létre.

A nyugdíjreform lépései

1993-ban az Országgyűlés elfogadta az önkéntes kölcsönös biztosító pénztárakról (önkéntes nyugdíjpénztárakról) szóló törvényt. Ezzel a lépéssel létrejött a nyugdíjrendszer második pillére, amely az öngondoskodást testesíti meg.

Az önkéntes nyugdíjpénztárakban a pénztártagok saját elhatározásukból, saját maguknak takarékoskodnak nyugdíjas éveikre, a tagság tehát nem kötelező. A befizetett tagdíjakat a pénztár befekteti, a befektetéseken hozamot ér el, amiből a tagok részesülnek. Ez a nyugdíjpillér alapvetően másképp működik, mint a társadalombiztosítás, mert a tagok befizetéseit a pénztár nem „adja oda" másnak, hanem a tag számára gyűjti, aki nyugdíjba vonulásakor a saját számláján összegyűjtött vagyon terhére kérhet nyugdíjat. Ez a tőkefedezet elve.

Az önkéntes nyugdíjpénztárak a rendszer fontos részei és a társadalombiztosítási pillér fontos kiegészítői, mert lehetőséget teremtenek arra, hogy a tagok saját elhatározásukból és erejükből gyűjtsenek maguknak nyugdíjra. Ezt a fontos funkciót az állam kezdetben közvetlenül (készpénzben) visszaigényelhető adókedvezménnyel, 2007-től pedig az önkéntes nyugdíjpénztári számlára történő közvetlen jóváírással támogatja, ami hangsúlyozza az állam által az öngondoskodásnak tulajdonított jelentőséget.

1997-ben egy újabb törvény született, amely lehetővé tette magánnyugdíjpénztárak alapítását és 1998-tól kezdve tagdíjak gyűjtését. A magánnyugdíjpénztárak nagyon fontos elemei a nyugdíjrendszernek, és a korábban említett tőkefedezet elvén működnek, vagyis a pénztártagok magánnyugdíjpénztárból származó nyugdíját a saját befizetéseikből felhalmozott vagyonból kapják. Alapvető különbség azonban, hogy a pályakezdők számára kötelező a tagság, vagyis aki pályakezdőként munkaviszonyt létesít, annak be kell lépnie egy magánnyugdíjpénztárba is. A magánnyugdíjpénztári tagok a törvény által előírt nyugdíjjárulékot megosztva fizetik a társadalombiztosításnak, illetve magánpénztárnak. (A munkavállalók nyugdíjjáruléka 2008-tól a bruttó kereset 9,5%-a, a magánnyugdíjpénztári tagok esetében ebből 8% a magánnyugdíjpénztárba megy, a TB pedig 1,5%-ot kap.) A tagdíj ilyen meghatározása miatt a magánnyugdíjpénztárak a teljes nyugdíjrendszerben szervesen kapcsolódnak a társadalombiztosításhoz, ami miatt általánosan a nyugdíjrendszer második pillérének szokás tekinteni őket, míg az önkéntes nyugdíjpénztárak a rendszer harmadik pillérévé váltak.

A nyugdíjreform folytatódik

A rendszer utolsó jelentős változtatása óta eltelt 10 év számos tapasztalattal szolgált. Egyrészt a társadalom elöregedése tovább folytatódott, a hosszú távú problémát nem sikerült megoldani. Másrészt a közteherviselési problémák felerősödtek, egyre növelve a költségvetésre eső terheket és az államadósságot. Emiatt a felosztó-kirovó TB pillér egyre kevésbé finanszírozható, és nyilvánvaló, hogy a rendszer így nem tartható fenn, szigorításokra van szükség.

Míg korábban a törvényi szabályozás több lehetőséget is adott a korhatár alatti nyugdíjba vonulásra (igaz, legtöbbször alacsonyabb nyugdíj mellett), ezek a lehetőségek a szabályok változásai miatt egyre kevésbé vonzóak. A változtatások elsődleges oka az, hogy bár a nyugdíjkorhatár egy ideje már 62 év, a tényleges nyugdíjba vonulás ennél alacsonyabb, jellemzően 57 éves korban történik meg.

Szigorodnak a társadalombiztosítási nyugdíjrendszer egy másik jelentős ellátásának, a rokkantsági nyugdíjnak a feltételei is. A rendszerváltást követő munkaerő-piaci bizonytalanságok elől sokan a rokkantsági nyugdíj „karjaiba" menekültek. A jövőben ezek a lehetőségek csak fokozott ellenőrzés mellett vehetők majd igénybe, és a rokkantnyugdíjasok jogosultságát rendszeresen felül fogják vizsgálni.

A rövidtávú finanszírozhatóság javítása érdekében bővül a járulékfizetésre kötelezettek köre: 2007. áprilistól kezdve a mezőgazdasági őstermelőknek is meg kell fizetniük a nyugdíjjárulékot.

2008. januártól a 62 évnél fiatalabb öregségi (és öregségi jellegű) nyugdíjban részesülőkre egy új szabály is vonatkozik: ha nyugdíj mellett dolgoznak, és éves bruttó jövedelmük meghaladja az éves minimálbért (havi minimálbér 12-szeresét), akkor szünetel a nyugdíj kifizetése attól a hónaptól, amelyiket megelőző hónapban az addig összesített bruttó jövedelme már eléri vagy meghaladja az éves minimálbért. Minden nyugdíj mellett dolgozóra igaz emellett, hogy munkajövedelme után nyugdíjjárulékot kell fizetnie, cserébe viszont a következő évtől a havi átlagos bruttó jövedelem 0,5%-ával magasabb összegű nyugdíjat kapnak. Végül pedig jobban jutalmazzák a korhatáron túli munkavégzést.

Szintén a rövid távú finanszírozhatóságot szolgálja a munkáltató és a munkavállaló által fizetett járulékok átcsoportosítása. Míg 2006-ban a bruttó fizetés összesen 26,5%-át tette ki a nyugdíjjárulék (ebből 8,5%-ot fizetett a munkavállaló és 18%-ot a munkáltató), 2007-ben ez az összeg 29,5%-ra, 2008-ban pedig 33,5%-ra emelkedett. Előbbiből a munkavállaló továbbra is 8,5%-ot, a munkáltató viszont 21%-ot fizetett, utóbbiból pedig immár 9,5% esik a munkavállalóra, 24% pedig a munkáltatóra - igaz, közben az egészségbiztosítási járulék mértéke csökkent. A társadalombiztosítás nyugdíjágának bevételei ezzel jelentősen növekedhetnek, de ez várhatóan csak arra lesz elég, hogy a nyugdíjkassza ne legyen deficites.

A társadalombiztosítási nyugdíjrendszer „kiskapui" tehát a fenntarthatatlanság miatt bezáródnak, a hosszú távú problémák miatt pedig az állami nyugdíjrendszer szerepe a nyugdíjas évekről történő gondoskodás terén szinte biztos, hogy csökkenni fog. Ezzel párhuzamosan nagyobb jelentőségre fog szert tenni a magánnyugdíjpénztári rendszer, mert a befizetések egyéni számlán gyűlnek, és nem mások nyugdíját fizetik belőlük. Hosszú távon a legfontosabb szerepet pedig az öngondoskodás fogja játszani, mint a megfelelő nyugdíjas életszínvonal egyetlen igazi letéteményese.

Keldorn the One 2010.10.14. 16:49:01

@bandos:
Azt, hogy ki szánalmas csakis a vezénylőtábornokúr döntheti le te eygterű...

iqlight (törölt) 2010.10.14. 16:50:27

@Keldorn the One: Lehet nem is Orbán vagy a fityisz vagy a maszopsz a hibás hanem a tetvek, akik nem fizetnek adót? Most nem is értem ez honnan jutott eszembe ...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.10.14. 16:51:24

@Blogger Géza: mindig elfelejtitek hozzatenni, hogy a novekedes a bokros-csomag hatasara tortent:-)

mas tollaval ekeskedni szep es osi keresztyenyi szokas?;-)

bandos 2010.10.14. 16:52:11

@Táskás Tóni: Most már nem félek ettől.
Abban hiszek, és legjobb tudásom szerint ez is történik, hogy a dolgok jó irányba mennek.
Elismerem, hogy ezek a válságadók részben - de CSAK részben - az emberekre is terheket raknak. De a megadóztatottak nem tudnak mindent az emberekkel kifizettetni, ugyanis verseny van a piacon.

Gyíkhúsos szendvics 2010.10.14. 16:53:44

@Roa: nyilván a)-t választom. ha többféle megtakarításod/befektetésed van + több gyereked, akkor valószínű, hogy meg tudsz majd élni öreg korodban. gondolom ezt a célt szolgálná a több pillér. nem állítom, hogy a magánnyugdíjpénztár jelen megoldásában a létező legjobb, de mindenképpen egy lépés az öngondoskodás felé.

ha csak állami nyugdíjad van, akkor ott az állam kényének kedvének vagy kiszolgáltatva, ami hazánkban azért megrázó tud lenni.

nemzeti csótány írtó 2010.10.14. 16:53:47

Uraim elnézést a kifejezésért, de most hánytam egy hír hallatán.
A miniszterelnök és a köztársasági elnök, most fogalmazza levelét az ország lakosságához, hogy segítsünk meg az iszap károsultakat.
Tiszta szívemből sajnálom az ott lakókat, és azt mondom hogy igen is minden segítséget meg kell kapnijuk. De ne csak a lakosságtól hanem az államtól is, könyörgöm!
A rák ette volna a pofájukat, mikor milliárdokat költöttek a kampányukra! Arra volt pénz, az árvíz károsultaknak meg ezeknek a szerencsétlen embereknek meg lópöcs a seggükbe, plussz a pénzünket is lenyúlják.
Keményen el kell gondolkodni azon, hogy az elmúlt tíz évben ki hazudott nagyobbat, Gyurcsány vagy ez a gonosz kis törpe?

iqlight (törölt) 2010.10.14. 16:57:26

@Bokány: Azon elgondolkodtál már, hogy egy hírt minden hátsó gondolat nélkül értelmezel mielőtt böfögöd a faszságaidat? Könyörgöm mi a faszért baj az, hogy felhívják a lakosság figyelmét arra, hogy segítsenek? Te tényleg ennyire sötét vagy?

bandos 2010.10.14. 16:58:11

@Bokány: Kedves Bokány,
Az állam eddig is jelentős részt vállalt a károk megtérítésében.
Pl. -bár Gyurcsány vezérnek ez nem tetszik- de a komcsiktól ideiglenesen elvették azt a gyárat, amelyik okozta a bajt, és velük is akarják megfizettetni.
Plusz gátépítés stb.
Az állam pontosan mi vagyunk.
A kampány valóban egy gusztustalan dolog, de mindkét (sőt, mind a 4) párt rengeteg állami és magánpénzt elkölt rá, sajnos ez a demokrácia része, de talán még mindig jobb, mint 25 éve, amikor csak a maszop-ra lehetett szavazni, ezért nagy kampány nem kellett.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.10.14. 16:59:42

@iqlight: abban egyet tudok erteni Bokannyal, hogy most, hogy lenyultak a penzemet, elmehetnek a barcabitorlo budos kurva anyjukba az ilyen keresekkel...

legyenek akkor gondoskodo allam, hogy egy menes hagja meg az egesz tolvaj bandat..

elwood 2010.10.14. 17:01:23

@Bokány: a jövő évi tőlem lopott nyugdíjamat költsék erre. vagy ha mégsem akkor költsék gyógyszerre.

Namir 2010.10.14. 17:03:35

Az nem kérdés, hogy az állami nyugdíjrendszert meg kell változtatni. Ez köztudott.
(Hogy mire, az már sokkal kevésbé.)

De az vajon mennyire, hogy a tőkefedezeti rendszereket (és egyéni megtakarításokat) is ugyanazok a veszélyek fenyegetik, mint a kirovó-felosztókat?

Ha romlik az eltartó/eltartott arány, akkor vele romlik a TŐKEPIACI és INGATLANPIACI kínálat/kereslet arány is.
Tartósan, évtizedekre.

Következmény: most hiába teszed a pénzed (fektetsz be) valamibe, ha annak a jövőben kisebb értéke lesz, mert mert nem lesz, aki megvegye. Várhatólag kevesebbed lesz akkor, mint most.
(Mielőtt megköveznének az olvasók a Világbank erre jutott egy új felmérésében.)

Végül eljutottunk a dilemmához, hogy vajon a pénz ehető-e? (Különösen az elektronikus nyilvántartású pénz.)
Mert ha nem lesz mire átváltani a felhalmozást (bármekkora is az), akkor mit csinálsz a pénzeddel?
Megeszed? Ugye, nem.

Akkor kell valaki, aki megveszi tőled, amid van.
Ezzel eljutottunk a végkövetkeztetéshez: úgy tűnik egyetlen hatékony módszer van, igaz nagyon maradi, mondhatni ősi: gyereket kell csinálni.

Enélkül semmilyen rendszer nem fog működni.

iqlight (törölt) 2010.10.14. 17:06:37

@az igazi Sipi: Igazad van. Belátom most már, nincs mese, ha lenyúlták, lenyúlták. Az összes pénzedet még azt is ami nincs gondolom. Mert hát ezt akarja Orbán meg az egész kormány, a Te pénzedet. Csakis ez lehet a céljuk. Hmm. Teljesen logikus, megértelek, hogy így gondolod, nem akarnálak meggyőzni az ellenkezőjéről, úgyhogy szeláví. A többiektől is elnézést kérek Orbán nevében, hogy lenyúlja a pénzüket, mert ez ugyebár csúnya dolog.
Bocsi.

Keldorn the One 2010.10.14. 17:07:02

@Bokány:
Ez most, hogy jött ide?

Minden polikus hazug és korrupt.

Vagy tényleg elhiszed, hogy havi bruttó 200 000 Ft-ért, akar világot megváltani.

Orbán, Gyurcsány egy kutya. Senki csak bábok.

histar007 2010.10.14. 17:10:20

Azért ne felejtsük el, hogy volt egy vizsgálat pár hónapja, miszerint a Pénztáraknak APEH által utalt összegei "egy ideig" keringenek a rendszerben, nem könyvelik rögtön a illető számlájára.
Vagyis a jóliusi fizu megjön Augusztus 2-án. Ezzel egy időben az APEH is megkapja a TB befizetést. Másnap már utalta is a pénztárnak. Aki pedig adminisztartive nem adta hozzá a tulaj számlájához. legalább néhány hétig.
Hol volt ez a pénz? (mondjuk 100.000 ember 10.000,- Fointja = 1 milliárd) valahol természetesen forog az összeg. Pár ügyes bróker 1 hónap alatt is röhögve kaszál 10-15%-ot. Az ugye 100-150 millió forint. Ami lett, és senkié sem, hiszen egy olyan összegből lett ami sosem létezett. A haszna pedig sosem lett az ügyfélé. Amúgy pedig minden befizetsből 5%-ot nyúlnak kezelési költség gyanánt. Hogy utána a maradék összegből elveszítsenek még 30%-ot, és röhögjenek, hogy a következő hónapban is ez lesz, hiszen állam bácsi előírta egy törvényben.
Ha pedig az egész összeget eltapsolják, akkor állam bácsi áll jót helyettük...

Blogger Géza 2010.10.14. 17:11:53

@az igazi Sipi: Sőt, Rákosinak köszönhető bármi jó, ami az Orbán-kormány alatt történt! Hát ő építette újjá az országot, vagy nem?

nemzeti csótány írtó 2010.10.14. 17:15:43

@iqlight:
Figyelj te faszfej, szoktál híreket hallgatni. Tudod, hogy mennyi pénz gyűlt már össze adományokból meg a telefonálásokból, na, köcsög! mondjad! Na és azt tudod hogy az állam eddig mennyit tolt be? A védőgátat még ne vegyük ide, mert az még nincs kifizetve.
Azt tudod, hogy mennyi volt a kampányra elköltött összeg? Nem tudod mi? Mert egy igazi tudatlan faszfej vagy!

Keldorn the One 2010.10.14. 17:16:10

@histar007:
Mond Te hány éves vagy? Túl vagy már 2. osztályon? Érdekelnek a tények vagy egy újabb agynélüli orbánistát tsiztelhetünk Benned?

A pénzt, ahogy az apeh átutalja jóváírják a tag számláján, ha nem tudják rögtön mert a munkáltatója nem vagy rosszu vallotta be vagy az apeh még nem küldte el a bevallást, akkor egy függő számlára kerül, ami ugyanúgy befektetnek.

Szóval mielőtt hazugságokat fröccsögnél, előbb tájékozodj...

Namir 2010.10.14. 17:20:04

@histar007:
Ez teljesen igaz.

Vannak esetek, amikor az MNYP-d hónapokig! nem könyveli le a befizetett pénzedet, és amikor rákérdezel, az a válasz, hogy erre 2 éve! van.
(Konkrét eset.)

Janovszki Zsolt 2010.10.14. 17:20:18

@Namir:
Hát te olyan biciklivel fáramászós fajtának tűnsz... Mi itt a versenyszférában kurvasokat gondolkodunk azon, hogy hogyan lehet egy vállalat értékét növelni. És ha éppen nehezebben, akkor hogyan lehet a nyereségét növelni. És ha éppen nehezebben, akkor hogyan lehet optimalizálni, hogy legalább üzemi szinten nyereséges legyen. És ha ebben te tulajdonos vagy, akkor mindenképpen jobban jársz, mintha fényt eszel. Az eltartott/eltartó aránnyal ezt összekötni baszki az nagyon-nagyon meredek. Már most a munkahelyek felét simán föl lehetne számolni, anélkül, hogy csökkenne a termelés, a cégek csak azért nem teszik ezt meg, mert azok, akik nem kapnának fizetést nem tudnának vásárolni, és nem lenne értelme annyit gyártani mint amire kapacitás van...
És bizony idővel még kevesebb eltartó fog sokkal több értéket előállítani, mert fog, technology change, érted. Na ebben az esetben sokkal több embert fog tudni eltartani a rendszer, és az egész tőkepiaci válságosdi (amibe nem tudom, hogy a részvénypiacot miért nem emelted bele, mindegy is) az nem lesz, úgy legalábbis, ahogy te itt levezeted biztosan nem.

Blogger Géza 2010.10.14. 17:22:48

@Alvarez: Az ne is zavarjon, hogy már 3,5 éve Simor a jegybankelnök és a svájci frank hitelek felfutása az ő ideje alatt következett be leginkább.

Semmiféle radikális kamatcsökkentés nem volt az ő időszaka alatt sem, mert nem is lett volna indokolt. Ilyen elszállt hiányok mellett a Ft stabilitása érdekében magasan kellett tartani.

Amúgy a befektető általában tojik a jegybanki alapkamatra, ugyanis ő nem azon hitelezi az államot, a tényleges hozamok piaci körülmények közt, az aukciókon alakulnak ki.

Táskás Tóni 2010.10.14. 17:23:58

@Bokány: Mi a faszért nem a sok kibebaszott oligarchájuktól kuncsorognak ,ha már itt tartunk?
Simicska .Csányi Fellegi Smittpalibá Lázár Kósa Széles Gábor Demján ...
Sólyom meg mondjon le a most kiválasztott 200 milliós házáról , abból vidéken egy egész utcát tudnak építeni.

Id. Lencsés István 2010.10.14. 17:32:02

@bandos: Én úgy látom, hogy mindenkit kiherélnek. Magyarországon nem lehet majd élni!

KI A HASZON ÉLVEZŐJE?

Táskás Tóni 2010.10.14. 17:32:13

@Bokány: Szerintem is jobb lenne ,ha a saját oligarcháiktól lejmolnának. Széles Gábor Járai Simicska Csányi Lázár Kósa Demján....
Solyom pedig mondjon le a 200milliós új házáról ,nyugodtan felajánlhatja. Neki még úgy is van hova költözni

Táskás Tóni 2010.10.14. 17:34:05

@Blogger Géza: Az eszement Kósa és idétlen párjai Szíjgyártó és Varga is hozzátettek valamennyit. Lássuk be ők sem panaszkodhatnak,

Keldorn the One 2010.10.14. 17:39:21

Nem fogadnék nagy összegben arra, hogy ovi kihúzza 4 évig.
Ha rájönnek a zembere (és rá fognak jünni, amikor minden drágább lesz, és még mindig nem lesz munkájik), hogy át lettek szépen verve.

Namir 2010.10.14. 17:39:33

@Janovszki Zsolt: Mit csinálsz a versenyszférában, és milyen pozícióban, hogy a vállalatod értékének növelésével vagy elfoglalva egész nap?

Nem kétséges, hogy egy vállalat tulajdonosa jobban jár azzal, ha eladja majd vállalatát, mint ha az államnak fizetne bér után nyugdíjjárulékot.
De hány embernek van valódi vállalata? (Tudod, menedzsment, alkalmazottak stb.)
Azaz hány magyar mikro-, és kisvállalkozás adható el jó áron a tulajdonosa nélkül?

Az eltartó/eltartott témát itt szóba hozni egyáltalán nem "meredek". Erről szól.

A munkahelyes rész elég nagy hülyeség, inkább hagyjuk.

Ha már szóba hoztad, tisztában vagy a technológiai fejlődés szintjével?

A tőkepiacba beleértettem a részvényeket is.

Egyébként a témában a Világbank felmérésével, tanulmányával vitatkozol, amiben tényként, már BEKÖVETKEZETT helyzeteket említenek, és ezt prognosztizálják további sok országban.

Ui: Még nem másztam biciklivel fára. Te talán igen?
Reagálhatok a stílusodban?
Te olyan multinál dolgozó, a tulajdonosát istenítő, lelkes 30-asnak tűnsz. :)

Id. Lencsés István 2010.10.14. 17:42:02

@Táskás Tóni:

Amennyiben valaki feltenné az INDEX-re mennyi pénz is folyt be a kolontáriak miatt, minden jobbos, balos és közép párti láthatná mekkora az összeg. Írtózatos pénzekről van szó polgártársaim, jó magyarok és elvtársak. Állítólag 8 házat dózeroltak aját hatáskörben, ki tudja miért, rokon vagy barát, esetleg ellenfél?

Hová kerül ez a pénz, ez az iszonyatos pénz. Megkérném a Pintér urat, szerintem Ő végeztetne egy tételes kimutatást, mennyibe is kerül az alája tartozók fenntartása, amit mi jobbikosok, szocialisták, és fideszesek (ezek hová is tartoznak nem tudom, komcsik?) Kell egy kimutatás mibe került ez nekünk adófizetőknek, és megint miont írtam hová lettek a plusz adományaink. Most, ha azt válaszolnák, hogy Orbán számlázott be nekik, akko adják meg a számla összegét.

Táskás Tóni 2010.10.14. 17:45:41

@hunocska: Biztosan a fidesz lenyúlt belőle 2 milliárd ft-ot és kifizették végre a tartozásukat a postának

Id. Lencsés István 2010.10.14. 17:49:24

Orbán Viktor 1 millió új munkahelyet teremtett!

Ez nagy igazság! NEM MAGYARORSZÁGON!!!!!!!!!!!!!

TÁNTOROGNAK AZ EMBEREK, el szép Hazánktól.

Id. Lencsés István 2010.10.14. 17:52:22

@Táskás Tóni: Postának nem kell fizetni, ott a szakértelemmel felvértezett új ember.

Keldorn the One 2010.10.14. 17:55:38

Lesz itt még Happy end...

Id. Lencsés István 2010.10.14. 17:58:08

MI VAN AZ EGYHÁZAKKAL? KOLONTÁR?

Keldorn the One 2010.10.14. 17:59:26

www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=7300

A történelem ismétli önmagát, aki nem tanulnak belöle arra vannak kárhoztatva, hogy újra megéljék. :(

Táskás Tóni 2010.10.14. 18:07:05

@hunocska: Azoknak nyomják a pénzt dögivel .Semjén talicskával tolja az oltárhoz

Táskás Tóni 2010.10.14. 18:10:54

Nagyon idétlenül vigyorgott ma Szíjgyártó a kancsi Matolcsi mellett, amikor bejelentették , hogy nem a családoktól veszik el a pénzeket a külön adókkal . Nagyon meg is nőtt mindkettő orra.MINIMUM KÉTSZER AKKORA LETT ,MINT gYURCSÁNYÉ

Keldorn the One 2010.10.14. 18:16:10

Lassan lecserélhetik a matricákat, az Orbán a híbásra. :D

Hans Lopkowitz 2010.10.14. 18:25:11

@Novi bácsi:

15 éve teszek félre pénzt nyugdíjra. Nyugdíjjárulékot nem fizetek és nem is fogok nyugdíjat kapni. (Persze ha fizetnék sem kapnék...)

Ez számításaim szerint elegendő lesz, hogy 55 éves koromban nyugdíjba menjek. Persze dolgozni fogok, de csak azt, amihez kedvem van.

tölgyes 2010.10.14. 18:28:11

Kedves idelle!!
1. Önnek nincsen a magánbiztosítóknál egyéni számlája.
2. Az ön eddigi befizetéseit nem vesz el senki.
3. Az eddigi befizetései még akkor is többet érnének, ha a párnája alatt tartja... mert az legalább a kezében van.. A befizetett összeg hozadéka 0 forint:(
4. Az eddigi befizetéseit se önként tette.. hanem erre törvény kötelezte.

Egyébként Londonban nagy jól fogadták a csomagot. egyetlen nap alatt 10,2 bázisponttal kedvezőbb feltételek mellett kapunk hitelt az államim kiadások finanszírozására. Ez lefordítva azt jelenti, hogy 10 millió euróra vetítve 22.000 euróval kevesebbet kell fizetnünk. Egy hónap alatt 122 bázispont volt a csökkenés, ami a 10 millió euróra vetítve 120.000 euróval kerül kevesebbe.

nemzeti csótány írtó 2010.10.14. 18:28:43

@hunocska:
Folyamatosan imádkoznak,de nagyon!

Keldorn the One 2010.10.14. 18:54:08

@tölgyes:
Ez egy jól átgondolt válasz volt.
Ön nyert egy nagy semmit, amít személyes ovi fog átadni...

starace 2010.10.14. 19:06:34

@bandos:
"Mást sem várunk jó ideje, mint hogy az ilyen vén kommunisták húzzanak el a faszba. Ugyanis rátok már valóban nincs szükség az " új rendszerben".

Vén kommunisták: a kádári Belügyminisztérium MSZMP-párttitkára Pintér Sándor vöröscsillagos rendőrtábornok; az ifjúkommunista DEMISZ elnöke, a III/3-at irányító kommunista belügyminiszter Horváth István veje: Stumpf István; az MSZMP-be 1988-ban még felvételét kérő Martonyi János; a kádári Sporthivatal elnökhelyettese: Schmidt Pál, a Dunántúli Dolomitbányák MSZMP-párttitkára: id. Orbán Győző; stb.

Húzzanak a faszba!

Keldorn the One 2010.10.14. 19:42:08

@starace:
Ez szép volt.
De ök, akkor belülről bomlasztották (azt) rendszert is... :D

ingyom-bingyom 2010.10.14. 19:52:03

Nem tájékozódtam ebben az ügyben, mert nem nagyon érdekel. Én ugyanis attól tartok, hogy mire az én korosztályom nyugdíjas lenne, ez a rendszer össze fog omlani (csak optimistán...). Viszont lehet, hogy nem is lett volna honnan tájékozódni. Tud valaki bármi konkrétumot azon kívül, hogy a MNYP utalásokat befagyasztják egy időre? Mondott bárki bármit arról, hogyan lesz ez később rendezve, hogy a befizetőket ne érje kár? Tudjuk mi, hogy mi ellen kiabálunk, vagy csak meghallottuk azt a szót, hogy "Zorbán", és beindult a feltételes reflex? Alapvetően nem rossz ötlet olyan forráshoz nyúlni, amit egyébként sem fogunk még évtizedekig használni. Csak most az állam akar vele kezdeni valamit (remélhetőleg gatyába rázni magát), nem pedig az ilyen-olyan magáncégek buktatják be azt a pénzt, amiből majd a csirkefarhátat akarjuk venni( Emlékeim szerint a 2009-es év elég nagy bukta volt. Akkor is jobban jártunk volna, ha a szalmazsákba rakjuk a pénzt a MNYP helyett)
Nem vagyok párthívő, de nekem mégis nyilvánvalónak tűnik, hogy ez az írás (és a kommentek nagy része) sem stílusában sem tartalmi értékében nem üt meg mércét.Erkölcsi alapja meg az elmúlt 8 (20)(60) év után abszolút nincs.
Nem akarok nagyon cinikus lenni de egy mondatot engedjetek meg: "Nem kell félni, nem fog fájni!"

A.. Közbiztonság Szilárd 2010.10.14. 19:59:58

@java786:
Az USA-ban kicsit más a helyzet, ott a cég fizet utánad a nyugdíjalapba, és a cégtől kapod a nyugdíjat.

Viszont a nyugdíjpénztárak kötelesek évente elszámolni, és kötelesek legalább 50%-nyi (ha jó tudom) állampapírt tenni a portfólióba, ami ugyan keveset hoz, de azt kb. tutira. Nem mellesleg a PSZÁF honlapján megtekinthető, melyik MNYP milyen mutatókkal rendelkezik. A nyugdíjat a nagy közös szákba betevő, majd onnan Viktorka zsebébe kilopó államnál mindeképpp jobbakkal.

Én nem vagyok egy tüntető típus, de azt hiszem, lassan ideje az utcára vonulni, és lőni a parlamentet. Ez ugyanis az én pénzem, amit most minden ellentételezés nélkül el akarnak venni - és 12 év alatt a hozamokat nem számolva is immár milliókról van szó. Meg a tiéd. Meg a többieké. Magántulajdon.

Keldorn the One 2010.10.14. 20:00:07

Ebben a zorágaban 2 fajta ember van orbánista és antiorbánista.
Orbán megosztó személyiség.

lanyi 2010.10.14. 20:17:33

Komolyan.

Ez a blog vagy mi a hülyék gyülekezetének a csimborasszója.

Nem is értem ti hol laktok...

Ti nem veszitek észre mi történik most?
Nem emnlékeztek eddig mi történt?
Eddig az mszp mindent veletek fizettetett meg abból amit elkúrtak.
Mert elkúrtak!Nem kicsit.
Az államadósságot az egekbe emelték, előnytelen ppp szerződéseket kötöttek, a gdp hatalmasat esett,jelentősen csökkentek a nyugdíjak a fizetések.
Most nem mi fizetünk, hanem a multik a bankokkal.
Ez olyan nagy baj szerintetek.
Elmegy majd a teszkó? Lófaszt , mert akkor jön valaki a helyére.
A bankok befizették az esedékes adójukat. Mi történt? Lófasz! A lakosságra terhelték ? lófaszt! Mert nem lehet, verseny van.
Tudjátok mi lesz a multikkal befizetik az adót és semmi.
Megjegyzem már az unióban is bevezetik a bankadót, és a multi adót is be fogják vezetni.Tudjátok miért?Mert nyugateurópát felgyújtanák az emberek,mivel igazságtalannak érzik hogy ők fizessék a válság árát amit a bankok okoztak.
És itt ti rinyáltok a multikért, szerencsétlen emberek.
Tudjátok mi a szerencsétek?
Orbán Viktor miniszterelnök úr minden magyar miniszterelnöke akar lenni.
A primitíveka a hülyék miniszterelnöke is, ezért nem kell félnetek. Igaz semmit sem értetek az egészből, mocskolódtok, de végül ti is jól jártok.

Keldorn the One 2010.10.14. 20:23:25

Tudom, hogy nehéz felfogni orbánistaként.
Nincs olyan, hogy a bank, tesco, magánnyugdíjpénztár fizet!
mi fizetünk, érstsétek már meg!

Ki mondta, hogy a Gyurcsányék nem loptak, csaltak?

akkor, most az Orbánéknak is lopni kell?

lanyi 2010.10.14. 20:27:09

@Keldorn the One:

Akkor arra válaszolj hogy fizettük meg a bankadót mi emberek.
Kíváncsi vagyok.Nagyon.

Öreg Sam 2010.10.14. 20:32:50

Jól volt ez kitalálva,csak Murphy 2.sz.törvénye szerint"ami elromolhat,az el is romlik"
Mindenkinek meglesz a pénze,legfeljebb egy kicsit kevesebb,mint amit befizetett :)
Ez a dolog az EU-nak szól,az átcsoportositott pénzekkel matematikailag kevesebb lesz a hiány.
A legnagyobb veszély az,hogy lassacskán elfogynak a "forradalmi" ötletek/lehetőségek,elfogy az ellenség és valamiféle érdemi munkába kellene kezdeni!Márpedig ez fájdalmas lesz,strukturális átalakitásokat 20 év óta egyetlen kormány sem mert felvállalni.
Ha a nagyvezir megteszi,kis kelletlenséggel támogatom,mert talán az unokámnak jobb lesz,mint nekem.
Ha nem teszi meg,akkor ugyanolyan rabló,mint az elődei.
Jaaa,most olvasom,hogy kirugták az egyetlen hozzáértő államtitkárt,költségvetésileg ne legyenek nagy elvárásaitok :)

Blogger Géza 2010.10.14. 20:49:11

@Keldorn the One: Ha a magánynyugdíjpénztár nem fizet úgyse, akkor kár belé tömni a pénzt. :)

Te meg azt értsd meg, hogy a magyar kormány csak Magyarországra vonatkozóan hozhat intézkedést, tehát a hiányt valahonnan az országon belülről kell pótolni. Nem fogja helyettünk mondjuk Románia kicsengetni a pénzt, csak az a kérdés, hogy milyen adónemből lehet ezt összekaparni. Romániában pl 25%-kal csökkentették a nyugdíjakat, ehhez képest a két rendszer közti járulékmegoszlási arány eltolása az állami irányába bakfitty. Lehet, hogy az elején ésszerűbb arányokat kellett volna megállapítani, mondjuk fele megy államiba, fele magánba. És akkor tartható lett volna ez tartósan. Most egy kicsit korrigált lesz a hosszú távú arány az állami rész javára. 2012-től meg majd meglátjuk.

Blogger Géza 2010.10.14. 20:51:13

@Öreg Sam: Hát lehet hogy kurva nagy hozzáértő volt, de soha egy költségvetés sem jött be az elmúlt 8 évben, mindig a tervezettnél/elvártnál jóval magasabb lett a hiány. Ha meg annyira süsü, hogy nyilvánosan ezek után az elmúlt időszakot dicséri... Erősen megkérdőjelezem az intelligenciáját.

lanyi 2010.10.14. 20:52:32

@Öreg Sam:

Aha...

Emlékeztetnélek,hogy 2000-ben a fidesz kétéves költségvetést csinált, amit tartani is tudott simán.
Arra is emlékeztetnélek, hogy az mszp pár éve hetente volt kénytelen új költségvetést kreálni, amitől szinte elkopott a veres gyíkbőr táskája a nagy hordozásban.

Ja hogy erre nem emlékszel?

Szeded a gyógyszereid rendesen?

Öreg Sam 2010.10.14. 21:07:28

@Blogger Géza:
Jó duma,minden elismerésemet lekaszálhatod!:)
DE! Van egy javaslatom,próbáld ki!
Tervezd meg te magad,a saját családi költségvetésedet 2011-re!
Kalkulálj be mindent,fizut,segélyt,cafeteriát,árfolyam kockázatot,karambolt,betegséget,lottó ötöst,amit a nagyúri kedved jónak lát.
2012 jan 1-én ujra itt találkozunk!
Ha őszinte vagy(márpedig miért ne lennél az az eddigi hozzászólásaid alapján itélve)majd mesélsz :)

Öreg Sam 2010.10.14. 21:11:55

@lanyi:
Igen,szedem a gyógyszereimet :)
Igen a maszop elkurta!
Ez viszont nem jogositja fel a következő kormányt a további elkúrásokra,mert hiszen azért kapták a felhatalmazást,mert reméltük,nem kúrják el!
Érted?
Kifejtsem bővebben?

fűtő 2010.10.14. 21:15:03

lanyi, 2011.január körül majd érezni fogod a bankadó hatását különböző ktsg.-ek formájában.És ezt majd ráfogják egyéb körülményekre,hatásokra stb.
Valaki kérdezte, hogy mennyi az államtitkárok száma, nem vagyok naprakész, de olyan 50fő körül mozog /elötte 12fő volt és ez biztos/

lanyi 2010.10.14. 21:20:42

@fűtő:

Ennek nagyon nézz utána tesó!
12 államtitkár volt?
Hát minisztérium több volt te szerencsétlen!

És fogadjunk, te ezt komolyan gondolod.

Te mekkora egy hülye vagy!

fűtő 2010.10.14. 21:41:37

Hívök!
Csak arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy mitől fog itt a gazdaság beindulni, növekedni,melyik intézkedési csomag segiti majd ezt elő.Mert az eddigiek nem arról győztek meg, hogy várható-e ilyen. Az első csomagot /pedig 8évig készültek/ ötlet parádénak tartom, még ha van is benne 2-3 jó intézkedés.
Ez a második pedig túl nagyot markol, a kevesebb több lett volna.És az nem járható út,hogy gazdasági lépések helyett, midenkit jól megadóztatok mert nincs jobb ötletem és a pénz meg kéne, mert megígértem az adócsökkentést.

fűtő 2010.10.14. 21:50:46

Tévedtem, most néztem meg a Bajnai-kormánynak 13 államtitkára volt.Ha az ember 1főt téved még ne hasonlíts magadhoz.@lanyi:

lanyi 2010.10.14. 21:59:03

@fűtő:

51 szakállamtitkár?

gyurcsányi találmánya.

lanyi 2010.10.14. 22:05:23

@fűtő:

A bajnai kormány politikusainak száma 97 db ( na jő fő) volt jobb ha tőlem tudod.

Oktatlak nevellek tanítalak:)

fűtő 2010.10.14. 22:20:10

Eddig nem államtitkárokról beszéltünk?@lanyi:

fűtő 2010.10.14. 22:24:47

Pedig hányszor megfogadtam, hogy hívőkkel nem vitatkozom, mert az falra hányt borsófözelék!@lanyi:

lanyi 2010.10.14. 22:29:40

@fűtő:

Jézusom!
de

Akkor mégegyszer a bajnai kormány állt belőle a miniszterekből államtitkárokból és a szakállamtitkárokból( ez gyurcsányi találmánya már nincs)
Ezek 97-es voltak.

A nemzeti együttműködés kormánya kb. harmadával kerül kevesebb adóforintba.

Visszatérve a bajnai féle kormányra.
Csak azt nem értettem mi a faszomat csinál a társadalmi kapcsolatokért felelős miniszter, meg a (nem kicsi) stábja a válságos helyzetben.( Amit ők okoztak )

Táskás Tóni 2010.10.14. 22:51:11

@lanyi: Ennyi államtitkár és naplopó a minisztériumokban még soha nem volt. Hiába nagy volt a fidesz klientúra.Egy -két hónapja Varga ,sőt Orbán is azt nyilatkozta ,hogy a gazdaság erős tudjuk tartani a hiánycélt. Akkor most mi a jó bánatos életbe kell 3 féle különadó ,bocsánat 2 különadó és 1 lopás.Azért ,mert
1.Semjén már betolta az egyházi iskolákba a pénzt
2. a kormány nem tudta megspórolni azt a 120 milliárdot amit megigért az első "ötletelése" alkalmával.
Amúgy meg szörnyű, hogy a tehetségtelen Matolcsi képtelen összeokádni egy költségvetést .Mondjuk én nem is vártam mást Tőle.
Lehet ,hogy nem mindenkinek tetszik a mnyp.De akkor lehetőséget kell adni a visszalépéshez nem pedig ellehetetleníteni azok szerveit.Amúgy Csányi sem fogja megköszönni a visszaállamosítást ,hiszen most rengeteg tagsági pénzt kezel az OTP.

fűtő 2010.10.14. 22:52:10

Apám! Szijjgyártó elbújhat melletted! kb. ő is hasonló baromságokat szokott mondani.Egy kérdés: kivel müködik együtt ez a nagy népnemzeti kormány?
Az a baj, hogy csak a nemzeti TV-ket, meg sajtót nézed, ezért beszűkült a látásmódod.Ráadásul még mident el is hiszel.@lanyi:

Táskás Tóni 2010.10.14. 22:53:08

@lanyi: Ja én pedig azt nem értem, hogy mi a faszomat csinál Matolcsi ,szerinted 2012-re elkészül a 2011-es költségvetés?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.14. 22:55:14

@Namir: "Vajon a poszt írója tisztában van-e azzal, hogy MNYP tagként eleve 25%-kal, azaz EGYNEGYEDÉVEL kisebb állami nyugdíjat kap?"

neked írom, de sokaknak szól.

azt gondolom, hogy a magyar oktatás elsődleges hibája az, hogy nem tanítja meg a delikvenseket a szövegértő olvasásra.

ahogy a dolgok állnak, NEM FOGOM MEGÉRNI a nyugdíjkorhatárt. mind a nyugdíj-, mind az egészségügyi rendszerünk - kimondatlanul - arra az elvárásra épül, hogy a delikvens minél előbb meghaljon.
jelenleg megdöglesz idő előtt és az állam röhög a markába, hogy nem kel eü. ellátást és nyugdíjat fizetned.

ebből és csakis ebből az aspektusból, minden fillér, amit a rendszerbe fizetek és nem használok fel - lekopogom, de beleértve az egészségügyi ellátórendszerrel szemben fennálló jelentékeny túlfizetést -, az kidobott pénz, amit önként és dalolva adok oda másoknak.

viszont vannak szeretteim, akiknek az életéért a lehetőségeimen belül akkor is szeretnék anyagi felelősséget vállalni, amikor már nem leszek.
ezért lenne fontos, hogy ez a pénz az enyém maradjon.

Orbán most elveszi ezt a pénzt tőlem. értem az indíttatását, de nem érdekel.

ha majd befejezi a hazudozást (elhallgatást pontosabban) és el MERI mondani a népnek, hogy MINDENÉRT fizetni kell - egészségügy, oktatás, stb. -, akkor majd (újra) együttműködő leszek.
de amíg ezt a hitegetést mások pénzének gátlástalan elvételével biztosítja (mérlegelés, megkérdezés nélkül), addig értelemszerű, hogy minden kárvallott megpróbál ügyeskedni és nem odaadni a pénzét.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.14. 22:57:04

@idelle: "hogy nem kel eü. ellátást és nyugdíjat fizetned."

helyett: hogy nem kel eü. ellátást és nyugdíjat fizetni neked.

Táskás Tóni 2010.10.14. 23:01:41

@idelle: Soha nem fogja elismerni ,hiszen pontosan Ő vétózta meg ezeket az intézkedéseket a gyalázatos népszavazásával jól visszavetve ezzel Mo-ot. Esély sem maradt már a nagy rendszerek átalakítására.

Keldorn the One 2010.10.14. 23:03:24

Lassan mondom, hogy mindenki megértse:
NEM LESZ GÁZÁR EMELÉS! :)

Keldorn the One 2010.10.14. 23:04:28

És már tojássalse lehet meg dobni ezt törpe minoritást. :(
monjonle!

Táskás Tóni 2010.10.14. 23:24:38

@Keldorn the One: meg lehetne dobálni csak azt te nem élnéd túl. Az őrzö-védő gorillái egy szempillantás alatt megsemmisítenének.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.14. 23:41:10

@Táskás Tóni: na ja, az lesz a szép, amikor majd Pintér rendőrsége veri félholtra az Orbán ellen tüntetőket.

nagy döbbenet lesz az minden révészmáriusz-féle ál-forradalmárnak....

Janovszki Zsolt 2010.10.15. 00:19:09

@Namir:
>Ha már szóba hoztad, tisztában vagy a technológiai fejlődés szintjével?
Asszem igen, merthogy magam is generálom full time.
www.intergraph.com/worldwide_country.aspx?locale=hu, a mail nekem jön, check it if you want. :)

Commodus 2010.10.15. 08:23:40

@Blogger Géza: tévedés, mert 4,5 %-ot von le a magánnyugdíjpénztár. 95,5 % a fedezeti tartalék (van, ahol 95,51 %). A 10 éves hozamot pedig rendkívül csúfítja a 2008-as buktás év, azt is a növekedési portfólió (ebben pl. az OTP bukott a legnagyobbat, 30 % felettit, mások jóval kevesebbet). A többi akkor sem volt problémás. A tavalyi évben már többnyire 10-20 %-os hozamok voltak, persze portfóliótól függően. Tehát a buktás évet is hamar visszaszedik. Az állam meg nem ad semmi hozamot, hanem elinflálja a pénzedet.
Most akkor melyik is a jobb? :)

Commodus 2010.10.15. 08:36:30

@histar007: látom, ez sem világos, hogyan működik. Ugyanis nem mondja el az APEH, mi a lekönyveletlen összegek pontos problémája.

Az utalt pénzt csak a hozzá tartozó bevallással lehet lekönyvelni, törvény írja elő. Az APEH szépen el is utalja az összegeket, ez rendben is van. A probléma ott kezdődik, hogy az utalások egy részéhez nem érkezik meg a bevallás. Ez vagy azért nem történik meg, mert az illető munkáltató rosszul tölti ki a bevallást, vagy el sem küldi (sok ilyen van). Mivel ezeket a pénzeket addig nem lehet lekönyvelni, míg a bevallása nem érkezik meg, létrehozták a független portfóliót. Miért is? Pont azért, hogy a pénztártag ne sérüljön, ne essen el a hozamtól. Magyarul, az a parkoló pénz, amit mondasz, egészen addig ebben a portfólióban van, amíg a bevallása meg nem érkezik és le nem lehet könyvelni. A pénztár a hibás bevallásokról visszaküld egy hibalistát az APEH-nak, ami alapján az APEH újra elküldi, elvileg javítva a bevallásokat. Szerencsére ez a része kezd már egyre gördülékenyebben működni.
Tehát szó sincs arról, hogy ezeket a pénzeket nem kapja meg a pénztártag, idővel biztosan megkapja, és addig is fialtatva van a pénze. A munkáltató pedig mindig megkapja az értesítést levélben, hogy hiányzó bevallás kötelezettsége van erre és erre a munkavállalójára. Ha nem tesz eleget, akkor idővel átadjuk az APEH-nak, ilyenkor azonban tényleg elhúzódik a dolog. Ez azonban nem a pénztár hibája, gondolom, így már érthető és kerek a történet.

nyubocs 2010.10.15. 09:26:36

@lanyi:

Na látom rádöbbentél nincs igazad :) ezért stratégiát váltasz.

Ha végig is olvasnád a kommenteket láthatnád, hogy én sem irtam mást az alábbi hozzászólásban:

Nézd csak:

" nyubocs 2010.10.14. 13:48:02
@12341234:
Már hogyne volna örökölhető?

Ha az ugynevezett felhalmozási időszakban dobod fel a pacskert (gyk amig nem vagy nyugdíjas) akkor az örökösöd (kedvezményezetted) örökli.

Ha nyugdíjasként leheled ki a lelked, akkor nem."

lanyi 2010.10.15. 22:55:47

@nyubocs:

Ja hogy te 60 évesen vagy előbb szándékozol elhalozni!

A te dolgod...

zoley44 2010.10.16. 12:34:23

Olvasgattam a hozzászólásokat, és úgy érzem sokan nem látják a fától az a bizonyosat.
Elöször is a bankadóról néhány gondolat. Nyár elején két balfasznak látszó egyén, idiótának tünő kijelentéseivel bedöntötte a forintot, ami a bankoknak gigabevételeket generált. Ezután a drága állambácsi, a két balfasszal az élen benyújtotta a számlát a bankadó formályában, de még igy is csak csekély részét visszakérve annak a temérdek maninak amit a zemberekről lerántottak a bankoknak. Szépen megtervezett és kivitelezett lehúzás volt, de az igazán zseniális az volt benne, hogy elhitették a zemberek nagyrészével, hogy a bankadót a bankok fizetik, állambácsi pedig a zemberek érdekében cselekszik. Zseniális.

Most itt a magánnyőgdíj és a Kereskedelmi multik, energetikai szektorok adóztatása.

Sokan úgy tartják hogy a kereskedelmi multik ( és nem az igazi multik, hisz az igazi gigavállalatok nem kiskereskedelemmel foglalkoznak) nem fogják tudni átterhelni a lét, de ez iszonyú tévedés. Nincsenek veszélyeztetve, hisz egy egyszerű húzással a magyar beszállítóktól mégnyomottabb áron veszik majd át a termékeket, vagy csak egyszerűen megközelitik áraikkal a valamilyen okból nem megadóztatott CBA-REal stb láncokét. Mindenképp mi fizetünk többet és többet akár elhiszitek akár nem.

Az energetikai szektorok egyszerübben hárítják át a töbletterhet hisz csak olyanok vannak a szektorban akiknek fizetni kell ezért nem lesz verseny amire elöszeretettel hívatkoznak sokan sokfelé.

A magánnyőgdíj elvonása pedig inkább valami sokkal nagyobb lehúzás előszele(előkészítése) , hisz a mag.pénztárak a bevételeik felét állampapírokba kell hogy fektessék, /ha jól tudom/ tehát csak a lé felét tartják vissza, hisz a másik rész hozzájuk vándorolna ígyis úgyis.

És ma olvastam, hogy Vezírűnk egyik csicskája nyilatkozott a lével és a garanciával kapcsolatban.
"Arra a kérdésre, hogy az emberek hogyan kapják vissza a pénzüket, Szijjártó Péter azt mondta: senkit nem érhet veszteség, az állam elismeri azt az összeget, melyeket az emberek járulékként befizettek.."
Úgye értjük mit is jelent ez. Nem azt hogy visszakapjuk a magánny. pénztári befizetéseinket, hanem azt, hogy az állam elismeri azt hogy befizettük.De azzal hogy elismeri baszhatom hisz abból nem adnak majd kenyeret és vizet (max. cirkusz lesz belőle)

Lesznek itt még óríási pofáraesések azthiszem, látni fogunk még gigalenyúlásokat hamarosan. Csak azt nem értem miért nem nyílik fel az emberek szeme és látja meg hogy megint át lett baszva de nagyon.

Namir 2010.10.18. 00:23:10

@idelle:
"ahogy a dolgok állnak, NEM FOGOM MEGÉRNI a nyugdíjkorhatárt"

Neked írom, de sokaknak szól. :)

Az első óriási tévedés, hogy nem éred meg a nyugdíjkorhatárt.
Hacsak nincs erről papírod, ne legyél ebben biztos.

Teljesen ismeretlenül is nyugodtan állíthatom, hogy minimum 75% az esélyed, de valószínűleg ennél sokkal, de sokkal több.

A többire már ki sem térek.

Namir 2010.10.18. 00:26:45

@Janovszki Zsolt:
Tehát mennyi is az annyi?
Mennyi Magyarországon és az EU-ban a technológiai fejlődés éves mértéke?

Ui: Bejött a multis dolog. Mit szólsz hozzá? :)
(A korodat is eltaláltam?)
Ui2: Nem akartam (és továbbra sem akarok) személyeskedni, csak a te játékodat folytattam. :)

Namir 2010.10.18. 00:45:43

@Commodus:
Kedves Commodus!
Az állam a befizetéseidet a nominális nettó bérnövekedéssel felszorozza és úgy veszi figyelembe. Tehát nem inflálódik, sőt.

Ettől még a nyugdíjszámítás úgy rossz, ahogy van, és rengeteget elvisz a járulékodból a szociális elemek (özvegyi, korhatár alatti rokkantsági stb.) finanszírozása.

pollio 2010.10.18. 15:38:20

Namármost. Én is magán-nyugdíjpénztári tag vagyok. De nem értem a hisztit. Most hozzá tudok nyúlni ahhoz a pénzhez? Nem! Meg sem kaptam! Egy vasat nem láttam belőle! A munkáltató befizette utánam. Csak papíron létezik! Az még nem is az én pénzem! Lehetőségem sincs hozzányúlni, legfeljebb 40 év múlva! Akkor hogyan vehetik el tőlem, ha nem is az enyém?

Nyilvánvalóan sehogy.

De még ha feltesszük, hogy virtuálisan az enyém az a pénz, akkor is az van, hogy törvény kötelez arra, hogy kölcsönadjam 40 évre. Hát kinek adom kölcsön szívesebben? Egy banknak, aki lenyúlja a profitot és elviszi külföldre, kiszivattyúzza a rendszerből valami bankár zsebébe vagy offshore cégébe, vagy a saját államomnak, aki esetleg visszaforgatja annak az országnak a gazdaságba, és áttételesen még talán én is látok belőle valamit? Új iskolát, utat, kórházat, pl...

Szóljatok, ha én vagyok túl romantikusan idealista egy hülye. Mert a közgazdaságtanhoz nem értek, soha nem tanultam ilyet.

Ja, meg a másik, hogy ha 40 év alatt nem vagyok képes összeszedni annyit, hogy az akkor hátralévő kb. 20 évemet megfinanszírozzam saját magam, hanem az államra kell majd rászorulnom, akkor meg is érdemlem. Ha meg tényleg tartom magam akkora lúzernek, hogy már most az államra akarok hagyatkozni, akkor nem lehetek túl okos, úgyhogy inkább ne kommenteljek, hanem fogjam be.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.18. 16:49:36

@pollio: "Szóljatok, ha én vagyok túl romantikusan idealista egy hülye."

khm...khm...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.18. 16:54:28

@Namir: "A többire már ki sem térek."

ja, mivel egy elég valószínű kimenetelt ignoráltál, nem is kell.

egyébként ma megtudtam, hogy az állam azzal védi a vagyonomat, hogy elveszi. mivel utoljára ilyet bolsevikok mondtak Magyarországon, ezért a többire már ki sem térek...

idelle, egy lesöpört padlású kulák unokája

cassio 2010.10.25. 12:27:02

@Alvarez: nezd hogy balek volnek, nem tudom, te biztos nem vagy az... de ha az a hozam 4% volt (persze ird hozza real vagy nominal) akkor sem mentel vele sokra... ja es nem tudom te mennyit fizettel be de nalunk nem a PSZAF honlapjan nezzuk hanem az penztar altal kuldott egyeni kimutatason... es ott bizony a mi osszegunk messze nem produlalt realkamatot
süti beállítások módosítása