Magyaridióta

Ha az idiotizmusból energiát lehetne nyerni, nagyhatalom lennénk.

Te mondád

Kollektív hazudozás

2009.08.10. 18:24 idelle

Ma reggel Jon Urbanchekkel, az USA úszóválogatottjának edzőjével beszélgetett a riporteri szerepre egyébként teljes mértékben alkalmatlan Gyárfás.

Volt szó mindenről, a magyar Himuszról, a magyar úszókról, a remek, de betiltott úszódresszről, persze a lényegről megint nem, de hát ez valahol érthető. Hogy mi a lényeg a profi úszósportban? A sportolók, a sportvezetések kollektív hazugsága, elhallgatása a doppingolásról.

Drug Olympics innen

Bár tudom, hogy a válasz "igen", de azért megkérdezem: hiszi-e még valaki ezen a bolygón, hogy minden született tehetsége, rengeteg belerakott, kemény munkája ellenére Michael Phelps és a többi úszó-"zseni" nem a doppingnak köszönheti a kiemelkedő eredményeket??? Van-e valaki, aki a sportszerűtlen viselkedésű, "szétdrogozott" Phelpset példaképnek, követndő mintának és nem egy szánalmas robotroncsnak tartja? És őszintén: érdekel-e még egyáltalán valakit ez az úszásnak nevezett cirkusz, ahol egészséges sportemberek helyett laboratóriumok és sportszergyártók versenyeznek egymással?

De továbbmegyek: hogy van pofája bármelyik tévének úgy közvetíteni az úszó-világversenyeket, hogy szó sem esik a doppingról, hogy nincs riporter, aki ne üvöltve lelkesedne egy-egy újabb világcsúcs láttán, amiről mindenki tudja, hogy jelenleg kimutathatatlan szerek, technikák segítségével érték el, hanem szkeptikusan legyintene, sűrűn ismételgetve a csalás szót?

Hogy Gyárfás és Urbanchek udvariasan elbeszélgettek a semmiről, az érthető, hiszen mindkét úr vastagon érdekelt az úszóbizniszben. Hogy ma már például a Tour-t sem a kerékpározás, hanem kizárólag a szórakoztató Eurosport közvetítő-páros és a tájképek miatt érdemes nézni, az sajnos természetes. Hogy az egyéni sportok közül lassan már csak a tenisz, a golf (meg legfeljebb a snooker és a darts) marad olyannak, ami üzletileg is megéri és nézni is érdemes, az tulajdonképpen elszomorító.

A sport mint nemes és magasztos versengés gyakorlatilag halott. Én meg visszasírom Ericet, az angolnát...

123 komment

Címkék: markec médiákok nehazuggy moslőjjmoslőjj

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaridiot.blog.hu/api/trackback/id/tr521300301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2009.08.10. 20:59:44

És ki az a naiv idióta aki azt hiszi hogy minden más sportban - talán a sakkot kivéve - nem ugyanez zajlik ?

This_is_Sparta (törölt) 2009.08.10. 21:05:46

No meg a Ki Tud Többet a Szovjetúnijóról, ahol aztán csak a tudás számított! De tényleg!

rampen 2009.08.10. 21:07:27

Azér az távolról sem igaz, hogy a gyógyszer úszik.
Ezek a "szánalmas robotroncsok" olyan emberek, akikben az akaraterő és az áldozatkészség minden képzeletet felülmúl.

Transylvanianmixedgrill 2009.08.10. 21:15:21

Műkorcsolya, versenytánc, akrobatikus roki.
Semmi értelme a doppingnak. Olyan doppingot nem találtak még fel, amitől nem csúszol el a jégen, vagy amitől jobb lesz a lábtechnikád, vagy megcsinálsz egy hátraszaltót tánc közben.

sa_ttila2 2009.08.10. 21:15:26

Igen, van ott azért edzés is bőven.
Na meg rengeteg "növi".

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 21:15:34

@rampen: na ja, annak idején az NDK-s úszólányok sikeresebbje férfiként végezte.

hogy a Phelps-félék miben fognak meghalni fiatalon, még nem tudjuk...

Transylvanianmixedgrill 2009.08.10. 21:19:10

Nekem a nagy problémám attól van, hogy itthon ez az Olimpia sport kultusz van az állami vezetésben. Támogatást csak Olimpiai sportnak adnak, hírt csak olimpiai sport érdemel. Nemrég az egyik esti Híradóban láttam egy két perces bejátszást a magyar strandröpi bajnokságról. Ha huszan lézegtek a pálya körül, akkor sok volt. Eközben bármelyik utánpótlás táncversenyen 3-400 fizető néző van...

EMU 2009.08.10. 21:21:16

A Tour-ról annyit, hogy nem kell felzavarni embereket mondjuk a Mont Ventouxra, vagy a Nagy Saint Bernardra, és akkor lehet versenyezni egy almával meg két szelet sajttal. Amúgy a Tour éppen hogy rossz példa, mert ott szinte azonos anyagi és szakmai potenciállal bíró magáncsapatok versenyeznek, tehát a dopping ellenére egyenlőek a feltételek, gyakorlatilag mindenki mindenhez hozzáférhet a legmagasabb színvonalon. Így viszont valóban a versenyző teszi hozzá a pluszt, az ő személye, tehetsége a döntő, amivel a többiek fölé kerül. Az úszásban országok delegálnak versenyzőket, közöttük nyilván nincs meg az esélyegyenlőség, hiszen gazdagabb, szegényebb országok versenyzőiről van szó, nem tudnak még ruhában sem egyenlő esélyeket biztosítani a versenyzőiknek. 39 világcsúcs egy világversenyen valóban a döbbenet, ezt senki nem magyarázza ki, hogy az úszódressztől van. Ez valami tökéletesen új anyag. Ide tartozóan érdemes a francia doppingellenőrző szervezet (valami ilyesmi) elnökének az idei Tour utáni nyilatkozatát citálni: "Meggyőződésünk, hogy az idei Tour-on legalább két olyan új szert használtak, ami még nincs a piacon." Tehát igazából kimutatni sem lehet, hiszen nincs mit keresni. Ettől függetlenül a Tour örök, pont azt nem kellene bolygatni, Tom Simpsonnak a 1967-es bizonyítottan dopping miatti halála ellenére is emlékműve van a Mont Ventoux-n, semmit nem von le a teljesítményből egy ilyen eset, amit ezek a fiúk teljesítni akarnak, az minden körülmények között tiszteletre méltó, amilyen kihívásokkal szembe nézetik(!) őket és ők azoknak gondolkodás nélkül nekimennek az férfias és becsülendő, bármit is használnak. Tessék, meg lehet próbálni olasz felvágottal meg banánnal, kíváncsi vagyok meddig érne el így az ember, még ha nem is időre tekerne. 21 nap tekerés!

tarsolya 2009.08.10. 21:24:24

És akkor mi van, ha doppingolnak? Mindenki ugyanúgy doppingolhat / doppingol, tehát az esélyek egyenlőek.

Innentől fogva ugyanolyan álszent faszág ezen felháborodni, mint azon, hogy "nem mondják ki". Mit érdekel téged, nézd, szórakozz, örülj.

Vagy állj neki doppingolni, aztán nézd meg elérsz-e valamit anélkül bármilyen sportban, hogy több tíz évig keményen dolgoznál érte. Na ugye.

tarsolya 2009.08.10. 21:26:29

"A sport mint nemes és magasztos versengés gyakorlatilag halott."

Nézz dokumentumfilmeket az ókori olimpiákról akkor. Ennyire naív hogy lehet valaki? :D

EMU 2009.08.10. 21:26:46

Bocs a hosszért...
@idelle: A Phelps-félék már nem fognak fiatalon meghalni, ezek az anyagok már nem azok a durva primer anyagok, már eleve kimutatni sem egyszerű. Az az érv már régen megdőlt, hogy szétcseszik a sportoló egészségét, 10 év aktív versenyzés, annak mondjuk a kétharmada a csúcson ezekkel a szerekkel nem fog ma már senkit hazavágni. Ma már a legfőbb gond az, hogy ha legális volna sem jutna hozzá mindenki egyformán.

EMU 2009.08.10. 21:28:29

Bocs a hosszért...
@idelle: A Phelps-félék már nem fognak fiatalon meghalni, ezek az anyagok már nem azok a durva primer anyagok, már eleve kimutatni sem egyszerű. Az az érv már régen megdőlt, hogy szétcseszik a sportoló egészségét, 10 év aktív versenyzés, annak mondjuk a kétharmada a csúcson ezekkel a szerekkel nem fog ma már senkit hazavágni. Ma már a legfőbb gond az, hogy ha legális volna sem jutna hozzá mindenki egyformán.

rampen 2009.08.10. 21:34:04

Mi hétköznapi emberkék doppinggal SEM érnénk el semmit sem, még ha teletolnának vele akkor sem.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 21:34:34

@tarsolya: semmi gond, csupán két apró módosítás szükségeltetne (nem saját ötlet):

1) engedélyezzenek mindenféle/bármiféle doppingot. hivatalosan.

2) vegyék le az élsportról a maszlagokat: fair play, nemes versengés, stb.

rampen 2009.08.10. 21:35:18

@EMU: "Háddeazendékáúszónők..."

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 21:35:47

@EMU: tizen-, huszonévesek esnek össze a pályákon és halnak meg. az új, kimutathatatlan, remek, szuper doppingok hosszú távú hatásáról még nem tudunk semmit...

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 21:38:42

@EMU: Irod: "39 világcsúcs egy világversenyen valóban a döbbenet, ezt senki nem magyarázza ki, hogy az úszódressztől van."

Miert is nem lehet az uszodressztol?

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 21:39:59

@EMU: "senki nem magyarázza ki, hogy az úszódressztől van"

Miert is nem?

rampen 2009.08.10. 21:44:16

úszódressz + közben már mindenkihez eljutott az IGF?...

EMU 2009.08.10. 21:45:09

@idelle: Ahogy arról sem tudunk semmit, hogy az összeeső tizenévesek doppingtól halnak-e meg. Én még olyan esetről sem hallottam, hogy az elhunyt tizenévesnek, vagy akár idősebb sportolónak akár a tesztoszteron szintje is magasabb lett volna a normálisnál. Tudom, ilyenkor jön, hogy eltitkolják. De azt jobb ha hozzátesszük, hogy az igazolt, aktív versenyző sportolók számához képest teljes mértékig elhanyagolható ezeknek a haláleseteknek a száma. Drámai, borzasztó, értelmetlen, de sport nélkül is halnak meg egyik pillanatról a másikra életerős, aktív, stramm emberek, tizenévesek is.

Répatorta 2009.08.10. 21:46:16

Nem igazán értem. Mi is az a dopping??? Válaszolok: az amit annak nevezünk. Dopping a C vitamin, mert nem betegszel meg és többet tudsz dolgozni vagy a rántott hús, mert értékes fehérjét tartalmaz? Sokan úgy gondolják, hogy bekapok ezt-azt és szétverem a világot. Nem. Arra jók, hogy még több és még hatékonyabb munkát tudjon az ember elvégezni. A dopping nem úszik, nem fut, azért oda dolgozni is kell és nem keveset. A félreértések elkerülése véget nem vagyok dopping barát, csak feleslegesnek tartom a hisztéria keltést és a hatásvadász, lerágott csont tovább csócsálását.
Gondolom mindenki ismeri: etesd a parasztot azzal, amin a Tour sztárok élnek és 3 napig ló nélkül szánt éjjel nappal :))

neurotikk! (törölt) 2009.08.10. 21:48:01

Sajnalom en is hogy igy van. Az en szememben a versenysport is mar uzlet, megelhetes, ahol mindent megtesz aki ebbol el a megelhetesert. Vagy kapzsisagbol, de maradjunk a megelhetesnel.
Es ki az aki nem igyekezne minden legalis lehetoseget kihasznalni. Ha ebbol el? Hat aki hulye.
Es kulonben is ha jol emlekszem mar Cseh Laci is megmondta valami korai interjujaban, hogy az nem doppingol akit nem kapnak el. Nem tudom mit akart jelentosegteljesen mondani ezzel tizenix evesen, talan hallotta vagy kozos szobeszed sportolok kozott, ki nem fejtette csak ketszer megismetelte mosolyogva, ennyit volt hajlando mondani a doppingolasrol, de lehet hogy azt is ertette, hogy mi a dopping az eleg mesterseges hatarvonal. Vergyogyszer, szteroidok, kave, alkohol, olivaolja ipari mennyisegben, vagy mi? Hol a hatar, mikor egy a mozgasra es allokepessegre pozitiv hatasu szer mar tulzas? Talan ha kifejleszt valaki egy specialis de draga dietat, nem lehet az is egyszer doppinglistas? Vagy mikor tiltjak ki akik tisztessegtelen elonyt kaphatnak csak mert specialis a genallomanyuk (itt meg termeszetesre gondolok).
Nekem ugy tunik a hatar az nem egzakt, es nagyban idopontfuggo. Igy reszemrol a durva esetektol eltekintve nehezen is itelnek el barmit is. Aki ebbol el es sokat keres az be is fektet a haszonert, minden teren (Aktualis a caparuha. Mikor jon el a bionikus izom vagy idegstimulans ideje?)
Hogy hol itt a sport mint jatek, a tiszta vetelkedes ami megis osszehoz es hol az egeszsegre, sportszerusegre, kiemelkedo emberi teljesitmenyekre nevelo ereje. Hat sehol. Annak annyi.
Egyeni sportokban dopping, csapatsportokban tisztessegtelen mennyisegu penz, arucikk sportolok.
Az amatorsport az meg igen, mikor valaki maganak csinalja mert jol erzi magat.
De a verseny es a profi sport es ezek sztarolasa? Szemely szerint nem ertem en mi ebben a jo manapsag. Tortenetekbol ha jol latom regebben meg sokkal inkabb jatek volt. Ma mar komoly, mint egy uzlet.
Kulonben is mi a plane abban hogy nezi valaki a sportot? Aki szereti a sportot az csinalja szerintem, es ne nezze vagy fizessen hogy mas csinalja.

neurotikk! (törölt) 2009.08.10. 21:49:53

Jah! Tenyleg!
Mai sport: hullanak a fiatalok szinvinfarktusban. Szep. Peldakep ez vagy elrenttentes, hogy 'na igy nem szabad csinalni!'?

EMU 2009.08.10. 21:50:53

@Bögöy: Azért nem szerintem, mert Pekingben pl. a hagyományos úszódresszekkel szemben, illetve a rivális márkákkal szemben is jóval nagyobb volt a Speedo előnye, nem beszélve az addig úszott időeredményekhez képest. Most az Arenának nem volt ekkora előnye sztem technikailag, mégis sokkal több világcsúcs született, ráadásul messze nem is mind Arénában. Itt más van, meggyőződésem, ezt én nem veszem be. Meg nem mondom most melyik úszónő, 3 hét alatt 8 másodpercet javított az akkor úszott legjobbjához képest. Ugyan már...

neurotikk! (törölt) 2009.08.10. 21:52:16

@idelle: nah, ilyen frappansan kellett volna irnom nekem is, erre gondolok en is, csak bologatni tudok lenduletesen.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 21:52:33

@Répatorta: akkor még egyszer. vegyék ki a rendszerből az ájult áhitatot, aztán hadd eriggyen!

Metál -e a bimetál? 2009.08.10. 21:56:45

csapatsportokban sem ér semmit a dopping.

rampen 2009.08.10. 21:56:49

@idelle: Én részemről is mégegyszer: az én szememben nem csökkennek akkor se, ha doppingolnak.

hank_1974 · http://hirzanza.blog.hu/ 2009.08.10. 21:57:53

A sakk tisztaságáról lehetne beszélni, Bobby Fischer sokat küzdött például a szovjetek "csapatmunkája" ellen.
Műkorcsolya, mint tiszta sport? Ott a sportdiplomácia dönt sok-sok éremről, szerintem az sem korrekt.
A klasszikus ökölvívás volt a jó: kiütésig.:) Feltéve, hogy le nem fekszik valamelyik a másiknak.:))))

Répatorta 2009.08.10. 21:58:03

@EMU: Ezt honnan vetted, hogy 3 hét alatt javult 8s-ot?? Mert formaidőzítés is van és milyen távon és honnan javult annyit? Ez így nagyon csúsztatás.

The Great Destroyer 2009.08.10. 21:59:10

Én azon vagyok behalva, hogy majdnem 30éve a mostani szövetségi kapitány még segédedző volt a spartacusnál és utánpótlást képzett, akkoriban még simán dobálta a papucsát a medence széléről, ha valaki nem "stílust" úszott.
Akkoriban bárki aki versenyezni akart, annak a magyar úszósport szövetség (mittudomén,hogy mi volt a tényleges nevük) sportbírói előtt úgynevezett minősítő versenyen kellett részt venni, ahol nem számított, hogy ki mikor ér célba, csak az volt a lényeg, hogy az adott úszásnem formai standardjának megfelelően ússzon(kéz és lábmozgás, illetve testtartás).
A mai "úszózsenik" egyike sem kapott volna magyarországon licencet a '80-as évek tájékán, pont ez az egyik oka annak, hogy nem nézek úszóversenyeket, a "sztárok" úgy úsznak, hogy rossz nézni.
Azt, hogy ez nem csak üres formaság volt, azt jól pédázzák a Darnyi és Egerszegi féle eredmények, mik még egy viszonylag drogmentesebb időszak teljesítményei.

EMU 2009.08.10. 21:59:40

@Beela: Mit nevezel annak, hogy hullanak a fiatalok? Két hetente egy címlap hírt? Van sejtésed arról, hányan sportolnak versenyszerűen? És mennyivel többen, mint mondjuk 20 éve? Ebben az esetben világviszonylatban beszélünk, ehhez képest mondod azt, hogy hullanak a fiatalok. Sztem nincs itt semmiféle dermesztő szám, inkább hatásvadász médiáról van szó, illetve a neki köszönhető sportolói kultuszról, ami alatt azt értem, hogy pl. az Espanol csapatkapitánya ma már neked is valaki, de pl. 20 éve olyan távolinak érezted volna a Te világodtól, hogy fel sem kaptad volna rá fejed.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 22:00:10

@rampen: hááát, akkor jó szórakozást! :-D

EMU 2009.08.10. 22:02:13

@Répatorta: Utána lehet nézni. Mitől csúsztatás? Nyilván számít a táv, de akkor nem hiszem, hogy ekkora feltűnést keltett volna. Amúgy aszem válogatón úszta, tehát nem formaidőzítés közben, hanem éppenséggel kőkemény teljesítménykényszer alatt úszta a kiscsaj a 8 mp-cel rosszabb idejét. Megpróbálom feltúrni.

Répatorta 2009.08.10. 22:04:18

@idelle: Az áhítat szólhat a baromi sok munkának, anélkül semmit sem ér semmi dopping. Az, hogy most ez ilyen látványosan ennyi világcsúcsban nyilvánult meg, az egy dolog. Ez lehet ruha+edzés forma+valami. De hogy ezek az úszók ezért mennyit gürcöltek, azon nem vitatkoznék. Csináltam, bár már elég régen, ismerem.

rampen 2009.08.10. 22:05:04

@idelle: o.k. köszönöm, de azért te is gondold végig, hogy leszarozni őket és a teljesítményüket teljes egészében a kémiának tulajdonítani nem fasza.

a posztod csúnya hörgés.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 22:08:19

@Répatorta: OK. de az ajnározásból érdekes módon mindig kimarad a "szerek" emlegetése.

elismerem, mekkora emberfeletti munka év(tized)eken keresztül hajnalban kelni, róni az unalmas köröket (uszodában, sportpályán, bárhol), és feláldozni a gyerek- és fiatalkort a sportsikerek oltárán.
én sosem csináltam, nem is tenném.

de a realitás talaján állok, és külön nem szeretem, amikor a nézőt palira veszik.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 22:09:28

@rampen: az ilyen "sportért" rajongás pedig idiotizmus, ami nem illik egy felnőtt emberhez. de végül is erről szól a blogom...

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:10:12

@Metál -e a bimetál?: A "fiatalon, tizen-, huszonevesen osszeeso sportolok" eleg nagy resze focista. Dopping? vagy nem?

Répatorta 2009.08.10. 22:11:22

@EMU: nem tudom milyen hozzáértésed van az edzői munkához, de ennyi adatból (3 hete 8m-cel rosszabbat úszott a válogatón) messzemenő következtetést nem vonnék le. Ettől még lehet igazad, csak nem egyértelmű, mint állítod.

Répatorta 2009.08.10. 22:13:57

@idelle: Nem érzékelem, hogy mennyire veszik palira a laikus nézőt, mert nem vagyok teljesen laikus. A realitást viszont jobban látom éppen emiatt.

rampen 2009.08.10. 22:14:16

nézd, nekem sem tetszik hogy doppingolnak, de a világcsúcsok igen...

sokmindent lehet gondolni adologról, de a _sportolókat_ fitymákolni az szerintem nagyon átgondolatlan.

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:16:16

@EMU: Valogaton se akkora a teljesitmenykenyszer, foleg ha tudja, hogy magasan a tobbiek felett all a sajat orszagaban.

EMU 2009.08.10. 22:19:20

@Répatorta: Keresem a neten, de nem találom. A közvetítést láttam, utolsó, vagy utolsó előtti napon volt, a speaker is csodálkozva ecsetelte, persze semmi megütközés, de onnan emlékszem rá.

EMU 2009.08.10. 22:20:34

De ha ebben semmi kivetnivaló nincs, akkor nem gond, biztos a ruha.

Répatorta 2009.08.10. 22:25:12

@EMU: Függ az életkorától, a távtól a pillanatnyi helyétől a ranglistán és sorolhatnám. Szóval nálam ennyiből bulvár sajtó szenzáció az egész. Kiugró teljesítmény javulás nem = automatikusan a doppinggal (de nem kizárt). Csak ennyit mondtam.

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:25:42

@idelle: En amatorkent triatlonozom, es en tisztelem a profi triatlonistakat. Es nem erdekel, hogy nyomnak-e valami kokszot vagy sem. A felszerelesuk amugy is valszeg jobb az enyemnel.

parttalan 2009.08.10. 22:29:40

Sztem férfi úszó ne viseljen semmilyent dresszt, csak nadrágot!!! Meztelen felsőtestel, pusztán erejével, izmaival és technikájával mutassa meg mit tud - más még véletlenül se segítse. És nem csak a hiperszuper delfin-cápa-bőrös akármilyen dresszről van szó, hanem mindennemű testet takaró- a haladást könnyítő- öltözékről.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 22:29:53

@rampen: és ebben a vonatkozásban mit jelent a "világcsúcs". hogy egyébként a csávó qrva jó lenne, de csak 1:04:05-öt tudna, telekokszolva meg tud 56:08-ot. ezt te élvezed???? vagy ez jó??? :-O

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 22:30:38

@Répatorta: szóval te még hiszel a mesében. van ilyen...

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:32:12

@Répatorta: Aki amatorkent sportol, az tudja, hogy hirtelen sokat lehet javulni latszolag megmagyarazhatatlanul. Pl. jobban nyujtasz edzes utan (vagy jobban kigyuratod magad a masszorrel, ha van), mas taplalkozas, kicsit mas edzesmodszer, jobb formaidozites, stb. stb.

Pukker 2009.08.10. 22:33:34

Ha a doppingoláson, meg nem engedett teljesítménynövelőt értesz, akkor phelps nem doppingol. Ő olyat használ, amit még nem tiltottak be. Semennyivel nem egészségtelenebb mint a cáparuha.
Egerszegi is doppingolt? Simán lehet, hogy azokat a szereket ma már nem lehetne használni, amiket ő szedett. Ha leírod, hogy az agyon doppingolt kristin ottot verte meg Szöulban 14 évesen, elhiszed, hogy pusztán a tehetségével és a szorgalmával tette?
De mondhatnám Darnyit is, aki utcahosszal nyerte a versenyeket a doppingoló úszók ellenében. Ha nem darnyi lenne soha nem hinnéd el, hogy tisztán csinálta. Gütler dettó, bár ő nem nyert elég aranyat sajnos.
tudom három nagyszerű magyar sportolóról van szó, hála istennek családos emberek és boldogok azzal, ami jutott nekik ebben a világban.

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:33:36

@idelle: Varj csak, kitalalom: valszeg nem uzol ilyen tipusu egyeni sportot (futas, uszas, triatlon, kerekpar, stb.) amatorkent.

rampen 2009.08.10. 22:34:30

Én nem tudok a kérdésben olyan egyértelmű ítéletet hozni mint te, jelzem ez a kérdés az egész világnak egy komoly morális probléma, nem te találtad ki (haha), mindössze csak nagyon szép hangnemben rugóztál egyet rajta ma este.

Az is egy komoly morális probléma az egész világon, hogy mért hányik a netre valaki valami divatos, bulvár provokatív sittet, csak hogy a kattintásokat hajszolja.

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:34:48

@Pukker: Egerszeginek mondjuk csodalatos volt a technikaja. Az uszasban rengeteg a technika, amit nagyon nehez megtanulni. (Sajnos, en is most tanulok gyorsban uszni, es borzasztoan kuszkodok vele.)

Pukker 2009.08.10. 22:35:38

@parttalan: Olyan úszó, aki erőből úszik a megyei 2ben se kerül dobogóra. ereje ugyanis mindenkinek van.

Répatorta 2009.08.10. 22:38:37

@idelle: Látod, pont ez a bulvársajtó szint, amikor laikus részinformációkból megdönthetetlen véleményt alkot. Éppen nem a mesében hiszek.
Részemről ennyi volt. Viszlát.

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 22:39:04

@rampen: "Az is egy komoly morális probléma az egész világon"

LOL :DDD

Cathcart_ezredes 2009.08.10. 22:40:43

Én nem szeretem a sportokat nézni, de a Tour közvetítéseket fel kéne vennem, hogy egész évben nézhessem. Imádom a tájakat, azt a két jó értelemben vett idétlent, aki közben még nekem is el tudja magyarázni, hogy mit miért tesznek, miért vannak azok a különböző trikók, stb. És náluk nem tabutéma a dopping sem...

Pukker 2009.08.10. 22:41:48

@Bögöy: tudom, szabó joe pl pont a technikájával nyert mellben, mire a többiek megtanulták lett pár érme (olimpiai bajnok, a gyengébbek kedvéért). De risztov pl nagyon erős volt, de a technikája szörnyű, nem is sikerült megtanulnia rendesen úszni (bár hülyén hangzik ez egy sokszoros magyar bajnokról :))
Kevés olyan ember van, akinék atechnika a taktikai fegyelem meg az erő úgy összeáll ahogy a fentieknél, és akkor még jöhet egy phepls aki mindent visz, mint cseh lacinál. Őt pl borzasztóan sajnálom, kicsit olyan mint szabó tünde egér idejében.

Répatorta 2009.08.10. 22:43:47

@Bögöy: 14 évig úsztam, Darnyi korosztály, 6 évig edzőként dolgoztam. Egyetértek, egy kicsit összetettebb kérdés ez fél mondatnál...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 23:02:05

@Pukker: nekem nem ad felmentést az, hogy valaki magyar állampolgár.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 23:02:44

@Bögöy: egyáltalán nem sportolok. ártalmas az egészségre.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 23:04:21

@rampen: az viszont nem morális, inkább pszichológiai dilemma, hogy egyesek miért olvasnak olyan dolgokat (blogokat), ami csak bosszantja őket... :-)))

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 23:07:38

@Répatorta: ó-ó-ó. az persze nem bulvár-színvonal, hogy beállunk az őrjüngő tömegbe felkokszolt "sportolókat" ünnepelni.

ez nem sport többé, kizárólag üzlet. SportÜzlet, ha jobban tetszik. annak kiváló, de örülni már ne kelljen neki...

why-not 2009.08.10. 23:19:49

Ez itt most Cseh Laciról szól???
(Amúgy ki az, aki szereti az úszást? Legunalmasabb sportág. O. K., megnézzük 4 évente egyszer a magyar ússzókat az olimpiai döntőben, de vajon hányan látogatnak ki egy úszóversenyre?)

Pukker 2009.08.10. 23:23:21

@idelle: Ha nem sportoltál valaha versenyszerűen (tökmindegy mit), akkor nem érted az egészet. A versenyszerű sport nem önmagában jó, nem jó kínozni magad, nem jó kinlódni. Nem jó futni, úszni. Az adrenalin jó, nyerni jó, a siker jó. Ezekért küzdeni kell, szenvedni, máshogy nem megy.
Fogyókúra sem megy lemondás, szenvedés nélkül. Meg kell érte küzdeni, akkor értékeled magad is, és jól esik az elismerés is.
Az eredményért vért kell izzadni. Soha nem érted meg ha nem csináltad, megmaradsz a bulvár wellness szinten. Sportban ugyanez van. Csak durvábban. Élsport meg biznisz, egészen más szint a siker.

Bögöy (törölt) 2009.08.10. 23:33:39

@Pukker: "Nem jó futni, úszni."

Azért ez így túlzás. Sprintelni nem annyira jó egyikben sem (de azért nem is feltétlen rossz), a táv végefelé lehet esetleg igazi szenvedés (de ott már nagyon közel a cél). Önmagában a futás és úszás (kocogás és lassú úszkálás) élvezet, szerintem.

@idelle: Hát, azért ez így nem igaz. Ha semennyit sem sportolsz, ahhoz képest a kevés sport biztosan egészségesebb. De még a nagyon sok sportról sem egyértelmű (legalábbis én még nem láttam meggyőző statisztikákat), hogy egészségtelen lenne.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 23:34:06

@Pukker: dehogynem értem. az üzlet életet pl. értem: a siker számít, a másik legyőzése (eltaposása), a profit. és bár ezt Amerikában még ajnározzák, a "nép" számára nem dicsőség. nem is azért csinálja bárki.

a sportolók a "nép" szemében még mindig hősök, példaképek. pedig az az idő már elmúlt. a kapitalista a nép szemében nem hős, pedig napi 16 órákat dolgozik, kockára teszi az egészségét a sikerért.

a sport ma már üzlet. a maga piszkos eszközeivel. fejezzék be a sportüzletemberek ajnározását, és már le is szálltam a témáról. ;-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.08.10. 23:40:06

@Bögöy: tudom, vicceltem. nekem nem okoz örömet a testmozgás. ennyi. ilyen is van...

Pukker 2009.08.10. 23:48:34

@idelle: ha nem élted át, hogy futsz 20km-t megdöglesz, aztán futsz még 10-t amiből az első 2 szenvedés, akkor nem tudod meg soha miért élvezet a következő 8. Utána meg miért érzed magad felszabadulva.

Ahhoz, hogy C ronaldo beverjen egy meccsen egy szabadrugást, sokszor (többszázszor) kell ugyanazt elkövetnie edzésen. ki a francnak nem unalmas 500szor üres kapura lőnie pozdorja sorfal fölött? C ronaldo ma a világ egyik legjobb szabadrugáslövője (ha nem a legjobb) és mellesleg a legdrágább is (ami üzlet). Az elődje a manchasterben tudod ki volt, Beckham. Aki pontosan ugyanezt tudja, csak máshogy (és jobban, de ez a magánvéleményem:)).

Old Surehand 2009.08.10. 23:55:21

miért nem sajátjainkkal kezdjük?
Egérkét látta-e mostanában valaki? Akkora mint egy ló! Mint egy Kristin Otto... Kovács Ágiról konkrétan tudom, hogy koxolt...
Benedek -vízilabda - megbukott. Csapatsport? Profisport USA(baseball, kosár, hoki,foci) NINCS doppingvizsgálat.
70-es évek: Nehemiah legendás amerikai gátfutója elment profi futballistának. Hiába volt bajnok (olimpiai, világ) a 110kg-s védők lefutották.

rampen 2009.08.11. 00:00:14

@idelle: nem csak üzlet. A sportolónak meg főleg nem.
Magyarországon pl. semmi üzlet nincs benne, kilóg a segge a gatyából az élsportnak oszt mégis rohadt jók vagyunk benne.

Ez van. Hogy mi is az élsport, azt ma este kedves nézőink, nem sikerült megfejteni, bár a felütés nagyon ígéretes volt és igényes.

Pukker 2009.08.11. 00:01:52

Benedek lófaszt bukott meg. 99ben volt ügye, kenőccsel. Utána még nyert ezt azt, kenőcs nélkül is.
Egér meg nem ló és nem is tehén. 3 gyereket szült, úgy néz is néz ki. Ráadásul most 35 éves, nem mai fruska.
Kovács Ági se kokszolt, ha az ügyére gondolsz, akkor beszopatták (egyszer majd nézd meg Tiszaker alkatát).
Az NFLben meg köztudottan koxolnak, bár náluk ez nem tilos, de egy olimpián megbuknának. Másrészt gát felett futni egészen más mint 150 kilós agyon koxolt izomkolosszusok közt...

rampen 2009.08.11. 00:02:40

És a műsor nem jöhetett volna éltre, ha az index nem teszi ki a címlapra.

tarsolya 2009.08.11. 00:06:56

Abban igazad van, hogy nálunk itthon divat az ájult áhitat, ezt én sem szeretem, de itthon ilyenek az emberek: húú így olimpia, húú úgy olimpia, értünk úszik, a mi fiunk, stb ...

Olyan ez amúgy, mint a sportközvetítések, kint pörgős, zúzós műsorok, komoly elemzések, szakértők ... itthon csendes áhitat és modoros hablatyolás végig.

A teljesítmények megitélése meg sokkal reálisabb lenne, ha sportoltál volna valaha is, versenyszinten.

A világ tetején a dopping nem javít másodperceket, azt mondanám, hogy 99% saját elhivatottság és edzés, 1%-ot meg amivel világbajnok lehetsz, megadja a dopping de mivel mindenki doppingol (vagy nem), ezért ez nem igazán előny.

Az meg, ki hogy hullik el és mi miatt: az ő élete, száz százalékig biztos vagyok benne, hogy minden sportoló teljesen, tökéletesen tisztában van a hatásokkal és a rizikó faktorokkal és mégis bevállalja, mert fanatikus. Nem tudom sajnálni igazán őket.

Kenyér és cirkusz. Ez itt a cirkusz része, csak az oroszlánok helyett itt medence van :)

neurotikk! (törölt) 2009.08.11. 00:07:40

@EMU: Bizonyara. Nekem nincs statisztikai forrasom errol. Akar felfujjak, akar nem, az esetszam erdekes.

Bögöy (törölt) 2009.08.11. 00:19:21

@Beela: Az esetszám nem érdekes, mert húsz vagy ötven vagy akár száz ember sem sok a sokmillió igazolt sportolóból. Csak Magyarországon van - ha jól tudom - úgy százezer igazolt focista, és ezzel Európában a lakosságarányosan legkevesebbek között vannak. Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban minimum félmillió, de inkább egymillió vagy több igazolt focista lehet külön-külön, és akkor a kisebb országok jönnek ehhez még hozzá... és ez csak a foci.

Hu (törölt) 2009.08.11. 00:36:56

A gyógyszergyárak versenyeznek már régóta.
Atlétika,úszás,súlyemelés stb.,aki itt nem doppingol az nem nyer semmit,aki meg hisz még a mesékben annak gratulálok.

lunatik 2009.08.11. 00:39:13

@Pukker: szöulban nem kristin ottot verte, csak 100 háton indultak mindketten ott második lett mögötte.
www.sports-reference.com/olympics/summer/1988/SWI/

Johnny Web 2009.08.11. 00:45:16

A tenisz az egy jó sportág ebből a szempontból.
Nem a dopping dönt és nem is a sportdiplomácia.

Hu (törölt) 2009.08.11. 00:48:05

@Dr. Anspaugh: Azok kokóval szoktak megbukni(pl. Hingis).

bbandi 2009.08.11. 00:48:59

Ami azt illetti sose szerettem az ilyen ki ér hamarabb a célba jellegű sportokat. Csapatsportokat kell nézni ha zavar, hogy a vegyszer nyert, meg olyanokat, ahol még egy átlagembernek is lejön, hogy számít a technika. Nem mondom, h például a vízilapdások egyike se doppingol, de nem azon dől el egy-egy meccs.

Bögöy (törölt) 2009.08.11. 00:49:34

@Dr. Anspaugh: Ehelyett sokkal nagyobb a veleszületett tehetség szerepe. Kemény munkával nem tudod ledolgozni a hátrányodat.

És mondjuk az ötödik szettben aki még mindig tud teljesíteni... aztán utána másnap még négy kemény szettet végignyom... franc se tudja. Inkább nem találgatok. :)

Johnny Web 2009.08.11. 00:50:08

@Hu: Az lehet, de a kokótól nem fogja jobban ütni a fonákot. :))

Bögöy (törölt) 2009.08.11. 00:53:08

@bbandi: A ki ér célba hamarabb sportokban se azon dől el, hogy ki doppingol többet. Van ugyebár technika (főleg az úszásban, de még a kerékpárnak és a futásnak is elég komoly technikája van - aki abban jobb, az kevesebb erőfeszítéssel rövidebb idő alatt nagyobb távot tud megtenni), van edzésmunka, van veleszületett tehetség, van formaidőzítés, van táplálkozás, és közhely, de nagyon sok dől el fejben is persze.

Arra meg én nem mernék mérget venni, hogy egy csapatsportban ne számítana, hogy az egyik csapat kulcsjátékosa a második harmadban elkezd fáradni, a másiké meg nem...

Bögöy (törölt) 2009.08.11. 00:54:05

@Dr. Anspaugh: Dehogynem, a harmadik szettben már valszeg igen, jobban fogja ütni. Mivelhogy ugyebár a kokó egy serkentőszer, kevésbé lesz fáradt tőle, kevésbé fog hibázni...

neurotikk! (törölt) 2009.08.11. 00:59:53

@Bögöy: Mondom, hogy erdekes! Ne mondd meg hogy nekem mi erdekes, mert megmondom mit gondolj! : )
(mellesleg inkabb arrol volt szo, aranyaiban regen es ma hogy all a fiatalkori szivinfarktus, nem arrol, hogy elhanyagolhato e vagy sem. Ebben a kolleganak talan konkret adatai lehetnek ha hatarozottan mondja, ma a mediahatas miatt tunik tobbnek. Ami akar igaz is lehet.)

Johnny Web 2009.08.11. 01:02:01

Az állóképességen nyilván lehet javítani doppinggal, de a tenisz nem követel olyan lehetetlen fizikumot, amit természetes módon ne lehetne elérni. Sokkal többet számít a technika, meg a lelki tényezők. Roger Federer se az állóképessége miatt nyert annyi tornát, hanem mert rohadt jó technikája van.

Old Surehand 2009.08.11. 01:07:22

@Pukker:
Benedeket speciel személyesen ismerem. Ismertem már akkor is, amikor nem volt ennyire "izmos". Ismerem a sztoriját is. Ha a Blikkből informálódsz ne legyél ennyire határozott, mert pofára esel mint most:)
Kovács Áginak is ismerem a sztoriját elég közelről...
Ha meg egyszer megnézel egy amerikai futball meccset, akkor megérted, hogy a gátfutás miért hasznos benne...

bbandi 2009.08.11. 01:13:02

@Bögöy: Minden sporthoz kell erő - amit doppinggal befolyásolhatnak és taktika/technika. A taktikát/technikát egy laikus nehezen veszi észre úszásban vagy kajakkenuban vagy pályakerékpározásban. A (ránézésre) technikásabb sportoknál mint a judo, vívás, vagy bármelyik csapatsport bármilyen hülye észreveszi (lásd 10 millió szövetségi kapitány országa). Mondom, nem állítom, hogy senki nem doppingol itt, lehet, hogy sok múlik azon, hogy egy meghatározó játékos nem fárad el, de ahhoz meghatározó játékosnak kell lenni - és ezt bizonyos sportokban bárki észreveszi, bizonyos sportokban csak az időeredményt látod.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2009.08.11. 01:14:55

A férfi úszóknak csak egy nadrágot kellene hordaniuk az úszáshoz, mivel így téynleg megmutathatják, ki született erre a sportra

spanyol inkvizíció 2009.08.11. 01:45:20

@idelle: Szerintem nem vagy palira véve, hiszen te magad állítod, hogy tisztában vagy vele, hogy milyen körülmények között érik el a versenyzők. A riporter meg - még ha esetleg "gyanús" is neki a dolog - nem teheti meg azt, amit te egy blogbejegyzésben simán: a bizonyítékok nélküli vádaskodást. Az is elég hülyén hangzana, hogy "hát, kedves nézőink, ma is született n világcsúcs, és bár jelen pillanatban senki sem tudja bizonyítani, így hát én sem, de azért higgyék el nekem, hogy már a vb-re sem jutott ki >>tiszta

Cesare 2009.08.11. 02:21:27

A poszt keserves. Az írója tudatlan, rosszindulatú.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.08.11. 06:23:14

A dopping az nem muszkliméz, hogy beveszed, és sorba nyered az érmeket. Ha nem doppingolt volna Phelps, akkor is világklasszis lenne.

proletar 2009.08.11. 06:30:56

ha mindenki doppingol, akkor mi ezzel a baj? mi a helyzet a magyarokkal?

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.08.11. 06:35:38

Akkor minden sport erről szól! Vagy ezt már írta valaki, nem volt kedvem a sok "okos" kommentet végigolvasni! :P

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.08.11. 06:41:39

Az a baj, ha senki nem doppingolna, akkor óriási előnybe kerülne az, aki mégis. Ezért aztán mindenki kénytelen tolni, nehogy lemaradjon. Tisztára mint egy fegyverkezési verseny. Idővel nyilván kialakul majd egy egyensúlyi állapot, lehet hogy mire mind delfinek lesznek, lehet, hogy előbb.

rooklin 2009.08.11. 06:51:06

Srácok, komolyan leálltok vitatkozni valakivel, aki három kérdőjelet írásjelként használ a posztjában? Unatkoztok? Pontosabban: unatkoztok??? :D

A legjobb, hogy a blog címe: Magyaridióta. Örvendek, én meg Kovács Béla vagyok.

Spéter46 2009.08.11. 07:17:50

Velem az utáltatta meg az úszást, mint sportágat, ami Kovács Ági körül zajlott és zajlik jelenleg is!
K.Á. nyert 1 azaz egy olimpiai aranyat Magyarországnak, mely elismerésre méltó, és dicsőséget hozott kis hazánknak! Ezért megkapta az anyagi és erkölcsi elismerést. Azonban ezen kívül nem sok! Márpedig - hála Istennek - sokan vannak ilyenek, akik olimpiai aranyat szereztek Magyarországnak. Ami ez után jött az viszont már
s z é g y e n volt!!!! Belekeveredett egy dopping botrányba, és teljesen függetlenül attól, hogy ténylegesen nem doppingolt, vétett a doppingvizsgálatra vonatkozó szabályok ellen. Mást ilyenért 2-3 évre tiltanak el!!! Igaz mögöttük nem áll egy Gyárfás!
Ezt követően szégyenteljesen szerepelt Debrecenben
nulla volt az olimpián és további értékelhető teljesítmény nélkül visszavonult!!!!!!
Ma naponta szerepel - nem kis ellenszolgáltatás nélkül - a legnagyobb kereskedelmi TV adásaiban,
ő az UNESCO vagy ENSZ - teljesen mindegy - "jószolgálati" küldötte és mint ilyen beutazza a világot teljesen ingyenesen. Minden szir-szarral kapcsolatosan sajtótájékoztatókat tart, nagykövetségi- és kormányfogadásokra hivatalos. Valamint a Testnevelési Főiskola tanára lett, a rektor úr nagy örömére! Ezzel együtt most az USA.-ba készül tanulni!

Nem volt nekünk, egy Egerszegink, egy Darnyink,
egy Hargittaynk, hány többszörös olimpiai bajnok vízilabdázónk van stb.???????
Vagy mondják meg végre kinek a kicsodája, vagy micsodája Kovács Ági?
Írják végre

gpetersz 2009.08.11. 07:37:06

Az már milyen érv, hogy nagyon sok sportolnak ezért normális, hogy ennyi fiatal hullik el...

Miért, mindannyian (sok millióan, félmillió igazolt focista megafaszom) ugyanazt a kokszot szedi?

Vagy *csak* az élsportban terjedt el az utóbbi 20 évben olyan szinten a kokszolás, hogy hullanak mint a legyek? Szerintem ma sincs több ÉLSPORTOLÓ mint 30 éve, csak ma sokkal többen lövik magukat, meg vértcserélnek meg tudja a tököm mit csinálnak. Aztán kb 800%-al több hal meg 30 év alatt...

C vitamin, fehér hús mint dopping. Jó duma ez is. 1. Talán ezek hozzáférhetőek mindenki számára, olcsón....
2. Talán ezek vannak a természetben is és nem kell űrlabor hozzá....

Én a magam részéről az olimpián is úgy versenyeztetném a sportolókat mint 3000 éve. Mindenki meztelen. Nincs cápadressz meg vadászgépformájú sapka megatököm. Ilyen baromságok. Ráadásul mindenki 3 hónappal korábban bevonul a lezárt olimpiai faluba, azt eszi amit ott kap, azt issza amit ott kap, ott edz, a körülmények adottak kell legyenek. Oszt jó napot.

Teljesen támogatom a blog gazdáját, bár ez gondolom sejthető volt. 3 gyermekes apa vagyok, nehogy már egy olyan ember legyen a gyerekem példaképe aki úgy javul MÉG tíz másodpercet, hogy szarrá kokszolja magát... Az egész egy vicc.

Vagy legalizálják a doppingszereket, mondván, hogy ne "kriminalizáljuk" szegény sportolót, de ez persze deheroizálná a sztárokat, akikből jó sok polót lehet eladni, meg borotvapengét... :P
Vagy mondjuk ki, hogy a rengeteg munka mellett az a plussz 5-10 mp, az már nem saját teljesítmény (max kockázatvállalás). Amivel jelzem: a rengeteg munkát amit beletett azt negálja ki teljesen.

go!t 2009.08.11. 07:38:03

"Hogy az egyéni sportok közül lassan már csak a tenisz, a golf (meg legfeljebb a snooker és a darts) marad olyannak, ami üzletileg is megéri és nézni is érdemes, az tulajdonképpen elszomorító."

Ez a mondat csak annyit jelent, hogy vagy nem értesz a témához, vagy végtelenül naív vagy. Ugye nem gondolod, hogy ezekben a sportokban nem doppingolnak?

Alapjában véve a dopping szereknek többféle válfaja létezik. Az egyik kétségkívül a fizikai teljesítményt növeli, pl az úszók, kerékpározók, stb elsősorban tényleg ezzel élnek.

Másodsorban viszont a dopping listák tele vannak serkentőkkel, nyugtatókkal, koncentrációt segítő szerekkel, és hasonlókkal. Egy darts játékos persze nem fog szteroidokat szedni, nincs szüksége hatalmas izmokra, de annál inkább kell neki a nyugalom, a remegés mentes kéz. Szerinted a laboratóriumok erre nem szállítanak semmit, erre nincs ötletük?

Sőt! Ezekkel a mentálisan segítő szerekkel nem csak a kevésbé fizikális sportot űzők élnek. Tudod Te, hogy mennyit ér az, ha egy nagy verseny előtti napon csak simán végigalszod az éjszakát anélkül, hogy agyon stresszelnéd magad, hogy álmatlanul forgolódnál fél éjjel?

SLacc 2009.08.11. 07:45:44

Olyan ez, mint a gyorshajtás: ha betartod a szabályokat hülye vagy, lenyomnak/elnyomnak, ha meg nem tartod be, akkor esetleg koppansz nagyot.
A gyorshajtással ellentétben ha dopping csak a sportolót teheti tönkre, szóval legalizálják vagy aki lebukik, azt zárják ki örökre.

beszélő 2009.08.11. 07:46:47

@Beela: Lacika megmondta az igazat.Az nem doppingol akit nem kapnak el.
A nemzetközi úszószövetség tehet minderről.Ha orvosi igazolással lehet hörgőtágítót szedni (fújni) mert asztmás az illető, és betegsége vagy testi fogyatékossága miatt ezért nem a paraolimpián versenyez - akkor a doppingról tovább nem érdemes beszélni.

svejk_a_derék_katona 2009.08.11. 07:49:04

rampen 2009.08.10. 21:07:27

akaraterő ? inkább bátorság, hogy olyan szarokat mernek megenni, amitől lehet, hogy 3 év múlva kinő a harmadik keze és lába, vag yleesik a feje

go!t 2009.08.11. 08:05:52

@gpetersz: "Én a magam részéről az olimpián is úgy versenyeztetném a sportolókat mint 3000 éve. Mindenki meztelen. Nincs cápadressz meg vadászgépformájú sapka megatököm. Ilyen baromságok."

Az a baj, hogy mára a sportban a tudomány szerepe hatványozottan nagyobb, mint például a görögöknél volt az ókori olimpiákon.
Kiveheted a képletből a látványos dolgokat, mint például:
- dopping
- extra felszerelések (spéci úszóruha, űrtechnikás kerékpár és futócipő)


Csakhogy manapság a tudomány nem csak ezeken a területeken jelenik meg. A fejlett országokban 1-1 sportoló ededzője mellett egy rakás szakember segíti a munkát:
- étkezési tanácsadók: nem kell dopping sem, csak grammra pontosan kiszámolják, hogy 1-1 sportolónak pontosan mikor, miből mennyit kell enni
- a sportolók mozgását számítógép rögzíti, kielemzik, a gép segít megmutatni, hogy hol mozdul rosszul, hol van felesleges mozdulat, rossz technika, ez alapján lehet fejleszteni, javítani a mozgást
- egészségügyi ellátás: egy-egy neves intézményben olyan sérülésekből állnak fel rekord idő alatt a sportolók, amik átlagembert hosszú hónapokra helyhez kötnek.

A fejlett országok csillagászati összegeket költenek olyan edző komplexumokra, mint nálunk a dunavarsányi tábor, ahol a magyar válogatottak rendre megfordulnak, de ott nem csak a jó levegőben, a csendben, és a pezsgőfürdőhöz hasonló "űrtechnikában" bíznak, mint idehaza, hanem a fent említett kismillió szakértő is segíti 1-1 edző munkáját.

Akkor mi lesz a következő lépés? Az olimpikonok csak a szaharában készülhetnek 2 olimpia között?

Meg kell érteni, hogy a profi sport hatalmas pénz kérdés akkor is, ha nincs dopping, és egy ország vagy áldoz ezekre (tud áldozni ezekre), vagy lemarad. Nem véletlenül jósolják a szakemberek, hogy az olimpiai érmek koncentrációja nagyon meg fog nőni. Amíg régen egy Magyarország/Hollandia/Belgium/Ausztria méretű állam is szerezhetett simán akár egy fél tucat érmet, addig néhány olimpia múlva ott fogunk tartani, hogy a nagyoknál van minden, a kicsik meg már egy bronzért is kezük lábuk törik (és mindennek két fő oka lesz, az egyik a sportra költött pénz, a másik pedig a népesség száma. Megfelelő válogatás mellett értelem szerű, hogy a 300 milliós USA kicsit jobb esélyekkel talál egy tucat jó férfi úszót, akik egymást is segíik a felkészülésben, mint a 10 milliós Magyarország, ahol komoly probléma, hogy néhény versenyzőnk egyszerűen csak magával küzd, vagy külföldre megy, mert idehaza nincs igazi komoly konkurencia, akivel közösen hajtanák egymást).

escéhá 2009.08.11. 08:20:04

Egérke a Plussz tablettától meg a joghurttól lett olyan. Nem is titkolta.

Én Forma-1-et nézek, mert az legalább deklaráltan a pénzről-reklámról szól, és nem tartom sportnak.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.08.11. 08:38:21

@idelle: a harmadik út: atlétikát, úszást, kerékpározást vegyék ki az olimpiai sportágak közül :D

Lasombra 2009.08.11. 08:48:07

tényleg, olyan sportokban is megy a dopping, amikről sokan nem is gondolnák. pl sportlövészetben mit lehet doppingolni? a stukkert mindenki elbírja, a célt mindenki látja, a ravaszt meg a hülye is meg tudja húzni. de ahogy fentebb is említette a kollega vannak a felkészülést, koncentrációt segítő szerek. előbbivel simán edzel 17 órát egy nap, míg a csóri csak 6-ot, és alszol, mint a tej, másnap meg kisimult arccal stresszmentesen tarolsz.

nekem spec magával a doppinggal nincs bajom. egy másik aspektusra világítanék rá, ami viszont nagyon nem tetsz. ez a világcsúcs hajszolás. miért kell, hogy 9,5-ön belül fussák a 100-at??? ugyanúgy lehet izgalmas és szoros verseny a 10 mp körüli tartományban.
és az a múltbeli sportolókkal szemben nem fair, akik ugyanúgy az életüket, fiatalságukat adták a sikerért meg a belüket kidolgozták, mint a maiak. úsztak egy szenzációs világcsúcsot, amit hosszú évekig netán évtizedig senki nem tudott megdönteni, erre valamiért pont akkor, amikor bevezetik a cáparuhát, rávernek nem 2 tized, hanem 2 egész másodpercet!
ez szerintem kurvára nem sportszerű.
a világcsúcsok összemérhetetlenek.

az úszásban most pl. resetelni fogják a világcsúcsokat? vagy megvárjuk, míg szuperdressz nélkül valami delfin-homo sapiens hibrid megdönti ezeket az irreális eredményeket valamikor 2074 körül?

KaraSaraqan 2009.08.11. 09:15:25

@go!t: Részben igazatok van, és én is azt pártolom, hogy mindenki ugyanolyan felszerelésben, ugyanolyan gépekkel versenyezzenek (már ahol van gép).

Neked tökéletesen igazad van abban, hogy ezen túl is számos más dolog, ami pusztán pénz kérdése, befolyásolja az eredményt.

És éppen ezért lesz tényleg nagy gondban a versenysport már ötven éven belül: egyszerűen néhány fanatikustól eltekintve a kutya sem lesz kíváncsi a versenyzőnek csúfolt biorobotokra, mivel lesz öt esélyes ország, a többi meg csak tölteléknek lesz meghívva. Ez viszont azt fogja eredményezni, hogy sokan kiszállnak a buliból és csak egy-két, esélyes sportágra koncentrálnak. Elvégre mi értelme évtizednyi munkát és forint tízmilliókat beleölni valamibe (valakibe), ha az eredmény maximum egy 4.-5. hely lehet, és nem azért, mert nem tudod kinevelni az évszázad sportolóját, hanem mert az évszázad sportolója a maga természetes testével kevés lesz a felturbózott testű biorobothoz képest.

Az eredeti célt már rég elvétette a versenysport. Hiszen az, hogy az egyének saját teljesítményét mérjék össze, nem valósulhat meg. Most már tényleg a sportszergyártók és a droglaborok küzdenek egymással, illetve a hi-tech edzőlaborok.

Jogos a kérdés, ha régen lett volna ezekre lehetőség, éltek volna-e velük? Bizonyosan. Tehát csak azért nem kell a régieket ajnározni és bezzegelni, mert lehetőség híján (a maguk korlátai között bizonyosan találtak azért módokat) nem csaltak.

Csak éppen felejtsük már el a képmutatást, és nevezzük a versenysportokat annak, amik: business-vetélkedőknek

go!t 2009.08.11. 09:32:23

@KaraSaraqan: a dopping körülbelül egyidős a versenysport létezésével. Már az ókori sportolók is doppingoltak, fentmaradt például leírás arról, hogy a verseny előtt ezt vagy azt fogyasztottak a jobb teljesítmény reményében (persze a pácolt birka hólyag lehet, hogy semmi teljesítmény növekedést nem adott, ahogy a porlasztott rinocérosz szarv sem segít a potencián, de ezt ők még nem tudták :)).

Viszont a problémát nem látom olyan komolynak, mint azt itt sokan leírják. A népnek cirkusz kell, a sportolók pedig a modern kori gladiátorok, akiktől megkapjuk ezt.
Meg kell nézni a 4 amerikai major ligát (NFL, NBA, MLB, NHL). A két messze legnépszerűbb a baseball (MLB) és a (amerikai) foci (NFL). Mindkettő piszkosul fertőzött a dopping által, valami félelmetes, hogy a játékosok mit szednek, hogy 1-1 nyár alatt "cingár" srácokból micsoda izomgépek lesznek (cíngár alatt egy átlag atlétát kell érteni, aki egy holtszezon alatt akár 15-20 fontnyi izmot pakol simán magára, miközben nem csökken a sebessége). Az NFL-ben például azért relatív ritka a dopping, mert sok esetben a más sportokban megengedett számok 10-15x-ösét is elfogadják még, ha pedig valaki lebukik, akkor általában egy 4 meccses (kb a negyed szezon) eltiltással megússza a mókát. Ennek ellenére a baseball és a foci népszerűsége a tengerentúlon és az egész világon is töretlen, hatalmas pályák telnek meg hétről hétre nézőkkel, a tv-k előtt még többen ülnek (és nem csak a "buta" USA-ban, hanem az egész világon).

Akkor miről beszélünk? A cél megvan, hogy a közönség szórakozik, az igaz, hogy Kovács Pistike Szatymazról nem fog soha felnőni ezekhez a szuper atlétákhoz, de talán a közönség nem is arra kíváncsi, hogy a Pistike képes e a Bélukát agyonverni 100 méteres síkfutásban, vagy a Balmazújvárosi kerékpáros körversenyen.

Lasombra 2009.08.11. 09:47:30

@go!t: "persze a pácolt birka hólyag lehet, hogy semmi teljesítmény növekedést nem adott"

tehát mégsem doppingoltak.


"A népnek cirkusz kell, a sportolók pedig a modern kori gladiátorok"

ez a közhely hogyhogy még nem jött elő eddig?
ezer és egy féle cirkuszt el tudok képzelni a sporton kívül is. de legyen sport. a sport dopping nélkül is legalább olyan szórakoztató, mint anélkül.
tehát a cirkusz meg a "gladiátorok" semennyire nem indokolják a kokszolást.


"a közönség nem is arra kíváncsi, hogy a Pistike képes e a Bélukát agyonverni 100 méteres síkfutásban, vagy a Balmazújvárosi kerékpáros körversenyen."

pedig pontosan ez a gond. hogy provinciális lesz az összes verseny. a nagyhatalmak mára már olyan versenyszámokban is kineveltek versenyzőket a világ élvonalába, amiről egy évtizede még nem is hallottak.
a te logikádat követve, ki a tököm lesz kíváncsi egy vb-re vagy egy Olimpiára (a magasztos eszméivel), ahol évről évre annyi a kérdés, hogy John Doe (USA) vagy Xian Cseng (CHN) nyeri az épp közvetített versenyt. az országok 95%-a érdektelenné válik, nincs kinek drukkoljanak, hisz az ő fiaik nem érhetik utol ezeket a biolaborokat.
és a következő lépés az, hogy be se neveznek, mert minek.
a világversenyek meg mennek a lefolyóba.

Lasombra 2009.08.11. 09:48:27

@Lasombra: "a sport dopping nélkül is legalább olyan szórakoztató, mint anélkül."

hehe. helyesen "..., mint doppinggal."

go!t 2009.08.11. 10:02:21

@Lasombra: "@go!t: "persze a pácolt birka hólyag lehet, hogy semmi teljesítmény növekedést nem adott"

tehát mégsem doppingoltak. "

De nem azért nem doppingoltak, mert valami hűde nagy erkölcsi tartásuk volt, hogy a verseny tisztasága, meg az Olimpiai eszme, meg legyen esélye szegény Athéninak is az izmos Spártaival szemben, hanem azért nem doppingoltak, mert amit doppingnak hittek, az nem feltétlen javította az állóképességüket vagy a teljesítményüket (ha birka akármi helyett szeroidot nyomtál volna a kezükbe, akkor azt is betermelik gond nélkül. (vagy szerinted a birka akármit azért falta, mert tudta, hogy nem fog segíteni rajta? :D)


Mellesleg, tudod, hogy a sportlövők miért nem használhatnak mindenféle cipőt? Mert még a "hőskorban" egy páran rájöttek, hogy amennyiben a cipő talpát némi ólommal preparálják, akkor sokkal stabilabb állást tesz lehetővé, kevésbé imbolyog a jóember, és mindjárt megvan a győzelem. Ehhez hasonló példákat ezerszámra lehet hozni minden sportból, és hol volt akkor még szteroid, meg dopping, meg cáparuha. Persze, az ólmozott talpú cipőt, és társait könnyebb volt kiszúrni, mint az EPO-t.

2009.08.11. 10:08:51

Én beszüntetném a versenysport mindenféle közpénzből jövő támogatását, és a tömegsport javára fordítanám. Számomra elképesztő, hogy emberek, akiknek annyi az össztudása az életben, hogy gyorsan futnak, úsznak, vagy magasra ugranak ebből éljenek vagy ezért kelljen felnézni rájuk. Én meg nagyon gyorsan olvasok, ki ad nekem pénzt? A versenysport tönkreteszi a gyermek és felnőttkort, a testet és a lelket, hamis követelndő képet ad (lásd a poszt) és az objektív haszna nulla. Nem ér egy fabatkét sem. Építsenek helyette iskolai tornatermeket, erdei futóutakat, medencéket gyerekeknek, vegyenek belőle labdát, bordásfalat, gyephokiütőt. Annak van haszna, agyonvegyszerezett emberi torzóknak nincs.

go!t 2009.08.11. 10:12:43

@shitgun: ezzel alapjában véve teljesen egyetértek, hogy azokat a milliárdokat, amiket pl a professzionális versenysportba (néha semmi eredmény nélkül) ölünk azt fordítsuk a tömeg sportra. Magyarországon a focinál nincs is jobb példa, eredménytelen válogatott; állami pénzből élő magán klubbok ilyen 1000-1500 fős nézőszámokkal, stb. Mindeközben én szerettem volna egy pár kollégával elmenni focizni/kosárlabdázni, és vért izzadtunk, hogy pályát találjunk (nem ingyen, hanem fizettünk volna érte, de gyakorlatilag alig van Budapesten lehetőség).

A probléma az, hogy már most is mekkora politikai balhé volt az Olimpia körül abból, hogy nem hoztunk ennyi meg annyi aranyat, hogy mondjon le a kormány, a sportvezetés mindenki, mert nem támogatják eléggé a magyar versenysportot, a nemzetet, a hazát. Szerinted ha teljesen kiszállna az állam ebből, akkor mi lenne?

2009.08.11. 10:21:43

@go!t: Ebben igazad is van, én viszont vagyok olyan elvetemült, hogy azt is megkérdőjelezem, hogy van-e a sportsikereknek nemzeti szinten számolható pozitív hatása, vagy ez csak egy belénknevelt dolog, hogy légy büszke, hogy magyar vagy, mert egy magyar gyorsan úszott. De tény, hogy sokan ezen (is) mérik az ország sikerét, életképességét és gyakorlatilag nem lehet ezt a nézetet átformálni, ez már így marad. Azonban ha rajtam múlna, akkor is inkább egymillió hobbisportolót támogatnék, mint tízezer profit, főleg, hogy a profik pályafutása már korántsem követendő, hanem elrettentő. Elég volt megnézni egymás mellett Phelps és Cseh képét, ugyanazok a torzulások, csak Cseh valszeg az olcsóbb verziót tolja.

craft 2009.08.29. 14:42:26

Érdekes egy dolog ez. Dopping nélkül nincs parasztvakítás, ha meg bevallják ugyanúgy veszít a hatásából. Vlaki írta, hogy nem volt magasabb a tesztoszteron szintje.
Erre mondom azt, hogy doppingon nem a testo szintet mérik. Értelmetlen, mert egyedi. Melléktermékeket keresnek. Anyagtól függően lehet akár 1-2 napos kiürülése is. Ezek csak a "tesztoboosterek" Nah most pl.: növinek nincs mellékterméke. Olimpia előtt drága édes hazánkban 4 hónapig nem lehetett kapni növit.
süti beállítások módosítása